Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Galaika

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:38

Goeie hemel wat een leuke honden!

Nog even snel een foto tussendoor van onze kleine man. Woensdag gewogen, was 7 kg. Afbeelding
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:47

dierenfan schreef:
xLaraaj schreef:
Daar gaan de lastminute trips naar het UK.. byebye inkomsten voor de mensen die van toeristen leven :evaw:

Als je dat van plan bent dan gewoon ruim op tijd de maatregels treffen zodat je altijd safe zit en last minute kan.

Eigenlijk heel simpel toch?

Als je bloedtest 4 maand op voorhand moet doen is er weinig last minute aan he :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 00:13

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 00:18

Pff onze puppy is intussen wel al een hele pup en slaapt al ruim een week los in huis, wat meer dan prima gaat. Hij is gewoon zo braaf!

Dus we denken dat we de puppyren wel weg kunnen gaan halen voorlopig. Alleen wat maken we dan voor plekje voor hem, mand of kleed daar gaat hij waarschijnlijk niet op liggen, of slopen want hij ligt het liefst gewoon op de vloer. Maar die stenen vloer is hard en ruw en ik wil toch liever dat hij iets van een mand of kleed of zo heeft dus we denken er over eens een stretcher voor honden te proberen omdat hij dan van de vloer af ligt en dat is denk ik wel fijn, gezien de vloerverwarming.

Dus ben ik aan het kijken wat we dan zouden willen, dat is nog niet zo simpel zeg!
Iemand hier toevallig ervaringen ermee? We overwegen deze:

Kuranda hondenbed

Maar aangezien het best een duur ding is twijfel ik nog wel, want wat als hij er niet op wil liggen he.....
Maar de goedkopere stretchertjes lijken me weer niet zo stabiel en als ie er een keer af klapt is het natuurlijk gelijk gedaan.

Een othopedische traagschuim mand of kussen is voor hem echt veel te warm dus dat wordt hem hoe dan ook niet.

Hij heeft nu een kleedje (niet te dik maar wel zacht), maar daar wil hij al niet op liggen behalve heel even als hij een kluifje krijgt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 00:44

Kaus schreef:
Jij hebt daar gewoon 400€ aan dekens lopen _O-

Ik ben echt fan van de blue merle (?) met hangende oortjes <3

Ik was nieuwsgierig en ben net na de training nog even gaan tellen, we hebben 5x de winterjas, 4x de meshjas, 2x de regenjas en 2x de fleecejas. _O-

En die met die afdakjes naar de zijkant is Pukkie. Mijn vriendinnetje! <3

mvdende schreef:
https://www.gov.uk/guidance/pet-travel- ... ter-brexit

Het zit toch iets anders in elkaar. De overheid site geeft aan dat die 4 maanden alleen gaan gelden als er geen akkoord komt. Volgens mij is die er al wel?

Vorige week was die er nog niet in ieder geval, is toevallig in het nieuws geweest. Maar dan vraag ik me af, wat gaan ze dan bedenken? >;)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 00:48

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 01:02

Billy1970 schreef:
Pff onze puppy is intussen wel al een hele pup en slaapt al ruim een week los in huis, wat meer dan prima gaat. Hij is gewoon zo braaf!

Dus we denken dat we de puppyren wel weg kunnen gaan halen voorlopig. Alleen wat maken we dan voor plekje voor hem, mand of kleed daar gaat hij waarschijnlijk niet op liggen, of slopen want hij ligt het liefst gewoon op de vloer. Maar die stenen vloer is hard en ruw en ik wil toch liever dat hij iets van een mand of kleed of zo heeft dus we denken er over eens een stretcher voor honden te proberen omdat hij dan van de vloer af ligt en dat is denk ik wel fijn, gezien de vloerverwarming.

Dus ben ik aan het kijken wat we dan zouden willen, dat is nog niet zo simpel zeg!
Iemand hier toevallig ervaringen ermee? We overwegen deze:

Kuranda hondenbed

Maar aangezien het best een duur ding is twijfel ik nog wel, want wat als hij er niet op wil liggen he.....
Maar de goedkopere stretchertjes lijken me weer niet zo stabiel en als ie er een keer af klapt is het natuurlijk gelijk gedaan.

Een othopedische traagschuim mand of kussen is voor hem echt veel te warm dus dat wordt hem hoe dan ook niet.

Hij heeft nu een kleedje (niet te dik maar wel zacht), maar daar wil hij al niet op liggen behalve heel even als hij een kluifje krijgt.

Wij hebben niet zo'n stretcher, wel een andere. Maar onze ervaring is dat een hond er wel echt van moeten houden om erop te liggen. Bij ons is er dat maar één.

Dan kun je beter een kussen overwegen, dat is altijd wel goed!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 01:47

Hier had ik ooit ook zo´n stretcher, daar gingen ze echt niet op, ook niet met kleed erop enzo :+

Mensen zijn soms zo vermoeiend.. 1 zo´n vent denkt dat die de god is van ons ras. Hij is de fokker van Olly´s moeder, die bij een andere fokker woont.
Gaat die een foto van Olly in de UK groep van ons ras plaatsen, dat Olly ook beschikbaar is voor teefjes in de UK.
Reageert iemand die hem interessant vind, had ik al mee gesproken zelf, en zegt hij ja neem contact op met die en die... geeft die de naam van Olly´s fokker.

Bijzonder, volgens mij moet je contact opnemen met mij als je hem wil gebruiken en ben ik degene die bepaal of die in de UK gebruikt mag worden :') :') Hij wil hem zelf ook gebruiken, maar op zo´n manier heeft die toch pech, hoe bekend die ook is. Dikke doei.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 02:50

Hmm niet van mand of kleed houden vind ik wel interessant. Heb je een idee waarom hij daar niet van houdt?

Waar slaapt hij nu op? Heeft hij een bench met een kleed of kussen?

Hier slapen ze nooit maar dan ook nooit op een kale vloer. Dexter is zelfs zo erg dat wanneer we buiten ergens zijn en moeten wachten. Dat hij dan op mijn voeten of tas gaat zitten. Op de grond zitten doen we namelijk echt niet _O- (Hij gaat buiten wel keurig op commando zitten hoor, denk dat hij het gewoon fijn vindt).

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 03:32

Muah, ook hier zijn dat soort dingen geldverspilling. AJ ligt niet op zijn kussen en dus ook niet in z'n nieuwe mand :'). Hij ligt of op de bank met 1 of meer kussentjes, of op de grond.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 06:52

Tja waarom hij liever niet op een kussen of kleedje ligt weet ik niet natuurlijk. Al vanaf het begin vertikt hij dat gewoon. Hij heeft nu een Ikea badmat in zijn ren liggen maar die gooit ie ook aan de kant en ligt er naast. Ik heb nog een plat kunstleren kussen wat van Dexter, mijn vorige hond was, die ook nooit graag ergens op lag. Maar ook die is stom volgens Marley. Zijn dikke vacht houdt hem wel warm....
Maar dat is ook precies waarom ik ook twijfel dus.
Hij ligt als hij los is het liefst tegen het raam waar vroeger de voordeur zat, dat loopt tot de vloer en hij perst zich altijd fijn tussen dat kozijn. Als ik zijn kleed er neerleg gaat ie ergens anders liggen..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 07:30

Hmm lastig... Maar als hij een dolle vacht heeft en dat prettig vindt zou ik hem lekker laten kiezen. Kou zal ie niet snel vatten :Y)

Hier werd zo'n stretcher niet gewaardeerd. Veel te hard en spannend om op te staan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 09:22

Boellie ligt ook vaak gewoon op de vloer(of in een van de manden, op de stoel of de banken :') )

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:23

Hier ligt Skip bijna nooit op de vloer. De enkele keer dat ik het hem zie doen, staat de zon op de bank en vind hij het waarschijnlijk te heet. Als ik dan de luxaflex dicht doe, kruipt hij snel weer op de bank

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:18

xLaraaj schreef:
dierenfan schreef:

Als je dat van plan bent dan gewoon ruim op tijd de maatregels treffen zodat je altijd safe zit en last minute kan.

Eigenlijk heel simpel toch?

Als je bloedtest 4 maand op voorhand moet doen is er weinig last minute aan he :')

Last minute boeking wil toch niet zeggen dat je dat 4 maanden eerder niet al weet dat je mogelijk dat gaat doen? Mijn honden heb ik jaren rabiës geënt zonder ooit maar in het buitenland te zijn geweest. Toen we x zin hadden naar België te gaan naar groot omheind losloopgebied konden we zo gaan want entingen waren oke.

Gewoon uit voorzorg.

Mijn ouders boeken altijd last minute maar vragen al wel zeker 6 maanden voordien vakantie aan van dan tot dan en week voor ze vakantie hebben boeken ze hun reis pas

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:31

dierenfan schreef:
Last minute boeking wil toch niet zeggen dat je dat 4 maanden eerder niet al weet dat je mogelijk dat gaat doen? Mijn honden heb ik jaren rabiës geënt zonder ooit maar in het buitenland te zijn geweest. Toen we x zin hadden naar België te gaan naar groot omheind losloopgebied konden we zo gaan want entingen waren oke.

Gewoon uit voorzorg.

Mijn ouders boeken altijd last minute maar vragen al wel zeker 6 maanden voordien vakantie aan van dan tot dan en week voor ze vakantie hebben boeken ze hun reis pas

Is dus maar net wat je onder last minute verstaat... Last minute betekent hier op donderdag of vrijdag "hey zullen we dit weekeind weg gaan?".

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:46

Het is ook wel ras eigen hoor Billy het is meer voor ons gevoel dan dat ze het nodig hebben :+ maar leer bevalt hier dus goed, wel echt leer en geen kunstleder daar liggen ze ook niet in

Last minute is voor ons ook donderdag zeggen dat we vrijdag vertrekken

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:55

Paloedie schreef:
dierenfan schreef:

Gewoon uit voorzorg.

Is dus maar net wat je onder last minute verstaat... Last minute betekent hier op donderdag of vrijdag "hey zullen we dit weekeind weg gaan?".

Tja dat zal enkel idd meer kunnen als je uit voorzorg het in orde maakt en houdt. Ook niet zo'n enorm probleem lijkt mij gezien je dus kennelijk maar 1x bloed onderzoek heb en daarna netjes binnen 3 jaar weer moet enten en dan is het oke? Eerlijk gezegd ik heb wel eens grotere problemen gehad

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:01

Aww Galaika wat is hij leuk <3

Iemand suggesties? We hebben een diarree analyse laten doen en AJ is Giardia vrij & heeft ook niks anders. Dus, de diarree ligt aan de brok. Als ik hem alleen KVV voer, dan poept hij een klein beetje en gewoon vast. Op de brok poept hij dus heel veel en 1/3e diarree.

Ik heb tot nu toe geprobeerd: RC puppy, DLG krokant en DLG geperst.
Het liefst blijf ik op een geperste brok, aangezien hij vieze scheten liet op krokant. Ik zoek een brok met een hoog vers vlees gehalte en niet duurder dan ongeveer 3,50 per Kilo. Minimaal 26% eiwit en 16% vet.
De DA raadde hypo-allergeen voer aan, maar op KVV is hij nergens allergisch voor.

Ideeën so far:
Darf Vol Bites (Las iets over Ph waardes?)
WOW (maar die is krokant)
TOTW (te duur)
InBalance (Kan niet goed zien hoeveel vlees erin zit)
Carnis (Zit alleen vleesmeel in & de Carnis KVV viel niet goed)
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 03-12-18 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:09

Vieze scheten hoeven niet per se van krokant te komen hoor. Mening zijn natuurlijk verdeeld over krokant. Maar Dexter liet ook veel scheten op DLG krokant maar niet op WOW Blue River. Als dat het geval was geweest had ik dat nu na een week ook wel gemerkt.

Welk merk KVV voer je? En hoe vaak voer je dat?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:15

Hmm oké, dan kijk ik ook wel wat naar krokante brok. Het liefst natuurlijk geperst, dat kan ik beter combineren.

Ik voer Raw4Dogs, meestal vrijdag t/m zondag. Die WOW had ik ook al naar gekeken, maar dan moet ik de Junior en die is qua vetgehalte niet goed.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 20:37

ZoZenn, van Wolf hoef je de junior niet. :) Daar kun je gewoon de adult versies van voeren.
En blind staren op cijfers hoeft niet. Als hij goed op de brok reageert haalt hij er meer voedingsstoffen uit. En dan is vetpercentage alleen natuurlijk niet belangrijk.

En kvv kan prima met krokante brok gemengd worden. Zowel tegelijk dus als bijv sochtends vlees/savonds brok. (of andersom)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:42

Ik vind persoonlijk dat de junior versie sowieso vrij laag in vet zit en vrij hoog in eiwit (de verhouding). Daar moet een hond ook maar net tegen kunnen. Maar als je het ene procentpunt in vet compenseert met meer eiwit zal dat niet veel verschil maken. Je zou dan ook rundervetpoeder bij kunnen voeren zoals wij doen. Kost geen drol en heb je in elk geval genoeg vet.

Kvv met krokant mengen kan overigens prima. Gaat hier in dezelfde maaltijd soms. Nooit problemen mee.

Je zou nog even kunnen naar Fit Dog kunnen kijken. Ik zat die toen sterk te overwegen maar kon uiteindelijk nergens een tabel met hoeveelheden vinden dus toen toch niet gedaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 20:45

Kaus schreef:
Ik vind persoonlijk dat de junior versie sowieso vrij laag in vet zit en vrij hoog in eiwit (de verhouding). Daar moet een hond ook maar net tegen kunnen. Maar als je het ene procentpunt in vet compenseert met meer eiwit zal dat niet veel verschil maken. Je zou dan ook rundervetpoeder bij kunnen voeren zoals wij doen. Kost geen drol en heb je in elk geval genoeg vet.

Kvv met krokant mengen kan overigens prima. Gaat hier in dezelfde maaltijd soms. Nooit problemen mee.

Je zou nog even kunnen naar Fit Dog kunnen kijken. Ik zat die toen sterk te overwegen maar kon uiteindelijk nergens een tabel met hoeveelheden vinden dus toen toch niet gedaan.

Dat heeft een reden. Moedermelk van de teef staat ook hoog in eiwit, omdat juist een pup dat gewoon nodig heeft om te groeien. Een volwassen hond heeft over het algemeen minder eiwit nodig.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:47

Nee precies. Voor een pup snap ik het helemaal. Maar voor een volwassen hond (AJ is een maand of elf?) zou ik het persoonlijk niet nodig vinden om dat eiwit zo hoog te gooien. Als je dan kijkt naar een sportbrok is vaak én eiwit én vet hoog. Maar deze brok is duidelijk gericht op jonge honden met behoefte aan meer eiwit en niet zozeer meer vet.