Esplendido schreef:Ik vind het zeker frustrerend, vooral omdat er dus ook heel veel gefokt worden door fokkers die de titel fokker eigenlijk niet waard zijn. Maar die fokkers en de mensen die niet om kunnen gaan met de RR maar er toch perse een willen hebben bezorgen het ras wel een slechte naam en daar kun je niks aan doen. Behalve het zelf wel allemaal netjes doen en wel streng selecteren.
Snap dat echt wel, dat dat enorm frustreert! Sta je dan, met je goede bedoelingen tegenover anderen die het zo nauw niet nemen, qua fokbeleid en /of klantenbeleid... Meer dan je best kun je niet doen helaas!
kiwiwitje schreef:Dat herken ik in de sbt ook.
Vandaag een gesprek met iemand gehad waar fokker 1800 vroeg per pup. Waarvan 300 voor de medische testen.. nou uh.. voor volledig testen ben je echt max 500,- kwijt in ons ras. En dan is alles wat kan officieel gegaan.. dus daar vond ik wel wat van..
Gelukkig zij ook.
De norm bij jullie was 1200 toch, als ik me goed herinner? Daar zou ik dan ook wel wat van vinden ja... Zal straks wel normaliseren weer, als de vraag ook weer normaliseert. Denk ik toch...