NoeskaMoos schreef:Hmm, dat klinkt vervelend.
Het was in eerste instantie ook nooit onze bedoeling om 4 gerbils te hebben, 2 komen er van een oeps-nestje en toen we het samen probeerden leek het bijzonder goed te gaan (is dan ook 4 jaar wel goed gegaan gelukkig, voor gerbils toch een flinke tijd).
Nou heb ik geluk dat een vriendin een eenzaam gerbiltje heeft zitten sinds er bij haar eentje dood is gegaan, misschien kan dat een optie zijn. (Is er één van hetzelfde oeps-nestje overigens)
Een andere vriendin heeft pas gerbils laten koppelen dus ik kan haar eens vragen waar ze dat heeft laten doen, lijkt me beter dat ik dat zelf niet ga proberen.
Hoi 
Op zich hoeft het niet moeilijk te zijn (ik heb het hier ook pas nog eens gedaan met behulp van the interwebz) maar als je het materiaal er niet voor hebt wordt het wel flink onhandig (kooi die je groter kunt maken etc). Ik heb geluk dat mijn vriendje zin had om een avondje plaat te gaan zagen maar als je dat niet hebt wordt het gewoon lastig.
Wat ik je aan zou raden is een opvang te zoeken waar je misschien je gerbil kunt "ruilen" als het echt niet gaat, of inderdaad één van je gerbils aan die vriendin geven en dan de ander een maatje voor zoeken. Of allebei
Overigens heeft je vriend wel gelijk, het komt voor en het lost zichzelf meestal wel op maar met drie gerbils wordt het toch lastig! En ja, ik heb het een keer van dichtbij gezien dat meer dan twee echt niet werkt, dus ik zou het echt voor zijn en één van je gerbils aan die vriendin geven en de overige twee opnieuw (laten) koppelen en als ze elkaar echt de tent uit blijven vechten de ruilactie alsnog doen als dat kan.