Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EJuniorJoost schreef:Ik volg al vanaf het begin. Heb zelf geen aus, maar zodra ik een eigen huis met mijn vriend heb komt er 1.
Even paar vraagjes:
- hoe zijn ze qua karakter? Lomp/zacht/bang/dapper?
Bang, lomp en zacht
- Hoe zijn ze tegen andere mensen? Eenkennig/waaks/bang/sociaal
Eenkennig, waaks, maar naar mensen die hij kent enorm sociaal
- hoe zijn ze tegen andere honden?
Sociaal, absoluut niet bang, wil super graag spelen en niet dominanf
- wat voor beweging krijgen ze?
Hoe vaak wandelen en hoelang en daarnaast wel/geen honden sport? En welke?
Geen sport, 4 keer per dag wandelen, waarvan 1x lang. Verder als we weg gaan gaat hij altijd mee. Kan ook prima een dag wat minder doen/alleen zijn
Ik hoor/zie en lees zoveel verschillende dingen.. lees al een jaar over aussies dus weet al wel een heel stuk, maar elke hond is natuurlijk anders.
Verder over mezelf en wat ik ze kan bieden:
Altijd honden gehad (amstaff).
Waarschijnlijk word het wel een appartement, maar ben wel sportief dus ze komen er zo ie zo 3/4x uit waarvan 1 keer lang. Daarnaast wil ik honden sporten gaan doen afhankelijk wat bij de hond past en wil ik gaan speuren. Naast eigen honden nog veel meer ervaring oa met politie honden.
Ik woon zelf vier hoog, drie achter midden in de stad. Gaat heel goed!
EJuniorJoost schreef:Ik volg al vanaf het begin. Heb zelf geen aus, maar zodra ik een eigen huis met mijn vriend heb komt er 1.
Even paar vraagjes:
Ik hoor/zie en lees zoveel verschillende dingen.. lees al een jaar over aussies dus weet al wel een heel stuk, maar elke hond is natuurlijk anders.
Waarschijnlijk word het wel een appartement, maar ben wel sportief dus ze komen er zo ie zo 3/4x uit waarvan 1 keer lang. Daarnaast wil ik honden sporten gaan doen afhankelijk wat bij de hond past en wil ik gaan speuren. Naast eigen honden nog veel meer ervaring oa met politie honden.
Even paar vraagjes:
Lomp check, zacht mmmm met een vleugje enthousiasme, bang is groot woord eerder gereserveerd, dapper, zou het ondernemend noemen tot op een bepaald niveau
Sommige bang meestal wel sociaal, waaks tot hiertoe niet
- hoe zijn ze tegen andere honden? Overenthousiast en altijd in de stemming om te spelen. Maar wel terughoudend als de andere hond signaal geeft dat ze uit de buurt moeten blijven, snapt ze dit wel.
Wij wonen op een boerderij dus fysieke beweging genoeg al maken andere dingen ze eerder moe, zoals apporteerspelletje, paarden lastig vallen, katten opjagen en konijnen vangen. En vooral waar gaat de baas heen.
Twee maal weeks hondenschool en daar geniet ze echt van.
.
Even paar vraagjes:
Onbevangen, vriendelijk, duidelijk aanwezig en stik jaloers als anderen aandacht krijgen.
Sociaal en waaks.
Ziet elke hond als speelkameraadjes
Nu met 9.5 maand training gehoorzaamheid, verder denkspellen, overal mee heen en minimaal 1 wandeling wat langer waarbij hij los kan rennen en raussen
luxje schreef:Oh ja, dat jaloerse...
Nr 1 valt an sich nog mee, maar nr 2 is echt vreselijk, zelfs als mijn man mij een kus wil geven op de bank, drukt zij zich er snel tussen (ze zit dan al op schoot, dus is dichtbij), ze gaat dan ook helemaal tegen je aanhangen..
Ze is wel te corrigeren hoor, voor men denkt dat het een dominantie probleem is
En eten jatten doen ze ook graag, al helpt het niet dat ze al sinds uk vast voedsel kreeg, door haar flink werden bijgevoerd