Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:41

Ik heb de flexi vario flash belt.
Ik heb ook een tuigje gehad met led erin maar dat vond ik geen succes.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:38

Dundy heeft een likplek zitten op een plek waar het medical pet shirt net niet bij kon. Dus dan maar zo _O- In zn badpak/spedo door het leven =:)

Afbeelding

Hij heeft niet echt zo'n bochel in zn rug maar hij was een beetje ongemakkelijk dus dan kropt ie zn lichaam op.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:45

Haha arme hond;p Wel lekker warm toch, zo´n pakkie.

Olly is over een weekje weer 2 weken weg, wat een rust :D

Hebben de oude dames weer wat extra aandacht.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 22:01

Ah 2 weken je zal hem vast missen

En dan kleine naakte frummeltje in die groooooote mand <3

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:08

Oh nee, eigenlijk niet haha. Wel lekker even alleen de oude dames. In december gaat die ook 3 weken. Hij zal zich ook prima vermaken met wat andere jonge honden en een mega tuin.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:11

Er was net gewoon ruzie om die stomme mand!!echt soms lijken het wel kinderen ,niet te geloven joh.
Morgen komen de andere 2 gelukkig binnen.

Ahhh arme dundy!
Die bolle rug kunnen ze hier ook goed als ze iets niet leuk vinden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 05:33

Ianthe schreef:
Oh nee, eigenlijk niet haha. Wel lekker even alleen de oude dames. In december gaat die ook 3 weken. Hij zal zich ook prima vermaken met wat andere jonge honden en een mega tuin.

Ik zou dat dus niet kunnen :')
Ik stalk mn schoonmoeder heel de dag als ze daar een dagje zitten :')

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 07:17

kiwiwitje schreef:
Ianthe schreef:

Ik zou dat dus niet kunnen :')
Ik stalk mn schoonmoeder heel de dag als ze daar een dagje zitten :')

Hier hetzelfde. Ga binnenkort voor het eerst zonder Skye op vakantie. Hoewel ik zeker weet dat ze het super naar haar zin gaat hebben vind ik het echt verschrikkelijk :j nu is die ook eigenlijk 24/7 bij me dus mis haar al als ik een paar uur weg ben.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 07:50

Ben ik gelukkig niet de enige _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:03

Ik heb dat dus totaal niet _O- Als ik mn honden ergens achter laat is het helemaal prima. Maak me geen enkele zorgen.

Als ze alleen thuis zijn daarentegen kijk ik wel constant op de camera :=

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:08

Ik heb het ook niet als ik ze achter moet laten.
Maar het ligt er denk ik ook aan bij wie want normaal 3,5 week bij mn moeder heb ik nergens last van maar de laatste keer 3,5 week bij een nicht vond ik toch minder fijn achteraf.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:24

Ow ik vind het vreselijk ze ergens achter te laten. En dan is het altijd maar voor 1 dag hooguit 1 nacht erbij!

Is er ook wel heel erg ingeslopen toen kenai heel stipt zijn medicatie moest hebben al was het daarvoor ook niet mijn hobby..

Wij hebben thuis de afspraak, of er is iemand thuis of ze gaan mee (in geval van vakantie/dagje uit etc). En als we werken hooguit uurtje of 4 alleen thuis en anders zoeken we oppas.. O:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 08:25

XxDiandraxX schreef:
Ow ik vind het vreselijk ze ergens achter te laten. En dan is het altijd maar voor 1 dag hooguit 1 nacht erbij!

Is er ook wel heel erg ingeslopen toen kenai heel stipt zijn medicatie moest hebben al was het daarvoor ook niet mijn hobby..

Wij hebben thuis de afspraak, of er is iemand thuis of ze gaan mee (in geval van vakantie/dagje uit etc). En als we werken hooguit uurtje of 4 alleen thuis en anders zoeken we oppas.. O:)

Hier ook ! :+ Ben al in staat om ze voor een uurtje bij de oppas te brengen :o

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:29

Ik breng hem nooit ergens heen. M’n schoonmoeder vertrouw ik er niet mee en mijn eigen ouders wonen ver weg. Veel opvangen in de omgeving willen geen reuen hebben. Dus als er bijvoorbeeld familiedag is laat ik hem thuis en ga ik zelf steeds heen en weer om uit te laten etc.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:56

Afbeelding
De laatste keer dat ik mn beste vriendin met dr honden liet komen ging ze gewoon met een jongen naar bed!!! :P zo vind ik het niet erg voor een paar uurtjes haha.

Met vakantie gaat ze naar opvang waar ik mijn vorige hond ook altijd bracht. Hoe moeilijk die ook kon zijn ging hij daar altijd met plezier naartoe. Zodra ik de auto parkeerde zag hij mij niet meer staan haha. Dus weet dat ze het heel goed gaat hebben maar blijft een dingetje :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:30

Wij gaan volgend weekend een weekendje weg met vrienden. Was geboekt toen we nog niet wisten dat er een pup en kitten zouden komen en we wilden het niet afzeggen omdat we dat ook banketstaaf vinden naar onze vrienden toe - is al betaald allemaal - en we hadden zoiets van dan kunnen we eens kijken hoe het gaat als we er niet zijn. Dus Arya gaat naar m'n schoonzus, maar ik moet zeggen dat ik het ook nu al super spannend vind pff. Met Rex hadden we nooit problemen want m'n schoonmoeder kwam dan bij ons slapen en voor een weekje - als we naar Mallorca gingen - liet ze 'm in de tuin alles doen en ruimde ze het op - ze is zelf niet sterk genoeg om met hem te lopen bv. En hij was ook wel eens bij m'n schoonzus, maar hij had de vervelende behoefte om te markeren bij andere mensen thuis dus dat werd niet heel erg gewaardeerd, begrijpelijk ook.

Ben benieuwd hoe Arya erop gaat reageren, want het is de eerste keer dat ze echt zolang weg is van ons. Maar ik wil haar er wel ook aan laten wennen, dat ze zich ergens anders ook kan aanpassen zonder ons want je weet maar nooit wanneer het nodig zou zijn ook. In principe willen we zoveel mogelijk gaan doen Samen met de hond qua vakanties en dagjes weg enz, maar willen we ook in de zomer toch nog wel eens een weekje naar Mallorca kunnen, wat in mijn ogen geen probleem moet zijn want met goede opvang kun je gerust even zonder hond weg.

Ik zag onlangs Pet BnB voorbij komen online; Voor mensen die echt opvang nodig hebben en dit niet kunnen vinden bij familie/vrienden, zag dit er ook erg handig uit. Of je kiest voor mensen die aan huis komen, wat ik zelf niet zou willen, of om de hond naar iemand thuis te brengen. Voordeel hiervan is dat ze veel meer aandacht krijgen als in een pension bv. Mensen laten reviews enz. achter en het schijnt een erg betrouwbaar platform te zijn. Of ik het zelf zou durven met een wildvreemde? Geen idee. Maar in mijn ervaring zijn gecertificeerde pensions ook in veel gevallen alles behalve betrouwbaar en dan zou ik denk ik sneller kiezen voor iemand die de hond in huis kan opvangen en de hele dag tijd ervoor heeft als ik echt niemand in de familie ofzo zou hebben om op terug te vallen. Hier in de omgeving ben ik ook nog niet echt een pension tegengekomen door de jaren waarvan ik vond dat de honden er echt goed bij zaten en ook aandacht kregen. Bij de meeste pensions - heb stage gelopen bij een aantal hier in de omgeving - zitten ze echt het gros van de dag in een hokje, wordt er slecht gekeken naar het gedrag onderling en vaak maar wat bij elkaar gegooid, of slechte hygiene, dat soort dingen. Echt brrrr gewoon

Sansa brengen we naar een katten hotel. Ik ben normaal geen fan van pensions/hotels, maar ik heb echt nog nooit eentje gezien die zo waanzinnig goed uitziet en waar de eigenaar echt met hart voor de dieren werkt en echt verstand heeft ook van katten gedrag - je wilt niet weten wat ik bij sommige andere pensions wel eens achter de schermen heb meegemaakt dus ik ben echt heel erg sceptisch. Ik ben absoluut niet van het 'och, de kat kan gerust 3 dagen alleen thuis blijven' dus ik hoop dat ze het hotel leuk gaat vinden voor als we in de toekomst ook een weekje naar Mallorca willen ofzo. Dus ook daar heb ik al zenuwen voor haha. Ze is een binnenkat geweest tot nu toe dus ze heeft ook al even geen soort genoten meer gezien. Hoop dat ze het leuk vind om daar weer mee in contact te komen op deze manier - er worden groepen gemaakt op basis van gedrag/leeftijd enz. en ze hebben beschikking tot hele mooie binnen hokken met uitloop naar een katten ren buiten met weet ik hoeveel speeltjes, verstop plekjes, huisjes en dat soort dingen. De eigenaresse is erg oplettend en alle katten die ik er zag zitten toen met de rondleiding waren ook super relaxt. Veel updates krijgt je ook van d'r tussendoor enz. Maar deze mama is toch al erg nerveus haha.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:50

Ik heb het geluk dat ik bij mijn moeder en oma woon. En mijn oma is eigenlijk altijd thuis. Dus honden ergens anders onderbrengen hoeft gelukkig niet

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:12

Leuk om weer nieuwe puppy pootjes te zien!

De rest groeien allemaal zo hard!

Hier zijn we ook druk met van alles en nog wat Mila gaat binnenkort examen afleggen voor haar therapiehond certificaat en dan gaan we samen scholen af om kinderen het belang van honden gedrag te leren.
Ook gaan we beginnen met hoopers en puppy behendigheid (vanaf 8 maanden) zo gauw als mijn lijf beetje mee wil werken.

Verder doet ze het super nu wel mega aan het puberen en het enthousiasme moet even een paar tandjes lager als ze mensen tegen komt nu is het net een jojo.

Vandaag gaat ze voor het eerst uit logeren vind echt verschrikkelijk ook al weet ik dat ze het errrrug leuk gaat hebben en dr grote zussen gaan ook mee dus voor haar zal het geen ding zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:15

Ik vind Mila toch zoooo leuk <3 <3
En echt gaaf hoor dat je haar traint tot therapie hond! Zoiets lijkt me ook echt tof.
Hoe kwam je erbij om zoiets te doen met haar/hoe ben je daarmee begonnen?
Arya is ook echt heel erg mensgericht en sociaal, dus mij lijkt het erg leuk om tzt met haar langs bejaarden tehuizen ofzo te gaan voor een knuffel uurtje ofzo, als ze zoiets leuk zou vinden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:18

Wij hadden net de pech dat het keihard begon te stortregenen en waaien toen we moesten wandelen - en we moesten echt gaan wat ik had al een half uur moeten rekken omdat ik kaartjes voor The Script probeerde te scoren. En natuurlijk op de terugweg in de auto, toen we de straat thuis in reden was het weer zo goed als droog. Typisch. Kon ik wel weer mooi oefenen met de handdoek en afdrogen :') Mevrouw was er niet zo blij mee en stond me regelmatig erg zuur aan te kijken :')

Afbeelding
Afbeelding

Arya zit nu echt in de fase 'alles is nog niet zo helemaal in verhouding'... Die oren lijken Mega en die snoet ziet er vanuit sommige hoeken ook echt niet uit :')
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 13:31

agos verzopen katje!

hier was ik gelukkig net na de stortbui. maar er moet nog wat uit de lucht vallen geloof ik..

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:11

Ahh helemaal doorweekt,waren ook flinke buien ook.
Vind bij de grotere rassen het slungelige en uit verhoudingen altijd erger lijken als bij de kleinere rassen.
Pet B&B zou ik persoonlijk niet snel doen want daar zitten toch ook een hoop studenten op en kwa medische kennis zit je in een pension ook vaak beter en daarbij vind ik bij vele echt belachelijke prijzen.
Pff je zal je hond naar een oppas brengen die geen idee heeft wat een torsie is ofzo daar moet je echt niet aan denken!
Ik heb er genoeg langs zien komen in het pension die dan door op tijd ingrijpen van de verzorgsters nog fijn naar huis konden na de vakantie van hun baasje.

Hier gaan haar oren al tippen nu heeft ze helemaal een ondeugende kop.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 14:22

Ik moet er wel echt aan wennen dat ie zo kaal is :o :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:04

:') snap ik wel hoor!
Wij moesten zelf wennen aan haar huidje en we zijn toch al wel wat gewend.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 17:03

cinniz123 schreef:
:') snap ik wel hoor!
Wij moesten zelf wennen aan haar huidje en we zijn toch al wel wat gewend.

Ja die andere twee met haar die “kloppen” voor mij toch wat meer ofzo. Weet het niet :')
Niet dat ik deze niet leuk vind hoor. :(:)