Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bridleless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:52

Nynkster schreef:
Leuke pup!! Waar is hij gefokt?

Dankje! :)
Hij is gefokt door kennel Turn It Around! Beide ouders zijn geheel werklijn en met stamboom + getest op meerdere, erfelijke ziektes en afwijkingen. Dat was een harde eis na het laten gaan van onze vorige Border Collie, die aan epilepsie is overleden. Zij was helaas niet getest (op epilepsie valt helaas ook nog niet echt te testen) en kwam ook niet uit erkende lijnen van moeders kant.

Het plan is om met Aiko een hondensport op te pakken zodra hij oud genoeg is. En uiteraard vele kilometers in het bos te maken :D

Nog even een paar foto's van afgelopen weekend:

Afbeelding

Afbeelding

Hier was meneer precies 12 weken oud!
Laatst bijgewerkt door Bridleless op 16-02-22 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:53

Klinkt wel echt ontzettend leuk, zou ik ook nog wel eens willen proberen als mijn conditie beter is. Maar we zijn al goed bezig met canicross dus wie weet ooit. :D

ah dat Willemijn echt super actief bezig met steppen, leuk!!

En wat een mooie opstelling zo voor de step. :D

Eventueel, ik dacht ook dat het een pony was _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:02

Bridleless schreef:
Nynkster schreef:
Leuke pup!! Waar is hij gefokt?

Hij is gefokt door kennel Turn It Around! Beide ouders zijn geheel werklijn en met stamboom + getest op meerdere, erfelijke ziektes en afwijkingen. Dat was een harde eis na het laten gaan van onze vorige Border Collie, die aan epilepsie is overleden. Zij was helaas niet getest (op epilepsie valt helaas ook nog niet echt te testen) en kwam ook niet uit erkende lijnen van moeders kant.

Het plan is om met Aiko een hondensport op te pakken zodra hij oud genoeg is. En uiteraard vele kilometers in het bos te maken :D

[ [url=m/T7HhkH.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VpDiqs.png]Afbeelding[/url] ]

Is zeker een pup van Trixx & Pete dan?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:04

Nayomie schreef:
Klinkt wel echt ontzettend leuk, zou ik ook nog wel eens willen proberen als mijn conditie beter is. Maar we zijn al goed bezig met canicross dus wie weet ooit. :D

Wilde net zeggen, jij bent toch al goed bezig met Canicross? Ik denk dat je dat zeker zou redden!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:07

KimD schreef:
Nayomie schreef:

Wilde net zeggen, jij bent toch al goed bezig met Canicross? Ik denk dat je dat zeker zou redden!

Dat lijkt me ook Nayomie. Als zelfs ik mee doe :') en ik zal niet meer als een kilometer IN TOTAAL rennen hoor hahahaha. Je hoeft niet alles te rennen :) kunt ook combineren met wandelen.

Ik ga ook een geel lintje eraan hangen. Wij vinden extra ruimte ook fijn :) ook al valt ze niet uit echt, maar ze zal wel toch enige mate van stress gaan hebben door het nieuwe en veel prikkels en dan is wat ruimte wel handig.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:11

Ik ga ook niet alles rennen, mijn doel is om de helft te rennen. :j

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:15

@oshaa, Jip reageert ook vrij reactief naar andere honden. Maar wij hangen een geel lintje aan endat werkt best goed moet ik zeggen. Daarnaast als je bijvoorbeeld met 1 of 2 anderen loopt reageren ze soms ook weer anders. Jip word bloedje fanatiek dan. :')

Hier in de omgeving kennen ze het alleen niet. Dus daar sta ik elke keer als we canicrossen of steppen uitleg te geven :x

Ik zie weer een knappe pup voorbij komen <3

Bridleless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:20

KimD schreef:
Bridleless schreef:

[ [url=m/T7HhkH.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VpDiqs.png]Afbeelding[/url] ]

Is zeker een pup van Trixx & Pete dan?

Ja, klopt! :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:23

Sportief bezig hier een groep en veel sterkte voor de honden die in de lappenmand zitten.

Wij mogen volgende week gaan kijken bij het nest. Het is ondertussen 4 jaar geleden dat ik de fokster voor het laatst heb gezien en ken de ouder dieren ook alleen van foto’s.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:31

Wat een knapperd Briddleless. <3

Spannend, StonedRomy!

Kim en Melissa, ik vind jullie echt heel dapper. Ook al is het een kilometer totaal hardlopen, is dat al pittig genoeg.

Maar nu begint het wel beetje te kriebelen om het eens een keer te proberen. := Maar ik ben wel enorm afhankelijk hoe Zhiva zich voelt en hoe ze eet, zodat een nieuwe aanval hopelijk langer uitblijft. Dubio _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:35

Hoe gaat het nu met d'r?

Ik ga even een soort van bij lees post maken. Poging tot.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:49

Op zich wel goed, we geven haar nu vet arm eten, zowel vlees als brokken. Maar ik merk dat ze op de brokken enorm afvalt dus we geven nu vooral vlees en af en toe haar oude brokken (die gelukkig ook niet heel hoog in vetwaarden zit). Toen ik het nieuwe vlees nog niet kon geven, was ze in een week tijd toch al zeker 2 kilo afgevallen. En bleef ze elke ochtend overgeven omdat ze een lege maag had, ondanks dat we voor het slapen nog dat gaven.

Nu lijkt ze weer mooi opgeknapt zijn, wel hou ik het scherp in de gaten. Als ze een ochtend minder goed eet, zorg ik dat we niks intensief doen. Dus canicross doen we alleen als ze ontbijt heeft gehad. Hopelijk blijft het op deze tour gaan.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:03

Ik heb alleen even de laatste 2 pagina's erbij gepakt, want het was te veel alweer ondertussen haha.

Cupcakes
Echt tof hoe goed jullie het gedaan hebben met het steppen! En vind het knap dat je met de mountainbike erop uit gaat ook. Ik denk dat ik kapot blijf :')

SusanH
Hier ook geen lichaam meer van 20 en een behoorlijk aantal extra kilo's + slechte gewrichten maar dat mag de pret niet drukken wat de Dog Survival betreft, lol. Maar als je idd modder en nattigheid niet leuk vind, is het al snel minder leuk denk ik hihi.
Klinkt alsof je dus mooie vooruitgang opmerkt nu tijdens de kuur, dat is fijn! Ik hoor het idd veel dat de giardia slachtoffers qua gedrag gewoon echt van de leg zijn en kan het me wel voorstellen want het lichaam is gewoon helemaal van slag. Klinkt dus alsof de kuur goed aanslaat, yay!

Bridleless
Welkom! Wat een schatje is Aiko zeg!
Prachtige foto's!

KimD
altijd heerlijk, jouw foto's met de bups - of een deel ervan haha - ergens voorop! Maar je bent echt goed bezig met run met Evy!! Je gaat ons het licht uit de ogen rennen in mei haha. Ohh top met Vixem & Mazikeen en de titer uitslagen.

Roosvanblue
Schattig dat je nog moet vragen welke klasse, lolll hahaha. Als er een senior klasse was zou ik daaraan meedoen hahaha. Maar recreanten it is! Wat leuk dat je het met Jones een keer gedaan hebt. Hoe gaat het met je schouder nu idd?

eventueel
Zooo, da's een verschil zeg haha! Ik moest ook echt even twee keer kijken, want dacht ook serieus dat er een pony stond, lol. Wat een bakbeest!

Oshaa
Oh wat een ontwikkeling zo zeg. Denk idd heel goed dat je bent geweest. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat nu, succes ermee!

StonedRomy
Spannend hoor, maar wel leuk!

Nayomie
Pittig hoor, maar klinkt wel alsof je idd op de goede weg bent. Is even uitzoeken idd wat nu goed werkt. En slim om idd activiteiten aan te passen op zulke dagen. Hopelijk mag het dan idd zo door gaan, maar komt zo te horen vast goed!! En dapper is denk ik wel een goed woord ja hahaha. Ik schijt ondertussen 7 kleuren hoor, want ik weet echt niet hoe ik vooral het rennen erbij moet gaan doen, maar we gaan het zien. Ik ga nu eerst met Evy proberen hoe me dat af gaat. Maar ik ga gewoon al tevreden zijn als ik bij de start weg kan rennen en de meeste obstakels een beetje voor elkaar krijg zonder Funniest home videos bronmateriaal te worden - wat ik niet uitsluit dus het is maar goed dat Kim voor me loopt met dr GoPro, daar ga ik voor zorgen hahaha.

-

Updates

Erg druk geweest hier de laatste 1,5 week. Ik heb na m'n covid infectie behoorlijk last van restklachten gehad, en ik ben nu sinds vorige week echt een heel stuk actiever weer en daar ben ik blij mee, maar het is dus wel even weer uitzoeken hoe ik alles het beste kan combineren en managen weer haha. Dus oa. druk geweest met wandelingen maken en weer opbouwen maar ook de plannen die ik maakte voor dit jaar weer oppakken nadat ze stil lagen even. Onlangs al een groot deel aan nieuw tuigage/spullen voor Arya en mezelf gekocht omdat ik dit jaar graag met Canitrail wilde gaan starten. Ons uiteindelijke doel is om een beetje normaal, zonder halfdood te gaan, een natteneuzentrail te lopen in de toekomst. Daar zijn we uiteraard nog heel heel lang niet en of we er komen weet ik ook niet haha. Maar als we het niet proberen, komen we er sowieso niet. Ik hoop dat de ondertussen 9 kilo die er af zijn, me weer wat beter vooruit gaan helpen en verder motiveren met alles. We gaan dus vanaf volgende week opbouwen met de run met Evy app en kijken of dat al te combineren is met het wandelen en de rest klachten.

Toen kwamen Willemijn en Kim idd met het fantastische idee van de Dog Survival en dat leek me romantisch gezien echt fan-tas-tisch maar realistisch gezien zag ik heel veel problemen voor mezelf in eerste instantie dus ik heb even getwijfeld hoor. Maar ondertussen ben ik er eigenlijk wel heel erg enthousiast over. We gaan niet meedoen met de illusie dat we alles rennend zonder problemen voor elkaar krijgen, maar om gewoon een leuke dag met Arya en onze vriendinnen te hebben, herinneringen maken... Ik wil dit jaar graag nieuwe dingen ondernemen en een Dog Survival afstrepen lijkt me heel erg leuk en dubbel zo leuk als het met zo'n gezelschap kan. Het lijkt me echt heel tof om hier later op terug te kijken en te zeggen: dat hebben we maar even mooi gedaan haha!

En dankzij Kim ontdekte ik een paar dagen terug de Conquerer Virtual Challenge app. Ik ben zo enthousiast! Je gaat dan virtuele routes lopen op bekende plekken in het buitenland - er is ook een flower route hier in NL - en als je je route compleet hebt krijg je een Mega toffe medaille thuisgestuurd. Lijkt me erg leuk om er hier meer van te gaan sparen, dus we zijn meteen begonnen. Ik kocht als eerste een route in Ierland, the Ring of Kerry. Je krijgt tussendoor digitaal postcards, informatie en foto's gestuurd, erg leuk. Het kan gelinkt worden aan je apple health, fitbit, garmin en meer dus da's heel handig.

Verder nog wat veranderingen gemaakt in onze vakantie plannen. Het plan was om naast een midweek centerparcs Zeewolde weer een huis huren in het buitenland. Maar met een lekkend dak van het huis wat Echt gemaakt moet gaan worden + het plan dat er een auto (caddy) bij komt voor mij en Arya besloten de buitenland vakantie om te zetten naar een tweede midweek hier in Nederland. Dus boekten we centerparcs Port Zelande in Ouddorp en gaan we onze vriendjes Jip & Willemijn lastigvallen *\o/*

--

Activiteiten

Zoals jullie zagen hadden we afgelopen week, naast onze eigen wandelingen, nog een hele mooie, gezellige wandeling met Cody, Kim en Pieter! Ook erg leuk om eens niet ver te hoeven reizen voor een meeting en het weer eens kort bij huis te hebben hihi. We werden gezegend met erg mooi weer en hebben ons kostelijk vermaakt. Kreeg ook de mooie halsband die Kim voor ons gemaakt heeft en ik ben he-le-maal verliefd!

Afbeelding

Deze week hadden we ook weer een heerlijke wandeling met Kim en The Pack zoals ik ze graag noem haha. Onwijs verwend met een mooi zonnetje erbij de gehele wandeling en we hebben ons allemaal heerlijk vermaakt, zoals gewoonlijk.

Afbeelding

En vanochtend door weer en wind een ronde op de Teverener heide gelopen met Arya, hier vlak over de grens in DL. Welgeteld 1 hardloper die ons passeerde tegengekomen, 1 wandelaar met 2 honden ver weg en op de terugweg 2 mensen met 2 honden gepasseerd. Voor de rest hadden we het rijk voor ons alleen! Ik ben ook Zeer te spreken over m'n nieuwe Revolution Race Sherpa/Vest welke ik vorige week binnen kreeg. Het was koud vanochtend met de regen icm wind en ik was lekker warm met alleen een T-shirt wat ik eronder droeg. Top ding!! Vandaag de trekking belt mee op pad genomen zodat ze weer eens aan de bungee lijn kon lopen icm de belt. En dan gaan we komende week met Evy starten en gaan we onze hardloop-gear aantrekken. Ben benieuwd :')

Afbeelding

Morgen een wandeling met KimmeL & Koda op de planning > Tevener heide ook.

Vrijdag een losloop ronde hier op de heide met Arya's vriendjes Oscar & Pietertje, de Goldens - mits het weer het toelaat want ze hebben geloof ik echt heel veel wind voorspeld dus het moet wel veilig blijven natuurlijk.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:14

eventueel schreef:
Suus met haar grote vriend!

[ [url=m/MloXfh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke dingen gaan jullie doen met de honden zeg! Superblij ook dat ik het niet hoef :)) . Maar ik kan me voorstellen dat dat geweldig is om samen met je dier te doen!

Jemig wat een reus!!!!

Spoiler:
Passend tuig voor de grote hond zou wel sieren :D zoek voor plezier van de hond maar eens verschil op tussen een Y tuig en andere tuigen :)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:45

Die dogsurvival met al die water en modder hindernissen zou Cody echt geweldig vinden :')

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:24

Nynkster schreef:
eventueel schreef:
Suus met haar grote vriend!

[ [url=m/MloXfh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke dingen gaan jullie doen met de honden zeg! Superblij ook dat ik het niet hoef :)) . Maar ik kan me voorstellen dat dat geweldig is om samen met je dier te doen!

Jemig wat een reus!!!!

Spoiler:
Passend tuig voor de grote hond zou wel sieren :D zoek voor plezier van de hond maar eens verschil op tussen een Y tuig en andere tuigen :)

Ik had ook al gezien dat een ander tuig comfortabeler zou zijn, maar het is niet aan mij om voor andermans hond spullen te kopen ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 20:44

Slim hoor oshaa de fysio! Maar ze kunnen goed beroerd gaan lopen door compenseren.
Voor envie staat de eerste fysio afspraak ook al gepland. En onze fysio gaf al aan dat ze t een idee vind om de rest evt bij ons dichterbij te laten doen bij een andere fysio waar ze contact mee zal houden om ons te volgen. Dus ik vrees er een beetje voor dat we een best lang traject fysio in gaan :')

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 00:46

Had niet meegekregen dat die niet van jou was. Dan hopen dat de baasjes het misschien nog inzien :)

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 08:46

Nynkster schreef:
Had niet meegekregen dat die niet van jou was. Dan hopen dat de baasjes het misschien nog inzien :)

Nee, het is een buurtloebas :) . Voor Suus heb ik nu nog zo'n zacht puppietuigje (heeft ze voornamelijk aan met cursus, ze trekt niet aan haar halsbandje en ik ook niet, en ze moet nu nog vaak snel naar buiten voor ze binnen plast na het slapen, dus dan doe ik de lijn aan haar halsband), maar als ze straks "groot" is, koop ik inderdaad een Y tuig voor haar, want ik had mijn googlehuiswerk al gedaan voor ik haar kreeg ;)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:42

10 jaar geleden was ik er alleen:

Afbeelding

Maar over 6 maanden zijn we er met zijn 3en:

Afbeelding

In augustus verhuizen wij namelijk naar Canada!

Vandaag zijn we alleen maar blij, morgen ga ik me wel zorgen magen over de vlucht en Beer ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:56

Wat een onderneming! Heel veel succes met alles regelen en plannen!

Je hebt het vast wel eens gedeeld maar vanwaar die keuze?

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:00

KimD schreef:

Dankje! Het is inderdaad een flinke onderneming, maar veel heb ik al eerder gedaan dus dat scheelt.

Ik heb al eerder 1,5 jaar in Canada gewoond en ben echt verliefd op het land. Daarnaast hebben ze een interessant PhD programma waarbij je je onderzoek helemaal zelf kan vormgeven (in NL solliciteer je vaak voor een specifiek project). En er zit veel expertise rond natuureducatie in Canada, wat het onderwerp gaat worden van mijn onderzoek.
Dat dus eigenlijk allemaal samen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:17

Wat een avontuur!

Ik merk echt ander gedrag. Meer rust bij mijn hond. Ontlasting is ook vaster. Hoop dat dit zo blijft.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 11:31

Oshaa schreef:
10 jaar geleden was ik er alleen:

[ [url=m/mGDiuk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar over 6 maanden zijn we er met zijn 3en:

[ [url=m/Xdmhkt.jpg]Afbeelding[/url] ]

In augustus verhuizen wij namelijk naar Canada!

Vandaag zijn we alleen maar blij, morgen ga ik me wel zorgen magen over de vlucht en Beer ;)
wat gaaaaf!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:23

Oshaa schreef:
KimD schreef:

Dankje! Het is inderdaad een flinke onderneming, maar veel heb ik al eerder gedaan dus dat scheelt.

Ik heb al eerder 1,5 jaar in Canada gewoond en ben echt verliefd op het land. Daarnaast hebben ze een interessant PhD programma waarbij je je onderzoek helemaal zelf kan vormgeven (in NL solliciteer je vaak voor een specifiek project). En er zit veel expertise rond natuureducatie in Canada, wat het onderwerp gaat worden van mijn onderzoek.
Dat dus eigenlijk allemaal samen :)

Mag ik alsjeblieft mee in je koffer?? :x