Hoop het ook! Scheelt een hoop viezigheid.. ook bij de konijnen zelf, ze gaan er toch elke keer doorheen. Merk het hier ook; de meest zindelijke konijntjes zijn zelf ook het schoonst. Degene met een compleet zeiknat, ondergepoept (bij wijze van ) hok, krijgen vieze achterpootjes...
Ik denk de beste truc is steriliseren, dat was hier een mega groot verschil.. daarna de bak neerzetten op de plek/in de hoek waar ze kiezen om hun business te doen en ging het hier eigenlijk vanzelf. Totdat ik dingen Veranderde in het hok
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-20 16:02
Wij hebben toen Blik klein was alle poepjes elke keer in de bak gestopt. En toen gingen zn ballen er af en toen was ie zindelijk
Hier werd 1 van mijn dames zindelijk na het werpen van haar eerste nestje Maar inderdaad, ze kiezen vaak toch al wel 1 hoek om sowieso te plassen, dan daar zo'n bak neerzetten en de poepjes er steeds bij leggen.. al zijn ze bij mij vooral plas-zindelijk, een paar half-poepjes-zindelijk, maar de meesten poepen gewoon waar ze op dat moment lopen/zitten, vooral bij het hooiplekje dus.... dus daar kun je dan ook gewoon een wc neerzetten Ze eten en poepen graag tegelijk
evelienn28
Geplaatst: 01-10-20 18:18
Bedankt allemaal!
Hier ook binnen konijntjes en scheelt inderdaad als ze geholpen zijn. Hier ook keutels elke keer in het hok gelegd. Bij plassen eigenlijk maar 1 keer gebeurt met sterk ruikend schoonmaakmiddel schoon gemaakt, daarna ook nooit weer gebeurt. Nu vind ik af en toe een verdwaalde keutel.
Heb wel gehad dat er op het behang is gesproeid dat is iets minder
Ze leven hier inmiddels ook aardig naar mijn ritme is wel grappig om te zien. Vind ze in huis wel erg gezellig.
Wij hebben net een hok gekocht. Zoonlief had een mooi boodschappenlijstje gemaakt Hier kunnen ze binnen niet zonder toezicht in een ren, want we hebben ook nog een (enorme) hond, maar idee is dat ze straks onder toezicht wel los gaan lopen. We hebben ook een toilet gekocht, dat vond mijn zoon maar gek Woensdag gaan we bij een nestje kijken
Over 4 daagjes zijn we weer thuis van onze roadtrip en ga ik eens even kijken hoe ik die niet zo zindelijke konijnen weer eens ga trainen Heb ze gemist!
Ohh mooi hok!! Leuk dat jullie al bij een nestje gaan kijken
Leuke foto's Jolmer
Jaaa snap wel dat je ze gemist hebt LL!
_KiMbErLeY_
Geplaatst: 05-10-20 01:12
Leuk hoor Maartje! Bij wat voor nestje gaan jullie kijken?
Ooh lekker knuffelen Jolmer!
Hebben jullie toevallig ook een insta account van/met jullie bunnies? vind dat leuk om te volgen!
Ik heb vrijdag foto's gemaakt van mijn monsters
Brownie:
Hare majesteit Fluff:
Ze zit echt diiiiik in dr vacht! En begint echt wat meer konijn te worden, ze was eerst best een dun konijn, komt eindelijk wat vet op! Toen ze van de week vervelend was grapte ik al, "kijk uit anders ga je in de pan "
Ik vond mezelf heel grappig al zal ik dat echt noooooooit doen!
Ahh snap ik Laughterline! Is een hele reis geweest zeg! Toch altijd weer fijn om thuis te zijn denk ik.
Ahh Leuk Kimberley! Leuke foto’s, lekker fluffy haha. Zelf geen insta van mn konijnen zelf, wel mn eigen insta waar ik mijn dieren vaak op deel haha.
Leuk Maartje! Ik heb zelf stro in het slaap gedeelte, in de wctjes heb ik houtkorrels. Verder heb ik de tegels gewoon als bodembedekking. Maar heb ze wel buiten staan natuurlijk
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-20 08:12
Ik heb geen apart wc-tje meer, daar werd mee gegooid . Dus ik heb gewoon hennep vezel als bodembedekking overal.
Nou ik heb mijn konijnenkudde klaar voor de winter. Vriendlief toch overgehaald de tweede paardenbox weer te monteren zodat beide koppeltjes een binnenruimte hebben van 9 m2. Ene koppeltje kan nog steeds niet buiten, maar dat is even niet anders.
En ons oudje blijft op en neer gaan. Soms eet hij bijna niet dan denk ik echt oke dit zal het einde zijn en dan zit hij ook heel zielig in z'n nachthokje. En dan ineens zoals vanmorgen is z'n hele voerbakje plus portie groenvoer helemaal op....
xXutopiaXx
Geplaatst: 05-10-20 09:39
Leuke foto's Kimberley!
Ik heb hier stro, wat ze zelf neerleggen waar ze 't willen hebben Verder gewoon beton en in de wc'tjes heb ik zaagsel Hoe kouder het wordt, hoe meer stro ik in 't hok ga doen
En ik heb idd ook een insta waar ik alles omtrent de dieren en buitenaf-leven op deel Zie onderschrift Maar dus ook best geregeld de konijnen Vandaag ergens was ik weer van plan om de babykonijntjes erop te zetten Die groeien weer zó hard!!