Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:52

_Christina schreef:
Oh je kent het al, dat scheelt. Het lijkt me heel vervelend als je nog niet weet wat werkt tegen al het geknal.

Ik denk dat jij ook geëxtrudeerd bedoelt. Dat zijn de meeste brokken, alleen van die super el cheapo brokken zijn krokant en bijvoorbeeld van toby.nl

Ja, ik heb een aantal jaren voor de importeur gewerkt, dat helpt ;)

Vermoedelijk wel ja haha, ik bedoel iig zoals Acana en Orijen zijn zeg maar. Niet geperst dus. En niet soft zoals Wolf soft of Bosch soft.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:07

Zulke brokken inderdaad!

Wat een slechte hondenmama ben ik dan, oeps.. Ik heb anders alleen de petstages bionic strong ball, of is ook dat slecht?

Warboel

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:10

Otje heeft runderoor en kophuid om op te knagen, maar ze heeft ook knuffels want die sloopt ze niet. Wij gebruiken de bench niet meer, ze is echt ontzettend braaf als ze alleen thuis is en gaat gewoon lekker op de bank liggen.

Ze heeft nu alweer een paar dagen heel goed gegeten, blij mee! :) al 3 dagen achter elkaar netjes ‘s ochtends en ‘s avonds d’r voerbak leeg Y)(^)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 23:19

_Christina schreef:
Zulke brokken inderdaad!

Wat een slechte hondenmama ben ik dan, oeps.. Ik heb anders alleen de petstages bionic strong ball, of is ook dat slecht?

Nog nooit van gehoord haha

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:28

Ik ga voor Yoshi volgende week bij Kiwi bestellen :D Yoshi houd van vis dingen en kip. Dus ga beetje voor veilig. In ons puppy pakket zat ook iets te knagen, maar dat was geen succes. :o

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:32

Knappe Otje! Het afwisselen helpt dus?

Je schreef dat het er ook vanaf hangt hoe en hoe lang er wordt geknaagd. Dus misschien dat het nog wel ok is? Aangezien het altijd maar kort knagen is en daarvan ook maar een fractie dat ik zou zeggen dat is misschien te lomp. Ik wil wel kijken of ik het kan filmen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 23:57

_Christina schreef:
Knappe Otje! Het afwisselen helpt dus?

Je schreef dat het er ook vanaf hangt hoe en hoe lang er wordt geknaagd. Dus misschien dat het nog wel ok is? Aangezien het altijd maar kort knagen is en daarvan ook maar een fractie dat ik zou zeggen dat is misschien te lomp. Ik wil wel kijken of ik het kan filmen.

Je zei dat zn gebit al slecht is. Waarom dan juist snacks blijven geven die schade aan t gebit geven?

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:06

Sorry ik las het als zijnde dat het mogelijk geen kwaad kan afhankelijk van hoe en hoe lang er wordt geknaagd, niet als per definitie slecht.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:45

Is er iemand hier die paracord halsbanden maakt voor een leuke prijs toevallig.... Heb weer iets gezien op Google voor het verwende nest.... Maar paracord knopen... Is voor mij hogere wiskunde...

Terwijl ik vroeger ook met die plastic draden vanalles gemaakt heb en nog wel wat weet...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 08:17

_Christina schreef:
Sorry ik las het als zijnde dat het mogelijk geen kwaad kan afhankelijk van hoe en hoe lang er wordt geknaagd, niet als per definitie slecht.

Dat is ook zo, bij een gewoon correct gebit. Jouw hond heeft al een beschadigd gebit.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:40

Alèze by Eden maakt leuke paracord banden en lijnen. Maakt ook geheel naar smaak.
www.aleze.be

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:53

Norwayfjord hier op bokt maakt ze ook toch? Van hondje Mulan?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:54

x_Jeanine_x schreef:
Is er iemand hier die paracord halsbanden maakt voor een leuke prijs toevallig.... Heb weer iets gezien op Google voor het verwende nest.... Maar paracord knopen... Is voor mij hogere wiskunde...

Terwijl ik vroeger ook met die plastic draden vanalles gemaakt heb en nog wel wat weet...

KimD doet het geloof ik?
En ik zelf maak het ook, maar vooral als hobby. :')
Ik weet niet wat voor kleuren je zou willen? Ik heb nog wat dingen liggen van/voor Mezzy.

Stuur maar via PB

En Qua moeilijke eters.. Mezzy kan niet tegen kip... en is nu dus weer aan de diarree... Waarschijnlijk ook buiten iets gevreten... -O-
Kan daar zo van balen dat dit steeds gebeurd... Dan gaat het zo lang goed en ineens bam... helemaal k-t

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:57

Nicky91 schreef:
En Qua moeilijke eters.. Mezzy kan niet tegen kip... en is nu dus weer aan de diarree... Waarschijnlijk ook buiten iets gevreten... -O-
Kan daar zo van balen dat dit steeds gebeurd... Dan gaat het zo lang goed en ineens bam... helemaal k-t

Ow, jeetje...
Hond van mijn ouders is ook zo. Kan soms ineens alles uitspugen waar hij ogenschijnlijk goed tegen kon/ kan. Qua voeding gaat hij nu goed op Prins hypoallergeen. Vaak eet hij inderdaad buiten iets en dan komt het er aan een van beide kanten uit met een noodgang. Ellende!
Je kunt natuurlijk denken aan een muilkorf voor buiten? Hier loopt een beagletje met een muilkorf om exact die reden: hij vreet ALLES wat hij tegenkomt.
Die van mijn ouders kunnen we meestal nog wel afremmen vóór het mis gaat en hij eet heel graag brandnetels, wat we hem niet willen afnemen, dus het is een kwestie van super alert blijven altijd.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:59

Skippy01 schreef:
Ow, jeetje...
Hond van mijn ouders is ook zo. Kan soms ineens alles uitspugen waar hij ogenschijnlijk goed tegen kon/ kan. Vaak eet hij inderdaad buiten iets en dan komt het er aan een van beide kanten uit met een noodgang. Ellende!
Je kunt natuurlijk denken aan een muilkorf voor buiten? Hier loopt een beagletje met een muilkorf om exact die reden: hij vreet ALLES wat hij tegenkomt.
Die van mijn ouders kunnen we meestal nog wel afremmen vóór het mis gaat en hij eet heel graag brandnetels, wat we hem niet willen afnemen, dus het is een kwestie van super alert blijven altijd.

Ja maar dat is het gekke, ze eet ook vaak niks buiten... Het is maar net "wat" ze tegenkomt. En dan letten wij er al heel erg op omdat er hier ontzettend veel katten buiten lopen. Dus overal katten stront(overigens heel iets anders maar ik vind dat ze dat mogen verbieden, buiten katten. Voor woonwijken)

Dus het is gewoon gokken... E als ze diarree heeft dan koken we weer macaroni en krijgt ze dat door dr vlees heen..

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:03

Ah dat maakt het inderdaad dan extra lastig!

(En ja, ik ben het met je off topic reactie eens. Ik had een moestuin in de tuin, maar de buurtkatten poepen daar steeds in, dus einde moestuin... Ellende! Ik heb al een paar keer expres Toby in de tuin gelaten als ik katten zie (hij doet ze niks overigens, hij vindt katten leuk, maar hij blaft wel, en de meeste katten zijn dan zo weg), en ook al een keer de tuinslang erop gezet, maar dat maakt ze weinig uit. De bange katten zijn niet meer teruggekomen, maar de brutale komen nu gewoon twee keer zo vaak...)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:11

Is Macaroni goed dan ? Ik had altijd geleerd van rijst en het water waarin je de rijst kookt als drinkwater geven?

Hier ook last van katten. Mijn buurvrouw geeft alle straatkatten enz te eten. Wat wilt zeggen minimum 10katten. De brutale komen gewoon de tuin in en lopen niet weg als de honden aangestormd komen. Denk ook dat Charlie zo Giardia heeft opgelopen enkele maanden geleden. _-:(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 10:15

xLaraaj schreef:
Is Macaroni goed dan ? Ik had altijd geleerd van rijst en het water waarin je de rijst kookt als drinkwater geven?

Hier ook last van katten. Mijn buurvrouw geeft alle straatkatten enz te eten. Wat wilt zeggen minimum 10katten. De brutale komen gewoon de tuin in en lopen niet weg als de honden aangestormd komen. Denk ook dat Charlie zo Giardia heeft opgelopen enkele maanden geleden. _-:(

Kun je beter kip pakken(bij geen allergie). Maar ik ben meestal wel van mening dat 1 dag aan de diaree gewoon gelaten moet worden. Gewoon laten vasten en alleen water of kip/witvis koken en t vocht geven.
Als ik dan weer begin met wat voer de dag erop krijgen ze er psylliumvezels door.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:16

xLaraaj schreef:

Ligt er een beetje aan wie je het vraagt. :') Mijn dierenarts zei de eerste keer rijst met kip.. Toen zei ik ze kan niet tegen kip. Toen zei die: dan macaroni met haar gewone eten.

Ik denk dat het niet veel uitmaakt, dat het om het even is.

Ja is toch super rot!
Wij hebben 2 maanden geleden gras aan laten leggen in de tuin, zitten gele plekken in.. kan je vertellen, is niet van mijn hond of katten.... -O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:17

bij diarree kook ik inderdaad kip en geef ik hem het kookwater. Gaat het later op de dag beter, krijgt hij ook wat van de gekookte kip. Indien niet: maak ik voor mezelf die dag kipragout :+

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:18

kiwiwitje schreef:
Kun je beter kip pakken(bij geen allergie). Maar ik ben meestal wel van mening dat 1 dag aan de diaree gewoon gelaten moet worden. Gewoon laten vasten en alleen water of kip/witvis koken en t vocht geven.
Als ik dan weer begin met wat voer de dag erop krijgen ze er psylliumvezels door.

Mezzy was gister al de hele dag aan de diarree, nja diarree... water vooral..
En ze valt dan heel snel af. Kip kan ze niet hebben, ze heeft ook enorme honger als ze dit heeft.

Vorige keer hielp de macaroni goed met haar vlees.
Laten we hopen dat ze vanmiddag/einde dag gewoon iets vastere ontlasting heeft.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 10:19

T zal de DA waarschijnlijk om de vezels gaan. Alleen dan kun je beter psyllium geven. Maar zeker omdat hij niet tegen kip kan, is t ook belangrijk dat t allemaal zn lijf verlaat

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:31

De KVV bestelling is hier toe gekomen - nu nog even uitvogelen hoe het te snijden.
Heb er 10 kg kippennekken bij besteld, alleen is dat één klomp kip geworden. Ga zo maar even hakken, zodat het iets handzamer wordt.
Morgen vragen ze op werk hoe mijn vrije dag was, kan ik antwoorden dat ik de hele dag vlees heb gehakt voor de hond ;).
Beer was al bezig met één van de dozen open te breken terwijl ik ze naar binnen aan het dragen was. Ondanks dat het diep bevroren is rook het denk ik al lekker ;)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:34

Dat is een goed punt kiwiwitje. Dan ben ik wel benieuwd wat ik wel voor hem kan laten liggen. Dingen als kophuidplaten en dergelijke kunnen niet, dat gaat in één keer op.

Neem jezelf niet teveel kwalijk als je hond onderweg snackt, je ziet echt niet alles liggen. Zeker met alle bladeren die nu overal liggen. Ik weet hier intussen wel aardig de stukjes waarop ik hem 'door' vraag of vermijd, omdat er vaak kattenstront ligt. Maar zonder muilkorf voorkom je het niet dat er weleens wat gevonden wordt. Ik ben er wel alert op, maar het verschil zien tussen plekjes waar gewoon een lekkere teef gepist heeft of dat hij wat op het spoor is, is niet altijd even duidelijk. Tenzij het grotere dingen zijn zoals brood, dat ligt hier ook vaak en is makkelijk te vermijden of nog uit z'n bek te vissen. Hij doet daar gelukkig niet moeilijk over, maar zoiets kleins als kattenstront is hapslikweg.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 10:46

Gewoon tussendoor afpakken. Hier doen ze lang met hoefjes en kauwchips en omdat die er bijna altijd liggen kauwen ze alleen wanneer ze behoefte hebben.