Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:03

Pepper komt hooguit in de ren maar nooit los buiten

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:05

Oja, dat klinkt wel heel bekend! Wij hebben er twee. Het vrouwtje komt in de zomermaanden echt alleen 's nachts thuis om wat te eten te halen. Het mannetje is volgens mij juist altijd iedere nacht weg en komt dan 's ochtends thuis om vervolgens de hele dag als een zoutzak te liggen slapen :)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:04

Onze poes vliegt in de ochtend de deur uit en komt een paar keer per dag even wat aandacht vragen en verder zie ik haar eigenlijk 's avonds pas weer. Ze is veel de hort op met dit weer.. Zodra het donker wordt roep ik haar altijd weer naar binnen :) .

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:30

Met Jack gaat het prima!
Hij was zondag 16 weken en 2804 gram :D
Het is niet echt een schootzitter en vond aandacht eerst ook niet zo heel belangrijk maar hij krijgt nu toch al de smaak te pakken.

Afbeelding

MarloesRixt

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:27

Wat is Jack een knappe vent!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:41

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:58

Jack groeit goed.
De bovenste foto is van juli en de onderste van vandaag.
Hij zit hier samen met onze Noorse boskat wat tevens zijn maatje is.
Foto's zijn helaas mobiel kwaliteit.

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:14

Tjonge die groeit inderdaad behoorlijk. :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:25

Afbeelding

Afbeelding

Neko groeit ook behoorlijk trouwens!

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:40

Neko is ook prachtig!
Ik wou later ook een witte maar mijn vriend vind het te wit haha
Hoe oud is Neko en wat weegt hij?

Jack is vandaag 5 maand en weegt 3,6 kilo.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:41

Hij is 11 maand en weegt 6 kilo. :))

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:49

Mijn halve Coon begint tegenwoordig flink groot te worden! Hij is nu 4 maanden oud.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:09

Wat een mooierds ook weer allemaal zeg!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:30

flashgirlxxx schreef:
Met Jack gaat het prima!
Hij was zondag 16 weken en 2804 gram :D
Het is niet echt een schootzitter en vond aandacht eerst ook niet zo heel belangrijk maar hij krijgt nu toch al de smaak te pakken.

Sorry dat ik zomaar in kom breken maar Jack is toevallig een kitten waar ik ook naar gekeken heb (online dan)! Uiteindelijk ben ik met een andere (wel zelfde kleur) naar huis gegaan. Grappig om hem hier tegen te komen.

Ik zal mijzelf even voorstellen, als ik mij hier ook mag melden tenmiste :) :
Karin is de naam en ik heb een Main Coone kitten van bijna 22 weken oud (hij is van 09-04-15) genaamd Xerxes. Meneer weegt om dit moment 4 kg. en is groter dan de gewone htk van mijn ouders.

Leuk om eindelijk wat vergelijkingsmateriaal te zien. Dit is mijn eerste Maine Coon en soms vraag ik mij af of hij nu groot of klein is, dik of dun, behaard of niet zo harig :+

Foto's van mijn knullie:
Zo'n 16 weken oud
Afbeelding

Afbeelding

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:08

Wat grappig dat je hem ook bent tegengekomen!
Ik ben erg blij met Jack, hij past erg goed bij onze Noor en HTK.
Ook heeft hij een erg leuk karakter en laat hij ons regelmatig goed lachen.
Meneer vind het trouwens leuk om met water uit de waterbakjes te spelen wat resulteert in natte muren en natte vloeren.

Ik ben ook altijd nieuwsgierig of Jack niet te klein is en niet te licht, ik kom coons tegen van zijn leeftijd die al veel zwaarder zijn. Zijn overgroot opa was met 6 maand al 6 kilo.

Xerxes is ook erg leuk! <3

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:31

Oooh wat zijn jullie coons mooi! En groot!!!

Sammie is niet zo groot, hij is dan wel een halve coon...
Hij is zo'n 4,5 kg en bijna 11 maanden.
Hij groeide toen hij nog echt klein was super snel! Stond hoog op zn pootjes en een beetje uit verhouding.

Afbeelding

Afbeelding
Dit is Sammie nu :))

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:47

Ah, volgens mij is dat wel heel erg herkenbaar voor Coon eigenaren om dat te denken. Volgens mij groeien ze gewoon niet zo "normaal". Wij hebben een mannetje en dat is zo'n enorm lange, dunne slungel. 2 jaar achter elkaar bij de dierenarts geweest ervoor en bloedonderzoek e.d. laten doen, maar er is echt niets aan de hand.

Vrienden van ons hebben een vrouwtje en zij blijft gewoon heel erg klein en daar maken ze zich ook zorgen om, maar ze is gewoon hartstikke gezond.

Ik denk dat het verwachtingspatroon misschien bij ieder (inclusief mijzelf) is dat het gelijk een dikke reus gaat worden, maar blijkbaar is dat echt niet met alle Coons zo get geval en groeien ze ook niet helemaal regelmatig. Eerst de lengte en dan pas de breedte ofzo, of andersom :D :=

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:06

Herkenbaar! Xerxes is zo ook :) Fokker noemt het splashers. Blijkbaar doen die dat van haar altijd :+

Sammie is knap :D Ik houd wel van rosse katten.

Goed om te horen dat ik niet de enige twijfelkont ben. DA vond hem mega en gaf aan dat ik mij geen zorgen hoef te maken om zijn slechte eetgedrag. Meneer is namelijk mega kieskeurig! Fokker voerde vers naast brok en nat waarbij de wens was dit door te zetten. Ik de hond braaf op vers gezet en die kleine kat weigert het te eten. Hij eet het gewoon niet. Zelfde met brokjes.. alleen RC Maine Coone kitten gaat er in. Nu komt Orijen morgen binnen en ik hoop dat hij dit wel eet. Ik voer hem liever wat gezonder dan RC.

Mijn meneer heeft trouwens maar twee versnellingen: turbo of slaap. Ook vindt hij het fantastisch alles te doen wat niet mag en dan het liefst samen met de hond. Mijn meubels zijn allemaal net 1 jaar oud en al helemaal gesloopt |(

Jullie nog tips om meneer aan 1 van zijn XL krabpalen te laten krabben ipv mijn bed, bank, tafel, gordijnen etc. }:0

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:14

Van die catnip spray op je paal sprayen??

Wij hebben rieten stoelen en dan soms krabbelt die daar aan, terwijl die dan krabbelt til ik hem op en zet ik hem tegen z'n paal en dan krabbelt die daar verder :')

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:19

Jack die trok zich op bij mijn broek als hij iets wou, zeer pijnlijk. Gelukkig doet meneer dat nu niet meer.
Het krabben tegen de bank heb ik afgeleerd door maar 1 keer de spuitbus met water te gebruiken.
Als meneer het nu probeert is een uhh genoeg.

S'nachts word ik nogal eens wakker gemaakt door Jack, hij heeft de juiste manier gevonden om mij wakker te krijgen en dat doet hij door zijn snorharen in mijn neus te steken.
Ook word ik wel eens wakker met een Jack die op mijn borst zit en me strak zit aan te kijken, 8)7

Catnip zijn mijn Noor en HTK echt gek op, Jack zit ze eerst raar aan te kijken en pas als hun klaar zijn begint hij eraan te snuffelen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:26

Sammie valt welleens mijn benen aan, ook heel fijn :n
Probeer het af te leren maar gaat me niet zo makkelijk af.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:27

Sjips.. Die had ik ook nog moeten bestellen. Goede tip, hopelijk helpt het!

Xerxes gaat vrolijk verder zodra ik met de plantenspuit verdwenen ben en aangezien ik ook gewoon moet werken heeft meneer genoeg tijd om alles te slopen helaas.. Xerxes maakt mij wakker door met zijn pootjes over mijn ogen te aaien of mijn neus te likken. Bah daar gruwel ik van. Ben ik binnen twee seconden wakker.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:49

Haha wat een boefjes allemaal :)
We hebben inmiddels heel groot bed gekocht en de katten blijven gelukkig aan het voeteneind (meestal :p)

Je kan proberen de paal zo dichtbij mogelijk te zetten op de plekken waar gekrabd wordt. Bij mij heeft dat geholpen. En dan steeds beetje verder verplaatsen naar waar hij uiteindelijk moet komen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:55

Zag dat ik geen fatsoenlijke headshot had geplaatst. Meneer met de babygym:
Afbeelding

Marlien, de krabpaal staat op 2 meter van de bank en een kokosmatje op een meter aan de andere kant :') Ga maar de catnip spray kopen :)

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:09

Mooi zwart-witje hoor! Als er ooit nog een coon komt (komt er waarschijnlijk als we groter wonen) word het geen zwart-witje....tenzij het karakter echt weer zo super is haha

Heb nu 3 zwart-witjes rondlopen, een HTK, een Noor en nu Jack haha

Terwijl ik altijd riep: Ik wil geen zwart-witte kat :P

Ohja, als mijn katten aan de bank wouden krabben bracht ik ze altijd naar de krabpaal en zette ik ze er met de voorpootjes tegenaan. Meestal gaan ze dan gelijk krabben. Ook probeer ik het altijd leuk te houden door met ze te spelen bij de paal. Onze Noor word helemaal hyper als ik met mijn eigen nagels over het silas ga.