De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:38

Hebben jullie konijnen last van de warmte? Hier alleen moederskonijn. Nog 1 met de oogjes stijfdicht. Dat is ook de kleinste. De zwarte met de gloed erover

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:12

Ze liggen hier wel allemaal lang uit. Maar nog niet snel aan het ademen ofzo.
En Feather ruift enorm hard nu.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 15:12

Hahahaha Gigi, de eerst volgende zijn (hopelijk) de babys van Bailey! :))

Het was een beetje een impulsieve actie om Teddy en Beer op te vangen, ben blij dat ik ze een goed huisje heb kunnen geven en onderdak, maar ook dat ik er niet mee ben blijven zitten!

Caro, nu al last vd warmte? Wel voldoende schaduw? Hier lagen ze ook lekker languit!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:30

Ze ligt languit te puffen. Rest heeft nergens last van

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:45

Hier geen last van de warmte bij de beestjes. :)

En fijn dat je een goed huisje voor de opvangers hebt kunnen vinden Kimberly.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:49

Hi! :wave: Ik was het topic kwijt :oo Zo veel pagina's om bij te lezen _O- sorry!! dus heb de laatste paar pagina's even gelezen.

Ik zag al weer veel baby foto's voorbij komen, zo lief!
Hopelijk blijft het goed gaan met hanna, naiwhl, wel apart om te zien zo hoe ze haar hoofdje draait! :j
Gianti ik vind je verblijf echt super leuk zo! <3 Hoe gaat het met het kunstgras? (dat was jij toch? :=)

Ik zie dat het warm is bij jullie! hier hebben we afgelopen dagen storm gehad. En die gekke Ziggy en Wombat blijven gewoon buiten zitten? 8)7 We hebben echt veel regen gehad, overstromingen in dorpen verderop... blij dat ziggy en wombat niet hoefden te zwemmen.. al kozen ze zelf voor een douche.
Afbeelding
Stelletje gekkies. Ze hebben toch echt een groot hok die waterproof is.
Vroeg me af of dat ze misschien liever iets kleiners hebben om in te schuilen dus had er een extra doos in gezet. Maar volgens mij gebruiken ze die niet zo veel.
Afbeelding

Ik heb enorm last van slakken nu met dit natte weer, gad-ver. Heel veel inimini slakjes met een huisje, echt nog geen cm groot. In het voerbakje, waterbak, overal op de zijkant en op de deur.. ik las dat ze parasieten en wormen over kunnen brengen dus vind het niet zo fijn. Iemand ervaring mee en wat je kunt doen?

Verder even off topic: onze hond doet het zooo goed! hij heeft van de week m'n paard ontmoet :D We hebben hem morgen alweer 3 weken.
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:57

Dat is snel gegaan met de hond!! Alweer 3 weken verder! Wat fijn dat 't zo goed gaat! :D

Sommigen hadden 't hier toch ook gelijk wel weer ff zwaar gisteren hoor.. Soms nog dik in de wintervacht en dan ineens 27 graden... :oo Dus had de Ice Pods alweer tevoorschijn getoverd :P

Zwaaaarrr leven!!

Afbeelding

Zaterdag is lieve Piña gebracht door Jolmer! :+: Wat een kleintje zeg! Zeker bij mijn grootste voedster :=

Afbeelding

Maar gelukkig klikt het goed! :):) En nu heb ik, samen met Mr Grey, nog een groepje van 4 <3 Zo fijn <3

Afbeelding

De baby's groeien ontzettend goed! Maar misschien moet ik er nog ff wat voerbakjes bij zetten :=

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:02

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, heb alles gelezen maar heb weer bijna examens helaas dus weinig tijd :=

Laughterline, herkenbaar :') . Hier is hun hele ren overdekt maar als het een beetje schuin regent of sneeuwt kan het alsnog in de ren komen, en toen het afgelopen winter sneeuwde hing Lou helemaal onder de sneeuw := . Net op dat ene plekje gaan zitten waar er wel sneeuw binnenkwam natuurlijk haha.

Super dat het zo goed gaat met de hond! :D

Utopia, weer leuke foto's allemaal <3

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:14

Wij hebben de konijnen buiten in konijnenhok Belize met twee rennen eraan. Overdag lopen ze meerdere uren los door de tuin.
De helft van de keutels belanden in de konijnenwc, de rest veeg ik eenvoudig op.
Maar ze plassen hoog binnen tegen het houten binnenhok aan... idee of ik hier wat mee kan? Zitten nu allemaal vieze witte urine plekken tegen de wanden, jaks.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:57

Wat een leuke hond LL. En hier zitten ze ook zonder problemen in de regen ondanks mooi hok.

Wat fijn dat het zo soepel gaat Utopia!

Ik heb geen tips voor je Jenny. Helaas

Hier gaat t ook weer lekker. Hanna haar oor is stuk. Winkelhaak in dr vel bovenop haar oor. Bloed nauwelijks en lig zelf even in de lappenmand, dus voor nu honingzalf erop. Was ook duidelijk al eerder op de dag gebeurd want beetje bloed dat er zat was al gestold.
Zit helaas ook een klein gaatje in. Zijn maar kwetsbare dingen die grote flappers.

Bij Ziva gaan de hormonen los lijkt het. Denk dat het ongeluk op die een of andere manier gebeurd is...

Altijd wat als je beesten houdt he... -O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:57

@NAIWHL:
Beterschap voor jou en Hanna :(:)

@Jenny21:
Ik heb ook de Belize, ik had het probleem dat ze boven net buiten de lade plasten en naar beneden liep:') omdat de lade niet helemaal aansluit tegen rand van hok. Ik heb er dunne houten steen tussen gestopt zodat ze niet hun kont zover tegen de rand aan kunnen duwen :') Waar plassen ze bij jou precies?

@xXutopiaXx: Oh jeetje wat een geweldige leuke groep zeg <3 <3 <3

@laughterline:
Yesss that was me en thanksss:D tot nu toe gaat het echt super! Ook makkelijk even aan te vegen en ze blijven er vanaf :D (even afkloppen).
Jeetje, het heeft hier ook wel gerommeld en gehageld, maar echt hele overstromingen :oo ? En gadverdamme slakken. Geen tips en hoop ook geen tips ooit nodig te hebben := giga slakkenfobie
Wat fijn dat het zo goed gaat met je hond! <3

@KiMbErLeY
Dank je wel!! Het is nu 2,90m breed! :D
En wat fijn zeg dat Teddy en Beer een goed huisje hebben gevonden!
Al last van lege nest syndroom?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 00:22

Gianti, oh wat een mooie breedte zeg! <3 top voor je bunnies!
Ja heel fijn, krijg elke dag nog fotos :)) die hebben hun forever home wel gevonden! <3 en nee nog geen last van het lege nest syndroom, ik kijk wel heeeel erg uit naar de babys van Bailey!

Naiwhl, ze heeft wel pech zeg :(:)

Jenny, panelen tegen de zijkant aanmaken, zodat je het schoon kunt maken, anders met azijn, maar dan blijf je bezig :x

Natas, lieve fotos weer! Zo fijn dat het klikt met het nieuwe groepje! <3 knappe piña!

Ll, hoe kan dat nououou :oo
Dat schiet idd op al 3 weken!
Gekke zigbat innde storm :+

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:43

Gianti;
Bij mij tegen alle muren van het binnenhok. Dus idd ook tussen de lade en de muur. Maar ook tegen het tussenschot en tegen de deurtjes...

Ik twijfel nog of ik de voedster moet laten helpen... maar dan is het puur om baarmoederkanker te voorkomen. Ze is verder echt super lief, geen territorium gedrag verder.
Maar ik vind het eng...

Heb jij het tussenschot erin gelaten? Daar hoor ik ook meerdere verhalen over.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:24

Heeft iemand van jullie ervaring met wilgentakken geven? Sowieso met mate heb ik wel gelezen :j . Een buurvrouw van ons heeft de takken 4 weken geleden gesnoeid, ze wilde er eerst iets van deco van maken maar dat werd 'm niet. Dus ik kan ze eventueel overnemen. Ik lees overal op internet vooral dingen over verse wilgentakken. Kan het kwaad dat deze al 4 weken liggen? Er is verder niks mee gebeurd of aan dingen blootgesteld. Maar vroeg het me toch even af.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:56

Sellyxx schreef:
Heeft iemand van jullie ervaring met wilgentakken geven? Sowieso met mate heb ik wel gelezen :j . Een buurvrouw van ons heeft de takken 4 weken geleden gesnoeid, ze wilde er eerst iets van deco van maken maar dat werd 'm niet. Dus ik kan ze eventueel overnemen. Ik lees overal op internet vooral dingen over verse wilgentakken. Kan het kwaad dat deze al 4 weken liggen? Er is verder niks mee gebeurd of aan dingen blootgesteld. Maar vroeg het me toch even af.

Dat is helemaal prima hoor! Je kan in de winkel ook vaak gedroogde wilg kopen, en heel wat speeltjes zijn ervan gemaakt :) .

Edit: Ik kocht ook wel eens verse wilgentakken en als je ze aan de lucht laat drogen zeg maar zei de verkoper dat ze echt wel lang goed blijven.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:30

MoppieFilou schreef:
Sellyxx schreef:

Dat is helemaal prima hoor! Je kan in de winkel ook vaak gedroogde wilg kopen, en heel wat speeltjes zijn ervan gemaakt :) .

Edit: Ik kocht ook wel eens verse wilgentakken en als je ze aan de lucht laat drogen zeg maar zei de verkoper dat ze echt wel lang goed blijven.

Jaa dat is ook zo! Tuurlijk zullen ze vers misschien nog lekkerder vinden als ze het gewend zijn maar t gaat er vooral om dat ze wat leuks en lekkers hebben om te knagen! Bedankt voor je reactie! Ik check altijd graag eerst even dubbel :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:59

Sellyxx schreef:
MoppieFilou schreef:

Jaa dat is ook zo! Tuurlijk zullen ze vers misschien nog lekkerder vinden als ze het gewend zijn maar t gaat er vooral om dat ze wat leuks en lekkers hebben om te knagen! Bedankt voor je reactie! Ik check altijd graag eerst even dubbel :D

Hier eten ze ze inderdaad wel liever vers maar al wat droger zullen ze vast ook niet verkeerd vinden, zeker als ze die lekkere verse nog niet kennen :P

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:46

Hier ook een stapel, inmiddels, oude wilgentakken, maar wordt nog steeds graag aan geknabbeld :D :j Als ze vers zijn, vinden de paarden het geweldig om ze te pellen :') Maar zeker de konijnen knagen er nu ook nog graag aan :))

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:55

Hebben jullie nog tips en advies? Hebben jullie enig idee waarom Ziva nu opeens achter Hanna aanvangt? Zijn dat voorjaarshormonen en gaat het weer weg? Of vermoeden jullie een groter probleem?

Hanna kan gelukkig over het hek naar de cavia’s en Ziva niet, dus ze kan veilig zitten, maar met nu Hanna haar oor wil ik ze het ook niet maar zelf uit laten zoeken...

Afbeelding

Hanna kwam wel even naar de rest om te eten, maar werd na tijdje toch weer achterna gezeten. Dus even eten aan andere kant ook gezet.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:38

Nappie moet maar op zwemles denk ik _O- Afbeelding

Bollebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:09

Is er hier heel toevallig iemand die ervaring heeft met een konijn met megacolon?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:06

Hier hebben ze zo'n brug van wilgentakken, ze doen er alleen weinig mee dus ik gebruik het als hooiruif ;)

De sea grass tunnels eten ze wel op.... :9

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 16:44

Haha ik dacht oprecht dat het om een klein bosje wilgentakken ging, maar het is een halve boom :'). Afijn ik heb de takken in de schuur staan nu, en geef af en toe wat. Ze knabbelen er zeker wel van, niet aan een stuk door maar zo af en toe eens. Weer een extra bezigheid voor ze , dus ik vind het een succes!

@NAIWHL,als ik het goed heb gevolgd is Hanna wat zwakker/ziek geweest? Het zou kunnen zijn dat ze daardoor ander gedrag is gaan vertonen en dat je andere konijn daar dus op reageert door dominantie. Maar het zou zoveel kunnen zijn. Zijn het 2 voedsters? En wat is de leeftijd ? Er zijn ook veel voorbeelden waarbij dat een tijdje goed gaat en daarna toch uit de hand loopt. Ik zou het even aankijken, kijken of het heftiger wordt of dat het meer een tijdelijke opwelling (wat wel meer in het voorjaar voorkomt) was. Wel vervelend! Het klinkt misschien gek, maar als de ene voedster dominant is en de andere onderdanig is dat aan de ene kant zielig, maar als ze beiden dominant zijn krijg je juist eerder heftigste gevechten. Zo te zien hebben ze opzich genoeg ruimte dus ik weet niet of je veel meer zou kunnen doen als dat wat je nu doet. Als de rust dan niet terugkeert is uit elkaar halen misschien toch de enige optie. Maargoed nu loop ik misschien wat op de zaken vooruit , ik wil niet doemdenken! :)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:59

Het zijn nu twee voedsters waar het niet goed tussen gaat inderdaad. Zag vandaag op de camera dat Hanna wel weer terug springt naar de rest, maar zodra ze Ziva ziet meteen de aftocht blaast. Eerste keer was ze te snel over het hek naar de cavia’s, de tweede keer was ze niet helemaal snel genoeg. Het is ook zo dat zodra Ziva Hanna ziet, ze meteen de achtervolging inzet.

Crispy kwam beide keren wel meteen aangesneld om Ziva te corrigeren. Tenminste, dat is mijn invulling. Crispy is het rammetje...

Vind het zo vervelend, want was zo’n mooie stabiele groep en Ziva en Hanna lagen juist ook vaak tegen elkaar aan...

Voor nu krijg ik het idee van rangorde herbepalen en ben ik blij dat Hanna niet in de tegenaanval gaat... want dan zijn de rapen gaar...

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:17

Aanvulling: Hanna en Ziva zitten dan wel weer bij elkaar met het gaas ertussen. Ziva ligt en Hanna zit zich te wassen. Ga er maar vanuit dat het nog geen aardrivalen zijn.