Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Libertylove

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:52

It lijkt inderdaad op die van jou!
Wat moet je aanleren?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:05

Allemaal nieuwe 'gezichten'
Welkom allemaal.

Nadat Jinn een uurtje gehoorzaamheid had getraind was de instructeur van de behendigheid bezig wat op te zetten voor zaterdag. Beetje gepraat en zo en toen ging ik nog eventjes met Jinn stukje behendigheid doen.

Mijn broer heeft gefilmd en stiekem ben ik hier best wel trots op.
Meneer heeft 5 of 6 puppybehendigheid lessen gehad en wat hij nu al kan vind ik stiekem wel knap.
Ben ook zo blij dat hij super netjes voorkomt zitten en niet huize hoog tegen me aanspringt.

Wat vinden jullie? :D

De reden dat ik wat langer wacht om van start te gaan is omdat Jinn nu al gedreven is en soms op eigen houtje door de tunnel gaat. Dit wil ik absoluut niet dus de ene keer wacht ik wat langer dan de andere keer en andersom.

Jinn heeft een eigen youtube kanaal: Jinn DeBorderCollie

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:08

Dat ziet er goed uit Jesda, al heb ik geen verstand van agility.

Overigens zelf te horen gekregen dat ik met mijn sheltie welkom ga zijn om te trainen met schapen bij de bcc in zwolle, eerst maar keertje kijken. En zien of Aedan er wel gevoel voor heeft lol.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:11

Ik vind het er ook hartstikke goed uitzien, je hond vindt het in ieder geval heel leuk om te doen en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste. Aan de rest kan gewerkt worden. ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:00

Fanatiekeling is het, mag je trots op zijn!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:55

buiging gaat steeds beter :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:19

hee manon :D (esther hier van de ahc met beauceron :D )

ziet er goed uit hoor jesda! :) alleen hoef ik niet zo wild te doen met m n armen want dan worden ze heeeeeeel druk hahaha ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:34

Als ik niks met mijn armen doe dan gaat hij er langs :=

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:59

JesdaPower schreef:

Dan doet ie t nog niet op commando ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:01

Machie schreef:
JesdaPower schreef:

Ligt er aan.. Handcommando is ook commando. Niet alleen stemcommando is commando.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:02

Hhilde schreef:
Machie schreef:

Ligt er aan.. Handcommando is ook commando. Niet alleen stemcommando is commando.

Ok, op stemcommando bedoel ik dus ;)
Wat wel handig is met agility vind ik. Je kan nl niet altijd dichtbij genoeg zijnom een zwaaiarm te doen ;)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:13

Een zwaaiarm is soms ook helemaal niet handig, ik heb al heel vaak latjes zien vallen door ongecontroleerd zwaaien met de arm door de handler. De kunst is om het zo rustig en subtiel als mogelijk is voor je hond aan te geven, dat kan soms met een stemcommando, soms met alleen de positie van je voeten, of in combinatie met lichaamstaal (bijvoorbeeld je schouders).
Dat vind ik persoonlijk nog het moeilijkste van de agility, dat je je naast het bewust lopen van de juiste lijnen zodat je hond de kortst mogelijke route neemt die voor hem of haar het meest efficiënt is ook nog eens moet letten op je eigen lichaamstaal, de juiste stemcommando's en het juiste gebruik van je lichaam (richting van je romp, richting van je voeten, beweging snel of juist langzaam om aan te geven wat de route richting de volgende sprong is en noem maar op).
Het lijkt voor outsiders vaak op lekker een rondje rennen samen met je hond, maar er komt heel wat meer bij kijken dan dat, om een perfect rondje te lopen en om in een hogere klasse terecht te komen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:20

Jullie vergeten even 1 ding:
Dit was les 5 of 6 en ben nog langzaam bezig met alles te leren.
Met Jesda heb ik bij een andere hs getraind en die trainde niet op wedstrijd niveau, gewoon voor de fun dus ik moet alles nu opnieuw leren en na 2.5 jaar is dat niet even klaar in een week.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:28

Mijn opmerkingen zijn gewoon algemeen bedoeld en dus niet specifiek aan jou gericht JesdaPower. ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:29

Odin schreef:
Mijn opmerkingen zijn gewoon algemeen bedoeld en dus niet specifiek aan jou gericht JesdaPower. ;)

Oh :Y)
Ik had namelijk net de filmpje geplaatst en toen werd er over gesproken en ik zwaaide ook met mijn armen dus vandaar :)

Ik kan ook alleen maar mee nemen naar de training wat hier verteld wordt

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:33

Ik heb zwaaiarmen :P En bij mijn hondje werkt het alleen maar tegen me. Ik moet bij haar zelf zo rustig mogelijk zijn, anders let ze niet meer op als het moet :P

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:40

ik ben altijd net te laat...echt en fractie van een sec waardoor de hond niet weet welke kant ze op moet... of dat ik met een scherpe bocht wat buk, dan ligt het latje er al af.... maar ook op afstand kun je met armen/lichaam je hond sturen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:54

Ik zal eens wat moois vertellen :Y)

Dit jaar ben ik 4 dagen naar Hongarije geweest voor de para agility wereldkampioenschappen.
Daar doen mensen mee die niet kunnen praten. Geen armen en/of benen hebben en nog presteren ze het om een podiumplek te krijgen. Tuurlijk hier zit jaren en uren training in maar ik heb tijd zat en misschien ga ik straks ook niet praten en alleen rond sturen met mijn lichaam of zit ik in een rolstoel en ben verlamd en kan alleen maar 'oeh' en 'ah' zeggen.
Dit is natuurlijk niet te vergelijken met mensen zonder beperking maar als ik zie wat hun allemaal kunnen dan zou ik, met training en hulp ook het één en ander voor elkaar moeten krijgen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:57

honden zijn onwijs slim en gevoelig, met de juiste training kun je zoooo ontzettend veel met je hond, zelfs als de middelen beperkt zijn

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:59

EmptyWords schreef:
honden zijn onwijs slim en gevoelig, met de juiste training kun je zoooo ontzettend veel met je hond, zelfs als de middelen beperkt zijn

Jaa. Echt wel!
Kijk maar naar geleidehonden.
Ook de honden die mee deden in Hongarije konden er wat van.
Er was een man met een super snelle bruin/witte Border. Die man ging in het midden van 't parcours staan en stuurde de hond met zijn armen en wat kreten het hele parcours rond. Hij had per dag (3 dagen) 1 latje. Dat was wel grappig :Y)
Zulke dingen blijven je echt bij.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:01

mooi is dat hé

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:10

Ik ren ook klungelig als ik naar de filmpjes kijk. Daarbij heb ik een hond wat niet stabiel rent, die gaat dan snel dan langzaam en dat is buiten dat je alle dingen wat vooraf genoemd worden ook dat nog eens in de gaten moet houden. Maar goed ik doe het niet voor wedstrijden maar puur om bezig te zijn. Grappigste is nog dat ik aankom met een flinke boxerdame en ik dan small spring :+ Maar ze gaat steeds meer iets vooruit.

Heb me net opgegeven voor een workshop drive en control. : De workshop drive en controle gaat over controle over je hond leren houden dmv van oefeningen..en afhankelijk van de hond ook al afleidingen ingebracht in de oefeningen. Ben benieuwd. Merkte ook weer gisteren met de gehoorzaamheid dat ze op zich graag met me bezig is maar echt alles ziet wat op het veld gebeurd en op dat moment dus helemaal niet op mij let. Ze loopt echt de hele les met staart in antenne houding en vrolijk en gedreven mee.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:24

Cool Jesda, een kennis van mij deed daaraan mee, Yvonne, met haar zwarte lab Yunah. Zijn 3e geëindigd. Vind dat ook leuk om te zien.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:26

jilleroo schreef:
Cool Jesda, een kennis van mij deed daaraan mee, Yvonne, met haar zwarte lab Yunah. Zijn 3e geëindigd. Vind dat ook leuk om te zien.

Die 'ken' ik wel :)
Wij gingen natuurlijk mee om de Nederlanders aan te moedigen en dan spreek je zo hier en daar nog wel eens wat mensen.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:32

Heb je daar toevallig een filmpje van Jesda? Ik heb dit via joutube gevonden http://www.youtube.com/watch?v=W8XS5rQylPs De combinatie die voorbijkomt op 15 min, zo knap en toch zo snel!

Ik hoop over 1 a 2 jaar ook aan mee te kunnen doen *\o/*