Bij kou of bij warmte maak ik me dus regelmatig zorgen hoe lang het nog goed gaat.
Maar als de temperaturen goed zijn, loopt ze nog zo10 km mee. Is ze ‘s avonds echt wel stram, trouwens. En bij warmte ga ik met haar zwemmen. Dat vindt ze fantastisch. Gisteren voor het eerst weer gedaan indit seizoen. Kleine stukjes nog (en met zwemvest), maar het hele deel wat we verder hebben gelopen, racete ze als een hond van 4 rond. Ze is trouwens nog behoorlijk dement ook. Alleen op vakantie, leuke wandelingen en zwemmen gaat t licht weer aan.
Zolang zij nog gelukkig is, laat ik haar lopen. Met al haar ongemakken. Mijn vader wordt ook slecht ter been en moet ook zorgen dat hij bij een wc in de buurt blijft
. Die laten we ook nog niet afspuiten. En ondanks zijn ongemakken (die we allemaal krijgen als we ouder worden), vindt hij het nog veel te gezellig om er tussen uit te piepen. En dat geldt ook voor Miep.Je wéét t als het tijd is. Dan twijfel je niet meer. En tot die tijd: lekker laten lopen.

) . En ze rent dus zo de bocht om, de weg op
. Ik was echt bang dat ik zo door kon rijden naar het crematorium. Maar even later komt ze om het hoekje kijken waar we nou blijven
. Dus ik roep haar nog een keer, ze komt keurig en nu heb ik haar wel. Dus ik lijn haar aan, maar Miep is nog niet klaar. Ze sleurt me bijna over de straat

.
. Ik hoor dan zijn nageltjes op het laminaat en dan word ik wakker. Hij weet dan dat hij ergens naar rechts moet, maar kan echt niet vinden waar. Gelukkig volgt hij tegenwoordig het licht van mijn zaklamp en hoef ik niet helemaal mijn bed uit. Maar zijn dementie word wel in rap tempo erger
. Zijn we buiten, gebeurt t gewoon nog een keer. Minder erg dit keer, maar ze schrikt er zelf ook heel erg van. En ineens moet ik denken aan de vorige hond van een kennis en aan mijn moeder. Net als Miep hebben/hadden zij allemaal lekkende hartkleppen (hartruis) en die kregen ineens ook een ‘toeval’ paar seconden maar, maar heel even gaat dan het licht uit. Mijn moeder heeft inmiddels medicijnen en die heeft t niet meer gehad. De hond is al overleden. Maar het klinkt wel als het begin van het einde voor Miep. Ik hou t maar even in de gaten de komende week. Want zo durf ik ook niet met haar te zwemmen. Straks verdrinkt ze
.
hij heeft dan 10 jaar mogen worden