Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

biggirl

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:48

Ohh jeejtje wat erg ontzettend veel sterkte :(:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:51

Ooh wat een verschrikkelijk 'nieuws' zeg! Als je een luisterend oor nodig hebt om maar gewoon tegen aan te praten, mijn PB staat voor je open. Heel veel sterkte met dit grote verlies!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:51

Jezus wat erg zeg!!!

Ik heb zelf zoiets nooit meegemaakt uit eerste hand.
Maar mijn zusje heeft wel ook een vreselijke situatie meegemaakt met haar eerste pup, dwergkweesje: die is doodgebeten door de waakhond van haar schoonvader en dat was ook echt zo vreselijk naar wat daar gebeurd is toen ;(. De pup was onder het hek door gerend toen m'n zusje naar hun huis toe liep en is toen de ren in gerend van die hond en zij kon op dat moment dus niet erbij komen en heeft moeten toezien achter het hek hoe dit gebeurde. Ben nog steeds misselijk ervan als ik eraan terug denk. Uiteindelijk leefde de pup nog toen ze er bij kwam maar is ze in haar armen gestorven onderweg naar de dierenarts. Bij haar kwamen die 'wat als' gedachtes natuurlijk ook naar boven, want; waarom had ze d'r nu los (normaal luisterde ze wel maar als ze Erg enthousiast was liep ze dus ook zo ergens naartoe, zoals in dit geval ook. De pup ging vaak los mee naar d'r schoonouders thuis, die wonen een paar huizen verderop van haar, dus dit scenario had ze nooit voor mogelijk gehouden. Tot de pup opeens besloot dat die hond zo leuk was om naartoe te gaan, en de agressie signalen die de hond in de ren af gaf niet oppikte tot het te laat was). Ook allemaal van die dingen die ze zichzelf natuurlijk kwalijk neemt nu omdat het iets is wat ze feitelijk had kunnen voorkomen - maar ongelukken zitten soms in zulke kleine hoekjes en dingen gebeuren zo snel. Ik heb m'n pup ook los in gebieden waar het mag, maar voor hetzelfde geld krijgt ze ook de kolder in de kop en rent ze weg en zo onder een auto in bv. Je weet het nooit. Maar je kunt er niks meer aan doen achteraf natuurlijk. Het rouwen zal ook zeker nog wel even blijven want ik snap wel dat je je enorm poedersuiker voelt ook al door het feit dat je er niet zelf was. Dan ga je idd al snel denken 'wat als ik nu thuis was die dag'. Maar ook dan was het misschien gebeurd. Ik heb verder geen wijze woorden maar wil je heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven. Ik hoop dat je het tzt een plekje kunt geven, maar voorlopig is het niet erg om natuurlijk te rouwen hierom, maar kijk ook uit dat je jezelf geen groot schuldgevoel gaat aanpraten nu :(:) Mijn PB staat open als je verder wilt praten erover. Geen idee of ik veel troost kan bieden, maar een luisterend oor kan ik altijd geven.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:31

Ach nee wat verdrietig, heel veel sterkte!

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:56

Oh wat vreselijk, heel veel sterkte met het verlies Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:33

Chriske wat een lieve foto die met zn tweetjes <3

Och finnens wat een vreselijk nieuws meid
Heel erg veel sterkte ;( wat een verdriet.... begrijp de wat als... maar zoals cursebreaker zegt ongelukjes zitten in de kleinste hoekjes. Leven is zo vaak botte pech en oneerlijk ;(

Ik had gewoon vandaag mn eerste 'ruzie' te pakken in het bos :oo was beetje vergeten dat het zondags zo druk is bij de hondenspeeltuin. Leuk voor Ylvi maar minder leuk voor mn zoontje soms qua drukke onvoorspelbare honden. Nu heb ik er daar met Ylvi zelf 1 van dus ik begrijp heus dat het soms lastig is en ben echt niet zo moeilijk. Maar als je hond tegen mijn kind blijft opspringen en je grijpt zelf niet in doe ik het wel. Hij stond al helemaal tegen mij aan te schuilen en die spaniel bleef maar doorgaan. Ik heb hem 3x met mijn been weggeduwd en bij de 3de keer werd die vrouw opeens helemaal boos omdat ik haar hond had geschopt. Naja zeg. Ik zei nog mevrouw ik trap geen honden maar ik duw ze wel weg als ze ons lastig vallen. Ze had dr geen boodschap aan. We zijn maar snel doorgelopen bah. Ik sla dat stuk in het weekend voortaan over.

Ze waren wel schattig samen de meiden <3
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:20

Ik weet niet waarom maar ik krijg zo'n balto-gevoel bij deze foto <3

En inderdaad niets van aantrekken, Ik had eens ruzie omdat er op show een mevrouw haar hond altijd losliep en die reu wou mijn teef dekken dus heb er mijn been tussengestoken in een reflex. Ze zei toen dat ik heel veel geluk had gehad dat ik niet echt geschopt had. Nou moest hij er echt opzitten zou zowel de hond als zij een schop hebben gehad ! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:41

Ik moest Balto even googelen. Kende ik niet, maar ziet er leuk uit zeg die film. Gaan we even onthouden :D

Zou zelf het liefst hebben dat een ander als Ylvi toch weer opspringt haar zo weg zou duwen. Vind het zo rot als zij het doet en grijp altijd meteen in plus excuses...

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:45

Je kende het niet ? Gat in je cultuur :oo Hahaha neee ik was verslaafd aan die film :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:47

Veel sterkte Finnens :(

Ik heb zo vaak ruzie gehad om honden haha. Don´t touch my dogs :+

Sommige mensen zijn ook gewoon zo dom en hebben geen idee dat hun hond zelf loopt te kloten en geven dan een ander de schuld.
Die honden die maar blijven snuffelen en opdringerig doen en het niet snappen als een hond hun lip optrekt...en als ze dan snauwen is jouw hond agressief, want tsja..hun schatje deed toch niets verkeerd? Honden moeten toch snuffelen?

Rot op. :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 16:21

Haha balto kende ik ook niet als film _O-

Maar hier hebben ,helaas, al meerdere honden trappen gehad als ze niet luisteren naar het baasje of baasje niks doet. Liever die van een ander dan die van mezelf.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:52

Oh wat een leuk stel die twee suze_!

Idd heel vervelend zulke mensen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:57

Heel veel sterkte finness
Vreselijk mee te maken...

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:04

Oh finnens heel veel sterkte :( wat een nachtmerrie...

Oh ja ruzie maken met andere honden eigenaren altijd leuk :P laatst een franse bulldog die koste wat kost op Skye wilde rijden. Nou die is daar (nog haha) niet van gediend dus blaft respectvol die hond weg. Maar ophouden ho maar, baasjes deden ook niks dus Skye haalde een keer flink uit toen hij weer aan kwam zetten, kreeg ik een heel relaas want mijn hond was "agressief". Toen ik hun vertelde dat hun hond een pedofiel was gingen ze het niet meer snappen....

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:06

wat verdrietig Finness. Ik kan me zo voorstellen dat ‘wat als’. Ik heb dit voorjaar onze pup van tien maanden in moeten laten slapen en ondanks dat ik zeker ben dat we de goede beslissing hebben genomen heb, spookt het ‘wat als’ ook nog wel eens door mijn hoofd.

Wat stom zulke mensen Suze. Net zoals er ‘mensen met paarden’ zijn, zijn er ook heel veel ‘mensen met honden’. Helaas kunnen die mensen heel vaak de signalen van hun hond niet lezen en praten totaal onopgevoed gedrag goed. Wij mijden op drukke momenten ook het populaire bos bij ons in de buurt. Juist voor dit soort dingen. En met vier honden loop je met een roedel, in de drukte vind ik dat niet fijn, ook al zijn ze goed opgevoed.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:08

Jeetje, wat een heftige situatie om mee te maken! Verschrikkelijk ook! ;(

Mocht je je verhaal / gevoel willen delen, voel je vrij! :(:)

Heel veel sterkte! :*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 20:09

Djes vandaag 34 weken, over 3 dagen 8 maanden <3

Afbeelding

Chick lekker aan het genieten van de massage deken :D
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:11

Finnens wat erg..... heel veel sterkte :(:)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:56

Bedankt allemaal <3 Het is zo onwerkelijk ook nog, alsof ze zo nog kan komen aanrennen. Ze was gelukkig wel in 1 klap dood.. weet echt niet hoe ik het zou trekken als ik wist dat ze geleden had..

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:08

Finnens heel veel sterkte. :(:)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:29

Ach jeetje finnens wat verschrikkelijk ;(
Ik denk dat het ‘wat als’ nog wel een tijdje blijft,ik denk dat het bij een stukje verwerking hoort.
Ik herken het nml wel maar dat was met mijn ingeslapen dieren.
Het is één van mijn grootste angsten dat één van mijn dieren/kinderen wordt dood gereden.
Sterkte met het verlies :(:)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:06

@suze
Bah, wat naar zeg zo’n ruzie. Maar je hebt niks verkeerds gedaan hoor en vind dat je je eigenlijk nog heel netjes hebt gedragen. Ik ben ook als de dood om dat soort mensen tegen te komen en moet zeggen dat ik hierdoor ook minder vaak naar het losloop gebied in de heide ben gegaan o.a. Heb nu wat plekjes gevonden waar ze wel los mag, maar waar het niet heel druk is - ook fijner voor mij met oefenen met haar omdat ze in de hei nogal vaak overprikkeld raakt door het aantal honden en het aantal mensen die een instelling hebben van ‘och, regelen ze allemaal zelf wel’. Maar dat soort mensen trekken zich helaas nergens wat van aan idd, vreselijk gewoon. Sommige plekken zijn dan ook zeker in het weekend nog eens erger ja - dat probeer ik nu ook te vermijden precies om zulke situaties die jij nu ook hebt gehad.

Maar wat een heerlijke foto weer van die 2. Wat zijn het toch knapperds!

Het gaat er gewoon om Hoe je met elkaar omgaat. Als Arya opspringt bij iemand, wat ze nog wel eens doet - ik waarschuw ook maar soms is ze sneller als mij - bied ik ook excuses aan, enz. En laatst is ze dan achter een hardloper aangegaan. Niet dat ze wat deed, maar toch. Kan me voorstellen dat niet elke renner hiervan is gediend en terecht ook. Heb ook m’n excuses aangeboden hiervoor - was wel in een losloopHier dan ook vaak aan de ontvangende kant van honden tegenkomen die gewoon.niet.stoppen terwijl duidelijk is dat het gewoon teveel is voor Arya en dan staan mensen er ook maar wat stom bij te doen ‘achhh de pup moet nog leren he…’ en 'ze zoeken het zelf wel uit' terwijl Arya overduidelijk overrompeld wordt en geen moment de tijd krijgt om ook zelf inbreng te brengen in de 'ontmoeting' met de andere hond. Echt zo irritant vind ik dat. Als dat andersom zou zijn geweest, zou ik echt wel ingrijpen als eigenaar zijnde, of je nu in een losloop gebied bent of niet. Echt jammer ja, dat zoveel mensen maar gewoon alles op z'n beloop laten, met soms hele nare gevolgen van dien.

Hier maar weer op zoek naar ander voer. Heb helaas niet het idee dat de Wolf of Wilderness goed werkt voor Arya. Ze poept echt enorm veel meer tov de vorige brok, en ik heb echt niet meer het idee dat dit nu heel normaal is ondanks dat ze brok eet. Ik weet dat ze dan meer poepen, maar dit is echt minimaal 3x per dag en echt grote hopen. Ze laat echt heel veel scheten dagelijks en echt vieze stinkende scheten ook, wat ze ervoor ook niet deed en ze heeft nu regelmatig diarree gehad - maar nu kan die diarree ook nog komen van het eten van vanalles wat ze buiten tegenkomt < dat probeer ik wel tegen te gaan, maar soms is ze gewoon te snel. Momenteel ook weer diarree, maar ik weet zeker dat ze niks geks gister heeft gegeten van straat ofzo dus ik denk toch echt dat het eerder door de brok komt. Ze krijgt ook dagelijks een beetje karnemelk en een schapenvacht bonbon, maar dat krijgt ze eigenlijk al vanaf het begin en daar heeft ze niet eerder op gereageerd naar mijn idee. Dus toch allemaal genoeg dingen waardoor ik wel vind dat ik wat anders moet gaan proberen. Voerwijzer maar weer eens erbij nemen.

Gister tijdens de wandeling kwamen we nog een hele nieuwsgierige koe tegen.
Dat was in het begin wel even spannend en die moest dus eerst uitgebreid uitgeblaft worden voor ze kortbij durfde te gaan om te snuffelen hihi.

Afbeelding
Afbeelding

Ook aan't twijfelen om van hondenschool te wisselen. Dus nu even kijken of ik wat kan vinden in de omgeving wat binnenkort start. Het is niet de manier van leren wat me stoort ofzo hoor, want dat vind ik helemaal prima (is een kynologen club), maar ik voel me gewoon niet prettig bij mijn instructrice en vind haar vaak ronduit onbeschoft en erg dominant en denigrerend doen (niet alleen tegen mij, maar ook tegen een paar anderen doet ze soms echt heel raar), waardoor ik niet meer met een fijn gevoel dingen bespreekbaar wil maken als ik ergens tegenaan loop (ze staat echt niet open voor me en vaak is ze nog net niet aan't zuchten als je iets wilt bespreken, wat ik al niet vaak gedaan heb wat dat betreft. Maar ze is altijd wel druk druk druk en neemt niet de tijd voor je). En als ik dingen bespreekbaar maak is ze vaak ook erg veroordelend meteen. Ze spreekt zichzelf vaak tegen; ze verwachten dan dat je bepaalde dingen doet en je pup leert, maar als je zelf iets onderneemt dan vind ze wel weer iets om het mee af te schieten en dat dat teveel is en niet goed om wat voor reden dan ook (terwijl ik echt bij lange na niet zoveel doe met Arya als menig ander met een pup hoor die ze vanaf dag 1 thuis al meenemen een hele dag naar een dierentuin enz. Dat heb ik allemaal echt wel verspreid gedaan en ook nooit te lang in 1x als ik iets nieuws doe). Zo van; alsof je voor alles toestemming moet gaan vragen met wat je doet met je pup. Heel vreemd. Dit is eigenlijk al vanaf week 1 gaande, dat ik dingen ben tegenkomen dat ik zelf denk van nee dit vind ik echt niet prettig allemaal. Eerst dacht ik van ok, zal wel aan mij liggen. Ik ben immers geen instructrice en weet er niet genoeg van af, dus gewoon aanpassen weet je wel. Maar ik heb het nu ook eens met anderen besproken (mensen in m'n omgeving) en ik hoor toch van iedereen wel dat het eigenlijk niet aan mij ligt (al kan ik soms mezelf ook echt onnodig gek maken over dingen en spoken zien die er niet zijn hoor) en ik m'n gevoel moet volgen nu. En zo is zij gewoon als persoon zijnde in de omgang, want ik ken haar van de DA praktijk waar ze assistent is, dus dat zal ook niet veranderen. Aan de ene kant vind ik het erg awkward om weg te gaan, omdat ik haar natuurlijk bij de praktijk zie als ik er kom met de dieren, maar ik vind ook dat ik me goed moet voelen bij een instructeur, wat nu echt niet het geval is en ook niet meer zal gebeuren helaas. Arya is dan nu wel 16 weken dus ik weet niet of het überhaupt te laat is om dan nog in te schrijven bij een andere puppy cursus, maar ik ben eigenlijk wel echt klaar ermee voor mijn gevoel. Er zijn echt genoeg dingen wat ik kan opnoemen hier wat zijn voorgevallen, maar ik ga even niet in detail verder. Wilde het wel even van me afschrijven omdat hier misschien mensen zijn wat me kunnen begrijpen. Ik dacht dat ik met een kynologen club altijd goed zou zitten, maar dit is gewoon niet de manier van werken voor mij, met deze instructrice (die alle pup cursussen geeft daar). Ik voel me echt rot nu hierdoor, omdat ze me eigenlijk alleen maar onzekerder gemaakt hebben. Ik heb de laatste 2 weken dus ook elke keer afgezegd met een smoesje en wil mezelf ook echt niet meer gaan dwingen nu om te gaan als ik me zo voel -O- ;( Ondertussen ben ik wel thuis aan't oefenen met hetgeen wat we tot nu toe gedaan hebben - krijg wel mails binnen met aanwijzingen van eventuele nieuwe oefeningen en ik blijf dingen aanleren met positieve beloning, zoals we het geleerd hebben dus het is niet dat we nu echt stop staan verder. Ze lijken daar overigens tot nu toe (na 7 weken) ook voornamelijk wel alleen te focussen op dingen die voor mij niet altijd perse het belangrijkst zijn: commando's en meer niet is het voornamelijk, terwijl voor mij dingen in de omgang met de pup ook belangrijk zijn ipv alleen maar bezig zijn met commando's erin krijgen. Ik snap dat ze veel dingen niet in een cursus les kunnen oefenen en doen maar aangezien dat het grootste deel van de les wel beslaat en ik dan wel eens vragen heb over dingen buiten het leren van commando's om heb, krijg ik echt het idee dat ze me maar lastig vinden (want ze poeiert me het liefst zsm af en neemt dan ook niet echt de tijd voor me als ik met iets kom na de cursus, het zogenaamde moment om extra vragen te stellen) en zo wil ik dus echt niet meer daar om 'hulp vragen' als ik ergens tegenaan loop.

Ik vind het vooral echt naar dat ik nu hierdoor wel meer onzeker ben geworden, terwijl we tot nu toe gewoon echt een hele fijne hond hebben aan Arya en ze zich al ontzettend goed heeft aangepast aan dingen in de 6 weken dat ze hier is. Ze pikt dingen snel op, en ze gedraagt zich met veel dingen gewoon echt al heel erg netjes waar ik bij lang niet alle pups van dezelfde leeftijd dat zie bv. (ze slaapt vanaf nacht 2 al de hele nacht door en ook de bench training ging eigenlijk echt perfect. Ze is super in de auto, al vrij rustig (wel heel blij zwiepen met de staart en tegen je aan duwen) met begroeten ipv mega overheersend op iemand afvliegen, ook lief met het tuigje om en afdoen, afdrogen met de handdoek wat ze in het begin spannend vond, en dat soort dingen. En ik zit nu veel te veel te focussen in bepaalde situaties en constant te twijfelen en te over analyseren of ik het wel goed doe en haar signalen goed lees, omdat dat erin is geslopen grotendeels dankzij de cursus en de instructrice daar. Sorry voor het lange verhaal, lol. Zat me schijnbaar behoorlijk dwars :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:10

Cursebeaker als je geen goed gevoel bij je cursus heb moet je gewoon verder kijken denk ik. Je kom daar om te leren en moet met plezier gaan.

Suze wat een heerlijke pluizebollen heb je. <3

En dan de diva wat word ze al een flinke dame. Echt geen pup meer in te zien. :o

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:16

Een tip voor een volgende cursus; ga eerst kijken voordat je betaald. Als ik dat niet had gedaan dan had ik ook bij een flut hondenschool gezeten met Bodhi in combinatie met 6 ladingen snoepjes. :P

Nu met Mera zit ik bij een hele fijne hondenschool, daar was ik met Bo kennis wezen maken voor de frisbee, en ik vind het wel leuk wat we allemaal leren. Sommige dingen zou ik ook anders willen zien, maar slecht doen ze het niet. Dus ik zou zeker rond gaan kijken, maar eerst langs gaan voordat je aan iets nieuws begint.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 10:16

Bizar he Punjab? :P

Klinkt alsof je inderdaad beter naar een andere school gaat Cursebreaker! :)