Hoeveel kwaad kan het als ze beiden voer voor blaasgruis eten?
Rennie89
Geplaatst: 28-09-16 18:38
IMJ schreef:
Hoeveel kwaad kan het als ze beiden voer voor blaasgruis eten?
Geen idee maar het is wel een duur grapje. Ik wil in elk geval geen Royal canin geven voor de rest van het leven, liefst iets met hoog vlees aandeel en min mogelijk granen... En ik heb een nog ongeopende 12 kilo almo nature en nieuwe zak Applaws...
Kan de rest ook niet op dat voer. Of geeft dat problemen Anders het voer mixen en alert blijven op blaasgruis
lor1_1984
Geplaatst: 28-09-16 19:50
Ik dacht dat ik al had gereageerd maar niet dus. Ik heb weleens iets gehoord over het geven van appelazijn, dat zou de zuurgraad van urine flink opschroeven waardoor er minder gruis is en in sommige gevallen zelfs helemaal geen gruis meer is na verloop van tijd. Wel regelmatig even urine testen met lakmoespapiertje dan, dan zie je of het ook echt effect heeft. Hier staat er iets over: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... atten.html
hé wat leuk dat ik dit topic tegenkom. Ik heb van de zomer een kitten opgehaald. Helaas zat ze onder de vlooien en wormen. Meteen naar de dierenarts geweest en ze was er gelukkig snel vanaf en nu is ze weer helemaal gezond. (Achteraf voel ik me zo stom dat ik dat toen niet zag )
Ze is inmiddels alweer 4 maanden oud. Het gaat zo snel!
De hond is echt haar papa lijkt het wel . Heel leuk die twee! Ze probeert ook vaak te sabbelen ofzoiets, maar dat vind hij niet zo leuk
Hier wat foto's:
Het is ook echt een kat met eigen willetje, erg leuk om te zien.
Er zijn diverse merken voer voor een blaasgruiskat maar dat is voor latere zorg. Voor nu is het belangrijk dat hij het voer eet wat het gruis laat oplossen heb je vast meegekregen,meestal voor een week of zes en dan weer urinecontrole daarna word er gekeken op welk voer hij overgaat. Je andere poes kan dit gewoon eten maar let op! niet als ze dragend of zogend is. Je hebt voerbakken die werken op de chip zodat alleen hij bij het eten kan. Gelukkig gaat het met mijn blaasgruiskater alweer jaren goed maar ik blijf alert want hij heeft 2 keer flink verstopt gezeten en toen onder narcose gespoeld en 3 dgn een katheter.
Weissjee
Geplaatst: 28-09-16 22:11
Met Nozem gaat het gelukkig iets beter, had eigenlijk de hoop opgegeven. Hij kotst minder en begint nu ook eindelijk te spelen. Eten eet hij nu in een keer op in plaats van steeds weg te lopen. Zijn vacht ziet er ook opeens mooier uit. Over twee weken werd het bloed weer getest als ik het goed onthouden heb. Eigenlijk hoop ik hem al sneller hier te hebben .
Aii blaasgruis. Wat vervelend zeg. Ik heb hier ook een kater met blaasgruis maar gaf ze al niet onbeperkt voer omdat de ander dan teveel eet. Maar ik ben ook niet blij met het vlees gehalte. Nadat ik mijn vorige zak aanschafte kwam ik erachter dat er een versie is waar minder calorien inzetten en dus meer vlees. Misschien is dat een optie voor nu?
Zelf ben ik vanplan als hij deze zak op heeft dit te proberen. http://m.zooplus.nl/shop/katten/kattenv ... ova/395320 Is dan wel senior voer maar verminderd en lost urinestenen op. Dus dat ga ik met mn bijna 3 jarige kater proberen.
Hier is Bengel gister ook bij de dierenarts geweest voor een check-up, behalve wat wormen (waar ik al mee bezig was om dat te bestrijden) was hij gewoon een gezonde "flinke" kater, niet dat Bengel nou zo groot is, helemaal niet zelfs, maar zijn mannelijkheid wel Dierenarts dacht dat hij nu een half jaar is, dus maar even kijken voor een leuke verjaardagsdatum haha Volgende week donderdag wordt hij gecastreerd...
Alsof het Giardia avontuur nog niet genoeg was... Heeft Turbo ook nog eens een 'glazen' oog, oogontsteking dus. Morgen weekendje weg, dus gelukkig iemand kunnen vinden om naar de dierenarts te gaan. Maar hoeven we er geen ontworming pil in te proppen, moeten we weer gaan druppelen (waarschijnlijk) Niet mijn katten maand denk ik....