Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:43

Naya kwam hier op eukanuba. Overgegaan op farmfood omdat ik hzel blij was hoe mijn vorige hond het hierop deed. Maar ze had steeds oprispingen. Dus na dat we ook te weten kwamen dat ze intollerant was aan rund staat ze nu op acana poultry en soms de vis-variant en ze doet het heel goed !

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:54

Kaus schreef:
Nee, ik bedoel de Duitse staande hond, German shorthair Pointer dus. En die worden veel gekruiste met huskys om de Alaskan Husky te creëren die verrassend veel werk- en trekvermogen hebben. Beetje vergelijkbaar met de Eurohound.

(Ik weet dat dit geen rassen zijn maar slechts benamingen voor werkgerichte mixen)

Dank je :D

kijk hier eens :p

https://www.blocket.se/boden/Alaskan_Hu ... ?ca=15&w=3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:45

Ooooh ik wil Bessie en Amelia <3 Leuk om te zien dat ze toch wel hier en daar gefokt worden! Iets om over een paar jaar nog eens naar te kijken :))

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:54

hier komen ze best veel voor :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:59

KarmaChansy schreef:
hier komen ze best veel voor :D

Hier ook bij de fanatieke sporters

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:08

vraagje omdat we naar alle waarschijnlijk naar NL komen, ik dus waarschijnlijk blind ben want kan het niet vinden :+ hoeveel maanden moet de rabies geldig zijn, het is natuurlijk 21 dagen om binnen te komen. Maar zit daarnaast er nog een datum aan zoals in de UK? Daar moet hij minimaal 21 dagen zijn en daarnaast nog 6 maanden geldig geloof ik. Dit is niet in NL toch? Balto zijn rabies verloopt namelijk in Feb volgend jaar...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:12

Nee, een geldige rabiës is prima. Je moet alleen even kijken hoe het zit met de landen je doorkruist, want ook daaraan moet je voldoen!

De UK gaat het volgend jaar vanaf 1 April helemaal bont maken.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:19

ok gelukkig haha, dat scheelt weer we gaan via denemarken en duitsland dus zal dat nog even opzoeken. Wat gaan ze doen in de UK volgend jaar?

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:20

Nee hoor dit is niet nodig. In de uk is dat ook niet nodig zolang de enting maar niet verloopt als je er bent.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:33

KarmaChansy schreef:
ok gelukkig haha, dat scheelt weer we gaan via denemarken en duitsland dus zal dat nog even opzoeken. Wat gaan ze doen in de UK volgend jaar?

Je moet met bloedtesten gaan aantonen dat er nog voldoende antistoffen in het bloed zitten en nog een paar van die dingen.

Hoe en wat precies weet ik ook nog niet. Maar de crufts deelnemers hadden het erover, die ontspringen de dans nèt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:37

jeetje lekker dan :=

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:38

Op zich valt het wel mee wat ze van plan zijn in de uk. De regel die jaren geleden van kracht was komt weer terug, je moet een bloedtest doen en als de antistoffen goed zijn krijg je ene verklaring. Zodra je die hebt is het gewoon er voor zorgen dat je de rabies enting niet laat verlopen dan blijft de verklaring gewoon geldig.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:40

Wat ik ervan begrepen heb zitten daar allemaal een aantal dagen, weken, maanden aan verbonden.

De mensen in volgend jaar augustus naar Engeland gaan moeten theoretisch gezien eind maart alles al op orde hebben.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 20:03

Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat je zo'n antistoffen test moet doen. Alleen dat laat zien of een enting nut gehad heeft/aangeslagen is. Zou het juist logischer vinden als meer landen dat zouden doen..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:13

kiwiwitje schreef:
Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat je zo'n antistoffen test moet doen. Alleen dat laat zien of een enting nut gehad heeft/aangeslagen is. Zou het juist logischer vinden als meer landen dat zouden doen..

Helemaal mee eens, maar ik vind dit ernstig overdreven. Je moet vier maanden van tevoren alles op orde hebben, anders heb je een probleem.

Heb het even nagevraagd aan Dave hoe het nu zit. Als je vanuit her buitenland reist naar de UK moet je het volgende doen.

Bloed laten afnemen minimaal 30 dagen ná de rabiës enting. Dit moet worden opgestuurd naar een EU gecertificeerd lab. Die test moet uiteraars positief zijn. Ná die datum moet je nog drie maanden wachten voordat je de UK in mag.

En uiteraard de standaard dingen, chip, ontworming en gezondheidscheck.

Vind ik toch best heftig, en dat zal ertoe lijden dat genoeg honden aan de grens moeten achterblijven.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:18

Bedoel je vanuit het buitenland naar de UK alsin, een ander land dan Nederland. Of ook wanneer je van Nederland naar de UK wil?

Wij willen vorig jaar in de zomer misschien naar de UK met de honden maar als dat zo'n gedoe is... Laat dan maar := Gaan we wel weer naar Zweden/Noorwegen. Stuk makkelijker.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 20:22

Ja dat het allemaal veel werk is dat is inderdaad wel heel zuur. Maar vind het wel nuttiger dan klakkeloos enten en er vanuit gaan dat t altijd maar werkt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:32

Kaus schreef:
Bedoel je vanuit het buitenland naar de UK alsin, een ander land dan Nederland. Of ook wanneer je van Nederland naar de UK wil?

Wij willen vorig jaar in de zomer misschien naar de UK met de honden maar als dat zo'n gedoe is... Laat dan maar := Gaan we wel weer naar Zweden/Noorwegen. Stuk makkelijker.

Ook vanuit NL ja, is vanwege de Brexit. Zo nemen ze voorzorgsmaatregelen.

kiwiwitje schreef:
Ja dat het allemaal veel werk is dat is inderdaad wel heel zuur. Maar vind het wel nuttiger dan klakkeloos enten en er vanuit gaan dat t altijd maar werkt.

Dat is weer iets anders, maar helemaal mee eens ja. :j

Onze honden hoeven daardoor ook geen enting meer de komende jaren. Guinness waarschijnlijk zijn leven lang niet meer.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 20:56

Ik ben stiekem heel benieuwd hoe die van ons over 2,5 jr uit de titers komen en naar de pups. Ze hadden geen geweldige uitslagen ondanks alle entingen (boellie 3 pup entingen en 1 jaars enting en chick 2 pup entingen en 1 jaars enting)

Chick:
HCC:3
Parvo: 5
Distemper ; 4
Hier mee afgetekend tot 04-05-2021

Boellie
HCC: 3
Parvo: 6
Distemper: 3
afgetekend tot 04-05-2021

In principe betekend dit niet dat ze over 2,5 jr te enten zijn. En ook met deze waardes kan het zijn dat ze nog veel langer dan 3 jaar beschermd zijn. (beide honden waren 1 jaar voor de titer voor het laatst geent. Parvo,distemper,HCC,Weil, Kennelhoest)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:51

Daar gaan de lastminute trips naar het UK.. byebye inkomsten voor de mensen die van toeristen leven :evaw:

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 22:53

xLaraaj schreef:
Daar gaan de lastminute trips naar het UK.. byebye inkomsten voor de mensen die van toeristen leven :evaw:

Als je dat van plan bent dan gewoon ruim op tijd de maatregels treffen zodat je altijd safe zit en last minute kan.

Eigenlijk heel simpel toch?

Regelmatig krijgen we voor dieren die noodgedwongen per direct in pension moeten de vraag of wij plaats hebben. Men vergeet echter dat het hebben van de juiste entingen voor ons veel belangrijker is. In nood is een plek vrijwel altijd te regelen maar het dier moet wel juist gevaccineerd zijn. Persoonlijk vind ik als je als eigenaar in zo'n situatie terecht kan komen dat je geen andere mogelijkheid hebt dan pension dat altijd de entingen moeten kloppen ;)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 22:56

nah ja als je 4 maanden al van te voren alles geregeld moet hebben, dan kies ik wel een ander mooi land zonder die maatregelen :p

ik bedoel het is zeker niet verkeerd om een bloedtest te doen maar om te zorgen dat alles klaar is 4 maanden van te voren? wij gaan vaak op last minute trips :j das dan wel in eigen land omdat we geen eigen auto hebben, maar mochten we wel een eigen auto hebben zouden we toch vaak uit het land gaan :j wij vinden het heerlijk om goede bergen/natuur/bos/strand op te zoeken voor wandelingen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:11

Afbeelding
Ja, last minute is echt niet meer mogelijk... :n

Dit gaat echt héél veel discussie en verdriet opleveren aan de grens.

Onze Back on Trackers! =:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:12

tis toch ook een lekker stel <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:34