Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:58

Hahaha wat een verhaal buitengesloten door de kat :') hier kunnen ze niet bij de buitendeur als wij buiten zijn en zij binnen. Maar meestal zijn ze met ons buiten.

@Napie ik ken het voer wel maar voer geen RC. Viel voor mij af op de ingrediënten en van de proefzakjes moesten ze hier kotsen. Ze krijgen alleen Purizon brok, carnibest, hartblokjes en schesir of almo nature.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:20

@Kanji91 Hier heeft er eentje regelmatig krassen op haar neus maar ik laat dat altijd gewoon helen. Ik weet niet of dat bij een Sphynx anders is.

@xSagan Gelukkig komt hij wel sorry zeggen voor het buiten sluiten. Had zich vast bedacht dat de bediening dan geen eten meer kan brengen :Y)

@Fireheart Spotty lijkt op die foto de kitten haha :')

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:40

Ik normaal ook niet. Maar bij zo een kale zie je alle krasjes zo goed :')

Ze grijpen elkaar best vaak in elkaars nek. Is dat vrij normaal met kittens? Soms mauwen ze en daarna gaat de mauwer juist weer achter de ander.. Dat ik denk van zal wel goed zijn.. Mjah xD

Hier krijgen ze nu RC sphynx. Maar ik ga zo over op purizon kitten. Daarna purizon lam vis xD zo maar ff bestellen. Wil eigenlijk weer gewoon kitten voer. Denk dat deze versie toch voor echt al volwassenen zijn en geen kittens. Al zit ik wel met een dilemma... Sphynxen en kip gaan toch vaak niet goed. Nu wil ik het niet helemaal vermijden.. Maar purizon kitten is toch mat ruim 60% kip... miss eerst beginnen met een kleine zak en kijken hoe ze reageren?
Oh en daarbij vers vlees. Nu even dogmeat. Bij gekregen. Daarna barfmenu

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:59

Kittens spelen ruw en dat grijpen en gillen hoort daarbij. En sommige zijn daar wat dramatischer in dan anderen :')

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:06

Haha ja kittens kunnen dramatisch zijn. Myka en Pip kunnen ook ruw spelen en meestal gaat Myka op een gegeven moment miepen, om vervolgens zelf weer bovenop Pip te springen. :')

Misschien kan je eerst Kip snacks bestellen om te zien hoe ze daar op reageren? (Thrive! gevriesdroogde kip) Of inderdaad eerst een kleine zak. Mocht je gewoon een paar brokjes willen proberen wil ik ook wel wat voor je in een envelop doen.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:16

Nou echt hoor... 1 van de 2 heeft best wat mini plekjes door de ander xD haha. Ach zolang ze om en om spelen zal 't wel goed zijn. Nog nooit 2 kittens tegelijk gehad :+ hihi. Ben wel doel op ze. Kleine aapjes.

Dankje voor 't aanbod! Had toevallig wel al snacks van purizon besteld. Kip. Miss die dan ff proberen. Al denk ik dan in royal canin ook vast kip zit.. Al krijgen ze nu ook al volwassen voer. Dus miss anders daar ook de volwassene versie van... Al die merken en varianten ook.. Pfff xD

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:21

In nagenoeg alle merken zit kip helaas.
Ik wil eventueel je kittenbrok wel overnemen als t niet gaat van purizon. Heb er straks behoorlijk wat van nodig. Dus wil dat best doen. :)

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:38

Helemaal vermijden ga ik niet doen(ook onmogelijk denk ik). Tegen een beetje moesten ze vast kunnen. Tis meer (net als rauw vlees) dat ik de varianten van veel kip wil vermijden(daarom volwassen lam-vis. Al wil ik dat ook wel eens afwisselen). Denk dat wat ze nu krijgen ook wel kip in zal zitten. En de Barfmenu zit vaak ook kip in.

Dankje voor het aanbod! Denk indd dat ik het gewoon ga proberen. Wil toch echt wel kitten voer geven en dat is dit niet :+ (staat zelfs vanaf 12 maanden.. :+ ) Mochten ze er echt heel erg op reageren zal ik je berichten =D Al hoop ik dat ze dat natuurlijk niet gaan doen..
Ga dan wel meteen 6.5 kilo bestellen :') Scheelt een boel qua prijs.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:46

Ja dat scheelt heel veel. Nou ja ik heb Nishi toen met een maand of 7 over gezet op volwassen brok. Mijn kittenbrok was bijna op en ze pikte toch al brok van de andere. Maar ik snap wel dat je kittenbrok wilt geven.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:51

Ze zijn nu bijna 4 maanden(vandaag 15 weken). Wil toch ook wel minimaal tot 6 maanden kitten brok geven ^^
Hier zijn ze ook alleen. Dan is het wat makkelijker om ander voer te geven. Als ik al volwassen katten had zou dat indd ook wel iets anders verlopen :p
(nu zooplus verder doorzoeken voor andere niet nodige spullen die ik ga kopen... Purizon snack lam&vis zit er nu ook bij :+ )

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:57

Nou ja ik denk dat je ook naar de kat moet kijken. Op een gegeven moment worden ze er behoorlijk dik van.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:00

Ohja das ook zo :+ wil geen naakte hangbuik zwijntjes :')
Maar hoe zit het dan qua calcium enzo? begreep dat kittens dat wel meer nodig hebben? en eventuele andere ingrediënten die in kitten wel zit maar volwassen niet? (vroeger was alles zo veel makkelijker :+ )

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:06

Kanji91 schreef:
Ohja das ook zo :+ wil geen naakte hangbuik zwijntjes :')
Maar hoe zit het dan qua calcium enzo? begreep dat kittens dat wel meer nodig hebben? en eventuele andere ingrediënten die in kitten wel zit maar volwassen niet? (vroeger was alles zo veel makkelijker :+ )

Klopt, maar vaak valt het verschil met de volwassen brok wel mee.

Je kan altijd de ingrediënten even bekijken van beide en kijken waar het verschil zit, mogelijk valt het mee :)

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:13

Slim!! :') Niet aan gedacht...

Ok.. Kitten heeft de volgende spullen anders dan lam-vis.. dus eigenlijk niet veel..
Analytische bestandsdelen:
Ruw eiwit 2% meer
Ruwe as 0.4% minder
Calcium 0.1 % minder :+
Omega 6 0.1% minder
Rest allemaal hetzelfde.
Alleen kitten heeft dit dan nog extra...
Antioxidatiemiddel: rozemarijnextract, sterk tocopherolhoudende extracten van natuurlijke oorsprong.

Denk dat ik voor adult ga :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:21

Plus dat de kitten kleinere brokjes zijn. Ik zou wel eerst voor kittenbrok gaan en dan na een maand of 7 langzaam overstappen op volwassenbrok.
Maar als je inderdaad met dat kip gebeuren zit snap ik dat je voor adult brok gaat.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:26

Brokken schijnen iets kleiner (haast dezelfde maat) te zijn dan de sphynx brokken die ze nu krijgen (schoonzus heeft ook een sphynx kitten en 2 volwassen Siberen. Die krijgen ook Purizon. dus kon even na vragen qua grote)
Voor formaat maakt het dus gelukkig niet uit =D
Laatst bijgewerkt door Kanji91 op 19-07-20 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:26

Nee dan maakt het niet zo veel uit. :)

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:27

Dankjullie iig voor de hulp =D Super blij mee! <3
Ga nu dus 6.5 kilo adult lam&vis bestellen :') haha

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:30

Haha graag gedaan hoor.
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik me ga aanmelden voor de fokkerskorting bij zooplus.
Heb wel veel nodig binnenkort. :')

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:15

Klinkt niet verkeerd. Moet je daar een bepaald bedrag per jaar voor betalen? voor hoeveel korting? je kan altijd even kijken wat je ongeveer nodig zal hebben en dan t verschil berekenen :+

Hier bestelling geplaatst.. dag geld :+ Oeps...

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:31

Je hebt het spaarprogramma daar betaal je 9,99 en heb je 3 jaar lang 5% korting. of 1 jaar voor 4,99

Bij het fokkers programma krijg je 8% op een bestelling van 100 euro.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:10

Die fokkerkorting ziet er wel handig uit :j

Ik heb de kittens net voor t eerst een tuigje om gehad. Met veel snacks is het gelukt om ze om te krijgen zonder te veel stress. Ze hebben er even 10min in rond gelopen en natuurlijk wat vreemd gelopen. Maar ook af en toe er niets van aan trekken en lekker spelen. Daarna weer afgedaan en een beloning gegeven. Morgen weer proberen :) Hoe ging het bij jullie met het oefenen met een tuigje?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:59

Even ego post, sorry...

Vandaag de dierenarts gesproken over Muis. Besloten is om zes weken hypoallergene brokken te eten en verder mag ze niets. Maar goed, dat wisten we al. We laten de andere medicijnen even voor wat het is. Ook omdat het al beter lijkt te gaan, maar dat kan ook de prednison doen natuurlijk. Die is over 2-3 weken vanaf nu uitgewerkt dus ben benieuwd. Na zes weken weer een controle afspraak.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:38

Zertab schreef:
Even ego post, sorry...

Vandaag de dierenarts gesproken over Muis. Besloten is om zes weken hypoallergene brokken te eten en verder mag ze niets. Maar goed, dat wisten we al. We laten de andere medicijnen even voor wat het is. Ook omdat het al beter lijkt te gaan, maar dat kan ook de prednison doen natuurlijk. Die is over 2-3 weken vanaf nu uitgewerkt dus ben benieuwd. Na zes weken weer een controle afspraak.

Fijn, geeft ook een beetje rust denk ik, dat er een plan is.

En zelfs al zou het de prednison zijn die nu wat doet, vind ik dat wel pleiten voor het feit dat het een allergie is en niet iets neurologisch :) Hopelijk helpt dit voer!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:48

SimoneeM schreef:
Zertab schreef:
Even ego post, sorry...

Fijn, geeft ook een beetje rust denk ik, dat er een plan is.

En zelfs al zou het de prednison zijn die nu wat doet, vind ik dat wel pleiten voor het feit dat het een allergie is en niet iets neurologisch :) Hopelijk helpt dit voer!

Ik ga heel hard duimen dat het nog stress was of hormonen. En dat ze straks lekker zonder krabben enzo door het leven gaat en alles mag eten.