gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:30

Ik heb een clubje opgericht :)ddd

_O-

Gelukkig had Frits duidelijke ballen _O-

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:09

Es_ther schreef:
Das echt knap klote...
Welkom bij het verkeerde geslacht clubje!

Dat is waar ook, dat probleem had jij ook. Wat heb jij nu weer gedaan uiteindelijk? :+
Rebecca schreef:
Ik heb een clubje opgericht :)ddd

_O-

Gelukkig had Frits duidelijke ballen _O-

Tof, ik sluit me aan :D . Jij hebt er toch ook één weg gedaan, niet?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:11

Je zou denken dat als die 2x is nagekeken het toch juist zou zijn. :oo Maar misschien was het met het vele haar wat onduidelijk. Alhoewel ze het bij Chester wel juist hadden en die had maar kleine balletjes. :P

Hier gelukkig nog nooit voorgehad dat er een geslacht fout bepaald is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:12

Frits is er nog , ik wil hem houden maar de reactie van Syb op hem zit mij niet lekker :=

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:16

Gigixponys schreef:
Je zou denken dat als die 2x is nagekeken het toch juist zou zijn. :oo Maar misschien was het met het vele haar wat onduidelijk. Alhoewel ze het bij Chester wel juist hadden en die had maar kleine balletjes. :P

Hier gelukkig nog nooit voorgehad dat er een geslacht fout bepaald is. :)

Zou ik ook denken.. Jammer maar niets aan te doen spijtig genoeg :( .

Rebecca schreef:
Frits is er nog , ik wil hem houden maar de reactie van Syb op hem zit mij niet lekker :=

Dus Frits en Syb zijn beide ex-mannen toch?

Ik weet niet of ik het wil riskeren ze opnieuw te koppelen.. Je weet maar nooit of het op een dag goed fout gaat..

Ik wil het liefst van al twee voedsters erbij, maar dat zien m'n ouders niet echt zitten. De basiskosten, zoals voer, hooi, inentingen, controles..., wil ik best zelf betalen. Maar als arme student kan ik de onverwachte kosten er niet bij nemen jammer genoeg. M'n ouders begrijpen maar niet dat ik ze écht niet alleen wil houden.. Dan heb je twee konijnen en sluit je ze elk in een andere ren op 8)7 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:18

Syb woont samen met Nynke , ik wou voor Frits een mattie zoeken en dan een viertal . Wil geen 2 rennen

Dan 1 ruilen voor een meid?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:19

Zou ik ook het liefst willen.

Dat is ook een optie, maar ik kan m'n nijnen echt niet missen vrees ik.. :(

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:45

Wat balen zeg... Misschien een potje bij elkaar gaan sparen zodat je dat altijd hebt voor onverwachte dingen? Dat heb ik ook. Mocht die leeg zijn of wat dan ook wil mijn moeder het wel voorschieten of ik regel iets met de dierenarts. Komt zelden voor gelukkig maar dat is hoe ik het doe. Ik heb er 11.

Kan zijn dat Syb hem nu als indringer ziet in zijn territorium Rebecca. Als hij straks gecastreerd is en je laat of gaat ze alle 3 koppelen op neutraal terrein met een tweede voedster erbij, kan het al heel anders zijn. :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:58

Ja, daar was ik ook aan aan het denken :) . De kosten voor de eerste twee konijnen blijven mijn ouders wel gewoon betalen dus die vallen al weg.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:16

Ze zijn nog steeds samen, als Blik er klaar voor is wordt t een het en gaan we opnieuw koppelen.
Tot nu toe gaat t erg goed! Stoffer zit soms wel achter Blik aan maar dat komt omdat Blik dan aan z'n kont zit of m laat schrikken als ie slaapt :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:29

Dat zou ik ook het liefst van al hebben maar met rammen weet je nooit... Ze kunnen zomaar uit het niets gaan vechten tot de dood.. :brr: Dat vind ik toch maar een enge gedachte..

Hopelijk blijft het bij jou ook goed gaan!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:51

Snap ik!

We houden het in de gaten een Blik mag nog niet los als er niet thuis zijn (meneer knaagt nog te graag aan álles wat niet mag).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:07

Ik ben ook lid van die club. Toen hadden we opeens 13 konijnen ipv 3. Oeps. :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:09

Oeps!

Wel gezellig, 10 kleine koters :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:11

_O- oeps

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:10

Es_ther schreef:
Snap ik!

We houden het in de gaten een Blik mag nog niet los als er niet thuis zijn (meneer knaagt nog te graag aan álles wat niet mag).

Bij ons zitten er buiten dus we kunnen ze nu eenmaal niet 24/24 u in de gaten houden spijtig genoeg.

MarlindeRooz schreef:
Ik ben ook lid van die club. Toen hadden we opeens 13 konijnen ipv 3. Oeps. :=

Euh... En hoe heb jij het precies opgelost? :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:47

Wat betalen jullie ongeveer per jaar per konijn, onverwachte kosten niet meegerekend? En daarmee bedoel ik voer, hooi, strooisel tot vaccinaties. Ik ben even aan het uitrekenen of twee extra konijnen haalbaar is qua kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:48

Heb net 15 kilo voer voor 20 euro gehaald moet halfjaar wel lukken ,hooi bij de boerren grote baal kan je wel half jaar mee voor 5 euro

En ze krijgen mijn groente afval

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:01

De baby konijnen weg doen haha

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:12

Pfoeh... Even denken hoor.
3 balen hooi, 1 baal stro en 1 baal vlas. Daar doe ik nu zo'n 2 maanden mee, de buitenkonijnen zijn nu met 8 ipv 12, kost me iedere keer om en nabij de €25. Is dus 3 x 20-25 kg hooi en dan de rest.

De binnenkonijnen (3 stuks nu) doen met één baal hooi bijna 3 maanden. Voor hen heb ik ook vlas maar dat is mede voor onze knaagdierenkweek. Gaan 2 balen doorheen per 3-4 maanden.
Dit haal ik ergens anders en is dus ook duurder, hooi is €12,50 voor een baal en €16 oid voor de vlas (2 balen). Dat bedrag dus eens per 3 maanden ;)

Ik voer Hope farms super trio, zak van 15 kg, bestel ik per 2 en dan ben ik ongeveer €40 kwijt incl verzenden. Daar doe ik 4 maanden mee, met de buitenkonijnen dan.
Binnenkonijnen krijgen hetzelfde maar doe ik er veel langer mee. Hoe lang weet ik niet want ik zit nog in de eerste zak :') twee zakken per jaar schat ik. €40 per jaar dus incl verzenden.

De vaccinaties krijg ik via de opvang en het wisselt wat zij er zelf voor betaald en welke vaccins het zijn. Dit jaar heb ik 11 konijnen in laten enten voor 3 ziekten en ik was €150 kwijt.

Groenvoer haal ik vooral 's winters, standaard witlof en andijvie, regelmatig wat anders erbij. Ik "mag" van mezelf per week zo'n €10 besteden aan groenvoer. In de zomer pluk ik bergen gras, onkruiden en takken en krijgen ze hetgeen wat van ons over is.

Ik voer dan ook nog extra's zoals luzerne, lijnzaad, kruiden, snoepjes... Luzerne haal ik in grote geperste zakken, momenteel is het die van pre alpin aspero. €25 voor een zak en daar doe ik een halfjaar mee. De rest wisselt eigenlijk.
Overigens is het bij ons de bedoeling dat er altijd zo'n €500 in het potje zit. Ik wil dit omhoog schroeven omdat ik nu niet alleen maar konijnen heb, maar dat terzijde.

Het is niet per konijn, dat vond ik wat lastig om alles door 11 te delen, maar hopelijk heb je er wat aan. Ik maak onderscheid tussen binnen en buiten omdat de buitenkonijnen bij moeders achterin de tuin staan, en de binnenkonijnen bij mijn vriend en mij binnen. Ik bestel dus ook altijd apart. Binnenkort hopelijk niet meer, we willen verhuizen :D

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:29

Ik gok dat ik 3 maanden doe met mijn science selective voor 4 konijnen.
Hooi ongeveer 1 maand en is 6 euro, voor 3 konijnen. Stro nu langer omdat ik ook back to nature heb nu. Daar doe ik 2 maand mee (15 euro voor 30 liter). En stro gok ik 2-3 maand.
Ander hooi voor konijn nummer vier is van selective en doe ik ook ongeveer 3 maanden mee. Hij heeft ook gemengd voer= 6 euro voor 3kg, kom ik wel ook 3 maand mee toe.
Groenten is overschot van thuis, krijgen ze dus niet elke dag.
Heb wel nog grassoorten en citroenmelisse enz. uit de tuin= gratis.
Kruiden= 70 euro per jaar voor 4 buns.
Mijn oudje krijgt dan ook nog zonnebloempitten, weet niet wat dat kost.
Inenten= rond de 30/konijn. Maar verschilt soms.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:09

Bedankt voor de uitgebreide reacties! Ga eens even rekenen ;) .

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:30

Nog even de rest van het sterilisatieverhaal doen. Het blijkt dus ook dat Lilly ontzettend scheve voortanden heeft, die wrs regelmatig geslepen zullen moeten worden, waar dan nog bij komt dat ze, sinds ze bij ons is gekomen, al de hele tijd snot heeft gehad... := Geweldige fokker hoor -:(- .

En wat betreft het evt opnieuw koppelen, ze hebben al een keer of twee gevochten en ik heb gelezen dat bij elke keer de kans weer kleiner wordt dat ze ooit nog samen kunnen... :(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:35

Je kan het altijd proberen op heel neutraal terrein.
Hier hebben ze elkaar 1 keer in de haren gevlogen, maar dat kwam omdat Blik stoffer aan het pesten was..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:36

Jeetje zeg. Dat is knap balen. :(
Ik zou de fokker dit wel even laten weten...

Als ik je advies mag geven, laat tzt de snijtanden verwijderen. Scheelt wekelijkse stress en narcose en ze kunnen gewoon leven met enkel hun kiezen.

Voor nu zou ik ze uit elkaars zicht en geur proberen te houden. Zoals ik ook tegen Rebecca zei kan het heel anders lopen als je ze straks herkoppelt met twee dames.

Sterkte met de hele situatie