Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 16:21

@JJ Gelukkig gaat het weer wat beter. Ook super hoe Simba het oppakt. Het is wel even omschakelen denk ik van een grote hond naar een kleine hond. De wedstrijd was graad 1.

@KimD Klinkt al een geslaagd weekend in Duitsland.
Klopt inderdaad. Ik was nog wat voorzichtig met de schutting en daardoor nog te ver achter en kon zelf te weinig aanzetten om ervoor te komen/blijven. Fire is nog niet altijd even zeker op de schutting daarom bleef ik daar te veel hangen terwijl ik hem daar gewoon moet vertrouwen :j Het was inderdaad een super fijn rondje om te lopen.

JesdaJinn

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 16:50

Thanks voor je antwoord.
Ja, het is zeker ff wennen maar wel erg leuk!

Heeft iemand een rondje van graad 0?
Ik heb alles voor elkaar qua papieren voor raad starten maar ga dat denk volgend jaar doen en met de nieuwe regeling moet ik graad 0 starten maar ik zie nooit iets van een rondje hoe dat gebouwd en qua moeilijkheid etc

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 17:44

JesdaJinn schreef:
Thanks voor je antwoord.
Ja, het is zeker ff wennen maar wel erg leuk!

Heeft iemand een rondje van graad 0?
Ik heb alles voor elkaar qua papieren voor raad starten maar ga dat denk volgend jaar doen en met de nieuwe regeling moet ik graad 0 starten maar ik zie nooit iets van een rondje hoe dat gebouwd en qua moeilijkheid etc

Graad 0 stelt niks voor, vaak is het rechtoe/rechtaan, zonder palen, zonder wip en twee keer achter elkaar.

Als je graad 0 bent, ben je met zo'n 20 minuten helemaal klaar.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 17:48

Ah oké. Daar moeten Jaxx en ik wel doorkomen en anders doen we er iets langer over, ook geen probleem.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 18:44

JesdaJinn schreef:
Ah oké. Daar moeten Jaxx en ik wel doorkomen en anders doen we er iets langer over, ook geen probleem.

Nee joh, appeltje eitje!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:16

Zijn idd rechttoe rechtaan rondjes, volgens mij met 1 wissel en idd geen palen en wip. En je mag zelfs nog 1 fout hebben, om door te mogen naar graad 1.
In Hellendoorn worden eind van de maand cocker kampioenschappen georganiseerd, misschien kun je daar even kijken, mocht je de rondjes willen zien. Die organiseren ook graad 0 op vrijdag 27 en zaterdag 28 beide avondwedstrijd, zie ik.

Mandje, waren leuke rondjes van Marieke.
Ik heb met Roetsj ook gelopen bij Kelly, ook leuke rondjes vond ik, niet te simpel. 1e en laatste rondje met speeltje gelopen, foutloos verder, maar dus disk. 2e rondje zonder speeltje geprobeerd, start was wst lastig, maar daarna kwam ze op gang. Helaas buiten de tijd, maar wel foutloos. Al met al heel tevreden, was weer voor het eerst sinds 2 maanden.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:23

Ik ga er sws even kijken. Dat is naast de deur.
Thanks voor de antwoorden

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:21

Wat leuk dat iedereen weer zo fanatiek bezig is!

Wij hebben vandaag ‘eindelijk’ ons laatste winpunt gelopen voor promotie naar graad 3. Als we willen mogen we nu over.
Blekz liep echt heerlijk en t was goed voor snelste tijd en een 1e plaats.

https://youtu.be/1QiZJ5tWayw?si=58AYJxU1CPJkaOou

Enige jammere is de verkeerde draai na de wip. Hij had z’n focus al iets te veel op de tunnel waardoor hij te schuin van de wip kwam.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 22:47

Knap gelopen Machie, ga je al over of wacht je nog even?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 22:52

Ik denk dat wel wel over gaan. Blekz beheerst z’n skills opzich wel. Enige dingetje zijn soms de palen en z’n schutting/kattenloop. En het is wel fijn om zowel Blekz als Kaestra in dezelfde graad te hebben lopen.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 10:58

Wat is iedereen goed bezig!

Jazz heeft ook lekker gelopen in de 2e graad in Arnhem na zijn zomervakantie. 2e Utje en zijn 1e WP op het VP. Hij doet altijd zo lekker zijn best :D

5 oktober weer naar Ermelo.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 11:09

Ik ben opzoek naar hoesjes voor de paspoorten van de honden. Ze zijn nu allemaal het zelfde en heel irritant als ik een paspoort zoek en zoek dus leuke hoesjes.
Iemand die dat ook heeft en een adresje weet?
Zit op google te kijken maar hoesjes vanaf 30 euro gaat me echt te ver.

Ik heb een palen set thuis en misschien ga ik met Simba wel even sprong, insteek oefenen. Gewoon paar keer. Dat vond ie best lastig. Palen los gaan wel goed

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 11:45

Iedereen weer lekker bezig!

@levita gefeliciteerd!!

@jesdajinn dat heb ik ook met Guusje met de palen. Nu vaak op aan het trainen.. los gaat het goed maar in het parcours vindt ze dat dan toch lastig om dan die palen in te gaan

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 11:47

KarinW86 schreef:
Iedereen weer lekker bezig!

@levita gefeliciteerd!!

@jesdajinn dat heb ik ook met Guusje met de palen. Nu vaak op aan het trainen.. los gaat het goed maar in het parcours vindt ze dat dan toch lastig om dan die palen in te gaan

Ja. Simba precies zelfde. Het regent hier nu alleen xD niet zo zin om nat te worden haha

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 14:55

Pixy zit nu op dichte palen, maar nog wel met wires. We zijn van het begin af aan al bezig met allerlei insteken en wissels voor en na de palen. Je merkt echt dat ze dat dus dood normaal vindt **\O/**
Nu nog de wires afbouwen en dan is ze 1e graad klaar, maar dat wil ik pas op z'n vroegst 2025 starten. Eerst mag ze graaf 0/ debutanten lopen. Goed voor haar zelfvertrouwen. Het is echt een denkertje, maar dan moet ze het wel begrijpen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 17:45

Wat goed!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 09:11

JesdaJinn schreef:
Ik ben opzoek naar hoesjes voor de paspoorten van de honden. Ze zijn nu allemaal het zelfde en heel irritant als ik een paspoort zoek en zoek dus leuke hoesjes.
Iemand die dat ook heeft en een adresje weet?
Zit op google te kijken maar hoesjes vanaf 30 euro gaat me echt te ver.

Ik heb een palen set thuis en misschien ga ik met Simba wel even sprong, insteek oefenen. Gewoon paar keer. Dat vond ie best lastig. Palen los gaan wel goed

Ik heb hoesjes van de dierenarts, maar dat zal je wel niet bedoelen :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 09:56

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 17:02

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 14:12

Om 1 of andere reden was het topic uit mijn lijst dus nu weer even bij lezen.

Wij gaan zondag ook naar kc west Friesland

Ik train sindskort ergens anders.
Ivm dat Feya erg bang is voor vuurwerk en ik normaal altijd op woensdagochtend trainde en dan zijn er geen kinderen die van die bommen afsteken. Helaas dit blok geen Agility op woensdagochtend meer, alleen in de avonduren en dus weer met veel kans op vuurwerk. Gelukkig een rustiger plekje kunnen vinden bij een andere kc.
Wel weer even heel anders dus weer even wennen, maar hopelijk leren we weer nieuwe dingen.

Nu 2 keer geweest waarvan de laatste les een soort onderlinge wedstrijd was en voor het eerst een compleet graad 1 parcours gelopen.
2 foutjes: raakvlak schutting en weigering (deze weigering was zelfs mijn fout ik had de verkeerde sprong na de paaltjes maar nog kunnen corrigeren voor ze sprong).
Paaltjes helemaal foutloos. Ze had door de spanning het eerste stuk wel de turbo aangezet, maar was toch nog goed te sturen. Dus supertrots op haar!

Officieel lopen wij nog graad 0, maar zitten wel dicht tegen dat de ZG en U aan elke keer net een foutje te veel. Dus was een mooie gelegenheid om het eens te proberen.

Deze winter doen wij ook met de wintercompetitie mee dus kunnen wij alvast lekker oefenen voor graad 1.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 18:07

Ook vast succes zondag!
Fijn dat je een andere plek hebt gevonden.
Lekker verder oefenen dan komt die u of zo vanzelf

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 19:15

Natasja, is dat bij KC Amsterdam ?
En idd, dat U-tje komt vanzelf hoor. En veel plezier met de twc, hoe heet je team?

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 22:23

Fannetje, ja dat is inderdaad bij KC Amsterdam
Wij zijn team Escape.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:50

Zoals verwacht is het natuurlijk weer niks met de paaltjes, op wedstrijd doet ze er gewoon helemaal niks mee.. ben benieuwd of dat ooit nog gaat veranderen. We blijven oefenen, we kunnen het altijd nog bij alleen trainen houden.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:13

Hier ook geen succes vandaag. Ik had gehoopt op een keer de ZG te halen, maar dat gaat wel even duren op deze manier :')
Eerste rondje weer veel spanning en daardoor weer de turbo aan en dan hoort ze mij soms gewoon niet. Dus rechtdoor na de tunnel over de sprong ipv naar rechts. Tweede rondje was een flierefluit rondje, even bij het tijdbord kijken, bij een lattenlegger en ook nog een vlinder zien vliegen aan de andere kant van het hek (gelukkig een dicht hek).