Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:16

Nicky91 schreef:
Dat moment dat iemand zegt dat ze 28 zwemdiploma's heeft, reddings zwemmen, strand wacht.

En ik alleen m'n A-diploma heb en bang voor water ben. :') #realitycheck

Same :') ik heb wel A B en C en jaren op wedstrijdzwemmen gezeten maar ben verschrikkelijk bang voor dingen die onder water zijn (putjes in het zwembad zijn het ergste) en krijg in het water vaak paniekaanvallen dus nee niks voor mij dat suppen al lijkt het me wel heel gaaf! Ik zwom trouwens altijd heeeeel erg hard en heb altijd veel medailles gewonnen omdat ik zo bang was dat ik gewoon echt snoeihard ging zodat ik snel het water weer uit was :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:21

Warboel schreef:
Nicky91 schreef:
Dat moment dat iemand zegt dat ze 28 zwemdiploma's heeft, reddings zwemmen, strand wacht.

En ik alleen m'n A-diploma heb en bang voor water ben. :') #realitycheck

Same :') ik heb wel A B en C en jaren op wedstrijdzwemmen gezeten maar ben verschrikkelijk bang voor dingen die onder water zijn (putjes in het zwembad zijn het ergste) en krijg in het water vaak paniekaanvallen dus nee niks voor mij dat suppen al lijkt het me wel heel gaaf! Ik zwom trouwens altijd heeeeel erg hard en heb altijd veel medailles gewonnen omdat ik zo bang was dat ik gewoon echt snoeihard ging zodat ik snel het water weer uit was :')

Haha en nu heb je een hond die ook snoeihard gaat in het water. Zou die ook bang zijn? :')

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:35

Oh, putjes in het zwembad. Vreselijk. Ik heb daar ooit m’n vinger heel vies aan open gehaald tijdens het zwemmen onder water. En dan is water in combinatie met bloed geen succes. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:46

Nynkster schreef:
In principe wel, weet niet wat voor auto je hebt en welke maat bench erin moet?

Een normale autobench past niet en moet anders op maat gemaakt worden en in de auto worden opgebouwd. In principe kan een stoffen bench wel vastgemaakt worden. We hebben een aantal punten daarvoor op de achterbank.

Het heeft ook niet onze voorkeur, maar we moeten toch echt nog even 2 jaar met deze auto voor we een volwaardige autobench kunnen nemen die daadwerkelijk past. :j

Even voor de beeldvorming, zo'n auto hebben wij.
Afbeelding

Nynkster

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:49

Wij hebben een Opel station, denk qua achterbank ruimte gelijk aan jullie auto. Daar kan hij gewoon er staan. Zet altidj de bijrijder stoel er tegenaan dat hij ook niet kan schuiven :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:51

BlijNijn schreef:
Oh, putjes in het zwembad. Vreselijk. Ik heb daar ooit m’n vinger heel vies aan open gehaald tijdens het zwemmen onder water. En dan is water in combinatie met bloed geen succes. :')

Ik ben echt bijna out gegaan toen ik dit bericht las :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:44

Ooohhh woeps mijn zwemdiploma's hebben veel los gemaakt :D

Warboel dat is echt super rot!
Ik haat vissen in het water die ik niet kan zien... In helder water no problem En met duiken ook niet... Maar gewoon zooo brrr..

Heb ook nog 3 jaar als toezichthouder gewerkt in een zwembad. Tot m'n 18de wekelijks 2x per week zwemles. En sinds 2 of 3 jaar aan het waterpoloën geslagen.... Dus heb zo'n 8-9 jaar niks aan zwemmen gedaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 14:54

Nynkster schreef:
Wij hebben een Opel station, denk qua achterbank ruimte gelijk aan jullie auto. Daar kan hij gewoon er staan. Zet altidj de bijrijder stoel er tegenaan dat hij ook niet kan schuiven :)

Zo is ie prima in gebruik. En t ding vind ik beter dan een draadkooi. :)

Mocht je een cranenbroek in de buurt hebben ga daar zo'n ding halen. daar zijn ze stukken goedkoper dan de meeste op t internet.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:40

cursebreaker schreef:
KimD schreef:
Daar gaan me de nekharen overeind van staan, die Liv. Brrr.... Zo'n vreselijke hippie. Dat die toko nog niet gesloten is. :x

Ik heb daar een hele tijd geleden al eens bericht over gedeeld op Bokt. Weet alleen niet meer welk topic dat was.

Oh nu maak je me wel nieuwsgierig haha! Ik zie natuurlijk alleen de mooie kant ervan he en eerlijk is eerlijk: hoe alles naar buiten gebracht wordt ziet het er gewoon heel goed uit en lijkt het echt alsof ze 'above and beyond' gaan. Maar heb idd van achter de schermen wel gehoord dat ze bv. echt een haai moet zijn naar d'r medewerkers bv. Ik ken overigens ook niet alles tot in detail van haar werkwijze, maar ze hebben toch wel mooie succesverhalen als ik zie wat er aan nieuwe eigenaren te zeggen hebben als ze hun hond dan hebben en er mee aan de slag zijn geweest. Dus als jij als potentieel nieuwe eigenaar niemand kent die dus de 'achter de scherm verhalen' kent, dan denk je bij het zien van wat zij doen dus gewoon echt dat ze goed werk verrichten bv.

Deze discussie is al een paar dagen oud (ik post hier amper maar lees wel alles mee). Een vriendin van mij heeft stage bij Animal's Faith gedaan en kan inderdaad bevestigen dat de eigenaar erg 'wispelturig' is om het zacht uit te drukken... Bijna iedere maand/om de paar weken vertrok er wel iemand.

En de werkwijze tja... Ik heb ooit een oppashond voor een langere tijd bij mij gehad, de eigenaresse had hem ondergebracht bij Animal's Faith. De hond viel uit naar andere honden aan de leiband en viel uit naar mensen die hem benaderden (ook als hij aan je hand kwam ruiken en je dan je hand een beetje bewoog).
Op zich vertrok de trainer gelukkig niet vanuit de dominantietheorie. Maar ik vond dat de hond echt amper vrijheid kreeg. Bij het minste kregen ze een correctie- zo dus ook bij het uiten van enthousiasme. Ook de constante nadruk op dat de hond zeker acht uur moet slapen, overdag. Snuffelen aan de lijn mocht volgens mij ook niet.

Laat ik het zo stellen dat de hond bij mij terug 'uitvalproblemen' heeft gekregen. :o (Niet dat het altijd fout ging. Hij kon bijvoorbeeld prima naast een andere hond wandelen zonder uit te vallen, los ging ook- al speelt hij niet met andere honden.) Het was echt niet mijn manier van trainen en ik werd er deels zelf ook wel onzeker door. (Nu moet ik zeggen dat ik toen nog niet zo ervaren was. Ondertussen wandel ik met meer honden die angst-agressie hebben en ben ik zelfzekerder over de technieken die ik toepas). Terwijl ik dezelfde hond het jaar ervoor ook bij mij heb gehad. Toen bracht de eigenaar hem binnen met een tuig en wandelde ik hem zo. De hond heeft toen twee maanden bij mij verbleven en de eigenaar vertelde mij dat zijn gedrag aan de lijn naar andere honden sterk verbeterd was.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:40

30°C en wat doet de kleine Portugees? Jep, vragen of we misschien kunnen spelen...
Afbeelding

(Het antwoord was 'nee, het is te warm, pak je botje maar', waarna hij nog wat ander speelgoed ging halen en uiteindelijk toch maar ging liggen ergens...)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 20:12

Hahahah skippy heel herkenbaar. Abby vind het ook maar saai dat we nog niet gespeeld hebben, zowel wij als de andere honden niet :=.
We gaan zo even met haar bij de vlietlanden zwemmen, even afkoelen en spelen.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 20:46

Hahaha, hij is gewoon gek op deze temperaturen. :')

Lekker dat jullie nog even kunnen gaan afkoelen, smurffie!

Ons avondrondje in het bos slaan we even over. De warmte blijft hier helaas erg hangen. Morgenochtend maar weer vroeg opstaan.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:04

Toby heeft ook pech hoor, morgenvroeg weer écht wandelen. Hier blijft het ook lang warm, en ik ben meer een vroege vogel dan een nachtbraker sowieso al... :')
We hebben net ongeveer 2km gedaan over gras, dat moet voor nu maar even genoeg zijn...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:53

Jeanine
Wel gaaf hoor al die diploma’s en certificaten!! Ik heb ‘maar’ 3 diploma’s en ben m’n hele leven wel echt een waterrat geweest als in; ik vind het heerlijk om in het water te zijn. Ik kan bv. ook echt heel rustig worden om in een mooie heldere zee lekker te dobberen. Maar ik vind de zee aan de andere kant ook weer doodeng wetende wat er allemaal rondzwemt hahaha. Zwem nu veeeel te weinig terwijl dat nu juist ook goed voor me zou zijn met afvallen en beter in shape te komen. Maar het gros van de zwembaden welke nog open zijn om baantjes te trekken, zijn echt veel te druk :(

DezeNaam
Ahh bedankt voor het delen van die ervaring. Dat is inderdaad weer een hele andere kant wat je dan zo te horen krijgt ja!

skippy
Toobs lijkt er idd weinig last van te hebben he haha! Maar voor hem heel fijn natuurlijk. Ik vind het echt rot als ze zo’n last van warmte hebben.

Hier is een klein briesje dus met de zon die bijna onder was (rond 21) waardoor we niet in de zon hebben hoeven lopen, op de paar laatste stralen na, was het goed te doen om even bij m’n schoonzus in het parkje te lopen. (Milan was daar dus moest hem ophalen en dacht dan neem ik haar gelijk mee voor de avondronde). Kon ze toch eventjes lekker los en even d’r ei kwijt (Lees: ZOOMIES 8)7). Ze heeft nog een beetje nagehijgd thuis (maar dat doet ze ook vaker bij langere wandelingen bv) en ligt nu te slapen. Merkt dus wel dat ze sneller d’r pijp leeg heeft, dus daar hebben we op aangepast natuurlijk. Ze hebben hier 2 dagen 37 voorspeld en 2 dagen 36 dus op die dagen ga ik denk ik maar nachtwandelingen doen, lol. Weet echt niet hoe we de tijden op die dagen moeten gaan verdelen, pfft. Ook in de ochtend is het gewoon echt al snel warm. En het nadeel is ook dat echt ongeveer alle hondeneigenaren tegelijkertijd gaan wandelen op een gegeven moment en dat je dus echt zigzaggend elkaar moet ontwijken soms :')

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:17

@CB zwembaden zijn natuurlijk in september weer leeg, als alle scholen weer van start gaan, en dan is het vaak nog heerlijk weer, mocht je inderdaad willen zwemmen! Heb ik tijdens mijn studie een tijdje in de ochtenden gedaan om 7u, heerlijk! (Binnenbad wel, ligt hier geen buitenbad in het dorp en binnenbad lag toen om de hoek bij mijn ouders)
Nachtwandelen, ja, dat is ook een idee nog! Je kunt het ritme omdraaien: 's nachts houdt ze het ook vol de hele nacht, nu dan wandelen voor t slapen, en dan om 5u en dan rond 10/11u en dan rond 20u weer? Gewoon écht omdraaien dus... Moet je wel zelf kunnen natuurlijk, met die warmte en vaak toch al weinig fatsoenlijke nachtrust dan (tenzij je airco hebt)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:32

cursebreaker schreef:
. Zwem nu veeeel te weinig terwijl dat nu juist ook goed voor me zou zijn met afvallen en beter in shape te komen. Maar het gros van de zwembaden welke nog open zijn om baantjes te trekken, zijn echt veel te druk :(

Kom naar België. :+ alle zwembaden nu met tijdsloten en reservaties. Ik werk in een zwembad en het is nog nooit zo kalm geweest :P zwem nu min. 2x per week, echt zalig.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:37

Ik vind de collages van Arya altijd zo leuk. <3 Fijn dat het bij jullie wel wat afkoelde. Ik zie wel een beetje op tegen de komende dagen, ook omdat het zo lang zo warm blijft. Wat betreft het ritme ben ik ook zoekende. Wij hebben gelukkig redelijk veel ruimte om het huis waardoor ze hun ei op zulke hete dagen thuis ook wel kwijt kunnen en dan ‘s ochtends in ieder geval even een ronde door het bos en ‘s avonds als het voldoende afgekoeld is.

Wij hebben wel een buitenbad in het dorp, maar zag dat het daar zo druk was dat ze niemand meer binnen lieten. Ik ben er al jaren niet meer geweest, maar zeker voor kinderen is het daar wel erg leuk. Helemaal met deze temperaturen. Ik heb sinds juni dit jaar airco op m’n kamer gekregen en daar ben ik nu zó blij mee (en Melle ook). Voorheen werd het bij ons boven echt bloedheet en nu is het heerlijk koel te houden, ben mijn ouders daar nu heeeeeeel erg dankbaar voor. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:42

Even een egopost tussendoor, beloof dat ik morgen even uitgebreid reageer.

Zhiva is vandaag aangevallen door een andere hond. Her en der wat krassen en neus is inmiddels opgezwollen. Morgen zou ze sowieso naar de DA gaan dus laten we haar direct even checken.

Echt zo rot. -O- Baal er zo van. Ze is nu wat schuwer naar andere honden toe, bij ons thuis doet ze het wel goed. Hopelijk trekt dat allemaal bij.

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:45

Ah, wat sneu voor Zhiva! :(:) Hopelijk houdt ze er geen angst aan over. Arm ding!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 23:09

@nayomie he wat vervelend! Hopelijk niet al te erg geschrokken en niks ergers dan wat krassen! :(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 06:56

he wat zuur Nayomie!
Probeer ''snel'' met bekendere honden af te spreken en goed opletten dat je zelf geen spanning opbouwt.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 07:42

Ach arme Zhiva, wat vervelend :(:) Inderdaad snel weer goede ervaringen opdoen, daar help je haar het beste mee. Weet je hoe het kwam? Eigenlijk horen honden geen pup aan te vallen (of eigenlijk nooit iets aan te vallen, maar zéker geen pup).

J&J waren gisteravond DRUK. Het is hier in de tuin wel warm maar vaak met een briesje. Dat vonden de dame en heer goed genoeg voor zoomies :\ Ben toen toch maar flink gaan wandelen maar 2 drukke beardies met 1 arm is niet handig. Afgelopen dagen met heupband gelopen en dat ging beter dus dat blijf ik maar doen! Tot het volgende fysio bezoek mag ik nog steeds niks doen met mijn rechterarm, behalve 1x per dag wat oefeningen :o

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 07:44

Arme Zhiva! Hopelijk houd ze er niets aan over.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:11

RoosvanBlue schreef:
Ach arme Zhiva, wat vervelend :(:) Inderdaad snel weer goede ervaringen opdoen, daar help je haar het beste mee. Weet je hoe het kwam? Eigenlijk horen honden geen pup aan te vallen (of eigenlijk nooit iets aan te vallen, maar zéker geen pup).

J&J waren gisteravond DRUK. Het is hier in de tuin wel warm maar vaak met een briesje. Dat vonden de dame en heer goed genoeg voor zoomies : Ben toen toch maar flink gaan wandelen maar 2 drukke beardies met 1 arm is niet handig. Afgelopen dagen met heupband gelopen en dat ging beter dus dat blijf ik maar doen! Tot het volgende fysio bezoek mag ik nog steeds niks doen met mijn rechterarm, behalve 1x per dag wat oefeningen :o

Puberhonden willen nog wel eens pups heel lomp 'corrigeren'. Toby heeft Lewis in het begin ook véél te lomp op zijn plek gezet. Dus misschien was die andere hond ook nog relatief jong? (Overigens vinden meer honden pups gewoon echt niet leuk ook, het beweegt raar, het piept, het wriemelt. Die van onze hebben allebei weinig met pups. Niet dat ze ze aanvallen, maar ze willen er zeker niet mee spelen)

Haha J&J zouden in het team van Toby kunnen meespelen! :j "Hoezo is het te warm om te spelen als het 25+ graden is? Das heus niet waar..." :')

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:40

Nayomie schreef:
Een normale autobench past niet en moet anders op maat gemaakt worden en in de auto worden opgebouwd. In principe kan een stoffen bench wel vastgemaakt worden. We hebben een aantal punten daarvoor op de achterbank.

Het heeft ook niet onze voorkeur, maar we moeten toch echt nog even 2 jaar met deze auto voor we een volwaardige autobench kunnen nemen die daadwerkelijk past. :j

Even voor de beeldvorming, zo'n auto hebben wij.
[ [url=m/lNPGCS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn vriend heeft ook deze auto en moet ook nog 2 jaar, ik ben ineens heel nieuwsgierig waar jij/hij werkt? :') Of is het private lease?