gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:31

Wil wel een foto :').

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:19

Ja tja het is een keuze die je moet maken. Een groep met twee rammen die al gevochten hebben, ik vind het al heel gedurfd van je dat je ze samen 1 op 1 nog wil koppelen.
Ik heb twee rammen die geknokt hebben toen ze samen in een groep zaten en die gaan niet meer samen. Ik heb te vaak meegemaakt dat konijnen die eenmaal gevochten hebben, blijven vechten.

En ik moet ook bekennen dat als ik Jip niet meer terug in de groep krijg, dat ze weggaat en ik er een ram voor terugneem. Dan maar twee koppels, ik heb genoeg gedoe gehad met groepen.

Groepen zijn echt heel leuk maar er zitten veel haken en ogen aan. Probeer niet alleen aan de afmetingen te denken maar ook verder dan dat.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:35

Dan ga ik toch maar voor twee tweetallen. Lijkt me veiliger.. ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:38

Ik word moe van Blik :').
Beest is er achter dat de brokjes van Stoffer veel lekkerder zijn dan zijn baby brokjes.
Dus ik moet elke dag het voerbakje weghalen, maar dat kreng is zo snel, dat ie de halve bak al leeg heeft voordat ik er ben :'). Of ze eten samen, maar hun hoofden zijn te groot voor het bakje. Dus eten ze om en om.

Lijkt me ook een beter plan MoppieFilou!

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:22

_O- net als het gras van de buren veel lekkerder

Afbeelding

Frits in coma ,tot ik de deur open dan springt hij op en schooit om zijn favo snack :') (als ik werk krijgt hij sochtends een stukje knackebrod daar maakt hij binkies van _O- )

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:46

Ken ik :') .

Iemand die weet of je medicatie ook gewoon op een brokje ofzo kan spuiten? Met Lilly's snot moet ze (lees: hij :') ) 3 weken aan een stuk 1 keer per dag oraal medicatie krijgen, wat ze allesbehalve leuk vindt. Ze krijgt erna wel altijd brokjes maar als ze me ziet aankomen met de medicatie is ze weg :\ . Vroeg me dus af of er niet een makkelijkere manier bestaat.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:21

Met mijn voedster was het ook een drama, zelfs als ik haar in een handdoek had gewikkeld wist ze er nog uit te komen :') Ik heb het toen op een andijvie blaadje gedaan en geen stress meer!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:22

Is nooit leuk natuurlijk. Ik gok dat ze het wel doorhebben als je het ergens op doet.

Ik heb die van mij 3 maanden moeten behandelen, gewoon vangen, hup er in en klaar. Gaat na een tijdje wel beter gaan. :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:37

Jannickee schreef:
Met mijn voedster was het ook een drama, zelfs als ik haar in een handdoek had gewikkeld wist ze er nog uit te komen :') Ik heb het toen op een andijvie blaadje gedaan en geen stress meer!

En kreeg ze het meeste dan binnen?

Gigixponys schreef:
Is nooit leuk natuurlijk. Ik gok dat ze het wel doorhebben als je het ergens op doet.

Ik heb die van mij 3 maanden moeten behandelen, gewoon vangen, hup er in en klaar. Gaat na een tijdje wel beter gaan. :)

Eigenlijk gaat alles al best goed, het enige probleem is dat als ik het spuitje in haar mond steek ze haar kop meteen wegtrekt waardoor ik het er allemaal naast spuit :') .

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:50

Ja hoor! Ze vond het heerlijk! Nam haar dan wel mee naar binnen zodat ik kon zien dat ze ook alles binnen kreeg.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:30

Welke medicijnen heb je?
Hier trappen ze er wel in met pijnstilling bijv, ligt aan de geur/smaak. Enige wat ik hier erin moest dwingen is tot nu toe de propolis en fenbendrops. Verder in een stukje appel, in een druif, gedroogd stukje brood met appelstroop, appelmoes, verdunde ranja, etc :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:37

Jannickee schreef:
Ja hoor! Ze vond het heerlijk! Nam haar dan wel mee naar binnen zodat ik kon zien dat ze ook alles binnen kreeg.

Handig zeg :D . Hoop dat die van mij er ook in trapt :') .

Eoweyn_x schreef:
Welke medicijnen heb je?
Hier trappen ze er wel in met pijnstilling bijv, ligt aan de geur/smaak. Enige wat ik hier erin moest dwingen is tot nu toe de propolis en fenbendrops. Verder in een stukje appel, in een druif, gedroogd stukje brood met appelstroop, appelmoes, verdunde ranja, etc :')

Bedankt voor de tips :D . Zou niet weten hoe het heet eigenlijk :') . DA zei wel dat het normaal niet echt naar iets smaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:38

Ik heb eigenlijk amper tot geen ervaring ,Utopia was een sul en met de verminderende kracht in haar poten vrij simpel zover krijgen de medicijnen te nemen :=

Zag op MP een perfect meisje voor Frits :oo

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:41

Verleidelijk :D .

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:23

Heb Lilly's medicatie op een paar brokjes gespoten en ze heeft alle brokjes op! *\o/* Ik heb degene met medicatie wel uit m'n hand gegeven, dan kan ik in de gaten houden of ze alles op eet. Ook moesten we van de DA 0,2 ml geven ipv de 0,1 ml die ze nodig heeft, zodat ze zeker genoeg binnen heeft. Dus als ze iets minder binnen heeft is het nog geen ramp :) . Het feit dat ze het brokje en de medicatie tegelijk op eet, kan toch geen kwaad hè? Zo 'ang ze alles binnen heeft is het toch goed zo?

PS: Ik ga wrs altijd zij en haar blijven zeggen, ipv hij en zijn, dus wel er maar aan :') .

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:17

Nee hoor dat kan prima. Laatst zelfs gehoord dat je bijv 3 soorten medicatie met wat appelmoes tegelijk in een spuitje kan doen. Dat gaat mij dan weer wat te ver op de een of andere manier :')

Nou... Zie hier. Jip heeft vannacht het gaas stukgetrokken van het hok en liep bij de rest. Het gaat rustig, wat onwennig. Eten wel samen zoals te zien is. Ik ben benieuwd!
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:26

Oké :) .

Ai := . Hopelijk blijven ze lief tegen elkaar!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:30

Hoop ik ook. Het was geen vechten gelukkig, heb vanmiddag een paar uur zitten kijken. Ze gaan elkaar uit de weg wanneer nodig, alleen wat gejaagd met wat plukken vacht.
Heb voor de zekerheid wel gewisseld van ren.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 08:02

Missie vriendje voor Muis geslaagd!!
Afbeelding
Afbeelding

Dit is Skye.
Hij is 17 weken, gecastreerd en een beetje verlegen ventje.

Ze gingen speed daten bij de opvang en uiteindelijk ging Skye aan Muis snuffelen en Muis aan skye en toen gingen ze eten. Niet echt spannend, maar ze vonden elkaar prima.

Dus allebei in hetzelfde mandje mee naar huis en nu zitten samen in het hok uit het bakje te eten.
Ze hebben een gezamenlijke hobby :)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:02

Leuk! Fijn dat het goed gaat!!
Bij mij is de nieuwste aanwinst een gangenstelsel en hol aan t graven. Ze is uren onder de grond.... ze kan natuurlijk niet ontsnappen en t is echt wel leuk om te zien. De kinderen kunnen alleen de ren niet meer in straks stort alles in... is ook wel lastig poepscheppen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:06

Wat een mooie!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:21

Prachtig diertje! <3

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:31

Wat een leukerd!

Eoweyn_x