Poedels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mars

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:45

Leuk! Ik heb je gevolgd! :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 19:51

Leuk! :D :D

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:03

Ik meld me graag. Onze huidige hond wordt een jaartje ouder en ik ben alvast aan het rondkijken welk ras ik na hem zou willen hebben. Nu werd de poedel geopperd en hoewel ik eerst steevast nee zei, begin ik het ras steeds leuker te vinden. Ik kom dus graag volgen naar jullie verhalen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 12:55

Ik vind poedels echt heerlijke honden. Slim en soms ook echte clowns hihi

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:34

Ja, poedels zijn echt geweldig. Mijne let meer op mij dan dat ik op hem moet letten. Echt heerlijk. Altijd in voor alles en extreem zachtaardig.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:59

Heb vandaag het hele topic doorgelezen. Ik vind zelf de koningspoedel het mooiste en dan het liefste zilver, maar is zilver een kleur die is goedgekeurd door fci?

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:21

Silver is goed gekeurd dacht ik. Alleen harlekijn (bont) niet.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 00:12

Weet je of black en tan dan goedgekeurd is?

Onze Puck is nu 7 weken in verwachting. We hebben gisteren dmv een röntgenfoto 7 pups geteld! <3 Ze heeft het zwaar maar haar buikje is nog erg bescheiden wel. Ik heb haar gisteren vast kort getrimd zodat ze dat de laatste weken van de dracht en de eerste weken van de pups niet hoeft.
Afbeelding

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 08:12

Zilver = grijs, die mag. In Nederland zijn de effen kleuren goedgekeurd. Wit, bruin, zwart als 1 kleurgroep. Abrikoos, rood, grijs als de andere kleurgroep.

Bont, gestroomd en tanpoint zijn in Nederland nek'jes, niet erkende kleuren.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 09:07

Dank je voor je heldere antwoord Mizora. Is hier iemand bekend met fokkers van de (licht)grijze koningspoedel?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 10:31

Kiekeboefje schreef:
Weet je of black en tan dan goedgekeurd is?

Onze Puck is nu 7 weken in verwachting. We hebben gisteren dmv een röntgenfoto 7 pups geteld! <3 Ze heeft het zwaar maar haar buikje is nog erg bescheiden wel. Ik heb haar gisteren vast kort getrimd zodat ze dat de laatste weken van de dracht en de eerste weken van de pups niet hoeft.
[ [url=m/F8930B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spannend! Benieuwd naar de pupjes

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:45

Spannend de pups, ben ook benieuwd ! Succes ermee, ik duim dat alles vlotjes mag verlopen.

Vandaag is Baron jarig, 7 jaar alweer <3
Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 14:08

Gefeliciteerd!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:49

Gefeliciteerd!! Klopt het dat Baron wat lichter in kleur is geworden? Hij lijkt haast een beetje vaal te worden.. heeft dat te maken met de leeftijd?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 08:01

Ik heb nog een vraag. Zijn jullie poedels wel eens een dagje alleen? En gaat dat goed? In ons gezin werkt iedereen op wisselende dagen waardoor ze 2 dagen in de week alleen zou zijn. Nu las ik op internet dat dit niet mogelijk zou zijn, vandaar mijn vraag hoe jullie ervaring hiermee is.

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 10:08

Die van ons zit max 6 uur alleen en dat is echt de max. Komt eigenlijk nooit voor omdat Siebe mee mag naar kantoor. Hij kan goed alleen zijn maar voor mijn eigen comfort laat ik hem niet lang alleen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:43

Wat een leuke foto's hier weer :D

Dior zat toen ik nog op school zat elke dag een heel aantal uur alleen en dat ging eigenlijk altijd goed. Ook soms een dagje weg in het weekend was geen probleem. Nu ik in Frankrijk woon en ik zelfstandig werk zit ze lang niet meer zo veel alleen maar ook nu gaat dat nog altijd zonder probleem. Ze kan makkelijk 8 uur alleen zijn.

Dior doet het dit gkke najaar onwijs goed met haar artrose, ze is amper mank geweest en zit nog steeds zonder supplementen weer :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:35

De meerkleurige poedels zijn nu tr wel goedgekeurd onder het ras Le Chien Particolore a Poil Frisé.
Hiervandaan kunnen ze nu ook een stamboom krijgen.

https://www.nederlandsepoedelclub.nl/fokken?id=257

Mijn dwergpoedel kon heel goed alleen blijven. Ik heb een tijd camera's gehad en ze lag heerlijk te slapen. Het ligt er echt aan hoe het opvoeden gaat. Met mijn huidige hond gaat het alleen blijven absoluut niet goed. Gelukkig voor haar ben ik ivm ziekte bijna altijd thuis.

Nadat gioia deze zomer overleden is heb ik even gezocht naar een nieuw maatje voor mij. Lang wachten was geen optie, dus ben ik buiten de poedel gaan zoeken. Ik ben nu super gelukkig met mijn poedel x cocker spaniel kruising. Beide rassen ken ik en bevallen mij. Ik zal niet zoveel over lilo plaatsen, maar 1 foto voeg ik toe van mijn draakje

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 20:28

Hier staat Guusje wel veel uit het raam te kijken als ze alleen is.. maar geen paniek of iets dergelijks.. hier is de Max ook wel uurtje of 5.
Doe haar liever met de uitlaat mee of naar de oppas

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:42

Bedankt allemaal!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 23:54

arabella2000 schreef:
De meerkleurige poedels zijn nu tr wel goedgekeurd onder het ras Le Chien Particolore a Poil Frisé.
Hiervandaan kunnen ze nu ook een stamboom krijgen.

https://www.nederlandsepoedelclub.nl/fokken?id=257

Mijn dwergpoedel kon heel goed alleen blijven. Ik heb een tijd camera's gehad en ze lag heerlijk te slapen. Het ligt er echt aan hoe het opvoeden gaat. Met mijn huidige hond gaat het alleen blijven absoluut niet goed. Gelukkig voor haar ben ik ivm ziekte bijna altijd thuis.

Nadat gioia deze zomer overleden is heb ik even gezocht naar een nieuw maatje voor mij. Lang wachten was geen optie, dus ben ik buiten de poedel gaan zoeken. Ik ben nu super gelukkig met mijn poedel x cocker spaniel kruising. Beide rassen ken ik en bevallen mij. Ik zal niet zoveel over lilo plaatsen, maar 1 foto voeg ik toe van mijn draakje

[ [url=m/mHliRt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Halve poedel is nog steeds poedel toch <3 wat een lieffie! Knap draakje <3

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 23:55

idylle schreef:
Ik heb nog een vraag. Zijn jullie poedels wel eens een dagje alleen? En gaat dat goed? In ons gezin werkt iedereen op wisselende dagen waardoor ze 2 dagen in de week alleen zou zijn. Nu las ik op internet dat dit niet mogelijk zou zijn, vandaar mijn vraag hoe jullie ervaring hiermee is.

Mijn hondjes kunnen prima 4-maximaal 6 uur alleen zijn. Alleen gebeurd dat hier nooit :))

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 08:53

_Mars schreef:
Silver is goed gekeurd dacht ik. Alleen harlekijn (bont) niet.

Inmiddels is in NL de eerste Harlekijn koningspoedel weer met stamboom erkend, dus het gaat weer de goede richting op. Vind het wel vreemd hoor, voorheen werden ze wel met stamboom afgegeven, toen niet meer, nu gelukkig dus mondjesmaat wel weer, werd tijd!

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:33

Oh klinkt als een goede vooruitgang!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:32

Oh wat goed! Rare beweegredenen wel