[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:54

Ook al weer zo'n lange naam, Cita is een leuke roepnaam. :j
Kiko heet eigenlijk Spotted World Afiya Sossusvallei.

Limoen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:38

Awwww MarliesR, wat een onwijs mooi beestje! <3

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:25

Boris is alweer 12 weken!
Gister heeft hij zijn laatste enting gehad en is hij weer helemaal goedgekeurd. In overleg met de dierenarts besloten om hem met 6 maand te laten castreren omdat hij niet bepaald onderdanig is naar andere honden en af en toe al rijgedrag vertoont. Vrijdag breng ik hem naar de oppas omdat ik moet invallen op mijn werk en mijn vriend naar school moet. Ik vind dat zelf reuze spannend en hopelijk gebeurd het ook niet te vaak. Verder ontmoet hij ontzettend veel honden en ook best veel pups...wat ik grappig vind om te zien is dat zijn oren echt alle kanten op staan...de ene keer hangen ze en 10 minuten later staat ze weer rechtop.
Afbeelding

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:28

Erin, je weet dat op die leeftijd rijden niks sexueels is maar alles te maken heeft met een plek zoeken in de rangorde?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:54

Rijden zegt inderdaad op deze leeftijd niets over dominantie.
Wolf deed het in het begin (8-12 weken) ook vrij veel. Op zijn kleedje, onze armen en andere honden. Hij is alles behalve dominant, destijds juist heel onzeker. Dus daar had het echt niets mee te maken :)

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:03

Ik weet inderdaad dat het niks te maken heeft met dominantie...hij doet het ook alleen als hij te druk speelt met een drukke hond. Verder in huis en bij ons vertoont hij dit gedrag gelukkig niet. :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:35

ik ken jouw pup niet, maar zie toch ook vaak dat vroegtijdig castreren geen oplossing is voor "dominantieproblemen". Bovendien rem je de ontwikkeling af.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 06:42

Neonlight schreef:
En, hoe is de eerste nacht gegaan?

x_Anne_x schreef:
Jeej wat leuk dat Bowie thuis is!
Hoe is t vannacht gegaan?

Wij hadden Lucky vannacht in de grote bench gedaan omdat de kleine nu echt wel beetje klein te worden. :')
Maar mevrouw was het er niet mee eens haha.
Dus haar toch maar weer naar de kleine gebracht.

Fotsy schreef:
wat een knapperd petitparis, mooi
spannend dan

x anne x een grotere bench die niet aanslaat :P , komt wel

hier slaat de bench al helemaal niet aan, als ze ziet dat het de moment is om erin te gaan, gaat ze lopen _O-

en hoe is de nacht geweest met Bowie
en nero?

De eerste nacht met Bowie ging erg goed (ik heb alleen wat minder goed geslapen hihi)
We hebben hem de eerste nacht meegenomen in een doos. Hij heeft heerlijk geslapen, alleen was het erg warm bij ons boven.
Vannacht heb ik hem beneden in de hal gelaten. In de bench is ook nog geen succes, daarom laten we het deurtje maar open. De deur naar de kamer heeft 1 van ons niet goed dicht gedaan, dus heeft hij vannacht op zijn kussen geplast :(
Iemand die weet hoe ik die geur daaruit krijg? De sloop zit al in de was, kussen hangt nu buiten.

Verder doet Bowie het ook erg goed! Hij doet alles netjes buiten. Hij loopt goed mee naar de hondenuitlaat strook.
Hij ligt ons graag voor de voeten als hij een dutje gaat doen. Het alleen zijn gaat nog niet echt gestaag, maar daar zijn we gisteren druk mee aan het oefenen geweest.

Ik ga zo een uurtje werken, dus ben benieuwd hoe die het gaat doen. Vriendlief is wel thuis, die was er om half 4 weer vannacht :=
Ik zal vanmiddag even een paar fotootjes showen :o

Hihi, voelt ze zich toch nog iet veiliger in de kleine bench. Wij hebben direct een grote gekocht en daar heb ik nu iets tussen gedaan zodat hij een kleinere bench heeft.

Wat een leukerd petitparis!

Boris gaat ook hard zo te zien! Wat castratie betreft geen verstand van. Ik zie wel of en wanneer we het gaan laten doen.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:38

Wat fijn dat de eerste nacht zo goed ging!
Precies ik zou niet zo snel gaan castreren hoor. Wij krijgen waarschijnlijk ook een reu, en gaan in principe helemaal niet castreren. Het is een fabel dat het het gedrag altijd beïnvloed. Soms wel maar vaak ook niet. Je zou altijd een keer chemisch kunnen castreren om te kijken of dat helpt.

Hier wordt het spannend! Nog een paar dagen en dan worden de pups geboren. Hopelijk vrijdag, dan is ze ook uitgerekend.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:25

Femm_k schreef:
Precies ik zou niet zo snel gaan castreren hoor. Wij krijgen waarschijnlijk ook een reu, en gaan in principe helemaal niet castreren. Het is een fabel dat het het gedrag altijd beïnvloed. Soms wel maar vaak ook niet. Je zou altijd een keer chemisch kunnen castreren om te kijken of dat helpt.

Hier wordt het spannend! Nog een paar dagen en dan worden de pups geboren. Hopelijk vrijdag, dan is ze ook uitgerekend.

Als je niet castreert heb je wel een verhoogde kans op balkanker. Ik wou dat wij onze hond gecastreerd hadden, dan had hij misschien de 20 nog gehaald :(:)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:05

Sowieso ben ik tegen het vroegtijdig castreren en steriliseren, die hormonen hebben ze nodig voor hun ontwikkeling.
Maar ik ken in mijn naaste omgeving eigenlijk niemand met een intacte reu die teelbal of prostaatkanker heeft... En de honden die "te vroeg" sterven kampten met heel andere problemen dan waar preventief voor wordt gecastreerd en gesteriliseerd.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:38

Die van mij krijgt uiteindelijk de knip, maar mag eerst volwassen worden en uitzwaren. Dan pas kijk ik wanneer ik de knip er in zal laten zetten :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:48

Kiko wordt na de loopsheid ook gesteriliseerd. Voor de kans op kanker te verkleinen, en ook omdat we er toch niet mee mogen fokken, en sowieso geen fok-ambities hebben.

S_imonee, kun je dat kussen niet gewoon uitwassen? Hier gaat alles gewoon de wasmachine in. Heb er net Kiko's mand uitgehaald, complete mand is erin geweest.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:30

Ik zou ook zeker niet zo vroeg castreren vooral niet om dominantie/rijgedrag dat heeft bij een pup echt 0,0 met hormonen te maken.
Hier word niks voor de 2 jaar gecastreerd

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:35

Te vroeg castreren ben ik ook niet voor nee. Laat ze eerst maar lekker uitgroeien, maar uiteindelijk gaat de knip er wel in. Lily is nu voor de tweede keer loops geweest, en zou volgens de dierenarts gesteriliseerd mogen worden. Maar we wachten nog minstens een jaar. Het is nu echt nog zo'n kind, laat haar eerst maar een beetje volwassen worden :')

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:47

xMaxxiee schreef:
Femm_k schreef:

Als je niet castreert heb je wel een verhoogde kans op balkanker. Ik wou dat wij onze hond gecastreerd hadden, dan had hij misschien de 20 nog gehaald :(:)

De relatie tussen balkanker en castratie is nooit echt goed onderzocht. En er kleven ook veel nadelen aan castreren.

Maar ik ben niet helemaal anti hoor! Misschien dat wij er uiteindelijk ook voor kiezen, maar veel mensen doen het gewoon maar omdat het zo hoort of omdat de dierenarts het zegt (die wilt natuurlijk geld verdienen). Onze poezen zijn wel gewoon gesteriliseerd. :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:17

http://www.moniquebladder.nl/castratie- ... al-gedrag/

Interessant om even mee te nemen in de overweging denk ik. :)
Kreeg laatst van een cursist ook de vraag hoe vroeg een reu gecastreerd kon worden, want hij begon te rijden. Beestje is 15 week oud. :D

Met Sjors gaat alles goed! Volgende week alweer 6 maanden. Groeit als kool, werkt heel graag.
Ontzettend lief, knuffelig in huis. Laatste dagen ook echt rustiger... Jat nog wel al m'n schoenen als hij de kans krijgt. :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:18

Ik doe het onder andere omdat ik niet mede verantwoordelijk wil zijn voor oeps-nestjes. Wij gaan naar veel losloopgebieden, ik wil geen risico's lopen daarin :n
Daarbij wil ik een hond waar ik geen fokplannen mee heb niet intact houden.
Plus, maar dat is meer werk gerelateerd, voor zijn taak als co-coach zie ik het niet zitten dat hij hoteldebotel wordt van de geur van een loopse teef die mijn cliënt wellicht thuis heeft zitten. Ik weet niet hoe hij zich daarin zal ontwikkelen, maar dit plus bovenstaande maakt voor mij de keuze makkelijk :j

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:23

Ego post: :P

:):) Dat kan niet lang meer duren!!! Ze is vrijdag uitgerekend.

Afbeelding

Ik gok 9 pups, 6 teefjes en 3 reutjes. Mijn man denkt 8 pups, 5 teefjes en 3 reutjes. Gokken jullie mee? :P Ik kan niet wachten!! En dan nog een paar weekjes wachten tot we kunnen knuffelen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:31

Mooi rond! :D

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:18

Onze boef gedraagt zich voorbeeldig de eerste dag echt bij de oppas, ze zijn helemaal gek met hem

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk om te zien hoe hij ook met de kids daar is <3

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:25

Neonlight: Het kussen is te groot voor de wasmachine, maar dat spul wat erin zit is geloof ik ook niet echt wasmachine proof... Ik heb het nu een beetje met een flinke schuit azijn op een vaatdoek gedept. De geur is naar mijn idee al minder.

Die staat op knappen Femm_k! Ik durf zo niet te zeggen hoeveel..

Wat fijn dat het goed gaat cheytjuh!

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:27

Cheytjuh schreef:
Onze boef gedraagt zich voorbeeldig de eerste dag echt bij de oppas, ze zijn helemaal gek met hem

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heerlijk om te zien hoe hij ook met de kids daar is <3

Wow! Wat een leukerd! Hoe groot wordt ie eigenlijk ongeveer? :D Das al een beste jongen.

@Simonee, is ook lastig hoor. :P

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:39

Door het zien van al jullie pups word het wachten op onze eigen pup nog moeilijker :=

Aankomende weekend word het nestje geboren waar wij op de wachtlijst staan. Ik vind het spannend want als hier niet voldoende teefjes tussen zitten zullen we een jaar moeten wachten op het volgende nestje van dit ras...

Als we wat meer zekerheid hebben zal ik hopelijk ook onze pup hier kunnen showen :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:08

Ai, dat is niet handig. Wij hebben alles ook echt uitgezocht zodat het goed gewassen kan worden. Mand bijvoorbeeld, hoes kan er niet af maar de complete mand kan in de wasmachine (en de mand is nu nog niet zo groot, definitieve komt nog wel). Wel fijn, want was hem iedere week uit, ding begint toch echt te ruiken en dat is niet alleen de omtrek.