gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:56

Dankjulliewel :D

EliseXJoelle schreef:
Onze Tarzan zit bij de DA en zal nu denk ik ongeveer wakker gemaakt worden uit zijn narcose :) toch wel een beetje spannend hoor :o gelukkig genoeg afleiding op het werk. Vanmiddag snel ophalen en wat verwennen vanavond :o

Succes! Komt vast goed :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:53

De konijnen blijven de hooiruif er maar af slopen >;)

Volgens mij eten ze liever hooi van de grond, ze gooien dat ding er echt iedere keer af.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:54

EskeGirl schreef:
De konijnen blijven de hooiruif er maar af slopen >;)

Volgens mij eten ze liever hooi van de grond, ze gooien dat ding er echt iedere keer af.

Ooh dat is vreemd... Mijn konijnen gaan altijd in de hooiruif zitten :P

Eske_B

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:56

Billy zit er ook altijd graag op, maar ze doen het echt expres. Ik zie het ze niet doen, maar ik hang hem op en een uur of 2 later ligt hij op de grond. Rare beesten :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 14:36

Heb je al eens geprobeerd de ruif vast te maken met tiewraps?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:09

Nog niet, als we die in huis hebben kan ik dat wel proberen :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:10

Dat werkt hier perfect, heb ook van die hooiruif-trekkers/slopers

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:18

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:19

Ik heb de hooiruifjes ook vast zitten met tiewraps :) hangen er pas 1 dag maar dat doet er niet toe haha. Die van mij konden alleen vast geschroefd worden en dat gaat zo lastig in gaas haha.

Tarzan is wakker! Ben begin van de middag gebeld, alles is goed gegaan. Nu onderweg om hem op te halen :)

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:21

Afbeelding
Klein gebakje groeit goed.
Hij wordt goed verwend, loopt gelukkig nog steeds zonder te slopen rond.
Volgende week gaan de ballen eraf.

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:36

Voordat ik mee ga praten zal ik eerst eens mijn nijn voorstellen :)
Dit is Floris, een Nederlands Hangoor Dwerg, Sallander kleur van inmiddels 9 jaar oud. Het is een echte goedzak. Heeft een binnenkooi, maar loopt altijd in huis los en zo nu en dan ook buiten als het lekker weer is.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:36

Wat aan aandoenlijk konijn EsmeexRoosz.
Zo oud ook al!

Met Pollewop gaat het heel goed. Ze zit nu ruim boven de kilo en is lekker druk.. Ze sloopt veel.
Morgen gaat ze op date met een gecastreerde ram van een week of 16.
Als dat goed gaat, dan gaat die ram mee en dan heeft ze een konijnenvriendje erbij!

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:35

Wat een ontzettend leuke nijn heb je!
Ook al echt een oudje.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:54

Ik heb bij de Action een paar 'schepjes' gekocht (4 aan elkaar) waarmee je eten af kan meten. Maar die zijn echt heel handig voor konijnenvoer! Deze ene is bijvoorbeeld 20 gram en de andere 50 gram. Hebben mensen hier daar wat aan?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:44

hangen die bij de bakproduckten?
Ik heb nu een bakje waar tomatenpuree heeft ingezeten, is ook 50 gram.

Vandaag gingen we onze voedster halen.
Hanz ging mee.
Bij aankomst aan elkaar snuffelen en daarna werd er gelikt om vervolgens samen kundig de kranten verder te slopen die we in de mand hadden liggen :+
Dus alles verder afgehandeld en zo zijn we met 2 konijnen weer terug gegaan naar huis.
Bij thuiskomst beide in het hok gezet en daar werd rustig verder gelikt, geneusd, samen binkies maken en zij aan zij het hok verder verkennen.
Koppeling is dus heel soepeltjes verlopen.....alsof ze hier al gewoon hoorde zo makkelijk ging het :D
En hoe rustig ze bij de fokster was zo ondernemend en nieuwschierig is ze hier :)

we zijn alleen nog niet heleaal uit over de naam, we wilden eerst Loena....maar vinden lola ook heel leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:04

Leuk zeg!
Mijn konijnen hebben nu 2x buitengespeeld in de tuin, is wel een hele opgave :+
Helft van de tuin afzetten, kleine openingen in de schutting afzetten én erbij gaan zitten :+ (en dan nog krijgt Billy het voor elkaar om tussen de schutting en de ren te kruipen, zo'n 15cm breed, en zich ook nog om te draaien :roll: ). Ik zal eens foto's plaatsen. We willen het vaker gaan doen, maar het kan alleen als er constant iemand bij zit.
Helaas gaat de tuin konijnproof maken gewoon niet lukken door de borders, planten en de hoogte van de schutting op sommige punten.

Schepjes liggen bij de bakspullen ja.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijke beestjes <3

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 00:55

Hmm ik zit toch te twijfelen of nijn genoeg eten krijgt. Hij begint namelijk te knorren als hij eten krijgt.

Hij krijgt in de ochtend een handje biks met een stukje peen.
In de middag een stukje appel

En in de avond een handje biks met witlof.

Groentes en fruit verschelen nogal maar even als voorbeeld.

Verder heeft hij de hele dag beschikking over hooi (ruif +bal gevuld) en heeft hij een wilgentunnel.

Sinds een paar dagen doet hij zo knorren zonder eten (biks) doet hij het niet.
En zit hij te springen om aandacht oppakken vind hij ook geen probleem likt je vingers af. Enkel met de etens bak doet hij zo lelijk knorren

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:22

Goed......2 nijnen op de foto zetten gaat hier nog niet lukken vrees ik :')

Maar wel een paar leuke van Loena gemaakt.
Zo zie je haar wat beter dan wanneer Hanz erbij zit.....of beter gezeg..nog net niet in haar kruipt (nee, niet van achteren :+ :P )

Afbeelding

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:28

Wat een plaatje die Loena! Ze lijkt wel op mijn Milou alleen die is meer zwart dan bruin.

@Isaboy: hij heeft dus 'gewoon' voernijd. Komt veel meer voor. Soms door weinig voer, maar veel vaker zijn er andere oorzaken. 2 handjes biks en onbeperkt hooi moet zat zijn dus te weinig voer lijkt me heel vreemd. Hij zit alleen toch? Dan kan het daar ook aan liggen. Heb zoveel verhalen gehoord van konijnen met voernijd in hun uppie, wat direct verdween als er een maatje bij kwam.
Mijn asociale nijn Vagebond heeft hier ook flink last van. Het gaat bij hem wel wisselend, hij heeft nu net een periode dat hij weer wat heftiger is. Dit merk ik aan Milou, dan is ze met het voeren wat angstiger en rent weg. Hij is dan ook bezig met haar wegjagen ipv zn eten opeten. Een week later kunnen ze weer gezellig samen zitten eten.... Knorren doet hij trouwens echt altijd, dat heb ik er nog nooit uit gekregen.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:25

Ik ben bezig met het schrijven en illustreren van een kinderboek/prentenboek (uiteraard over konijnen :Y) ).
Erg druk aan het werk ermee en uiteraard krijg ik mentale ondersteuning van Theo en Bijoux.
Ze zijn helaas wel erg kritisch.... :\

Afbeelding

Afbeelding

Bijoux vond het wel erg hopeloos worden en besloot zelf een stukje te schrijven... >;)
Afbeelding

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 18:38

Hahah _/-\o_ zo leuk die konijntjes he!

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 01:13

Het is zoiezo altijd al een vreetzak geweest hij bedeld dan ook als hij los is. Ook na de castratie begon hij direct weer te eten.

Hij zit alleen maar loopt bijna altijd de halve dag los in huis met vier katten waarmee hij de grootste lol heeft.en ligt er ook bij in de mand.
Alleen moeten ze niet in de buurt van zijn eten komen want ook dan knort hij.

Baal er wel van dat hij voernijd heeft nu. 2 handjes biks leek.mij ook zat met meer eet hij zijn hooi te weinig.
Kan ik dit gedrag nog weg krijgen / verminderen ?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:01

Katten zijn geen konijnenmaatjes Isaboy. Mijn Flip had dit ook, die viel me zelfs aan, maar beestje was gewoon doodongelukkig alleen. Sinds ie een maatje heeft is dit gedrag helemaal weg.

Dus, verminderen/wegkrijgen, een maatje en op een andere manier voeren. Strooien, in een snackbal. En als ie honger heeft eet ie maar hooi

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:29

Mijn konijn en hond liggen ook gezellig tegen elkaar aan, en dan heb ik het over een 11 jarige mechelaar, die hem dan ook nog gezellig wast.
Vriendlief heeft zijn tuin ter beschikking gesteld voor mij. Dus ik ga er een konijnen paradijs bouwen. Ik heb de bouwplannen al klaar. De achterste schuur ligt altijd in de schaduw en is heerlijk koel, dus daar komt het nachtverblijf, wat natuurlijk altijd bereikbaar is, dan heb ik een stuk afdak waar het altijd droog is.
Ik ga een gedeelte gebruiken waar ik gaas ga ingraven, en gras strooien zodat hij (en binnenkort zij) een eigen weide heeft! Alles natuurlijk overdekt, zodat de nenijntjes niet op pad kunnen.
Heeft iemand nog leuke ideeen?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:34

Maar jouw konijn krijgt toch wel een soortgenootje als maatje?

Natuurlijk kan het gezellig zijn, als ze jou ergens wegzetten met een buitenlands iemand zul je het allicht na een poosje ook wel gezellig hebben, maar versta je elkaar 100%? Nee...

Gaaf! Het kan natuurlijk zo zijn dat het gras niet lang overleeft :P Verder misschien wat boomstammetjes, wat verhogingen? Ik zou overigens wel stevig gaas pakken, niet alleen tegen het kapotknagen van de konijnen maar ook om roofdieren zoals marters buiten te houden.