De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:22

_Tarzan schreef:
hoefnageltje schreef:
Hoi allemaal,
Hier een noodkreet van onder mijn steen:

Weet iemand of Fenbendrops nog leverbaar zijn via de dierenarts?
Het middel is niet meer via internet te bestellen.
Weet dus niet of het middel uit de handel is of dat het op een lijst is gezet dat het alleen via dierenartsen mag worden geleverd.
Stress, want 2 van mijn nijnen hebben weer een uitbraak van E.Cuniculli.

Ik had nog een halve fles staan waar ik nu al mee begonnen ben, maar voor een complete behandeling heb ik 4 flesjes nodig.
Ik neem morgen contact op met mijn dierenarts, maar voor mijn eigen stressniveau vind ik het fijn om te weten wat er met dit middel gebeurd is vwb de verkoop.

Je kunt ook panacur geven, dat heeft dezelfde werking :)

Of dit middel dat ik kreeg van mijn dierenarts toen ook panacur tijdelijk niet leverbaar was door corona.

Afbeelding

Edit exact dezelfde werkzame stof maar iets andere dosering

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:47

_Tarzan schreef:
Ik weet dat er een aantal fokkers van Franse hangoren ze gewoon in de groep laten bevallen dus volgens hun kan dat gewoon, moet je alleen zorgen voor genoeg schuil en werp mogelijkheden natuurlijk maar scheelt je een hoop gecastreerde mannen *D

Die lichtgrijze uit je nestje is zo mooi <3

Goeie tip, thanks :D Eens kijken hoe ik dat hier kan versieren! Hebben ze automatisch ook meer ruimte om lekker te rennen! m2 per konijn blijft hetzelfde natuurlijk, maar op 4m. kun je een beter sprintje trekken dan op 1.20m 8-)

Ja die vind ik ook heel erg leuk :+: Ze hebben nu ook allemaal z'n mooie vacht <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 13:49

Ze zijn echt zo schattig!

Afbeelding
Ik werk te langzaam volgens Blik...

xAlice

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:57

Hahaha ze maken het altijd zo makkelijk om dingen te doen :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:10

:') Haha

Heb hier Nibit maar 's tevoorschijn getoverd om herfst-foto's te maken :D :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 15:48

Knapperd <3

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:03

Ooh leuke fotos Natasja, leuk idee <<)

Wat een schatje Esther

Is het gelukt met de konijnen Maartje??

Mijn monsters (zie je ze zitten? :P) heb ik vandaag in de winteropstelling gezet :P waar ze in de zomer zitten komt nu geen zon meer (rechts achter). Een beetje warmte lijkt me wel zo lekker voor ze! Daarom staan ze nu dichter bij huis waardoor ze tot 16.00 ong zon hebben.

Brownie zat de hele dag al buiten, het is natuurlijk ook KKKK weer geweest, dus ze zijn blij met droog weer denk ik. Al zitten ze ook gewoon in de regen buiten :+ doen jullie konijnen dat ook? _O-

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:14

Bij de mooie tak! :D Lekker de ruimte :+:
Haha jaaa jij ook pompoen foto's maken! :D

Thanks Esther :D Heb de baby's ook bij de pompoenen neergezet, maar die moet ik nog even bewerken :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 16:21

Als ik dat doe ben ik bang dat de pompoenen worden aangevallen -O- .
Blik eet echt alles :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:31

Haha daar was ik ook een beetje bang voor, maar Nibit is natuurlijk volleerd model :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 17:09

Afbeelding
M’n konijn is weg!

Oh nee, ze zijn er beide nog!
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:49

Wat een leuke foto’s allemaal!

We hopen dat er morgen geen stomme maatregelen verkondigd worden en dan gaan we ze woensdag halen

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:52

Leuk Maartje!

Ik ga ook ergens deze week een leuk vriendinnetje voor bloep ophalen bij het asiel. Bloep komt uit de dierenwinkel en ben toch blij dat ik er nu eentje vanuit het asiel een mooi plekje kan geven. :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:13

Haha wat een leuke foto's komen er voorbij zeg, en mooie! <3
Hopelijk kunnen jullie ze woensdag halen Maartje_M, en leuk een vriendinnetje voor bloep! (heerlijke naam ook) :D

Hier heb ik vanmiddag de hele pen schoongemaakt, gesopt, was nodig :+
Ook wat nieuwe dingen toegevoegd en terug naar 1 toilet, aangezien alles weer 100% schoon was, hoop ik stiekem dat dat gaat werken. Nog een weekje wachten denk ik totdat de nieuwe grotere litter tray binnenkomt, dus nog even geduld :')

Schelpen? 8)7
Afbeelding

Wat maakt het uit, ik heb eten
Afbeelding

Wombat had de gekke 10 minuten
Afbeelding

En Ziggy is helemaal zen en geaard bij de nieuwe stenen (lagen langs de kust :) )
Afbeelding

Ziggy begon al meteen overal lekker te poepen en ik het maar meteen weer in de litter tray gooien :')
Morgen ga ik ze maar eens goed borstelen en de nageltjes knippen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:33

Haha Esther :=

Nou LL, ben benieuwd of het gaat werken!! Ik duim! Leuke foto's :+: :D

Ohhh hopelijk kan het gewoon doorgaan Maartje!! Ik duim ook voor jou :D

Leuk, een vriendinnetje voor Bloep :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:03

Oh wat een leuke foto's allemaal! <3

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 00:09

Super leuke foto’s van wombat en ziggy!

Iemand hier tips om een konijn af te laten vallen? Mijn Ollie word echt een Bollie en dat moet niet natuurlijk. Ze hamstert zich vol voor de winter steeds. Ze eet echt alles wt los en vast zit zelfs al het stro wat ik voor de warmte en de scharrel er in leg |o
Ik geef al zo min mogelijk brokjes en veel hooi en wat groentes. Maar joep is eerder te dun dan dik dus kan ook niet nog minder geven. Meer beweging kan maar meer ruimte dan ons hele balkon kan ik ze niet geven dus hoe krijg ik haar dan in beweging? Of toch iemand met wijze voertips? Ze hoort rond de 2,5kg te wegen en was laatst 2,9 :n |( dus echt wel dikkie. En wil natuurlijk wel een gezond konijntje houden. Dus help?!
Ze krijgen trouwens sience selective brokjes. En gemengd kruiden en timothy hooi.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 09:29

Oef, misschien speeltjes waar ze achteraan kunnen lopen? Van die balletjes ofzo?

Krijgen ze apart brokjes of samen? Misschien Ollie wat minder en Joep wat meer en daarna weer samen laten ofzo?

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:39

Es_ther schreef:
Oef, misschien speeltjes waar ze achteraan kunnen lopen? Van die balletjes ofzo?

Krijgen ze apart brokjes of samen? Misschien Ollie wat minder en Joep wat meer en daarna weer samen laten ofzo?

Ze eten nooit hun brokjes in een keer op dus krijgen ze samen. Ik heb wel een huisje bij action gekocht vandaag. En als we naar een tuin zij verhuisd binnenkort krijgt ze die. Dus hopelijk is dat dan ook leuk is zo een met zit platform enzo. Ik kan wel kijken voor wat nieuwe rol en achter aan loop dingen. Moet dan wel echt iets zijn dat kapot mag of oer sterk is want ze eet alles kapot. Ik had eens een houten rol voor hooi en die spijlen waren na een week gevaarlijk puntig geknaagd.
Ik weet ook niet of stro eten een goed idee is wat gewicht betrefd. Maar dat doet ze ook vollop helaas.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:15

Hmm lastig zeg, hier moeten we denk ik ook een beetje op het gewicht gaan passen. Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe zwaar ze zijn, maar merk nu wel dat Ziggy zwaarder aan het worden is dan Wombat.

Ik wil ze heel graag iets geven waardoor ze lekker buiten kunnen rennen op een mooie dag. Denk wel dat we een stuk af kunnen zetten maar wil er dan wel hele tijd bij zijn, want hier kunnen soms best wel grote vogels rondvliegen en weet niet of die onze lieve konijntjes zien als een flinke maaltijd :oo

Maar het is best lastig inderdaad, hier eten ze ook niet alles in 1 keer op en geef ze echt weinig brok. Maar denk dat ze beweging tekort komen :')

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:59

laughterline schreef:
Hmm lastig zeg, hier moeten we denk ik ook een beetje op het gewicht gaan passen. Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe zwaar ze zijn, maar merk nu wel dat Ziggy zwaarder aan het worden is dan Wombat.

Ik wil ze heel graag iets geven waardoor ze lekker buiten kunnen rennen op een mooie dag. Denk wel dat we een stuk af kunnen zetten maar wil er dan wel hele tijd bij zijn, want hier kunnen soms best wel grote vogels rondvliegen en weet niet of die onze lieve konijntjes zien als een flinke maaltijd :oo

Maar het is best lastig inderdaad, hier eten ze ook niet alles in 1 keer op en geef ze echt weinig brok. Maar denk dat ze beweging tekort komen :')

Ja lastig is dat he. En jij hebt ook best veel dingen om te doen voor ze. Nouja ze houden ons lekker bezig zullen we maar zeggen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 13:11

Jaa, is ok lastig. Hier gooien ze graag met dingen, dus dat is ook oppassen. Wij hebben een bal en doen daar wat brokjes in. Vinden ze helemaal geweldig, ook om mee te gooien :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:11

Dat is een leuke! Ik wil ook als ik weer in NL ben wat dingen gaan halen, hier is dat toch een beetje beperkt heb ik het idee. Soms heb ik ook het gevoel dat ze misschien niet genoeg ruimte hebben voor 2. Het is 2m bij 2m, voor 2 konijnen. Ze liggen gewoon vaak te chillen op hun luie billen :+

edit: oh en hoe heet die roze schijf ook alweer voor op de hete dagen? die heb ik ook nodig :+ Flessen nemen toch best wat ruimte in, in onze kleine diepvies

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:20

Nou... kan het 100x zeggen, en nu ben ik 't kwijt _O- ff opzoeken.... Ice pod! :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:22

oooh ja, dank je wel! :j
Ja dat wordt nog wat, met 2 koffers terug komen denk ik haha. 1 voor mezelf en 1 voor m'n paard en konijnen. Speeltjes voor de konijnen en dekjes, dekjes, dekjes _O-