Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:57

Ik ken hier twee RR's in de buurt maar die zijn allebei erg angstig. Als Dexter hen benadert (losloop) lopen ze met de staart tussen de poten weg. Ik ken ze over het algemeen juist als wat agressieve honden. Niet mijn favoriete ras, ook vanwege hun formaat.

Ik zit ook weleens op mijn telefoon op wandeling maar dan meer als we ergens op een veldje zijn waar niemand komt. Dan kunnen zij even ravotten en hoef ik me niet te vervelen :)) De hele wandeling met ze bezig zijn vind ik ook te druk voor ze. Ze moeten juist hun koppie leegmaken met snuffelen.

Ik reed een paar maanden terug wel de hond van iemand aan met de fiets omdat ze op haar telefoon zat. Die heb ik dat wel even op niet al te vriendelijke wijze verteld dat dat echt niet kan :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 17:58

Hier gaat t gelukkig gewoon goed als ik mn telefoon pak. Maar vooral voor foto's of filmpjes maken al dan niet sturen van de wandeling. Maar uiteraard alleen als de situatie t toelaat. En dat is wel vaak op de plek waar ik wandel
dus dan krijg je dit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en ik had vanochtend een leuk filmpje van Djessey die even not amused was over alle vuilniszakken ineens in haar straat... :+
Op t industrie staan natuurlijk geen zakken. En we wandelen nagenoeg nooit in de woonwijk dus we zien die dingen zelden. Maar hier in t buitengebied stonden er ineens heel veel _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:01

hahaha ja die vuilniszakken zijn natuurlijk doodeng en moeten WEGGGGGG.
Blijf die tuigjes echt zo stoer vinden bij ze.

En idd Kaus; ze moeten zeker ook de kans krijgen om hun koppie leeg te maken, lekker te kunnen snuffelen ipv dat je constant bezig bent met ze. Ik vind dat ook echt leuk om te zien dan hoe Arya bv. dan ook echt opgaat in het snuffelen en daar gewoon echt enorm van lijkt te genieten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 18:05

Ik ben met wandelen vrij weinig bezig met ze. ik hou in de gaten of waar ze lopen veilig is en of ze niks op vreten. Maar verder.. :P

Ja die vuilniszakken waren echt een no go vond ze. Terwijl haar vriendje (een van de honden van een boerderij) er achter stond durfde ze er niet heen :+ tot ik er bij stond. Toen keek ze me echt zo aan van; huh.. wtf. En toen kwam ze kijken :')

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:39

Welkom Titsia! Wat leuk, een Cairn Terriër! En wat een schattige foto’s. <3

Het lijkt me als je van het ras houdt wel erg frustrerend om de populariteit te zien toenemen, maar dan niet in de positieve zin. Mijn buren hebben een RR reu in een minuscuul huisje en die hond wordt een paar keer per dag naar buiten gegooid en af en toe wordt er even mee gewandeld, lees: 500 meter en weer terug. Ik vind het gewoon een zielige situatie, maar omdat hij agressief is tegenover andere honden wil ik hem ook niet meenemen en/of uitlaten. Ik kan hem niet houden en ben ook niet kundig genoeg om dit te fixen, dus dat risico wil ik niet lopen. Zij hebben ook een RR genomen omdat ze er zo stoer uit zien en een kleine hond ‘geen hond’ vinden, niet omwille van de specifieke kenmerken van het ras o.i.d. Een trieste situatie als je het mij vraagt. Ze houden absoluut van hem, maar of de hond gelukkig is?

Skippy, herkenbaar verhaal. Mijn tante wilde er ook een, maar ook dat hebben we (inclusief m’n oom) uit haar hoofd gepraat. Zij zijn er ook absoluut niet het type mensen voor en ook geen mensen die actief met hun hond op pad gaan. Ze hebben nu een stereotype Labrador en daar komt er dus binnenkort een van bij.

Op m’n telefoon zit ik eigenlijk alleen voor foto’s en als de situatie het toelaat. In het bos sowieso eigenlijk nooit (foto’s vergeet ik zelfs vaak) omdat dat even lekker ontspannen is. Ik heb ook regelmatig drie honden mee en dan ben ik te druk met alles in de gaten houden om überhaupt op m’n telefoon te kijken. Daarnaast geniet ik er zo van om ze zo lekker bezig te zien dat m’n appjes of telefoontjes wel even kunnen wachten. :')

Zijn er hier ook mensen die speuren met hun hond? Ik hoorde via via dat dat bij mij in de buurt wordt aangeboden en dat ook mogelijk is met een jonge hond. Ga sowieso eens informeren, maar ben nog helemaal niet bekend met speuren.

Wij zijn vandaag bij mijn beste vriendin langs geweest, was erg gezellig, en vermoeiend voor Melle. We zijn ‘s ochtends vroeg even kort naar de hondenspeeltuin geweest waar hij heerlijk gezwommen heeft. Ook weer wat vriendjes gemaakt en uiteraard gespeeld met de hond van m’n beste vriendin. ‘s Middags even geluncht op het terras en meneer heeft zich voorbeeldig gedragen. Hij heeft heerlijk liggen slapen op z’n kleedje in de schaduw, ik moest hem wakker maken toen we weg gingen. Terrastraining geslaagd denk ik. Nu hadden we ook wel een heel fijn plekje in de hoek waar weinig mensen langs kwamen, maar toch ben ik trots. :') *\o/*

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:44

Wauw klinkt goed van melle!! Heerlijk als ze dat goed kunnen. Wil je mij in een pb informatie over het speuren sturen? Ben wel benieuwd. Ik wil zo iets met pieter gaan proberen.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:45

Ja, ik zal je een PB sturen! :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:17

@blijnijn dat 'een kleine hond is geen hond' hoor je wel vaker ja. Ik moet zeggen dat ik voorheen ook niet van de echte kleintjes was. Mijn vorige was 30kg. Toby weegt 10kg. Ik wilde na de vorige per se een hond die ik fysiek gewoon aan kon zonder moeite. En dan bij voorkeur nog een die ik kon tillen ook, ivm toen op een flat wonen zonder lift. En nu denken mensen op stal die mijn vorige hond niet kenden dat ik juist een 'kleine hondjes mens' ben ;) Nou hoeft heel klein van mij niet per se, maar héél groot (en dan vooral zwaar) sowieso niet.

Van een RR naar een labrador is inderdaad wel héél iets anders zeg! Mijn oom overigens ook: hij kijkt nu (voor over een paar jaar dan hoor, nu eist zijn werk teveel van hem qua tijd) naar de vizsla, ook lange poten en roodbruin, maar van karakter gewoon zachter en makkelijker en ook wel een flinke maat kleiner en lichter.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:59

Ik vind het zeker frustrerend, vooral omdat er dus ook heel veel gefokt worden door fokkers die de titel fokker eigenlijk niet waard zijn. Maar die fokkers en de mensen die niet om kunnen gaan met de RR maar er toch perse een willen hebben bezorgen het ras wel een slechte naam en daar kun je niks aan doen. Behalve het zelf wel allemaal netjes doen en wel streng selecteren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 20:01

Esplendido schreef:
Ik vind het zeker frustrerend, vooral omdat er dus ook heel veel gefokt worden door fokkers die de titel fokker eigenlijk niet waard zijn. Maar die fokkers en de mensen die niet om kunnen gaan met de RR maar er toch perse een willen hebben bezorgen het ras wel een slechte naam en daar kun je niks aan doen. Behalve het zelf wel allemaal netjes doen en wel streng selecteren.

Dat herken ik in de sbt ook.
Vandaag een gesprek met iemand gehad waar fokker 1800 vroeg per pup. Waarvan 300 voor de medische testen.. nou uh.. voor volledig testen ben je echt max 500,- kwijt in ons ras. En dan is alles wat kan officieel gegaan.. dus daar vond ik wel wat van..
Gelukkig zij ook.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:11

Esplendido schreef:

Snap dat echt wel, dat dat enorm frustreert! Sta je dan, met je goede bedoelingen tegenover anderen die het zo nauw niet nemen, qua fokbeleid en /of klantenbeleid... Meer dan je best kun je niet doen helaas!

kiwiwitje schreef:
Dat herken ik in de sbt ook.
Vandaag een gesprek met iemand gehad waar fokker 1800 vroeg per pup. Waarvan 300 voor de medische testen.. nou uh.. voor volledig testen ben je echt max 500,- kwijt in ons ras. En dan is alles wat kan officieel gegaan.. dus daar vond ik wel wat van..
Gelukkig zij ook.

De norm bij jullie was 1200 toch, als ik me goed herinner? Daar zou ik dan ook wel wat van vinden ja... Zal straks wel normaliseren weer, als de vraag ook weer normaliseert. Denk ik toch...

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:21

Afbeelding

<3

Eerst even met z'n 2 geoefend met manlief en toen kwamen m'n schoonouders met Yoshi langs gefietst :D

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:22

x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/h0V9Zj.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Eerst even met z'n 2 geoefend met manlief en toen kwamen m'n schoonouders met Yoshi langs gefietst :D

Wat gaaf! Dit lijkt mij ook leuk om te doen. Ga denk ik in de nazomer een privélesje boeken hier in de buurt!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:30

Wat gaaf Jeanine! Hoe vond Yoshi het?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 21:40

Ja in principe is t advies van de vereniging tussen de 1000,- en 1250,- en dan in principe voor alleen L2-HGA en HC. Dus als je voor HD,ED en PL dan er iets boven gaat zitten als je ook nog een serieus leuke combi hebt snap ik dat wel maar ook dan is binnen NL de grens wel een beetje op 1400.. tenzij ze naar t buitenland gaan. Maar 1800 waarvan 300 per pup aan testen slaat gewoon de plank mis. En dan kan er veel mis gaan voordat je er niks meer aan over houd..

Leuk jeanine!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:43

Oh wat een super vette foto Jeanine! <3 is ze er niet ingesprongen? :')

Ik vind Ridgebacks supermooie honden. Om naar te kijken. Echt geen honden voor mij.
Zou ze echt niet kunnen geven wat ze nodig hebben.

Ot heeft een identiteitscrisis, ze voelt zich toch meer Podenco :j
Afbeelding
Die oren... :roll: :')

Low key muilkorf training _O-
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:45

Warboel schreef:
Oh wat een super vette foto Jeanine! <3 is ze er niet ingesprongen? :')

Ik vind Ridgebacks supermooie honden. Om naar te kijken. Echt geen honden voor mij.
Zou ze echt niet kunnen geven wat ze nodig hebben.

Ot heeft een identiteitscrisis, ze voelt zich toch meer Podenco :j
[ [url=m/cjvSzR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die oren... :roll: :')

Low key muilkorf training _O-
[ [url=m/QJxUWm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Yeah, team pod! (En dan heb ik een nepperd, met flaporen :') )

Ahhh, zo'n muilkorf is best te hebben haha

kiwiwitje schreef:
Ja in principe is t advies van de vereniging tussen de 1000,- en 1250,- en dan in principe voor alleen L2-HGA en HC. Dus als je voor HD,ED en PL dan er iets boven gaat zitten als je ook nog een serieus leuke combi hebt snap ik dat wel maar ook dan is binnen NL de grens wel een beetje op 1400.. tenzij ze naar t buitenland gaan. Maar 1800 waarvan 300 per pup aan testen slaat gewoon de plank mis. En dan kan er veel mis gaan voordat je er niks meer aan over houd..

Leuk jeanine!

Ja precies, maar ja, wat de gek ervoor geeft hè... :(

x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/h0V9Zj.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Leuk! Hoe vond Yoshi het?

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:02

Wat een geweldige foto’s van Otje! <3

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 05:56

Yoshi vond het volgens mij heel leuk. Liep dapper over het board heen te stappen en zittend om zich heen te kijken, ook plat liggen om een slokje water te nemen :D
Neee niet eraf gesprongen gelukkig!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 08:59

RR zijn prachtige honden, maar ook niets voor mij, Vizsla heb ik zelf wel altijd heel graag gehad, maar nu gewoon te weinig tuin.

Gisteren is het hondenzwembadje toegekomen, pup maar direct watergewenning leren :+

Hebben jullie in de tuin een vast plekje waar ze hun behoefte kunnen doen? Wij denken hier nl. over na om een stuk af te bakenen en te leren dat hij enkel daar "mag" gaan

Leuke foto zo op het water met je hond! Zou het zelf niet aandurven, iets met zelf lomp zijn :Y)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:04

Titsia
Er zijn meerderen wat dat idd doen; plekje in de tuin maken. Ik kan me voorstellen dat het bv. met het huidige weer heeeel fijn is als je dan liever niet overdag de deur uitgaat. Wij hebben helaas met ons betegelde postzegel tuintje die optie niet, maar dat is zeker wel een goed idee om te trainen.

Leuke sup foto komt voorbij!

En Otje is toch weer zo schattig <3

@BlijNijn
Ik speur niet, maar wil het wel nog eens heel graag proberen. Het is er jammer genoeg nog niet van gekomen. Het is idd heel erg geschikt voor jonge honden ja omdat je ze lichamelijk dus niet intensief hoeft te belasten met dit en mentaal ook echt goed voor ze om te leren hun snufferd zo te gebruiken :j

---

Even niet honden gerelateerd maar moet m'n ei kwijt; waarschijnlijk eergister nacht heeft een of andere KLOOTVIOOL onze auto flink bekrast, GVDDDD. Ik zag het gisteren toen ik wegging met de auto. En bij mensen iets verderop om de hoek heeft iemand op de oprit gepoept, just wtf. Of het dezelfde persoon misschien is geweest? Anyway... Echt kl*te dit want dat gaat ons nu even €300 eigen risico kosten waar we dus echt Niet op gerekend hadden, bah ;( -:(- Blijf toch met je poten van andermans eigendom af, eikels.

Wel hondengerelateerd:
Iemand miste me toen ik gister eten ging halen en ging uit het raam staren om te kijken waar ik bleef - stuurde Luciën me door

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:12

@titsia echt stukje 'afgezet' niet, Toby doet het in een hoekje aarde in de tuin of onder de boom in de tuin als hij écht moet, maar hij gaat veel liever wandelen. Hoewel het met deze temperaturen wel fijn is dat hij het wel doet als hij echt moet.

@CB ah bah, wat stom zeg! En wat smerig bij de mensen om hoek... Jeetje, sommige mensen zou je toch...
Haha, je moet ook geen eten gaan halen zonder de hond natuurlijk, zomaar de hond in de steek laten, ahhhhh :+ :')

Toby had gisteren echt geen boodschap aan de warmte, na het eten was het nog rond de 25 graden, maar wil hij wilde écht even rennen... (geen zorgen, na 2 minuten was hij er zelf ook wel weer klaar mee en ging hij liggen slapen weer)
https://www.instagram.com/p/CDhFst6nNFz ... _copy_link

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:13

Fijn dat Yoshi het leuk vond, Jeanine! Het is wel een leuk gezicht zo’n klein frummetje op zo’n grote plank!

Titsia: Wij hebben dat thuis niet, maar mijn opa en oma wel voor hun hond en dat werkt goed. Onze honden gaan daar ook netjes op het “toilet”. :+ Zij zijn vanaf het begin heel consequent geweest en hun hond had het binnen no-time door.

Cursebreaker: Gadverdamme, wat een kinderachtig gedoe! Daar zit je helemaal niet op te wachten. Wat een trieste mensen bestaan er toch. Wel een hele schattige foto. <3

Wij zijn vanochtend in alle vroegte naar het bos gegaan om voor de hitte even te kunnen wandelen. Dat had het halve dorp bedacht volgens mij, het was best druk. :') Melle heeft nog even lekker gespeeld met een Sheltie. Gisteravond dook er een Amerikaanse Stafford op onze Labradoodle, dus zij was helaas erg angstig aan het begin. Bij de eerste hond die we tegenkwamen sprintte ze keihard het bos uit. Gelukkig kwamen we uiteindelijk wat bekenden voor haar tegen en wat rustige honden waardoor ze uiteindelijk zelfs weer even durfde te spelen. Ik vind het dan zo jammer dat zij zo angstig wordt door een baas die z’n verantwoording niet neemt (gaf aan dat hij altijd uitvalt vanuit angst, maar hij doet verder niks, right).

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:17

Hier was het vanmorgen ook overal al heel druk. Ik erger me vooral aan het wandeltempo van mensen haha, maar ik ben ook écht geen slenteraar. En Toby ook niet, dus wij lopen stevig door en moeten dan steeds uitwijken voor langzame lopers. Kan het ze niet kwalijk nemen uiteraard, ieder zijn tempo, maar het was vanmorgen nog echt lekker van temperatuur, dan wil ik niet zo langzaam lopen, dan wil ik even wat energie kwijt!

Jammer van die situatie gisteravond! Gelukkig wel nog een andere hond tegengekomen die wel fijn kon spelen :j

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:23

Het is ook maar een smurfje <3
Ik ben zelf super super lomp, vandaar ook zwemvest.
Maar wel 28 zwemdiploma's en zwemmen redden voor zwembaden en strandwacht opleiding gehad.