Garnalen liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 17:54

Leuk *\o/* hier ook weer een aantal met eitjes gespot :) En al een paar minuscule CR babies, ik vind ze zo cute zo klein <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:11

IENIMINIEEE :):)

Afbeelding
Afbeelding

Ik zat ineens vol verbazing te kijken naar hetgeen wat mijn mosje aan het schoonmaken was :') Ik ben 'm inmiddels alweer kwijt nadat ik even heb weggekeken _O-

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Garnalen liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 20:01

Ik ben 1 garnaaltje kwijt… ik heb hem uit het bakje gehaald en weggegooid, het was ‘maar’ een garnaal maar zo voelt het niet... die donker rode hadden toch iets meer.

Waterwaardes zijn wel goed en de andere zijn actief en ze krabbelen de hele dag rond en ik geef ze nog extra voeding bij.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 17:17

Er was vandaag aquariumdag bij de plaatselijke dierenwinkel, alles 1+1 gratis, dus 2 schooltjes rasbora's gehaald (14 kubotai en 14 maculatus). Ook nog 2 rode Neritina slakken en 5 Clithon slakjes. :)
Wilde ook nog heel graag een groepje Otocinclus, maar die zijn al een tijdje niet leverbaar helaas...

So far zijn de garnalen niet onder de indruk van hun nieuwe aquariumgenoten, ze zwemmen onverstoord door de vissen heen en hebben al ontdekt dat je op de slakken kunt zitten :+ hopelijk blijft het ook goed gaat met kweken en de allerkleinste garnaaltjes :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 17:32

Leuke uitbreiding voor bij je garnalen!

Ik heb mijn helenaslakken bakje verder af gemaakt en de helenaslakken erin gedaan.
Afbeelding
Is de bedoeling om ermee te kweken

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 17:54

ooh leuk! Ik ben dol op helena's :D
Vooral op het goede werk wat ze verrichten _O- Gisteren even een uitwisselingsproject gedaan met mijn andere bak. Ik had blijkbaar een ramshoorn meegekregen bij de planten. Op zich niet erg...maar die vermaakte zich bijzonder goed in de bak toen deze nog indraaide. En ik had er nu zoveel kruipen dat ik even hulptroepen heb ingeschakeld. Gisteravond zag ik dat de grote meteen als avondeten was uitgezocht :=

En wat super leuk die rasboras! <3 Ik ben rustig aan mijn bak nu inmiddels aan het aanvullen, en ik wil graag een schooltje merah's er nog bij hebben <3 Er is nog een schooltje pygmy cory's onderweg, dus ik probeer het wat geleidelijk aan aan te vullen. Die slakken lijken me ook ontzettend leuk! Maar ik begreep dat de Neritina de bak nog wel eens uit willen gaan mits je deze niet goed afsluit. Ik wilde heel graag de Waigienses, maar ik voorzie dat ik met mijn bakkies slakken aan de verkeerde kant van het aquarium ga hebben _O- Maar ze zijn zo mooi <3

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 18:03

Na de zwangere gele garnaal te ontdekken, deze zag en vond ik ook steeds, werd het me duidelijk dat als ze naast elkaar zaten, ze beide zwanger zijn *\o/*

En toen zag ik deze morgen Afbeelding
Een gele en een oranje *\%/*

Ik zie nog wel wat dikke garnalen maar ik hoop dat deze gewoon ‘dik’ zijn, ik hoop op nog kleintjes hoor maar ik wil ook niet dat het te veel wordt.

Afbeelding

Zo was mijn bakje deze ochtend, als je goed ziet, zie je hier en daar een garnaal en on top of tree, there is a big Japonica _O-

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 18:05

Ik heb verder (gelukkig) echt 0,0 last van slakjes in mijn bak.. wel copepods en heeeeel af en toe een wormpje, maar ik hoop dat de visjes die nu gaan bedwingen.

Merah's lijken op maculatus toch? Iets donkerder?

Ja klopt ze durven inderdaad wel uit de bak te klimmen. Maar ik heb een Juwel Rio 180 staan, dus met dichte kap. En ze schijnen ook hardnekkige eitjes te leggen (die overigens niet uitkomen), daarom hier ook de keuze om maar even met 2 te beginnen, haha. De Clithons zijn zo klein, daar durfde ik iets meer wel van aan. Maar ik wilde er sowieso niet te veel nemen, anders heb ik straks voor de Oto's geen voeding meer over :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 18:21

Ja, weer net iets anders qua kleur inderdaad :j

Ik heb de eerste slakken meegekregen vanaf mijn moeder haar planten. Ach...geen probleem. Paar poelslakjes, daar kunnen de helenas zich wel mee redden. En toen bleek er ook nog een blauwe ramshoorn mee gekomen te zijn bij de nieuwste lading planten. Beide soorten vermaakten zich prima, en vooral die ramshoorns groeide als een malle :oo Beetje jammer dat beide soorten zichzelf wel erg goed redden qua gezinsuitbreiding :') Ik hoop inderdaad dat de visjes zich wel raad weten met het enkele wormpje wat ik heb gespot her en der :D
Klinkt heel leuk met je nieuwe aanwinsten! <3

ooh en wat leuk BritHittepit *\o/* <3

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 19:03

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 19:05

Leuk Brit, baby garnaaltjes blijven leuk :D

Ik ga straks ook nog een groepje yellow backstripe garnalen ophalen :o En dan is het echt even klaar _O- Alleen de oto's nog dan :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 12:04

Vraagje, wat gebruiken jullie voor jullie aquarium bodem?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 13:35

Ik heb Dennerle Crystal Quartz (diamond black) liggen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 17:18

denisesilver schreef:
Vraagje, wat gebruiken jullie voor jullie aquarium bodem?

Hangt er een beetje vanaf welke soort garnalen je wil, maar als je een soort wil die van een wat lagere pH houdt raad ik je aquasoil aan. Die verlaagd de pH namelijk ongeveer 0,5-1. Ik heb zelf die van Dennerle en die bevalt goed!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 12:27

*\o/*
Afbeelding

En later kwam ze nog even wat beter in beeld :D
Afbeelding

Wat zijn ze aandoenlijk met de bolle buikjes zo :)) Nu maar wel even kijken of ik mijn interne filter een beetje beter kan afschermen. De volwassenen kunnen er niet doorheen, maar die kleintjes denk ik wel. En die zijn al sneller in aantocht dan ik had verwacht _O- De baby van laatst heb ik nog niet weer kunnen spotten, dus die zit daar misschien al wel te smikkelen :=

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:31

Die zit goed vol :D