hier ook weer een aantal met eitjes gespot
En al een paar minuscule CR babies, ik vind ze zo cute zo klein
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hopelijk blijft het ook goed gaat met kweken en de allerkleinste garnaaltjes

Gisteren even een uitwisselingsproject gedaan met mijn andere bak. Ik had blijkbaar een ramshoorn meegekregen bij de planten. Op zich niet erg...maar die vermaakte zich bijzonder goed in de bak toen deze nog indraaide. En ik had er nu zoveel kruipen dat ik even hulptroepen heb ingeschakeld. Gisteravond zag ik dat de grote meteen als avondeten was uitgezocht 
Ik ben rustig aan mijn bak nu inmiddels aan het aanvullen, en ik wil graag een schooltje merah's er nog bij hebben
Er is nog een schooltje pygmy cory's onderweg, dus ik probeer het wat geleidelijk aan aan te vullen. Die slakken lijken me ook ontzettend leuk! Maar ik begreep dat de Neritina de bak nog wel eens uit willen gaan mits je deze niet goed afsluit. Ik wilde heel graag de Waigienses, maar ik voorzie dat ik met mijn bakkies slakken aan de verkeerde kant van het aquarium ga hebben
Maar ze zijn zo mooi

Beetje jammer dat beide soorten zichzelf wel erg goed redden qua gezinsuitbreiding
Ik hoop inderdaad dat de visjes zich wel raad weten met het enkele wormpje wat ik heb gespot her en der

denisesilver schreef:Vraagje, wat gebruiken jullie voor jullie aquarium bodem?

Nu maar wel even kijken of ik mijn interne filter een beetje beter kan afschermen. De volwassenen kunnen er niet doorheen, maar die kleintjes denk ik wel. En die zijn al sneller in aantocht dan ik had verwacht
De baby van laatst heb ik nog niet weer kunnen spotten, dus die zit daar misschien al wel te smikkelen

beert schreef:Wij zijn overstag! Vandaag met zoon ter ere van zijn 10e verjaardag naar Aquahouse in Leunen geweest en spulletjes uitgezocht. We hebben een 60 liter aquarium gekocht en planten en inrichting. Mijn zoon werd wildenthousiast van de led-verlichting “in 10 kleuren” dus wij hebben straks discogarnalen… maar goed. Aquarium staat straks ook op zijn kamer
We hebben eerst zomervakantie en daarna gaan we de garnalen halen, dus dat komt mooi uit met de 4 tot 6 weken. Het worden waarschijnlijk rode of roodwitte garnalen (“ Ajax garnalen “) of oranje (vanwege voetbal)
We gaan dit weekend de bak inrichting en klaarzetten. Daarna komt een fotootje.
prefereren wel osmosewater.
. Ik weet zo even niet precies welke het zijn.
en da s ook makkelijk kijken met mijn aantal liters, gewoon de emmers tellen en klaar.

heb er al 2 gaten in geboord omdat er mss een luchtbel inzat, keien ingestoken… NOPE beert schreef:Nee er zijn ook rood met witte van de gewone. Ze zijn niet helemaal Ajax, maar voldoen voor de kinderen. We hebben ze aangewezen in de winkel en de eigenaresse zei dat het kon. Ik weet zo even niet precies welke het zijn.
Niet die mooie rood bonte zeg maar, ik weet wel welke jij bedoelt