[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:24

Pipo, erg jammer dat er maar visjes dood blijven gaan.. Hoe lang heb je de bodem er al in zitten?

Mioux, wat een koddig bakje zo :D

Fleurtje, fijn dat er rust in de bak is gekomen! Haha, zo te zien zijn jou vissen ook niet te fotograferen :P Wat heb je nu zoal in de bak zitten? :)

Zo, net weer iemand langs geweest die 20 rode rili's mee heeft overgenomen :) Maar om te zeggen dat je verschil ziet, mwah :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:28

Er zijn 2 grijze vlekken op de foto te zien van de kwi kwi's, de rest was zo in beweging dat je ze helemaal niet ziet :P
Ik heb nu:
1 Gibbiceps
4 Kwi kwi's (1 mannetje, 3 vrouwtjes)
2 zebra danio's
1 luipaard danio
3 fire ring danio's
en
6 zwaarddragers waarvan 2 mannetjes, 3 volledig oranje vrouwtjes en 1 multicolor vrouwtje

Ik zit te denken dat ik er eigenlijk nog wel wat bij wil hebben.
Misschien 2 of 3 mooie grote garnalen, ik heb best wel wat ruimte in mijn 1,20 bak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:36

Heb je wat stroming in de bak? Ik weet niet hoe agressief de danio's zijn, maar misschien waaierhanden? Te groot om op te eten en cool om te zien ^^ Je hebt de Aziatische en de Afrikaanse :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:48

bodem zit er niet zo heel lang in. een maand of2. steentjes garnasl formaat zeg maar. die ik ook omwoel om te zuiveren soms. geen voedingsbodem ofiets geks.

Leuk bakje hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:50

Raar dan.. Jammer dat je visjes nu minder leuk vindt! Misschien een maand of 2 de bak laten draaien met enkel de garnalen en kreeftjes en dan weer proberen met visjes?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:23

fleurtjeuh schreef:
[ [url=m/sLLYVu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn bak doet het redelijk :)
Planten groeien goed.
Alleen de anubias werd niet gewaardeerd door de kwi kwi's en is beetje bij beetje kapot gemaakt. Heb vandaag dus maar het restje eruit gehaald.
Verder veel meer rust in de bak sinds de schildpadden weg zijn.

Heb jij kwi kwi's?!
Kun jij me misschien een beetje uitleggen hoe en wat? Ik heb namelijk ook anubias besteld voor mijn bak waar ik ook kwikwis in wil houden.. Niet dat deze dadelijk gesloopt worden haha!

Mooie bak trouwens!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:40

me zoontje is er ook blij mee :P hij heeft gezegd hoe ik hem moet in richten haha. Zit een schuil mogelijkheid in (grijs witte ding) met mos er ook wat in. Kienhout (zie je lastig) nog een mos soort en wat plantjes :P

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:45

Kozbi schreef:
fleurtjeuh schreef:
Planten groeien goed.
Alleen de anubias werd niet gewaardeerd door de kwi kwi's en is beetje bij beetje kapot gemaakt. Heb vandaag dus maar het restje eruit gehaald.

Heb jij kwi kwi's?!
Kun jij me misschien een beetje uitleggen hoe en wat? Ik heb namelijk ook anubias besteld voor mijn bak waar ik ook kwikwis in wil houden.. Niet dat deze dadelijk gesloopt worden haha!

Mooie bak trouwens!

Planten moeten goed diep geplant worden, dan wroeten ze ze er niet uit. En verder knagen ze ook niet aan mn andere planten.
Alleen de anubias dus.
Verder zwemmen ze redelijk veel heen en weer, dus ze hebben wel een grote bak nodig.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:48

fleurtjeuh schreef:
Kozbi schreef:

Planten groeien goed.

Heb jij kwi kwi's?!

Mooie bak trouwens!

Planten moeten goed diep geplant worden, dan wroeten ze ze er niet uit. En verder knagen ze ook niet aan mn andere planten.
Alleen de anubias dus.
Verder zwemmen ze redelijk veel heen en weer, dus ze hebben wel een grote bak nodig.[/quote]

Hmm oke!
Ik ga mijn javavaren op het hout zetten zodat ze die er niet uit kunne woelen, anubias komt tussen t hout dus dat word afwachten..
Verder wel een grasmat van naaldgras dus hmm haha maar die laat ik wel eerst goed wortelen!

Ik heb sinds vorige week een 1,20 bak, dit is geloof ik wel groot genoeg voor een koppel?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:16

Anubias moet met de wortelstok boven het zand en zo zijn er nog meer planten die niet zo diep mogelijk moeten (o.a. vallisneria gaat rotten als je dat doet).

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:30

Vanillia schreef:
Anubias moet met de wortelstok boven het zand en zo zijn er nog meer planten die niet zo diep mogelijk moeten (o.a. vallisneria gaat rotten als je dat doet).

Weet ik :)
Hij komt tussen de stenen en het hout in!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:32

Die van mij zitten lekker vast geknoopt op een steen.. ideaal als je ze wilt/moet verplaatsen.. ;)

Ben nu de temperatuur van mijn grote bak aan het opvoeren.. herstel van de vissen gaat me te langzaam naar mijn zin..
Stond op 25,5.. en nu moet ik maar even afwachten wanneer hij afslaat.. voorlopig telt hij nog steeds op.. 26,7 graden nu..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 07-12-15 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:32

En dat terwijl mijn Vallisneria zelf zo bovenkomt dat je niets van de wortels kunt zien :P

Dé reden dat normale goudvissen in een vijver (of in een aquarium van minstens 200 cm :+) buiten horen. Kunnen jullie raden hoe groot dit aquarium is? :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:33

als ik moet gokken, zeg ik een cm of 60 max...

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:34

Spruitjee schreef:
En dat terwijl mijn Vallisneria zelf zo bovenkomt dat je niets van de wortels kunt zien :P

[ Video ]
Dé reden dat normale goudvissen in een vijver (of in een aquarium van minstens 200 cm :+) buiten horen. Kunnen jullie raden hoe groot dit aquarium is? :)

Te klein :')

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:36

Gokje.. 80 cm..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:42

Nope, ja, en nee :)

L118 x B50 x H50

Hier kun je dus zien wat voor monsters het worden, en dan nog lijkt bijvoorbeeld de oranje vergroeit te zijn..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:42

jeutje kon t nergens vinden hoe weet je die maten? o.o

Ik wist zowiezo al dat ze groot werden heb al eens gezien hoe en wat :) gelukkig wel in een vijver haha

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:43

Jemig... :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:44

Een Engels aquaplantenforum waar je als niet-lid mooi rondstruinen kunt, daar werd dit filmpje getoond toen genoemd werd dat de aquascaper goudvissen in zijn aquarium wilde hebben. Omdat het filmpje een aquarium van een andere forumgebruiker is, zijn de maten bekent erbij verteld :)

Het forum trouwens, voor de mensen die aquascapen een GO willen geven:
http://www.ukaps.org/forum/forums/journals.35/

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:49

Ik wist t hahah!

Worden echt mega vissen hoor! Zijn in principe gewoon karpers en kijk maar eens wat daar voor monsters tussen zitten.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:03

even gekozen welke richting ik op wil met kweek :) Dit zijn de voorbeelden welke kant ik op ga kwa kleur

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:06

Mooi!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:06

De blauw-gele :+:

Mioux