Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XxLiEsJuHhxX schreef:Tamary, volgens mij ben jij een beetje in de war met vleeskippen kwa gewicht. Het borstbeen moet je absoluut kunnen blijven voelen bij legkippen, het moet enkel niet super uit steken. Als je het borstbeen niet meer voelt zijn legkippen obese want legkippen maken van nature geen enorme filets zodat het borstbeen niet meer te voelen is. kippen die te dik zijn leggen overigens een stuk slechter en krijgen net als ieder ander dier gezondheidsproblemen hierdoor.
Palmera, klinkt alsof ze een goed gewicht hebben. Ik begrijp dat ze geen hele ruime ren hebben en ik vermoed dat die dus vooral zand is? Dan kan je ze beter 2x per dag meel voeren anders gaan ze met een niet goed gevulde krop op stok, komen 's ochtends super hangry buiten en hebben de hele dag enorme drang om te moeten vreten, proppen hun krop dan in een keer overvol waardoor ze verstoppingen, verzakkingen en verzuringen van de krop kunnen krijgen. Staat er op de zak van het voer geen richtlijn hoeveel ze nodig hebben ervan?
Jij woont ook een stuk warmer dacht ik mij te herinneren, dat inclusief verdamping van het water kan 1l best wel kloppen al is het inderdaad wel best veel. Hier drinken ze met zijn 39e 11 liter ongeveer per dag als het zo rond de 30 graden is.
JudithO schreef:Weer feest hier!
Buizerd op een hen op het kleine hoekje in de ren van 5m2 waar geen net overheen zit.
Op 2 meter naast het huis, voor het raam waar ik zat te werken.
[ Afbeelding ]
Ik heb direct het raam opengegooid en ben gaan schreeuwen, geen effect.
Ik had een stuk hout bij de hand en heb die naar het kreng gegooid, toen liet hij eindelijk los en vloog hij weg.
Ik ben er klaar mee, ik ga de kippen weg doen. Dit werkt niet zo.
2x feest en 2x hebben de kippen ontiegelijk geluk gehad dat ik het zag gebeuren.
En ik heb geen kleintjes, en nee ze zijn niet ziek of verzwakt. Gewoon grote, gezonde hennen.
tamary schreef:Als ze stopt met eten zal je toch wat moeten gaan doen, anders blijft er niks meer van die dame over.
Marcella schreef:Tomaat rauw zo ja beter niet doen of zeer beperkt. Rauwe tomaat is net zoiets als rauwe aardappelen geven wat ook ongezond is.
XxLiEsJuHhxX schreef:Wat een knappe jongens inderdaad. Helaas is het vaak zo dat de leukste en de tamste op jonge leeftijd haantjes blijken te zijn.
LWDaisy, Hihi je blijft er maar mee bezig. Voel het niet als een persoonlijke aanval van de dames als ze het niet gaan gebruikenAls ze hier een plekje bedacht hebben waar ze vast elke keer hun ei willen leggen, blijven ze net zo lang gillen tot de haan zich ermee gaat bemoeien en degene die het nest bezet houd toch de benen neemt.
![]()
Ook al zijn er andere plekken, ze willen allemaal persee daar en nergens anders hun ei leggen