Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:00

Ik heb jullie een pb gestuurd ;)

Wauw es, wat een gedoe!
Die rvb is echt een vreselijke organisatie, alsof jij 10 weken met pups gaat zitten, die moeten de wijde wereld in!

En wat betreft de DH, ik vind het ergens absurd..... fleur haar eerste show haalde ze een G.... ik was echt niet blij :( daarna haalde ze een paar keer een U dus dat maakte het wel goed, maar een U is toch iets wat iedereen wil halen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:04

Tuurlijk zou ik dat willen, maar in deze klasse gaat dat sowieso niet en als werklijn is dat echt heel erg zeldzaam. Het zijn om te zien bijna 2 verschillende rassen.

Ik wil ook een PB, ben wel benieuwd waarover ze zeuren qua kleuren?

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:51

Tjeetje, wat een gedoe bij de DH. Ik snap niet dat een km kan geilen op een showhond. Ik vind ze er zo zielig uitzien. Dat die honden geen pijn hebben ondanks hun A (?) heupen... Het liefste zou ik de oude DH terug willen zien, de bouw van de werklijn en kleur van de showlijn (anders vind ik het bijna een look a like zwarte mechelaar := ).

Es, sinds wanneer chippen ze zo laat :n Normaal krijgen ze met 6 weken toch een chip? Gelukkig kunnen ze nu uitvliegen. Houd je zelf zelf ook eentje?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:56

Snap je dat ik dan tevreden ben met die G? :') Ik was gisteren nog blij, want die van mij loopt dus ook gewoon zonder dat ik zwaai met speeltjes en rond moet rennen. Soms als hij in volgmodus gaat moet ik 1 keer klikken en dan loopt hij weer. Het is jammer dat het zo donker is, had het gisteren avond voor jullie willen filmen. :D

Showlijnkleuren heb je ook gewoon bij de werklijnen hoor, alleen ook hele donkere zoals Tay, helemaal zwarte en wolfsgrauwe. Wolfsgrauw ook nog van lichtgrijs tot bijna zwart gestroomd.

Nog even een vraagje, hoe hebben jullie het tanden laten zien aangeleerd? Ik kan zijn hele bek laten zien, mijn trainster ook, vriend ook, paar andere van de club ook, maar gisteren ging hij flink grommen toen een vreemde het wilde doen. Ik ga maar ff navragen of ik de ring in mag om het te doen.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:23

Ik heb het door verschillende mensen laten doen en daar het commando "tandjes" bij gezegd. Doe ik ook gewoon in de ring, als de keurmeester gaat kijken zeg ik tandjes :P klinkt misschien raar, maar hij vind het niet erg zo.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:23

Had die vreemde niet een dominante houding? Heerlijk voorover buigen en dan in die houding, hand misschien ook over de ogen/ snuit? Wat ik weet is dat iedere keurmeester zijn/ haar eigen manier van tanden bekijken heeft. De een staat netjes naast de hond en doet het met beleid. De andere km is een stuk ruwer en staat bijna voorover gebogen over de hond (km staat dan achter de kop, 1 hand op de kop en dan tanden controleren). Je kan waarschijnlijk raden wat mijn voorkeur heeft :')

Zover ik weet mag je de tanden ook zelf tonen. Hetzelfde principe als een GGb oefening.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:33

Dat denk ik wel, ik stond verstopt dus helemaal goed gezien heb ik het niet. Vriend stond ernaast en zei dat hij idd over hem heen boog en zijn bek probeerde dicht te duwen. Ik doe het dus wel lekker zelf, hij gromt nooit tegen mensen namelijk.

Commando tandjes kent hij wel, bij mij. Dan gaat hij keihard kwispelen en kan ik alles op het gemak laten zien. Ik deed altijd dansjes met hem als ik tanden bekeken had. :')

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:49

Wat een gedoe Es, jezus...

Bij jullie zal tandjes kijken ook wel zelf mogen Merel, maar tis gewoon een kwestie van oefenen met veel mensen die het met beleid doen denk ik.. Ik heb een heel ander kaliber hond he, Oll doet z'n bek al wagenwijd als er iemand naar wijst ongeveer _O- We hebben er eentje lopen die laat z'n tanden dus ook niet zien, trauma van de bordatella neusenting, maar de keurmeester in Rotterdam ging er dus niet mee akkoord dat ze ze zelf liet zien, die vond dat een kwestie van temperament en belangrijk enzo... Dusja..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:05

Tay heeft zijn bek ook wagenwijd open, maar ze willen het ook dicht bekijken, of hij een goed schaargebit heeft. Dus het is gewoon vervelend, moet je een hond die net tig rondjes gerend heeft zijn bek dicht krijgen... Ik heb ook nog nooit gemerkt dat hij er bij een ander problemen mee heeft, ik had eerst niet door dat hij zo gromde. Ik dacht dat het een andere hond was. Maar ik ga gewoon elke training iemand laten kijken. Eerst met goede bekenden en dan steeds onbekendere denk ik?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:09

Ja ik bedoel ook de lippen hahahaha :P Met mond dicht kijken is een handigheidje, maar nogmaals, ik heb een heel ander kaliber hond dan jij natuurlijk! Mijn voorbereiding zou zijn eerst zélf handigheid er in krijgen om de kaken op elkaar te laten zien, dan goeie bekenden idd en dan de rest van de wereld :) Wel mensen die het met beleid doen iig...

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:13

MyWishMax schreef:
Tay heeft zijn bek ook wagenwijd open, maar ze willen het ook dicht bekijken, of hij een goed schaargebit heeft. Dus het is gewoon vervelend, moet je een hond die net tig rondjes gerend heeft zijn bek dicht krijgen... Ik heb ook nog nooit gemerkt dat hij er bij een ander problemen mee heeft, ik had eerst niet door dat hij zo gromde. Ik dacht dat het een andere hond was. Maar ik ga gewoon elke training iemand laten kijken. Eerst met goede bekenden en dan steeds onbekendere denk ik?

Even zachtjes in zijn neus blazen, dan kan je heel gemakkelijk de bek sluiten en dan binnen 3sec tandjes tonen :P

Vraag eens of een bekende dezelfde, dreigende houding langzaam kan aannemen en dan vertrouwen erin clickeren. Dat hij weet dat het geen bedreiging is. Misschien is dat handiger dan dat jan en alle man aan Tay gaat frunniken met tig manieren om tandjes te kijken.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:18

Tandjes kijken zo leuk mogelijk houden!
Tandjes! Lip omhoog en snoep! Dat 2x herhalen en klaar
Het moet niet een te grote issue worden sommige mensen vinden ze gewoon minder leuk, dan weten mijn honden als ik het toe laat krijg ik zo snoep ;)

Ja word je gek van van de rvb maar goed inmiddels al 3 uitgevlogen :( :( mb schatje goldie :( paarsje en groen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:21

lege nest syndroom es?

Ohja zo leuk mogelijk houden natuurlijk, maar dat spreekt wel een beetje voor zich ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:23

Daarom doe ik altijd dansjes na tanden kijken. :')

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:26

Mwa valt nog mee, het was hoog tijd want ze breken overal uit dus ben ze constant aan t vangen inclusief snachts :(:) maar ja het zijn echt super lieve leuke vrolijke hondjes die al heel veel aandacht coor mij hebben dus ga ze zeeeeker missen ja :( goldie was ook echt super op mij gericht

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:38

Zo drie honden gewassen en bus ingepakt. Ik ben morgen bij ring 5 te vinden. Roze of paars jasje heb ik aan. Morgen met 1 basaet hound. 1 basset bleu de gascone en 1 grand bleu de gascone. Heb er zin in.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:56

fenja schreef:
Zo drie honden gewassen en bus ingepakt. Ik ben morgen bij ring 5 te vinden. Roze of paars jasje heb ik aan. Morgen met 1 basaet hound. 1 basset bleu de gascone en 1 grand bleu de gascone. Heb er zin in.

Hoe had de basset het in Rostock gedaan? Kon Duits jeugdkampioen worden toch?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:13

Succes morgen! Wij hebben de dames niet gewassen. De één heeft er een enorme hekel aan en de andere heeft de poten al half kaal, dan wordt t alleen maar erger :')

Morgen direct om half 10 of 10u al aan de beurt. Komt nooit voor bij de AA :oo leuk als we winnen met Lois en beste pup worden, kloten dat we dan tot half4 moeten wachten. We hadden al bedacht, dat als dat zo is, we tussendoor naar huis gaan als dat kan :') is 20 minuutjes :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 00:48

Wij liggen lekker te bed in het wonderschone Enschede, hondje is gewassen en de spullen liggen klaar, morgen om een uur of 9 vertrekken, zijn om half 11 aan de beurt.

Stress, ik heb geen papieren ontvangen -__- dus wordt nog spannend

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 06:29

Mariska_28 schreef:
fenja schreef:

Hoe had de basset het in Rostock gedaan? Kon Duits jeugdkampioen worden toch?

Ja had helaas een zg gekregen was te jeugdig of zoiets. Nu gaan we 17 oktober naar dortmund.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 08:39

Succes iedereen! Wij zijn morgen rond 12 uur/ half 1 aan de beurt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:37

Nou, wat een drama vandaag :')

Meer ervaringen? :+

Showen ging overigens goed, 1VB voor Lois (enige teef puppy), verloor daarna wel van een reu puppy uit Engeland (die overigens BPIS is geworden). Zojja had 1U in haar klasse (tegen 1 andere teef) en daarna 3e beste teef.

Lois was niet helemaal fit helaas, liep daardoor niet lekker mee in al haar enthousiasme zoals normaal, nog steeds diarree van het bot achtig ding die ze donderdag gegeten heeft helaas. Andere honden hebben die ook gehad maar hebben geen last. Ook is ze aan een preventief antibiotica kuurtje tegen 1 of andere darm bacterie die veel voorkomt tegenwoordig bij pups (?), dus besloten haar morgen niet mee te nemen. Doen we haar geen plezier mee. :(:)

Maar de organisatie zeg... Wij waren als aller eerst aan de beurt. Vrij snel klaar, dus wilden we wel weer naar huis. Maar voordat dat kon begon de zoektocht naar de keurverslagen :') Werd van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand wist precies waar en wanneer ze nou uiteindelijk opgehaald konden worden. Half uur later maar besloten dat we naar huis gingen en smiddags wel terug zouden komen voor de verslagen (blij dat we zo dichtbij wonen).
Wij de dogs en alle spullen in de auto, rijden onze parkeerplek af richting de uitgang van de parkeer rij waar we stonden, stond gewoon een auto -O-

Ik naar de parkeerwacht, weer terug naar de auto om te laten zien wat er aan de hand was, weer terug naar de ingang samen op zoek naar een persoon die er iets over te zeggen had, was niet te vinden :') toen werden we weer van het kastje naar de muur gestuurd, uiteindelijk heeft 1 van de Landstede beveiligingsstudenten 2 politiemensen-in-opleiding (volgens mij) en wat dikke meneren + een meneer in pak weten te regelen. Laatste meneer in pak bleek achteraf (bijna zeker) de directeur van het evenement te zijn <<) wij weer terug naar onze auto, weer laten zien dat we er écht niet uit konden. Blijkbaar was er geen oproep/intercom systeem om de eigenaar van die auto via nummer bord gewoon om te roepen, dus hebben ze besloten de politie te bellen om zo via het nummerbord achter de persoonsgegevens en telefoonnummer van de persoon te komen.

Goed idee! Maar de auto bleek op naam van een leasemaatschappij te staan |o

Toen stonden we daar maar wat... te wachten en een oplossing te bedenken. Tot dat er een reddende engel aankwam... Er was 1 plek in de rij voor ons vrij, en als dan in die rij daar tegenaan aan de andere kant ook een auto weg ging, konden we daar tussen door. Liet nou net die mevrouw er aan komen wandelen! Zij haar bus aan de kant gezet tijdelijk, zodat wij precies door het poortje heen konden. Met letterlijk 2 centimeter aan beide kanten over konden we er nét de bocht doorheen maken. :)F

Omdat we toen ongeveer al een uur verder waren (door één of andere aso die zijn auto parkeert in het gangpad) dacht ik, misschien liggen de keurverslagen toevallig al klaar, nemen we die nog even snel mee voordat we weg gaan. Nou, één grote chaos binnen daar. Had zo'n medelijden met die mensen achter die tafels (waar de catalogi werden uitgedeeld in het begin). Allemaal boze mensen om hun heen _O- Keurverslagen van ring 24 waren er iig nog steeds niet. Dus we zijn naar huis gegaan. Smiddags om 2 uur weer heen gereden en toen was het een nog grotere chaos daar met allemaal wachtende mensen enzo :oo maar toen lagen onze verslagen wel klaar gelukkig.

Vrouw naast mij had een leeg keurverslag gekregen :oo Kwam door een computer storing in de ring, nou kon ze ook niet haar best of breed kaartje krijgen voor foto en voor de erering :') Maar de niet lege keurverslagen kon ze 'waarschijnlijk' wel na de erekeuringen ophalen.... 8)7

Tijdens ons parkeer probleem heb ik de directeur gevraagd waarom de keurverslagen digitaal waren. Hij had wel goede redenen, mede om de taal (voor buitenlanders etc). Blijkbaar zit er dan een engelse vertaling bij ofzo? Hij was zelf eens bij een show in Frankrijk geweest waar hij nooit wat van heeft kunnen maken, ook niet met mensen die wel Frans konden xD Dit wilde hij niet voor zijn eigen show. En om onleesbare handschriften. En er zouden digitale kopieën bij de rasvereniging terecht komen ofzo? Nooit van gehoord, maar zal zo moeten zijn.

Ik vertelde hem dat we vast weg gingen (vond ie niet leuk xD) en vanmiddag terug kwamen voor ons keurverslag. Zegt ie: "Keurverslag? Wanneer was je aan de beurt dan?" Ik zo: "Eh, vanochtend als eerste". Zegt ie: "Dan moet het keurverslag al lang klaar liggen. Maximaal een half uurtje na je keuring". Ik zo: "Ehh, niemand wist nergens wat van, volgens de infobalie waren de keurverslagen pas vanmiddag klaar". Toen keek hij niet blij. Liep dus allemaal totaal niet zoals het had gemoeten :P

Zo, lang verhaal. Ik begrijp het volkomen als jullie geen zin hebben om het te lezen haha. _O-

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:57

O ik ben het zo ontzettend met je eens. Pff wat een dag. Als eerste alle drie de honden een u1 en cac binnen dus helemaal blij. Ik heb voor de eerste keer in de erering gelopen met een hond bij rasgroep 6 best spannend. 1 van de honden de grand bleu de gascone is derde geworden van rasgroep 6. Dus mooie resultaten . Minder mooi was als eerste de smalle gang waar je door naar binnen moest en waar iedereen zijn/haar catalogi ,nummer en keuringsrapport op kon halen. Moet je nagaan rond 12 uur komen er mensen binnen en er gaan mensen weg en iedereen die klaar is wil alles ophalen en allemaal in dezelfde gang. M.a.w. opstoppingen boze mensen enz enz. Na drie keer tussen secretariaat ring 5 en de uitgifte keuringsrapporten gelopen te hebben en twee en een half uur verder had ik eindelijk al het benodigde papierwerk binnen. Nu waren we met 3 honden. Morgen met 4. Gaat leuk worden. Verder een geslaagde dag. Nu alleen nog 1 basset wassen. Ik typ alles trouwens nu op de telefoon dus een beetje irritant.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:04

fenja schreef:
O ik ben het zo ontzettend met je eens. Pff wat een dag. Als eerste alle drie de honden een u1 en cac binnen dus helemaal blij. Ik heb voor de eerste keer in de erering gelopen met een hond bij rasgroep 6 best spannend. 1 van de honden de grand bleu de gascone is derde geworden van rasgroep 6. Dus mooie resultaten . Minder mooi was als eerste de smalle gang waar je door naar binnen moest en waar iedereen zijn/haar catalogi ,nummer en keuringsrapport op kon halen. Moet je nagaan rond 12 uur komen er mensen binnen en er gaan mensen weg en iedereen die klaar is wil alles ophalen en allemaal in dezelfde gang. M.a.w. opstoppingen boze mensen enz enz. Na drie keer tussen secretariaat ring 5 en de uitgifte keuringsrapporten gelopen te hebben en twee en een half uur verder had ik eindelijk al het benodigde papierwerk binnen. Nu waren we met 3 honden. Morgen met 4. Gaat leuk worden. Verder een geslaagde dag. Nu alleen nog 1 basset wassen. Ik typ alles trouwens nu op de telefoon dus een beetje irritant.

Herkenbaar _O-

Typisch voorbeeld dit van: Idee een 10, uitvoering een 1 xD

Maar gefeliciteerd met je resultaten! Super zeg :D Dat maakt de dag minder zuur.

Hoe zal het zijn voor de mensen die niks gewonnen hebben, ver weg wonen, 's ochtends om half 11 al klaar waren maar smiddags laat pas hun keurverslagen kregen. Als ze die al kregen :x

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:09

Thesserd schreef:
fenja schreef:

Herkenbaar _O-

Typisch voorbeeld dit van: Idee een 10, uitvoering een 1 xD

Maar gefeliciteerd met je resultaten! Super zeg :D Dat maakt de dag minder zuur.

Hoe zal het zijn voor de mensen die niks gewonnen hebben, ver weg wonen, 's ochtends om half 11 al klaar waren maar smiddags laat pas hun keurverslagen kregen. Als ze die al kregen :x

maar lees wel papierwerk inclusief rozetjes. De blauwe handjes voor bob heb ik later nog een keertje opgehaald. Moet je nagaan hoe flauw ik was. Had graag nog even rond gelopen om te kijken of ik 1 van jullie kon vindwn. Morgen zit ik in ieder geval bij ring 7.