Hahah, deze foto was een week geleden. Inmiddels geen groen sprietje meer te bekennen. Het is hier zooo ontzettend droog, paard heeft ook helemaal niets meer op de wei.
Wow Melody, hoe houd jij je gras zo mooi groen?
melody7
Geplaatst: 02-08-18 12:32
We hebben vorig jaar nieuw gras laten leggen, en nu is het met 1 keer per week sproeien heel goed groen te houden! De enige gele plekken zijn van cavia plas
Vanuit het zolderraam ziet het er super grappig uit, we hebben de enige tuin die nog groen is
Hier mag er niet meer gesproeid worden en er wordt ook stevig gehandhaafd. Verschillende mensen in de omgeving hebben al stevige boetes gekregen. Ik vind het ook niet echt netjes om nu, met waterschaarste, te gaan sproeien.
Hoe gaat het nu met Effie?
melody7
Geplaatst: 02-08-18 16:52
Evelien, ik heb geen idee hoe duur het was! Geloof inderdaad dat het niet goedkoop was Maar mijn vader kan veel zelf dus het is maar deels door een tuinman gedaan, dat zal wel wat schelen.
Gras verven, wauw
Hier mag nog wel gesproeid worden. Ik vind 1 keer per week wel meevallen, we gebruiken geen kraanwater..
Effie heeft net weer tarwegras gehad. Ze is wel levendig, maar de poep is nog niet goed. Er lagen nu wel een paar keutelvormige dingen in de kooi, maar na het eten kwam er weer drek uit Bij Nibbit was het vanochtend zelfs zo dun dat er hele plakken lagen, dus die is net even in bad geweest..
Effie is wel echt mooi slank nu! Zo was ze voor haar nestje
Dat ze een probleem met elkaar hebben. Komt in de beste families voor. Zolang ze niet jagend/vechtend het hok door gaan zo ik me er maar niet druk over maken
Mja twijfel of het financieel ook kan. Wil mijn dieren wel het beste kunnen bieden. Ook als ze bijv naar de da moeten.
Nientsje
Geplaatst: 02-08-18 20:33
Wauw Melody! Gaaf dat gras zo.
Hmm balen Roosje.
Mijn vriendje bij mij op bed
Wel een echte rommelkamer nu... maarja weinig tijd en ruimte en teveel spullen... 2 opbergboxjes gekocht waar mijn kleren in gaan en de cavia's op komen te staan (die komen ook bij mij in de slaapkamer) en er moet nog heel wat zooi naar zolder... zal rommelig en krap blijven, maar ik heb onderdak en al mijn dieren
Over wakker houden gesproken.. Afgelopen nacht was Effie veel aan het drinken, en als ze dan te hard aan het flesje trok ging ze pruttelen. Zelfs met oordoppen in ben ik er een keer of 4 wakker van geworden
Super dat je je vriendje niet (tijdelijk) hoeft te missen Nientsje. Een katten knuffel helpt goed als je je rot voelt. (En een cavia knuffel ook uiteraard).
Vanaf volgende week verwacht ik 2 nestjes. En over een week of 3 nog een nestje. Van Popcorn twijfelde ik of ze zwanger zou zijn. De beer waar ze bij zat was ziek en is overleden. Ze zit nu met een ander zeugje bij een castraat en van de week was hij haar steeds aan het dekken. Dus ik ging ervan uit dat ze niet zwanger zou zijn. Maar vandaag met wegen was ze toch aardig aangekomen in een week tijd. En ze zit nu boven haar normale gewicht. Dus misschien is ze toch nog op het nippertje zwanger geworden van mijn oude beer. Maar dan snap ik het dekken van van de week niet. Nou ja, uiteindelijk zal ik het wel merken
Haha geluidjes van de dieren ben ik niet zo bang van. Heb jaren geleden ratten gefokt en toen sliep ik dus met 2 kooien vol ratten (maarliefst 16 stuks) op de kamer. En die beesten bloeien lekker op in de nacht