Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TeSzZz

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:06

Sassy leuke hond! Ik hoop dat de training goed gaat en hij volgend seizoen lekker bij de kudde aan de gang kan. Filmpje was ook gaaf om te zien.

Mariska ik zou net als de rest eerst naar de da gaan en foto's laten maken.
Hier waren wat kleine dingetjes bij Gizmo en die liep niet helemaal lekker (maar niks zoals Jinn, alleen wat stijf en langzamer dan anders), en die bleek na foto's maken verkalking te hebben in een paar tussenwervelschijven. Hij was al eerder gecheckt door een goede osteopaat maar meer dan voelen kunnen die niet. Omdat we er erg vroeg bij zijn kunnen we er wat mee, en heeft het voor hem voorlopig nog geen gevolgen.
Gizmo was wel al eerder op de foto geweest (heupen en rug voor t sporten) en daarop was niks te zien, dus zelfs als je wel eerder foto's gemaakt hebt zou ik het persoonlijk toch nog een keer laten doen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:43

Zometeen tijdens het eten zal ik eens overleggen voor foto's.
Ze zouden financieel bij moeten springen.
Ik kom dr op terug...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:14

Nou.. dat ging aardig makkelijk.
Toen ik aankaarte dat hij misschien wel iets zou kunnen hebben met de kruisbanden knikte mijn vader. Hij zou daar niet raar van op kijken.
Maandag bel ik de DA voor foto's

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:23

Laat dan wel ook even de rug op foto zetten, daar komen meer problemen vandaan als dat menigeen zou denken, het is wat kosten betreft maar een foto meer...succes ermee!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:40

Sassy schreef:
Laat dan wel ook even de rug op foto zetten, daar komen meer problemen vandaan als dat menigeen zou denken, het is wat kosten betreft maar een foto meer...succes ermee!

Sorry, niet gemeld.
Inderdaad rug en achterhand wilde ik doen ;)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 18:44

Sassy!! wat gaaf!!!

JesdaJinn...gestie, veel sterkte

Ik ben net terug van de dierenarts. Toch even bloed af laten nemen van Sarah om te testen op het mdr1 gen. :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:58

Dankje.

Hoe houdt ik hem nu bezig?
Uiteraard gaan we geen gekke dingen doen en gaan we gewoon plassen en poepen maar hij komt zichzelf in de weg te zitten als hij niks mag doen?
Simpele hersenwerkjes als snuffelmat, handdoek afrollen. Wcpapiertjes openen kan wel gewoon toch? Hoeft ie niet veel bij te lopen

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:50

Natuurlijk kan je hem lekker hersenwerk laten doen, als hij daar erg druk van wordt zou je hem daarbij kunnen aanlijnen.
Isis krijg ik makkelijk rustig met iets te kluiven, daar is ze heel fanatiek mee bezig en wordt ze echt moe van.
Rawhide rollen, bullenpees of een flink stuk kophuid, vooral dat laatste is ze lang mee bezig maar stinkt wel in huis.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:26

Met hersenwerk issie wel rustig.

Kluiven is niet z'n favoriete bezigheid en laat het vaak liggen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:36

Sassy schreef:
Hier onze laatste aanwinst, Bill von der Brander Flur, met VDH/FCI papier, voelt een beetje vreemd aan mijn eerste border die geen ISDS papier heeft, maar wel uit pure werklijn gefokt :)

Ziet er goed uit op het filmpje. Opvallend is dat hij bij die vorige eigenaar op dat moment nog niet heeft geleerd te drijven, je ziet hem uitsluitend halen. Dus zoals je al zegt je hebt er nog wel wat werk aan (maar dat is alleen maar leuk).
Ik zou deze hond zó nemen, hij is enthousiast, lijkt een goed gevoel voor balans te hebbenen flankt niet onaardig.
Ik denk ook dat het verstandig is een hond in dit stadium te kopen, je kunt redelijk beoordelen wat erin zit itt een pup, dat is toch, zelfs met briljante ouders een gok.
Veel geluk, plezier en succes met hem.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 01:05

Kuggur schreef:
Sassy schreef:
Hier onze laatste aanwinst, Bill von der Brander Flur, met VDH/FCI papier, voelt een beetje vreemd aan mijn eerste border die geen ISDS papier heeft, maar wel uit pure werklijn gefokt :)

Ziet er goed uit op het filmpje. Opvallend is dat hij bij die vorige eigenaar op dat moment nog niet heeft geleerd te drijven, je ziet hem uitsluitend halen. Dus zoals je al zegt je hebt er nog wel wat werk aan (maar dat is alleen maar leuk).
Ik zou deze hond zó nemen, hij is enthousiast, lijkt een goed gevoel voor balans te hebbenen flankt niet onaardig.
Ik denk ook dat het verstandig is een hond in dit stadium te kopen, je kunt redelijk beoordelen wat erin zit itt een pup, dat is toch, zelfs met briljante ouders een gok.
Veel geluk, plezier en succes met hem.

Hij is zeker enthousiast...ik heb na de eerste training een kwartier moeten "vangen" eer dat ik hem weer te pakken had, stoppen wilde hij niet meer :+
De dame van het filmpje waar ik hem van gekocht heb is hij maar 4 maand geweest.

Hij was daarvoor helaas zonder goed na te denken aangeschaft door iemand die hem aan zijn lot overliet aan 3 kameroenschaapjes zonder verstand van zaken -:(-
Hond deed dus maar wat, zonder enige goeie begeleiding.
Dan vind ik best dat ie het na pas 4 maand echt trainen al goed deed.

En ik zie hem hier per week al vooruit gaan. De eerste keer kreeg ik hem wel op een lie down achter de schapen (op 12u) maar niet meer vooruit, stormde hij telkens op de schapen af. Na 2 keer begon hij wel al op 12 uur na te drijven (natuurlijk nog niet van me weg), maar hij gaat per keer dat ik train vooruit.
Ik probeer hem nu te helpen gemakkelijker op zijn balanspunt te komen, en opener te worden op zijn flanken door achten of een s te lopen met de hem achter de schapen aan...zonder enig commando, doet al iets geloof ik.
Wil graag dat ie zelf begint na te denken.
Daarmee dat ik ook geen drama ervan maak als ie (voor nu) rechtsom nog te eng en te snel langs de schapen afschiet. Ik verander dan van richting, en ik merk echt als ie overflankt dat ie dan opeens terug de goeie kant opgaat, je ziet hem gewoon denken, oh ja..hier klopt iets niet, zal ik maar de andere kant opgaan.

Ik kon nu in ieder geval beoordelen of ie de aanleg wat ik graag zie had, en of ie geen onhebbelijkheden had wat ik in ieder geval niet wou zien. Hij wil in ieder geval graag MET je meewerken, en niet alleen zijn eigen ding doen.
Wat je zegt, bij een pup is dat maar afwachten ;)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 12:10

Fijn dat je ouders niet moeilijk doen Mariska. Ik hoop dat het niets is! Het is wel dat alle hondjes onderhand in de lappenmand zitten nu!

Inderdaad hoofd bezig houden. En ik houd het in huis rustig.
Hoe oud is Jinn? 2,5/3 jaar?

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:52

Sterkte met Jinn. Zijn inderdaad veel hondjes in de lappenmand. Hopen dat het gauw beter gaat met ze. En dat vooral alle revalidaties voorspoedig lopen. Boco gaat het gelukkig goed. Komt weer mooi op gewicht. Het "nieuwe" eten gaat er nu heerlijk elke ochtend en avond in. Vorige week zondag was er in een week tijd een halve kg gewicht erbij. Ben benieuwd wat er morgen weer bij is.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:27

Sassy wat leuk een nieuwe hond en zelf opleiden is toch het leukste.

Vanmorgen was ik met Isis op het trainingsveld voor een uurtje Hoopers. Isis had duidelijk wat last van de wind en was erg slordig in de afwerking van haar oefeningen. Te kort wenden, target net niet raken, starten als ik nog geen teken heb gegeven en terugkomen door de tunnel i.p.v. erlangs terug.
De andere honden op het veld waren ook onrustig, duidelijk last van het weer.
Nooit zo bij stilgestaan dat honden dat ook kunnen hebben. Gisteren wel een flinke bokpartij van mijn paard overleefd, dit was zo fris, echt poink, poink, poink over de diagonaal terwijl wij alleen maar mogen stappen ivm blessure.

Beterschap voor alle geblesseerde honden.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:01

Jinn is van 29/05. Ruim 2.5 dus

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:46

HeyHey,

Vandaag Jinn niet kreupel zien lopen, maar dat zegt natuurlijk niks.
Ga er ook verder niks mee doen, maar ik vertel dit gewoon even.

Mijn vader heeft nu weekend en normaal mag Jinn altijd mee naar buiten, maar nu mag dat niet.
Hij snapt er niks van en wordt ook wat vervelend.

Daarom maar even met de snuffelmat gedaan en natuurlijk mag Flappie ook mee doen:

Foto 1:
Afbeelding
Flappie

Foto 2:
Afbeelding
Flappie

Foto 3:
Afbeelding
Jinn

Foto 4:
Afbeelding

Natuurlijk moeten ze gewoon blijven luisteren.

Dus wanneer Flappie aan het snuffelen is moet Jinn rustig toe kijken:
Afbeelding

En natuurlijk ook andersom:
Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:24

Ziet er goed uit! Ook dat wachten kost hersenwerk! Hoop dat ie nu wat makkelijker toegeeft aan de rust!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:28

Tis nu halfuurtje geleden dat ik dat heb gedaan en ze nog beide nog heerlijk te slapen :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:35

Super leuk die snuffelmat. Hier ook één in de maat.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:36

Dit is maar een kleintje, maar doe dit niet zo vaak en als ik de mat pak dan worden ze echt heel blij. Ze vinden het wel leuk :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:43

Sorry, moest een 'in de maak' zijn :P

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:15

Morgen iets eerder uit bed en dan bellen voor Jinn. Ben stiekem wel zenuwachtig. Moet morgen gewoon werken dus de afspraak komt sws na 15:30. Als ik morgen al direct kan komen.

Edit: stukje toegevoegd

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:30

Succes morgen, ik hoop dat jullie goede berichten krijgen!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:50

Afspraak staat om 16:00...

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:09

Succes Mariska, ik hoop dat er verder niks aan de hand blijkt en het gewoon ff pech met wat spieren was ofzo.

Gister workshop balans en coordinatie gedaan, was erg leuk. Ze waren wel verbaasd dat Gizmo al bijna 4 is, hij had aan het begin de aandachtsspanne van een jonge hond :'). Later werd ie wel wat rustiger en wachtte hij ook netjes op wat ik aan gaf, toen deed ie t allemaal keurig.