De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:03

ik heb zaagsel voor in de wc gehaald en de bodem gehaald, maar bedacht me dat we geen stro hebben. Maar we kunnen dus ook met wat doekjes, doosjes, mandjes oid om een nestje te maken. Even in overleg met de nieuwe baas wat we gaan doen :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:05

_KiMbErLeY_ schreef:
Gevonden Natasja, leuk account <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 11:12

Lekker bezig Maartje!
Wij hadden voor Blik een huisje toen, maar daar groeide hij heel snel uit :') .
We hebben ook altijd wat dozen en voor het hok ligt een kleedje waar ze op/in/onder/naast liggen.

We hebben ook een knaagrol, daar vind ik Stoffer heel vaak slapend. Of het fijn ligt weet ik niet :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:25

Denk dat het ook een kwestie van even aankijken is wat ze zelf fijn vinden. Ik zie hier al dat er een brede range aan persoonlijke voorkeur is :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 11:36

Haha ja precies! en uitproberen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een vorbeeld hoe blij ze zijn met dozen en kleedjes :') . Nu we een nieuwe bank hebben mogen ze er niet meer op, maar volgens mij vinden ze dat niet zo heel erg.
Ze liggen bijna altijd samen op het kleedje te chillen, of in het hok

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:00

Haha wat een leuke foto’s Esther! Hier zijn ze ook áltijd blij met dozen :+

Wat een knapperds heb je Kimberley :)

Ik heb eco wood pellets als bodem voor in de wc en dat ruikt echt bijna niet, zo fijn, en goed voor het milieu! Had eerst zaagsel maar dat stonk snel en is blijkbaar ook niet zo gezond voor de konijnen vanwege het stof.

Jaa we hebben een flinke roadtrip gemaakt, we zijn ook weer klaar om naar huis te gaan. Vandaag nog 1,5u rijden en morgen 4uur en dan zijn we thuis! Dan hebben we er bijna 5000km op zitten, een hele maand weg geweest. Hopen dat de auto gemaakt is want die ging kapot op de aller eerste dag, terwijl die net gemaakt was := beter is die gemaakt want wil niet weer zonder auto zitten en ik wil natuurlijk Calypso opzoeken <3 Hebben de hele maand een huurauto gehad.
Ik heb ook een instagram voor de konijnen al moet ik weer wat actiever worden: @bunny.wombat.ziggy op insta :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 09:08

Hoe was je vakantie verder LL?

Ik heb Eco woods even gegoogeld, ziet er fijn uit :D!
Wij hadden vroeger ook zaagsel, maar ik kreeg daar altijd een mega hoestbui van met verschonen en je rook het echt heel snel.
Nu hennepvezel, ook ideaal wel.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:15

Heel gaaf! Zo veel gezien van Zuid Afrika, ook in dorpjes gebleven waar mensen nog echt in the middle of nowhere wonen, in rondavels. Heel interessant om die kant van Afrika ook te zien. Dat is de armste provincie van zuid Afrika.

Dit was ons huisje, gemaakt van poep en klei :P
Afbeelding
Afbeelding
(M’n nieuwe zadel heeft ook een wereldreis gemaakt :+ )

Heb een super gave rit gemaakt, galopperend over cliffs en op het strand (en een week spierpijn)
Afbeelding

En m’n vriend heeft daar lekker kunnen surfen terwijl hij de dolfijnen bijna kon aanraken! <3 Afbeelding
Afbeelding

Ook weer fijn om zijn familie weer te zien en tijd door te brengen :)

Kan niet wachten om morgen Wombat en Ziggy weer te zien <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 10:17

Wat vet LL!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:09

Ik heb alleen een paarden insta :+

Wat super gaaf LL!

Dat zaagsel niet zo goed is las ik ook toen ik het gekocht had :+ We gaan hier maar eens mee beginnen en dan zien we wel hoe het bevalt. Ik heb af en toe nog wat moeite mijn man te overtuigen, die denkt nog heel ouderwets over konijnen houden, dus ik moet dat soort dingen gewoon een keer kopen als hij er niet bij is :')

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:02

Ik heb stro en op de pisplekken doe ik daar back to nature onder. (Dus nog steeds bedekt met stro)

Alleen vond Napoleon het zo nodig om vandaag al het stro er af te graven. :\

Ik had weer een leuk nestje gevonden. Deze keer dichtbij. Maar de advertentie zegt: 'ik verkoop dit omdat het snel wegmoet.'
Uhm weet niet of ik dat moet vertrouwen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:46

Hmm dat klinkt niet heel fijn nee Gigi...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:07

nee daar krijg ik ook kriebels bij...
Hier in de omgeving staat marktplaats vol met konijnennestjes :=

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:36

Hier heel weinig en ik zoek echt een specifiek konijntje wat het niet makkelijker maakt. Had een goeie gevonden maar dat was helemaal aan de andere kant van het land. Nu dus deze maar vertrouw het toch ook niet echt.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:27

Werd gisteren nog getagt in een berichtje waar 2 konijntjes aangeboden worden, omdat ze er geen tijd meer voor had.... :(:)

Oh dat maakt de zoektocht wel lastiger.. wat zoek je?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:13

Hahah heerlijk Es_ther die foto’s!

Wauw heerlijk zeg Laughterline! Gaaf die rit!
En die dolfijnen, super gaaf!

Ohh lastig inderdaad. Zou t niet vertrouwen Gigi!

Ohjee Utopia, en die ga je nu ophalen? Haha.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:26

xXutopiaXx schreef:
Werd gisteren nog getagt in een berichtje waar 2 konijntjes aangeboden worden, omdat ze er geen tijd meer voor had.... :(:)

Oh dat maakt de zoektocht wel lastiger.. wat zoek je?

Een blauw leeuwenkop rammetje. Liefst japanner-drager. :')

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:24

WAUW Laughterline suuuuper gaaf! <3
Ben je met de auto die kant op gegaan? :oo ik volg je bunnies, die zwarte met blauw oog is leuk!

@gigi, misschien vragen waarom ze snel wegmoeten... misschien is het een "oeps" nestje waardoor ze snel weg moeten...

HAHAHAHA Natasja, zitten ze al bij jou thuis? _O- Hoe zitten al die konijnen bij jou eigenlijk? Niet dag en nacht in de ren of wel?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:31

Ja idd een flinke roadtrip gemaakt Kimberley :) tot 1,5 maand terug waren alle provincies hier nog op slot dus nu konden we eindelijk mijn vriend zijn familie weer opzoeken. Nu nog wachten totdat Nederland van de lijst of ‘high risk countries’ af gaat van zuid Afrika, zodat ik ook m’n familie weer kan opzoeken.

De konijnen zijn de laatste twee dagen een stuk zindelijker geweest trouwens := m’n collega zei ‘ze weten dat je weer naar huis komt’ :P

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:42

wij zouden vanmiddag de konijntjes halen, maar kreeg net een berichtje van de fokker dat hij op corona getest wordt en we dus niet kunnen komen. Ik heb straks 3 heel verdrietige kindjes -O-
Uiteraard is de situatie heel begrijpelijk, maar voor kinderen van 3, 5 en 7 niet :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 09:51

Ah jammer zeg :(.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:02

Is het normaal dat konijnen even minder zindelijk zijn wanneer ze in een nieuw verblijf komen?
Even beetje lastig uit te leggen, maar voorheen had ik 1 koppeltje in een binnendeel en andere koppeltje in een buitenren. Die zijn nu verbonden en daar zit dat buitenkoppeltje nu in. Koppeltje wat binnen zat zit nu in een ander binnengedeelte. Die gaan prima, maar het stel wat van buiten nu ook naar binnen kan keutelt echt all over the place.
Ik had twee toiletten neer gezet, maar die schuiven ze aan de kant , vervolgens trekken ze hun hooi ruif leeg en gaan dan op het hooi zitten plassen en poepen. Ik heb nu in die hele hoek een bult vlas neergegooid in de hoop dat ze daar nu gaan zitten plassen in ieder geval.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:21

pearlie schreef:
Is het normaal dat konijnen even minder zindelijk zijn wanneer ze in een nieuw verblijf komen?
Even beetje lastig uit te leggen, maar voorheen had ik 1 koppeltje in een binnendeel en andere koppeltje in een buitenren. Die zijn nu verbonden en daar zit dat buitenkoppeltje nu in. Koppeltje wat binnen zat zit nu in een ander binnengedeelte. Die gaan prima, maar het stel wat van buiten nu ook naar binnen kan keutelt echt all over the place.
Ik had twee toiletten neer gezet, maar die schuiven ze aan de kant , vervolgens trekken ze hun hooi ruif leeg en gaan dan op het hooi zitten plassen en poepen. Ik heb nu in die hele hoek een bult vlas neergegooid in de hoop dat ze daar nu gaan zitten plassen in ieder geval.

Ja, zeker weten. Heb ik hier wel meegemaakt in ieder geval. Ook m’n vorige Nijntjes moesten even wennen en territorium dingen doen :+

Ahh wat jammer dat je ze niet op kunt halen, hopelijk snel dan maar!
Laatst bijgewerkt door laughterline op 07-10-20 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:29

Haha, ik heb me in kunnen houden.... maar man wat is dat moeilijk.. maar straks zit ik hier met 50 konijnen... en dan kan ik ze ook de zorg/aandacht niet bieden die ze nodig hebben, dus schieten ze er nog niets mee op... kan ze dan wel weer herplaatsen, maar dat kost me eigenlijk ook allemaal teveel tijd, die ik niet heb. Maar het is zo moeilijk om er niet op in te gaan! :oo

Ze zitten hier bijna 24/7 in hun eigen 'hok', van 1.20x1.20 en 2m hoog :') Niet ideaal, al zitten ze al een STUK beter dan bij de meeste fokkers... en dan hebben we een ren los, van 3x3m. daar komen ze om de beurt in, als het een mooie dag is. Daar zijn ze altijd zichtbaar erg blij om :D Ik wil, als onze portemonnee het weer toelaat :') , nog een deel hier afzetten met hek + gaas, zodat ik de hokjes gewoon (om beurten) open kan zetten, zodat ze lekker in een groot stuk kunnen rennen, waar ik dan ook een zandbak enz. wil maken :D Maar daar moet ik eerst nog ff voor sparen. Ik besef me dat de meeste huiskonijntjes groter zitten, min. 4 m2 is ook de standaard, daar kom ik niet aan. Maar voor een fokker vind ik dat ze het nu al heel goed hebben en het gaat alleen maar beter worden <3 Al is het misschien ook niet netjes om me aan die fokkers te meten, want dan doe je 't al gauw goed :=

Wat rot Maartje dat je de konijntjes nu niet op kan halen.. :(:) Begrijpelijk inderdaad, maar lastig uitleggen..

Supertoffe foto's trouwens LL, moet echt een fantastische ervaring zijn geweest, zo'n trip :+: _/-\o_

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:08

Hopelijk is de fokker negatief en kunnen we toch nog snel konijntjes halen. Ik ben me al mentaal voor aan het bereiden op het verdriet haha

Hoeveel konijnen heb jij Utopia?