Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:17

Ik dacht echt; 'Huh? Sneeuw?' Maar jij zit helemaal niet in Nederland haha.
Wel heerlijk voor een husky die omgeving!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:21

@Ushanka ohhh dat is een eindje weg! Wel leuk hoor ben er zelf nog nooit geweest

@Faline haha nee ik woon al een tijdje in zweden! Beste keus ooit :D heerlijke natuur <3

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 22:19

Wat een prachtig filmpje zo in de sneeuw! Heerlijk, ze genieten ook overduidelijk!

Bedankt voor al jullie uitgebreide antwoorden, erg fijn, heb ik veel aan. Duidelijk voor mij dus als ik echt voor een Husky wil gaan dat de keerzijde is dat loslopen er niet in zit. Dat alleen thuis laten hou ik in mijn achterhoofd, maar is naar mijn inziens een stuk beter de ondervangen dan een jachtinstinct willen onderdrukken terwijl je de hond wel de vrijheid daarvoor geven tijdens loslopen, dat lijkt me een zeer onrealistisch plan.
Ik ben overigens momenteel dus eens in de week zo lang weg, voor scholing. Duurt nog een half jaar. Werken meestal in de avonduren idd, dat vind ik toch echt anders dan overdag een dag.

Ik droom voorlopig nog even verder ;) en geniet lekker van jullie verhalen :)

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:01

Wat een geweldig filmpje Kirri, heerlijk die sneeuw :D
En superleuk dat je je hond binnenkort gaat ophalen Ushanka *\o/*

Sofiaxblitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:25

Wat is het lang geleden dat ik online geweest ben zeg! Ik heb het aardig druk met school en blitz dat ik bokt even was vergeten haha

Ik heb net wat dingen terug zitten kijken en heb ik veel gelezen over voer en loslopen en dat soort dingen dus ik zal wel even een update geven van blitz.
blitz is eigenlijk best wel een makkelijke husky, kwa beweging maakt het hem niet echt uit, hij sloopt nooit dingen en is binnen altijd wel rustig behalve als hij eten krijgt Blitz leefde vroeger (tot dat wij hem kregen) bij wat oudere mensen, hij had daar geen tuin en het huis was best wel klein, op een gegeven moment werd de vrouw alergisch en moest hij weg en toen kregen wij hem. Hij heeft altijd blikvoer gekregen, en toen wij hem kregen probeerden we brokken met vlees, maar hij stonk extreem uit zijn mond en toen zijn we naar de dierenarts gegaan en nu heeft die dus nog heel weinig kiezen :( we geven hem nu brokken van de lidl of jumbo en na een lange wandeling eet die die gewoon op, het zijn misschien niet de beste brokken maar hij eet het en stel we kopen een duurder pak dan eet die dat dalijk niet (kieskeurig) en dat is ook zonde.
'S avonds doen we vaak wat groenten door zn brokken en dan eet die dat samen op. Verder fiets ik bijna iedere dag met hem maar helaas regent het de laatste tijd best wel veel. met fietsen kan die wel gelijk al zn energie kwijt, wat heel fijn is aangezien ik de periode voor de kerstvakantie een dikke lading toetsen heb :( Hij vind fietsen ook hartstikke leuk, geweldig als mensen je aankijken als je keihard door de polder scheurt met een husky :) loslopen doe ik liever niet met hem, in het dorp is een stukje waar die wel loskan maar dat blijft nog steeds eng, als ik hem roep komt die meestal wel en ik beloon hem ook altijd, maar buiten spuugt die snoepjes vaak uit? Ik heb geen idee waarom haha :) verder doe ik hem nooit los, het blijft zo hij ziet iets interessants en is gelijk weg. Ik hoop dat ik nu wel genoeg geupdated heb over blitz? Ik weet nog veel meer te vertellen maar anders wordt het zo'n lang verhaal haha

Hier heb ik ook nog wat foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:01

Prachtige husky :D
Lijkt me niet niks met die gebitsproblemen, zo sneu voor hem ook!

Wij zijn afgelopen zaterdag bij de fokker geweest en ik ben helemaal weg van de aanstaande ouders :D
Super lieve sociale honden. Ze waren iets kleiner dan ik gewend ben, maar dat schijnt ook het verschil te zijn tussen werklijnen en husky's zonder stamboom weet je natuurlijk nooit precies hoe of wat, maar de meeste die ik daarvan zie lijken wel groter. Ik vind het niet erg, van mij hoeft het niet zo groot.
Dus sta ik op de lijst voor een puppy nu. Twee weken voor de kerst zijn ze uitgerekend, dus het duurt nog even, maar dat geeft mij nog mooi even de tijd om alles op orde te maken. :j

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:09

Wat onwijs leuk faline. Hou je ons op de hoogte?

Onze hiro wordt echt al een buffel. 15 weken oud en al grotere poten dan mama. Nu nog zo groot worden als tante laika.

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:20

Wat leuk Faline! <3

Ahhhh wat een lieve foto!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:15

Van harte Faline! Ik ben erg benieuwd naar foto's van de frummel :D als de frummel geboren is natuurlijk :P

Hiro ziet er lief uit <3

De sneeuw gaat weer verdwijnen dus maar wat foto's gemaakt van mijn blije bende :+
[BB-ITP] Lekkere wandeling in de sneeuw

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:22

Wat een prachtige omgeving kirri !

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:50

Leuke foto's van Blitz, Sofiaxblitz!
Wat leuk Faline! *\o/*
Wat een lieve foto Fionami <3
Ik heb in je topic gereageerd Kirri, leuke foto's!

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:07

Zucht..hier laatst taste of the wild gekocht als voer. Ze eten het super. Maar 1 van de honden heeft nu een rood pootje. Ze eet het wel super. Zit te denken of ik een andere variant gaan proberen bij haar of dat ik haar op het oude voer terug ga zetten. Dit at ze alleen voor geen meter. Lastig lastig

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:55

heeft ze vaker last van een rood pootje? Lastig hoor! Persoonlijk zou ik het even aankijken maar dat ben ik :P is het met een paar dagen erger dan zou ik stoppen. Je zou ook eens naar carnilove kunnen kijken, daar zit echter wel veel vet in.

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:33

Nee ze heeft het echt nog nooit gehad. Ze stinkt ook een uur in de wind. Ik denk gewoon dat het haar voer niet is of haar variant niet. Gaf altijd voer met zelf dus ga die variant nu halen aangezien deze zak bijna op is. Ze vind het wel echt lekker. Pootje wordt ook steeds erger dus een beetje vervelend voor dr.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:10

ow dat is sneu ja :( ben benieuwd naar de andere variant! hopelijk helpt het :)

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:48

Weer eens een upje hier, ik wist niet dat Pepper nóg geweldiger kon worden <3

Hij is donderdag met me mee gegaan naar school, eerst 2,5 uur met de trein en dan van 10 tot 4 in de les met wat pauzes en heel veel knuffelen. Daarna naar mijn slaap adres in Wageningen en de volgende dag weer naar school, 10 min fietsen. Met nog een hondje erbij in de klas tot 1 uur en toen weer terug naar huis. Wat was hij ontzettend braaf <3 genieten van de aandacht en verder gelijk naast me gaan slapen tot ik weer in de benen kwam.
Hij was mee omdat mijn ouders naar de kerstmarkt waren. Het was hartstikke gezellig, normaal hebben we kennels op school maar van bepaalde leraren mag hij gewoon in de klas, hij heeft beide dagen gewoon de hele dag bij me gezeten omdat hij zo braaf was.

Afbeelding
Wachten op de bus.
Afbeelding
Mijn body guard :D
Afbeelding
Op zijn dekentje in de klas.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:42

Afbeelding
Afbeelding

Oppassen op een husky en een saarlooskruising, Pepper mag uiteraard mee. Die zal uitgeput zijn als we thuis komen :D

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 16:48

Wat goed van Pepper dat hij zo braaf was op school! Leuke foto's ook :D
En wat leuk dat hij mee is met oppassen. Die laatste foto is echt lief <3

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 16:52

Dankje ! :D

Hier staan ze allemaal op

Afbeelding

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 17:30

Gezellig met zijn drieen bij de kerstboom, leuk :D
Knappe honden hoor <3

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 00:58

Hallo, ik laat ook weer eens wat van mij horen :D Wat een heerlijke foto's komen er voorbij en wat super dat Pepper mee ging naar school Tiffani! :))

Het leek mij leuk om weer een kerstfoto te maken met Ayra, maar dit is hoe ze erg zelf over dacht :')

Afbeelding

Met behulp van wat kip is het uiteindelijk toch wel gelukt :D

Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:45

Wat is ze toch knap! <3

Mooie foto''s!

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:49

Wat een leuke foto's MariaMaaike! De kip heeft gewerkt :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:22

Wat een leuke koppies allemaal op deze pagina <3
Die Saarloos-kruising is gaaf zeg.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:56

Afbeelding

Tarja! Echt een schat, buiten wel erg angstig en rent dan gauw trekkend naar huis als ze schrikt.

Hun nieuwe aanwinst, gaat wel beter met Tarja :)