Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 23:42

Leuke foto's Kaus. Was lekker weer voor op strand.

Kimvicios leuke foto.

Mooie foto met die achtergrond van Pip.

Nou 1ste kerst bij mijn ouders. Senna mee en we hebben vuurwerk doop gehad. De knetter vuurwerk vond ze interessant en de grote knal een blaf en ze liep verder. Ik schrok er meer van dan Senna. :+

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:49

punjab schreef:
Leuke foto's Kaus. Was lekker weer voor op strand.

Kimvicios leuke foto.

Mooie foto met die achtergrond van Pip.

Nou 1ste kerst bij mijn ouders. Senna mee en we hebben vuurwerk doop gehad. De knetter vuurwerk vond ze interessant en de grote knal een blaf en ze liep verder. Ik schrok er meer van dan Senna. :+

Gelukkig!!

Hier reageerde vik vandaag voor het eerst op het vuurwerk. Maar gelukkig niet angstig. Ik heb hem bij me geroepen en toen was het voorbij.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 10:21

xDenies schreef:
Oooeh mooie datum Nynkster! Van harte gefeliciteerd!!

Hier even een frustratie momentje. Aan al die rot honden die buiten zo uit hun stekker gaan aan de looplijn. Mera is zich he-le-maal rot geschrokken (arm dier maakte een sprongetje in de lucht) omdat zo'n idiote herder weer uit zijn stekker ging. En corrigeren? Nee joh, dat doen we niet.
Ohja en ben alweer nat geregend. Merry Christmas :')

Ik heb sowieso een hekel aan die uitlooplijnen. Ik heb echt zo vaak hier op de dijk waar aanlijnplicht is, dat mensen dan 'gezellig' op mij staan te wachten met hond aan zo'n lijn. Die snappen dan werkelijk niet dat dat echt niet handig als ik met meerdere honden aan een korte lijn wil passeren. Laten ze die hond er spelend doorheen denderen. De oudsten loods ik daar wel doorheen maar bij de pup van 6 maanden zit dat er logisch nog niet helemaal in. Als je de dijk afloopt is het losloopgebied en daar mogen mijn honden los rennen en spelen maar aan de lijn wil ik niet dat er contact met andere honden gemaakt wordt. Heel veel mensen vinden mij dan superstreng en zielug voor de honden. Nee, mijn honden mogen gewoon dagelijks in het bos/park los rennen en spelen dus ik heb zo'n lijn niet nodig. Ik had het van de week ook weer, 4 volgend aan de lijn en dan komt er zo'n ongeleid projectiel van achteren er tussen aan de uitlooplijn, meteen chaos met die lijnen en een hoop onrust.

Nat regenen....dat is echt een continue proces de afgelopen 2 maanden toch?!!! :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 10:25

DatBenIkNou schreef:
xDenies schreef:
Oooeh mooie datum Nynkster! Van harte gefeliciteerd!!

Hier even een frustratie momentje. Aan al die rot honden die buiten zo uit hun stekker gaan aan de looplijn. Mera is zich he-le-maal rot geschrokken (arm dier maakte een sprongetje in de lucht) omdat zo'n idiote herder weer uit zijn stekker ging. En corrigeren? Nee joh, dat doen we niet.
Ohja en ben alweer nat geregend. Merry Christmas :')

Ik heb sowieso een hekel aan die uitlooplijnen. Ik heb echt zo vaak hier op de dijk waar aanlijnplicht is, dat mensen dan 'gezellig' op mij staan te wachten met hond aan zo'n lijn. Die snappen dan werkelijk niet dat dat echt niet handig als ik met meerdere honden aan een korte lijn wil passeren. Laten ze die hond er spelend doorheen denderen. De oudsten loods ik daar wel doorheen maar bij de pup van 6 maanden zit dat er logisch nog niet helemaal in. Als je de dijk afloopt is het losloopgebied en daar mogen mijn honden los rennen en spelen maar aan de lijn wil ik niet dat er contact met andere honden gemaakt wordt. Heel veel mensen vinden mij dan superstreng en zielug voor de honden. Nee, mijn honden mogen gewoon dagelijks in het bos/park los rennen en spelen dus ik heb zo'n lijn niet nodig. Ik had het van de week ook weer, 4 volgend aan de lijn en dan komt er zo'n ongeleid projectiel van achteren er tussen aan de uitlooplijn, meteen chaos met die lijnen en een hoop onrust.

Nat regenen....dat is echt een continue proces de afgelopen 2 maanden toch?!!! :+

Dat snappen ze ook niet met een korte lijn hoor :+
Ik pak bij passeren altijd mijn honden, aan de flex dus, kort rem erop en duim op de knop. Honden strak naast mij en dan wachten we vaak ook. Omdat we met 3 honden staan. En dan nog flikken mensen het om hun hond aan jawel een vaste lijn... hun honden bij mijn honden te laten komen.. ;)
En dan zijn ze nog oprecht boos als we aangeven dat onze honden daar niet van gediend zijn.

Al ben ik wel heel trots. Chick begint steeds relaxter te worden bij andere honden **\O/**
Gisteren kwamen we een grote fluffbal tegen. (zo'n grote collie) En chick was echt relax, niet borstelen en toen we riepen dat ze mee ''moest'' lopen liep ze braaf mee. ook geen aandacht meer voor die hond **\O/**

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 10:38

Iedereen bedankt voor de felicitaties!!
En gisteren als kers op de taart zijn er half broertjes en zusjes van hem geboren! Dezelfde reu en een andere teef, wel bij dezelfde fokker. Super schattig :))

Pff Denies... zal wel nooit veranderen met die ongelooflijk rare honden eigenaren {:)-:( hopelijk vandaag een betere dag!

Kaus wat lekker naar het strand!!! Gelukkig ook maar dat je je telefoon terug hebt, anders kon je niet eens fotos maken :P

Kimvicious : Luxe kerst! En wat is jansen een leuke naam :))

Arabella : wat een mooie border op die eerste foto haha trok gelijk mn oog. Ik hou wel van die aparte dieren *\o/*

Kiwi wat een mooie fotos van je zwartkoppies 8-) 8-)

Cupcakes : Jip was gecharmeerd van de lampjes denk ik 8)7
Hier was loslopen eigenlijk niet echt een probleem. Als hij dan bij me kwam gingen we altijd spelen. En nu kan ik hem altijd bij me roepen in (bijna) elke situatie.

Kimvicious mooie foto!

Punjab : dat is mooi! hopelijk blijft ze zo reageren, beter dan bang!

Gisteren hier ook voor het eerst vuurwerk, guinness was zo druk met knagen dat hij het volgens mij niet eens gehoord heeft. De kat schoot wel gelijk onder de deken :(:)
Vanochtend lekker even voordat iedereen wakker was achter in het grote veld geweest. Frisbee mee en rennen maar :+ Hij had de frisbee in de bek en rende blij rondjes.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 10:38

Aah ze maken allemaal vooruitgang!

Nou juist omdat het met Bodhi op jonge leeftijd goed is mis gegaan en dat we daar tot op de dag van vandaag nog mee trainen (echt het gaat al zoveel beter hoor want vorige week konden we een gestoorde witte herder passeren. En die hond is gestoord dankzij z'n baas, als je uitleg wilt dan kan dat via PB) en die hond maar blaffen, grommen, uitvallen. En Bodhi bleef netjes naast me lopen, keek af en toe naar me op, was wel wat zenuwachtig (wie weet wat die hond allemaal roept hee) en we zijn verder gegaan.

Maar goed, juist door dat wilde ik het bij Mera dus ook graag goed doen :') Ik wil niet dat ze bij iedere hond denkt; JIIIHHAAAA, of ieder mens. Maar ze vind ieder mens gewoon sowieso helemaal het einde en de hond is ze dan wat afwachtend op. Maar hoe vaak ik al tegen mensen heb moeten zeggen, 'nee doe maar niet', als ze die koddige (veel te dikke) rete enthousiaste labrador op mijn pupje van 8kg lieten afstormen. Is het echt zo moeilijk om hondentaal te leren? Oké ik snap dat je bij borstelen niet direct denkt goh doet ie nou. maar als je een pup tegen de grond ziet liggen of met staart tussen de benen en alles dan communiceer je toch even met de eigenaar? :')

Maar goed, we maken er gewoon het beste van. Dat blaffen kom door de cursus. 'Meet en greet' en de hond tegenover ons van zo'n 40 kilo ging blaffen. Daarna precies op vakantie ook blaffende honden dus ze moet daar eventjes door heen. Het is gewoon een mienmeut en dat mag, de wereld is ook enger soms dan je denkt :P Zolang ze daar in maar wel groeit.

Met de honden op cursus is alles eigenlijk altijd dikke mik. Blijkbaar zijn die honden andere wezens dan die hier gewoon op straat lopen …..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 10:40

Oooh wat leuk Nynster! Gefeliciteerd! :D
& ja vandaag een betere dag, heb een ander rondje gemaakt toen ik die herder al hoorde blaffen :')

(ik heb niets tegen herders hoor, er loopt hier ook een ex-politie hond, altijd los. Die doet werkelijk niets)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 10:46

das nog extra leuk nynkster! Op dezelfde datum :D sneu van de kat. Die reageren hier ook niet echt..
wil straks met chick ook nog even balletje gooien.

Fijn dat Senna t ook goed deed Punjab :D hier reageert kleine frummel ook nog totaaal niet gelukkig. hopelijk blijft dat zo :D

Denies, t grootste deel van de hondenbaasjes kent geen hondengedrag. en bij die honden gaat t juist mis steeds..

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 11:04

Even een bijleespost :D

@ Nynkster Gefeliciteerd! En een goede datum.. {:)

@ Denise Ik ken je frustratie, vooral met van die lakse eigenaren. Maandag fietste ik over de dijk met Popo, staat er een man poep op te ruimen van zijn witte herder. Nu heb ik die honden niet zo hoog in het vaandel staan want er lopen er hier meerdere van die echt rotzakken zijn. Het duurde SUPER lang dat hij dat stond op te rapen (ik was echt honderden meters verderop en toen ik daar aan kwam was hij er nog mee bezig) en hij hield ondertussen de hond helemaal niet in de gaten. Was met 1 voet op de riem gaan staan die zo'n 2 m lang was dus die hond stond ons al op te wachten helemaal aan de overkant van de dijk zodat we er niet langs konden. Ik moest dus van de fiets af stappen en door de schuine berm langs lopen terwijl die hond blaffend uitviel en Popo niet verder durfde te lopen dus die moest ik ook nog meesleuren langs dat stomme beest. En de baas staat een beetje schaapachtig te kijken terwijl ik nog mopper dat hij niet zo handig bezig is. +:)+

@ Kaus Wat lekker dat je naar het strand bent geweest! En super lief dat je telefoon gewoon is terug gebracht.

@ Anna Tja.. Sommige mensen houden er zeer bijzondere opvoedmethodes op na geloof ik :') Vooral van de "stoere" rassen.

@ Kiwiwitje Geweldig met hun strikjes zo hahaha. Vooral met z'n drietjes in de keuken. En fijn dat het met Chick al zo veel beter gaat met andere honden!

@ Cupcakes Wat wordt Jip al groot! Eerlijk gezegd heb ik hier nooit moeite gehad met los lopen. Gewoon veel beloond iedere keer dat hij kwam buurten bij ons. Maar Popo is geen hond die ver weg gaat of ineens ergens achteraan schiet. Hij doet wel z'n ding maar wil je echt niet kwijtraken. We zijn wel vroeg begonnen met los lopen, vanaf dat we naar het losloopgebied gingen eigenlijk (hij was toen 10 weken denk ik).

Ik snap het probleem ook wel van mensen die vinden dat alle honden altijd met elkaar moeten spelen. Ik wil niet dat Popo met andere honden aan de lijn druk doet want hij wordt al zo hyper als hij een hond ziet, en dat wordt dan beloond en alleen maar erger. Er loopt hier 1 iemand met twee doedelbeesten die toen Popo klein was wel eens de straat over is gestoken omdat zijn honden per se met die van mij moesten snuffelen (??) en sindsdien is hij helemaal van het padje van opwinding als hij die hondjes ziet. Als ik hun huis passeer piept hij zich een ongeluk zo dolenthousiast wordt hij ervan. Het lukt me ook niet echt om er tegenop te trainen, dus dat wil ik graag op cursus weer gaan oefenen komend jaar. :D

Wij zijn gisteren lekker een stuk gaan lopen en vandaag weet ik nog niet zo goed wat we gaan doen. We gaan uit eten vanavond dus dan moet hij een paar uurtjes alleen zijn, voor die tijd wil ik wel dat hij lekker uitgebreid heeft kunnen wandelen eigenlijk. Eerst dacht ik aan fietsen maar het is hier heel erg mistig nu. Maar ik heb ook wel zin om buiten wat gehoorzaamheid te gaan oefenen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 11:34

Gelukkig Denies! Hopen dat je ze niet te vaak tegenkomt!

Ja super leuk hè kiwi! Dit keer geen voor ons. Wil nog wel een tweede border maar dan eigenlijk wachten tot Guinness een jaar of 2 is denk ik. Het wordt wel weer een border, dan nog bedenken of het een reu of een teef gaat worden. Gelukkig hebben we nog even 8-)

Ik snap je ook wel simoonzel, ik laat onze hond eigenlijk nooit met onbekende honden spelen.
Vind het wel leuk als hij speelt met andere honden maar liefst alleen als ik de andere hond ook ken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 11:39

Tijd zat toch? Pak je er volgend jaar of t jaar erop er toch eentje?
T is hier de bedoeling dat chick in januari gedekt gaat worden. En dan kan er ook echt niks hier blijven. Wel wil ik , als er iets in zit wat bevalt, er eentje uitplaatsen

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 18:17

Ja wil niet meer naar dezelfde fokker, wil nu graag een werklijn er nog bij :)
Heb wel een gebruiker op het oog die ook fokt soms, wel gewoon netjes met geteste ouderdieren enzo.
Die krijgen nu een nest maar dat vind ik te vroeg. Dus wacht gewoon nog een tijdje af. Wie weet eind volgend jaar of begin 2021

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 18:51

Weet iemand dit?

We zijn vandaag bij een fokker van middenslag keeshonden langs gegaan. Het oudste teefje is echt een keileuk hondje. Die hadden we bij wijze van spreken zo mee naar huis willen nemen. Haar dochter daarentegen vinden we niet leuk. Dat hondje kwam nogal onstabiel en wat nerveus over. Fokker zei ook bij het binnen komen dat ze een speciaal karaktertje had, dat ze je mocht of helemaal niet, dat ze kleine kindjes niet moest, ze ook wel durfde te knappen, ... Maar de volle broer van dit teefje (zit bij een kennis van ons, zo komen we bij deze fokker) is dan ook weer een toffe hond, zoals de moeder eigenlijk. Nu de eerst volgende teef die gedekt gaat worden is deze teef die we niet zo fijn vonden.

Dus de vraag: in welke mate geeft het moedertje haar karakter door? Hoe beïnvloedt deze teef haar pups? Of is dat gewoon geluk hebben want uit de lieve oudere teef komt dus dit wat nerveuze teefje maar ook de leuke reu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 19:11

Hier met alles wat we passeren (met of zonder hond) in het bos aan voorbijgangers wil ik ze vast naast me en moeten ze zitten. Daarna mogen ze weer los. In de wijk alleen als we honden passeren. Maar 9 vd 10 keer zitten de meiden netjes naast me en wordt de andere hond toch toegestaan naar ze toe te komen. Snap ik niet!

En weet je die van mij zijn ook niet heilig en ik ook niet. Ik let soms niet op ben te laat vallen ze toch iemand lastig. Balen is dat. Dus altijd netjes excuses aanbieden en dat scheelt gewoon al veel. Het is meer de kan mij het schelen mentaliteit die ik soms lastig vind.

Gisteren hadden we de drukke kerstdag. Ylvi had het echt moeilijk door alle prikkels en was lang helemaal door het dolle. Pff.

Vandaag bewust prikkelarm voor iedereen en fijn gewandeld. Dat deed haar goed. Ze is duidelijk aan het bijkomen.

Knappe meisjes <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 19:12

Lukasje ik zou zelf het risico niet willen lopen als het karakter van de teef mij echt niet bevalt.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 19:38

Ik ben zelf al op een fokker afgehaakt waar een hond continu zat te grommen naar mijn dochter en dat was niet eens de hond waar ze een nest mee zou fokken.
Gewoon omdat ik t risico niet wilde lopen een hond met zulk gedrag te krijgen.
De fokker waar ik daarna ben gaan kijken had hele open en sociale honden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 19:48

Ik ben dus gelukkig niet de enige die wel eens er tegen aan loopt dat het op straat allemaal een beetje anders loopt dan je zou hopen haha. Ik doe in ieder geval mijn best om iedereen ruimte te geven en te zorgen dat het voor mijn honden goed gaat, nu nog hopen dat dat kwartje ooit eens bij een ander valt.

Ooit iemand gehad en die zei, 'Ja ik laat mijn hond daar altijd lekker los lopen maar ik krijg hem nog niet goed terug geroepen, hahahahaha, maarja hij komt vanzelf weer. Hij luistert wel hoor! Maar als hij een hond ziet dan hoort ie mij niet meer', dus ik sta daar heel serieus, 'Nou als je mijn hond tegen komt heb je een groot probleem'. Het is voor mensen maar heel moeilijk te begrijpen dat een hond niet altijd met alle andere honden wilt zijn.

Nynkster, al lekker genoten vanochtend! Vanwaar specifiek een werklijn er bij? Uit nieuwsgierigheid.

Simoonzel, paar uurtjes komt toch wel goed. Hier zijn we net ook uit eten geweest en heb continu de webcam erbij gehad. Maar ik zat me druk te maken en zij lagen te pitten :')

Lukasje, als je specifiek voor de teef ging die eigenlijk niet zo leuk is, dan zou ik er niet voor gaan. In mijn ogen moet je gevoel gelijk goed zitten.

Suze_, wat heb je toch heerlijke hondjes!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 19:50

Ik vind het altijd zo raar als mensen stil gaan staan met hun hond als ik wil passeren. Wat is daar de reden van?

Als ik tegenliggers tegenkom roep ik ze naast me en lopen ze naast. Zonder riem in losloopgebieden en met riem in aanlijngebieden. Ik heb eigenlijk nooit last van andermans honden als we passeren. Als ze uitvallen, prima, wij lopen wel door. Als ze willen snuffelen, prima, wij lopen door. Het enige waar ik me dus wel aan erger is mensen die stil gaan staan met hun hond en dat de hond dan explodeert met agressie op het moment dat je langskomt. Loop dan gewoon door. Of als honden voor je fiets gaan lopen. Dan fiets ik ook gewoon langzaam door. Moeten ze maar aan de kant gaan (wel op het fietspad natuurlijk)

Lukasje, dat risico zou ik ook niet nemen.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 26-12-19 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 19:52

In mijn geval heb ik liever dat mensen gewoon door lopen met hun hond. Hoe nonchalanter ze door lopen hoe beter :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 19:58

Ik zou dan wachten tot ze met een andere teef een nest doen.
Mijn Kenai komt uit een moeder met hondagressie en een vader met diezelfde hondagressie. Ook heeft de moeder minder will to please dan de gemiddelde border. Dit is verzwegen bij aankoop. Kenai is net zoals de andere borders opgevoed. Als jonge hond heel sociaal, nooit iets gebeurd. En op 13 maanden is hij omgeslagen dat hij hondagressie ontwikkelde. Bij honden met respect voor andere honden die rustig geïntroduceerd worden gaat het ondertussen goed. Maar een makkelijke hond is het niet. Dat is ook de reden dat ik hem uit de fok terugtrek en hij in januari chemisch gecastreerd wordt (ik wil niet meteen volledig castreren met het risico dat zijn gedrag terug verergerd. )

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 20:04

cinniz123 schreef:
Ik ben zelf al op een fokker afgehaakt waar een hond continu zat te grommen naar mijn dochter en dat was niet eens de hond waar ze een nest mee zou fokken.

Dit vind ik een rare redenering. Ik heb hier dus 2 honden zitten die niet in de fok zitten (1 doe achtergrond ze komt uit het asiel en dan Kenai wegens karakter). Ze zijn totaal niet gerelateerd aan mijn honden die wel in de fok zitten. En dus als je aan de niet fok honden iets niet leuk vind zou je afzeggen voor een pup uit compleet andere lijnen waarvan je de ouders wel leuk vind?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 20:18

een goed karakter is ,zeker voor een fokdier, heel belangrijk.
Dus ik zou ook afhaken..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 20:28

Afbeelding

Afbeelding

Zucht :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 20:35

Zoe_97 schreef:
cinniz123 schreef:

Dit vind ik een rare redenering. Ik heb hier dus 2 honden zitten die niet in de fok zitten (1 doe achtergrond ze komt uit het asiel en dan Kenai wegens karakter). Ze zijn totaal niet gerelateerd aan mijn honden die wel in de fok zitten. En dus als je aan de niet fok honden iets niet leuk vind zou je afzeggen voor een pup uit compleet andere lijnen waarvan je de ouders wel leuk vind?

Die hond (teef)zat wel degelijk in de fok had al meerdere nesten gehad en deze vrouw had ook een aantal familie van elkaar ik weet alleen niet of die teef nu ook familie was van degene waarvan ze het nest mee wilde gaan doen.
Maar goed het feit dat ze mij vertelde er gewoon mee te fokken was voor mij dus al klaar.
Nu ruim 2,5 jaar later weet ik dat me gevoel wel goed zat.ik zal niet zeggen broodfokker maar geld speelt wel een rol daar.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 20:42

Zoe_97 schreef:
cinniz123 schreef:

Ik zou ook afhaken. Je bent toch bang dat ze precies dat gedrag overnemen. Vooral als je een ras kiest die niet heel gemakkelijk is.