Evi84 schreef:Dit ventje mag binnen een aantal weken bij mij komen wonen!
[ [url=m/sKOATL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook Dobermann? Super leuk!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoe_97 schreef:In België mag zo een combi echt ook niet hoor. Kan op schorsing en forse boetes.
kiwiwitje schreef:Zoe_97 schreef:In België mag zo een combi echt ook niet hoor. Kan op schorsing en forse boetes.
Die vader dochter combi? Die is toch echt in BE gefokt en naar NL geimporteerd.
http://www.sbtpedigree.com/dogarchive3/ ... ?id=153628
Zal straks eens in het stamboek kijken.
Oeh leuk evi!!
kiwiwitje schreef:Klopt KimD als je de stamboom verder uitpluist kom je ook dezelfde lijnen tegen.
Jep simone! Er is heel wat te doen over blauwe staffies. Het grootste probleem is dat de nu gebruikte genenpoel in NL vrij klein is, wat dus ook voor de nodige problemen zorgt. En daar naast lijkt er een verband te liggen tussen de blauwe met minder pigment en verschillende aandoeningen. Voornamelijk huidproblemen/allergieen.
Door deze zwarte lijnen toe te voegen zou het pigment hoger worden, je meer bloedspreiding hebben en de kleur wat gezonder maken omdat de lijnen heel gezond zijn(HD,ED etc)
Maar ik vind t gewoon belachelijk. Hij word ook voornamelijk gebruikt door iets wat ik een broodfokker noem.
KimD schreef:kiwiwitje schreef:Klopt KimD als je de stamboom verder uitpluist kom je ook dezelfde lijnen tegen.
Jep simone! Er is heel wat te doen over blauwe staffies. Het grootste probleem is dat de nu gebruikte genenpoel in NL vrij klein is, wat dus ook voor de nodige problemen zorgt. En daar naast lijkt er een verband te liggen tussen de blauwe met minder pigment en verschillende aandoeningen. Voornamelijk huidproblemen/allergieen.
Door deze zwarte lijnen toe te voegen zou het pigment hoger worden, je meer bloedspreiding hebben en de kleur wat gezonder maken omdat de lijnen heel gezond zijn(HD,ED etc)
Maar ik vind t gewoon belachelijk. Hij word ook voornamelijk gebruikt door iets wat ik een broodfokker noem.
Kortharen hebben ook een kleine genenpoel, maar zo links en rechts wordt er met import gefokt. Ook gezond, dezelfde rasstandaard etc.
Wordt dat bij de staffies helemaal niet gedaan?
Zoe_97 schreef:2013 was het hier nog een ander reglement. Maar kan me niet voorstellen dat die fokker geen waarschuwing heeft gekregen en een straf.
Nu worden er hier serieuze inteelt berekeningen gedaan en is het stamboek er echt wel mee bezig.
kiwiwitje schreef:Zoe_97 schreef:2013 was het hier nog een ander reglement. Maar kan me niet voorstellen dat die fokker geen waarschuwing heeft gekregen en een straf.
Nu worden er hier serieuze inteelt berekeningen gedaan en is het stamboek er echt wel mee bezig.
Ik blijf t lastig vinden. Ik ben niet voor inteelt op zo'n manier maar de FCI keurt het wel goed. Heb dat ooit eens opgezocht rondom die reu.
maar ik zou een straf niet gek vinden. Hier in NL krijg je dan geen stamboom geloof ik
regels om inteelt en verwantschap te beperken
Sterke inteelt onder honden is slecht voor de gezondheid en het welzijn van de dieren. Daarom zijn er regels opgesteld om inteelt onder stamboomhonden te beperken. Deze regels staan in het Kynologisch Reglement en alle fokkers van stamboomhonden moeten zich daar aan houden. In het reglement lees je bijvoorbeeld dat een teef niet gedekt mag worden door haar grootvader, haar vader, haar broer, haar zoon of haar kleinzoon. Doet een fokker dat wel, dan geeft de Raad van Beheer geen stambomen af voor de pups die uit die combinatie voortkomen.
KimD schreef:kiwiwitje schreef:Het COI is wel echt per lijn verschillend. De reu die ik voor Chick gebruik heeft COI 8 gen: 7.178%. Dat vind ik wel prima.
Voor Chick en de reu samen: COI 8 gen: 0.594%
Dat is een heel mooi getal!Wanneer staat de echo gepland?
Simoonzel schreef:Sneu hoor. Alleen maar voor een kleurtje.![]()
Hebben jullie tips voor kauwmateriaal waarmee je je pup alleen durft te laten? Ik wil graag iets voor in de bench als we er niet zijn. Hij lijkt een voorkeur te hebben voor rubberachtig materiaal, dus een beetje zacht.
Denisejazz schreef:Ik ga samen met mijn moeder een pup nemen! Wij zoeken een Jack Russel.
Zijn er mensen die toevallig iemand kennen met een nestje? Onze voorkeur gaat uit naar een kortharige.
Ianthe schreef:Bij Olly´s ras ligt het COI percentage wel aardig hoog. Dat ras zijn ze in jaren 70 weer mee begonnen met opbouwen, oa door look-a-likes te gebruiken, maar kwam ook wel wat inteelt bij kijken later om het juiste type hond te krijgen. Het is ook maar een klein ras, dus dat is ook lastig. Ze hebben ook wel een pointer er doorheen gemixt als outcross en ook nog andere Franse Braque rassen. Het is wel een heel gezond ras verder.
kiwiwitje schreef:Ianthe schreef:Bij Olly´s ras ligt het COI percentage wel aardig hoog. Dat ras zijn ze in jaren 70 weer mee begonnen met opbouwen, oa door look-a-likes te gebruiken, maar kwam ook wel wat inteelt bij kijken later om het juiste type hond te krijgen. Het is ook maar een klein ras, dus dat is ook lastig. Ze hebben ook wel een pointer er doorheen gemixt als outcross en ook nog andere Franse Braque rassen. Het is wel een heel gezond ras verder.
Je moet iets toch als je het ras wil opbouwen. Ik heb ook niet direct moeite met een hoog COI gehalte. Een ''outcross'' hoeft niet perse beter te zijn. Hier is het eigenlijk vooral toeval.. De andere reu had met Chick een COI percentage van 3.041 dus ook prima.