Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
J0anieke schreef:Je hebt er al bodem in en water toch? Je moet het aquarium toch 4 weken laten indraaien tot je er visjes in kan doen, die tijd dat je nu wacht tot het hout gaat zinken kun je gewoon meetellen.
TheNovelist schreef:Hij is eindelijk ingericht!
Zonder water:
[ [url=m/LELT0O.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met water:
[ [url=m/bzQdnR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z7CNWy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bctjbL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Melyoramel schreef:J0anieke schreef:Je hebt er al bodem in en water toch? Je moet het aquarium toch 4 weken laten indraaien tot je er visjes in kan doen, die tijd dat je nu wacht tot het hout gaat zinken kun je gewoon meetellen.
Nee, nog geen bodem en waterMaar opzich, kan wel inderdaad. Ik wil alleen het hout ook deels begraven in het grind, ben bang dat als ik het al vol water heb en beplant dat ik dingen verwoest enzo.
Geen idee hoe makkelijk alles (ook grind) nog te herordenen is als het allemaal al vol met water is.
J0anieke schreef:Ga je echt grind gebruiken, dus zonder voedingsstoffen e.d.? Ik zou dan het grind goed wassen zodat er geen stof vrij kan komen in je aquarium ( https://youtu.be/YF4AYVJ9TEQ ). Als je dan het grind later in het aquarium nog wilt herordenen terwijl er nog water in zit is dat echt wel te doen. Als je het niet wast krijg je wel stofwolken, die zakken overigens daarna wel gewoon weer, na 24-48 uur is dat vaak alweer weggetrokken. Als je een bodem hebt met voedingsstoffen wordt het wat lastiger, daar wordt het bij afgeraden om dat te spoelen.
Melyoramel schreef:J0anieke schreef:Ga je echt grind gebruiken, dus zonder voedingsstoffen e.d.? Ik zou dan het grind goed wassen zodat er geen stof vrij kan komen in je aquarium ( https://youtu.be/YF4AYVJ9TEQ ). Als je dan het grind later in het aquarium nog wilt herordenen terwijl er nog water in zit is dat echt wel te doen. Als je het niet wast krijg je wel stofwolken, die zakken overigens daarna wel gewoon weer, na 24-48 uur is dat vaak alweer weggetrokken. Als je een bodem hebt met voedingsstoffen wordt het wat lastiger, daar wordt het bij afgeraden om dat te spoelen.
Yes, grind spoelen gaat sowieso nog gebeuren, ik vond de vorige keer dat hoopjes nat grind verplaatsen wel prima ging, toen de rest van het aquarium leeg en droog was. Het is wel erg fijn en afgerond grind, mijn neocaridina garnalen tillen het ook gewoon op om voedsel eronder vandaan te pakken. Daarom lijkt het me lastiger verplaatsen als het aquarium vol water zit, het is net zand. Als ik in de garnalenbak het grind stofzuig gaat er best veel mee, heel lichtgewicht spul.
Ik heb voedingstabletten voor bij de planten in het grind![]()
Je hebt zeker een punt, J0anieke, vooral het indraaien.
Dan het beste bodem erin, water erin, hout erin en verzwaren met stenen zodat het onder water blijft, en plantjes gewoon in hun plastic potje erin doen (zodat ik ze later kan planten) en filter draaien?