Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:04

Maar ook al toen ze pup waren?

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:22

Mijn moeder heeft zelf een opvang en uitlaatservice dus Ruby gaat nu elke dag mee. Met de ochtendwandeling mocht ze als pup vrij snel mee omdat die korter is dan de middagwandeling en met minder honden.

Ik weet niet hoe oud ze was toen ze mee ging met de lange wandeling.. Ik zal het wel even vragen, antwoord duurt even want ze is met de honden op vakantie ;)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:29

Hier geen ervaring ermee. Ik werk deeltijd, en heb onregelmatige uren. Uiteindelijk zal mijn hond mijn co-coach zijn, en dus wanneer ik aan de slag ben als coach zal hij bij mij zijn. Mocht het eens langer duren op het gewone werk, dan kunnen mijn ouders inspringen omdat ik daar nog bij in woon :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:59

In het begin veel vrij/ vrij genomen en we brachten hem ook bij oppas. Langere wandelingen ging hij snel mee,

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:41

Hier ook geen ervaring met uitlaatservice: Wij werken allebei onregelmatig, en de eerste weken was er altijd iemand thuis. Nu wel af en toe een halve dag alleen en heel sporadisch zijn wij er allebei een hele dag niet. Op die dagen gaat ze naar vrienden.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:25

Helaas zien wij er op dit moment vanaf. Omdat het door zoveel mensen afgeraden wordt om een uitlaatservice te regelen vind ik het niet eerlijk tov de pup om het dan toch te doen. Iets anders regelen qua vrienden en familie wordt lastig. Zijn net verhuisd en iedereen woont op minimaal 30 min rijden, ook de ouders.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 23:45

Hier neemt de uitlaat service ze ook pas mee vanaf 6 mnd.
Jammer! We hebben er hier ook 1 in de buurt met puppy service en neemt ze ook mee in de buggy heb je dat niet?
Je moet de eerste tijd er echt wel de tijd voor nemen. Hier nu de 3de pup met de zomervakantie.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 10:21

Wat ontzettend jammer.. :( Hier in België is dat niet echt een eis. Die uitlaatservices en hondenopvangen bestaan hier dan denk ik ook niet in de mate dat ze in NL bestaan. Al snap ik het principe er van wel.

Wij zijn regelmatig thuis dus onze hond zit eigenlijk bijna nooit alleen.

Nedra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:01

Hier helaas toch wat kleine frustraties over de communicatie met de fokkers. We hebben bij een aantal fokkers informatie opgevraagd en aangegeven waar wij naar opzoek zijn. Eigenlijk krijgen we bij allemaal maar gedeeltelijk antwoord op onze vragen of zelfs alleen de zin "Ik heb je op de wachtlijst gezet" terug. Communicatie met de fokker zie ik wel als een belangrijk onderdeel van keuze voor een pup bij een fokker. Zelfs de fokker die aangeeft dat je "voorrang" krijgt als je vaker contact opneemt reageert niet volledig terug. Als iemand liever telefonisch contact heeft dan neem ik aan dat ze dat ook gewoon aangegeven. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:51

Ik heb met de fokker van Ophélia (Covventinea Kennel) heel fijne ervaringen. Mochten meerdere keren langs komen en had met haar direct contact via Facebook. Zijn samen met de pups achteraf nog op show geweest etc. Eigenlijk gingen wij toen zelfs niet voor een pup - we wouden kennis maken met het ras. Toen bleek echter dat er mensen hadden afgezegd. En ja.. dan kan je toch geen nee zeggen hé? :D

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 13:22

Nedra; Toen wij op zoek waren naar een pup hebben wij met twee fokkers contact opgenomen met de vraag of we een keer kennis mochten komen maken met de fokker en het ras. Een fokker had het op dat moment erg druk met een nestje pups, maar gaf dat ook netjes aan en wij waren vanaf datum x van harte welkom. Bij de andere fokker zijn te op bezoek geweest en hebben we een heel leuk gesprek gehad. Daar zijn wij toen ook op de wachtlijstg gegaan en hebben ondertussen twee honden van deze fokker. De ander hebben we toen netjes afgezegd.
Dus hier de ervaring alleen maar positief :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:46

Afbeelding
Schijnbaar is dit comfortabel? :')
Zo jong en nu al een stel clowns _O-

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:01

hahah geweldig :')

Dat tongetje :+

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:48

Weer langs geweest gisteren <3
Afbeelding
Afbeelding

En mijn vriendin met de stoere opa van het nestje, Gizmo :D
Afbeelding

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:34

Oh bij Marieke? Wat leuk!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 01:18

Ja klopt! :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:05

Het was weer tijd voor puppenbezoek gisteren! Deze keer de camera ook mee, aangezien ze lekker naar buiten mochten sinds maandag :D Oh en de stamboeknamen zijn nu officieel bekend, zo leuk <3
En de voorkeur die ik had voor reutje 2...weetje...ik denk dat ik inmiddels blij ben dat zij kiezen _O- Ze zijn allemaal ontzettend leuk :)) Karaktertjes stuk voor stuk :D Zij houden ook rekening met het doel (hij zal ingezet worden bij dog assisted coaching, en dan zal hij ingezet gaan worden bij kindercoaching) en kijken welk karakter daar het meest geschikt voor zal zijn :j Hoe dan ook, ik ben er van overtuigd dat het juiste kereltje in ons gezin terecht zal komen :j

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:52

Leuk zeg! Bij onze labrador heeft ook de fokker gekozen en dat is perfect uitgevallen dus daar kun je echt wel op vertrouwen.

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:53

Leuk! Komt vast goed :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:30

Zijn hier nog mensen waarbij hun corgi enorm achter de paarden aangaat?

Ophélia gaat meerdere keren per week naar de hondenschool en doet het daar prima qua gehoorzaamheid. Maar sinds we een nieuwe omheining voor de paddock van de paarden hebben gezet, vind ze het helemaal geweldig om luid blaffend achter de paarden te gaan als ze naar de schuilstal komen of terug richting de wei gaan. Je kan er dan op roepen wat je wil, maar dan is dat drijfinstinct zo groot, dat jij niet bestaat. Ik heb gelukkig redelijk brave paarden, maar nu begint mijn grote Tinkerruin wel echt te dreigen om te schoppen. Ik heb natuurlijk geen zin in een platte corgi, dus moesten mensen tips hebben, graag!

Omheinen met draad is lastig, want er zijn ook poortjes en anders krijg je die niet gemakkelijk open.. Ze is bovendien super slim en zou sowieso een gaatje vinden om er tussen te muizen. Extra schrikdraad hebben we al geprobeerd, maar ze glipt er zo snel onder dat ze het niet voelt met haar vacht. Ze heeft er wel een paar keer met haar neus tegen gezeten, dan is ze even over haar toeren, maar een paar uur later doet ze gewoon verder :P Ze is echt van heel weinig onder de indruk. Als je haar binnenzet, wordt ze al helemaal gek.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:36

Een omheiningssysteem van Petsafe misschien?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:40

Hier nog geen ervaring :))
Ben al wel heel benieuwd hoe het zal gaan straks. Ze groeien nu ook al op met paarden in de omgeving en ik zal hem ook mee gaan nemen naar mijn verzorgpaard :j
Woensdag weer op puppenbezoek <3 Het is zo spannend aan het worden nu. Nog 2 weekjes en dan krijgen we te horen wie er mee gaat naar huize Bijzitter <3 Dan zijn ze alweer 7 weekjes jong. Wat gaat de tijd snel :D
Nog even een paar van twee weekjes geleden, die week zijn ze voor het eerst naar buiten gegaan <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen week helaas rukweer gehad bij het bezoek _O- Dus geen buitenfoto's :')
Zo leuk, ze beginnen nu al goed zindelijk te worden. Ze piepen en blaffen al als ze hun behoefte moeten doen (tenzij ze het vergeten door het spelen _O- )
Hun eerste tochtje in de fietskar zit er ook al op, dus dat is ideaal voor als ik straks met de kar op weg wil :D

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:42

Hou op met die lieve foto's hihihi! Je maakt mij jaloers!

(De pups zijn te lief. Meer foto's! :+ )

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:08

Aww wat een lieve foto's <3

Ruby geeft helemaal niks om paarden Jackytje. Elice rent er alleen blaffend een stukje heen maar komt niet in de buurt. Vroeger ging ze wel eens achter een fietsers aan :+

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:55

@Suusie22 Dit heb ik even bekeken. Theoretisch gezien allemaal mooi, maar in de praktijk lijkt me dit niet fijn voor de hond. Bovendien ook erg duur zo te zien

@Tigress Super schattig die puppies <3 Heb je een voorkeur voor een bepaalde pup? Ik ben zelf helemaal weg van die Blue Merle met de zware vlek om het oog. Zo lief!

@Galeo Dat is handig. Ik denk ook dat het anders is aangezien de paarden echt in onze tuin staan bij wijze van spreken. Paarden die passeren of in een weiland vindt ze helemaal niet erg. Ze wil gewoon enorm drijven als de paarden komen aangerend.

Ik heb vandaag dus een tip geprobeerd van een vriendin van me om haar aan de lange lijn te houden. Eens ze onder de draad wou, trok ik haar terug. Na een tijdje snapte ze al het principe. Ik hoop dus dat dit een oplossing kan zijn voor dit probleem. Ik las wel bv als honden dit bij schapen doen, een schapenhoeden cursus wel kan helpen.. Maar ben nou niet echt happig om haar achter paarden te laten rennen. Ze moet maar eens een schop krijgen :=