Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gaia

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:54

Ook ik kan niet anders zeggen dan: <3

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:59

Ik had ze al op Facebook gezien...zo'n mooie en lieve foto's!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 00:46

<3
wat een humpies... *vlieft*

Citaat:
Gisteravond kreeg ik een mailtje van een vriendin van me dat ze door omstandigheden 1 kat en 1 hond moest uitplaatsen.
De hond was al iemand voor, maar de kat nog niet en ze vroeg dan ook of ik interesse had, ook omdat ze gehoord had dat Bono niet doorging en ik daar best verdrietig om was.
Na wat nadenken heb ik haar het volgende voorstel gedaan:
Als het geen terrorist is, is ze van harte welkom, op voorwaarde dat wanneer het niet gaat ze vanuit mij uitgeplaatst wordt.
Daar ging die vriendin mee akkoord, dus vanochtend was de zaak beklonken en vanavond heb ik haar opgehaald.
Het is precies wat ik eigenlijk niet zocht; kitten, cypers en een behoorlijk karaktertje maar ze is van harte welkom.
Ze is ong 12 weken oud, met 4,5 week uit het nest gegaan omdat ze anders verzopen zou worden, vrij schriel maar doet het goed.
In eerste instantie had ik haar bij thuiskomst even apart gezet, maar toen begon ze zo hard te krijsen en doen dat ik de gok gewaagd heb en de deur heb opengezet.
Mo volgt haar overal en schreeuwt en blaast maar doet verder niets, heeft ook geen dikke staart of hoge rug, en de kleine loopt telkens wanneer Mo zich laat horen zijwaarts met een dikke staart en kromme rug.
Zoals het nu gaat durf ik ze zonder toezicht alleen te laten, dus even kijken hoe ze het morgen doen.
Ze heeft nog geen naam, dacht aan Vlinder maar ze is absoluut geen Vlinder-type dus we kijken nog even verder.
Ze is een heel donker cypertje, waardoor ze bijna geen patroon op haar rug en flanken heeft en heeft prachtige gele ogen. <3

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En dit is een oudere foto:
[ Afbeelding ]

ff gequote van kattenplaza ;)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 05:34

Thanks dames :)

Lor wat een lief meisje, gefeliciteerd ! Wat fijn dat het redelijk goed begint tussen Mo en haar en hopelijk kan ze gewoon bij jullie blijven. En ik vind Vlinder wel een leuke naam hoor.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 06:25

Splash, je foto's zijn weer geweldig! Echt genieten.
Zoals ik al eerder zei, het lijkt me heerlijk dat jullie elkaar al wat kennen voordat ze verhuizen.

Misschien een heel domme vraag hoor :+ maar zijn ze goed uit elkaar te houden? Op de foto zie ik het eerlijk gezegd niet altijd. Ze zijn allebei prachtig en die mooie blauwe ogen!

Lor wat geweldig dat dit schatje op je pad is gekomen! Ze is prachtig. Fijn dat de eerste kennismaking met Mo ook goed ging. En ik vind Vlinder ook erg leuk!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:43

Lor, leuk dat je nu toch iets kunt doen voor dit kitten, en ze is inderdaad prachtig! Hopelijk blijft het goed gaan tussen haar en Mo. Ik vind Vlinder ook een leuke naam, maar je zoekt misschien iets stoerders?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:01

Thnx! :D

Idd, ik associeer Vlinder met een schattig, zoet meisjemeisje en dit is meer een stoer wief. :+
Ze gaat vanaf nu dan ook door het leven als... Abby! *\o/*

foto van gisteravond, hier zie je goed hoe klein en donker ze is:
Afbeelding
<3

Ze is ook flink uit verhouding en naar mijn smaak wat te ielig, dus ze krijgt extra blikvoer bijgevoerd vanaf nu.
Haar achterpoten zijn echt mega in vergelijking met haar voorpootjes, en ze heeft een prachtig stel zeilen op d'r koppie. :')

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:27

Abby is wel stoer ja!
Ze zal vast snel bijkomen door jouw goede zorgen.
Het is echt een schatje!

En ik heb inmiddels ontdekt dat katten grote oren NIET gebruiken om naar de baas te luisteren :+

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 17:58

Wat een leuke naam, Abby! Mooi meisje Lor.

Tilmar, niet? Waar zijn ze dan voor bedoeld? ;) En ja in het echt hou je ze wel uit elkaar, Knox is groter dan Wax. Maar als ze allemaal rond rennen dan moet ik ook héél goed kijken.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:26

Lor, leuke naam, en inderdaad het klinkt stoer!
Tilmar, oren zitten er gewoon voor de sier...niet voor nuttig gebruik :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:36

thnx. :)

Oren zijn idd niet om mee te luisteren, aldus alle katten die ik ken (behalve Mo natuurlijk :+)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:08

Leuk lor!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:47

Wat een schatje Lor! Als het goed gaat houden jullie haar dus? Ondanks dat het niet is wat je wilt?

Sushi vindt dit weer echt genieten (ik vind het echt vreselijk :+ ) hij is veel actiever, en zit al de hele ochtend uit het raam te kijken..

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:31

Mijn Devons zijn best duf..
De konijnen hebben het niet best met die warmte..

Ik ben vanmorgen naar de IKEA geweest :o was wel lekker rustig! Goed geslaagd ook!
Onder andere zo'n speeltunnel. Leuk voor schriktraining met de paarden. Dacht dat de katten hem ook leuk zouden vinden, maar die wandelen er 1x doorheen en gaan dan weer verder spelen met de papieren boodschappentas.

En nog kattenschade.. Was ook best dom van mij.
Onder de trap staan 2 kattenbakken en daarnaast had ik een oude zitzak gelegd, ik dacht daar kunnen ze lekker op liggen.
Ik had Tijger wel een keer verdacht op die zak zien zitten en ze waren er ook wel in aan het graven.. Maar ik zag en rook verder niks.
Gisteren ging ik de zak maar weggooien, ik til hem op: is het parket helemaal pikzwart er onder! Hadden ze er dus uitgebreid op zitten piesen, was er allemaal doorheen gezakt.. Bah! Ding dus snel weggegooid en flink geschrobt op de vlek. Maar dat gaat zonder schuren niet weg. Balen! En zo dom dat ik het niet doorhad :o

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 17:19

Haha, goed moment om naar de ikea te gaan. Ik ga dinsdag, voorraad fleecedekens inslaan ;)

Oeps Tilmar, ja kan gebeuren dat je dat niet doorhebt. Jammer dat je nu de hele vloer moet schuren om de vlek weg te krijgen. Hopelijk plassen ze vanaf nu alleen nog maar in hun bak.

Sushi actief met dit weer, nou dan is hij vast de enige :+ Texas is ook wel buiten maar ligt meer voor pampus in de schaduw.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:23

LoesLucky schreef:
Leuk lor!

thnx :)
Kristie schreef:
Wat een schatje Lor! Als het goed gaat houden jullie haar dus? Ondanks dat het niet is wat je wilt?

klopt. :D

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 17:26

En hoe denkt MO er inmiddels over?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:40

Die vond het helemaal niets maar accepteert Abby steeds beter.
Abby moet Mowgli wel een beetje met rust laten en wat afstand bewaren, anders worden d'r oren alsnog van d'r koppie geblazen.
Op dat geblaas zo nu en dan na gaat het hier echt goed en sneller ook dan verwacht.
Ik ga er niet vanuit dat ze gezellig samen slapen tzt zoals de katten van m'n zusje binnen 2-3 dagen deden, maar ben zeer tevreden over hoe het nu gaat. :j

Ben overigens ook al tot 'mama' gebombardeerd door Abby, dus elke keer als ik ff in een andere ruimte ben en ze er niet bij kan is het krijsen. :=
En ze komt geregeld even 'drinken', ik merk ook dat ze daar helemaal van kalmeert en er haar troost uit haalt.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 17:41

Oh die slapen wel samen hoor over een tijdje ;) Wat lief Lor, ze zoekt echt een mama in jou.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 08:16

Wat schattig Lor! Het zal vast goedkomen.

Hier een foto van Tijger op zijn IKEA tas. Hij kijkt altijd wat verstoord als je een foto maakt. :+
Afbeelding

Ik heb eens gekeken of ik ook via tablet foto's kan posten.. Dat valt nog niet mee zeg! En dan ben ik best handig in dit soort dingen..

Gwynn wil wel een keer door de tunnel lopen
Afbeelding
Afbeelding

Foto's zijn niet super, gemaakt met telefoon, maar toch grappig.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:32

Daahw <3

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:12

<3

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 14:38

Oh wat Zijn ze lief Tilmar <3

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:07

Wat een lieverds komen er weer voorbij <3

Ik een toestandje thuis. Lila is vorig voorjaar gesteriliseerd. Het afgelopen jaar vertoonde ze wel eens krolsgedrag maar deze week lijkt het ernst!! Slijmen bij Yoda (die volledig clueless is) en zeuren bij ons.. Arm meisje. DA maar even gebeld, ze bellen morgen tijdens telefonisch spreekuur terug.

Waarschijnlijk iets vergeten?

(ik heb hier alleen foto van het filmpje. die kon ik niet plaatsen (fb) )

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:12

Ik heb het filmpje gezien, echt heel apart. Grappig om Yoda te zien, die heeft zoiets van 'wat doe je?' :') Ben benieuwd wat de da zegt.