Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eenhoorni schreef:Jeetje sanso...![]()
Waar hebben jullie je cavia’s eigenlijk vandaan? Toen wij ze kregen wisten we niets van de knagertjes af, hadden ze voor €35,- gekocht inclusief hok en al. Heel veel geluk gehad dat we gewoon gezonde en super lieve cavia’s hebben!
DubbelDun schreef:Als het konijn negatief is voor die bacterie én er komen geen andere dieren bij dan kan het voor de cavia ook geen kwaad. Máár a. laat niemand zijn konijn er op testen en b. blijven het 2 diersoorten die niet bij elkaar horen.
Eenhoorni schreef:Even een soort verslag iets:
We waren eergisteren nog naar de DA geweest, caafjes aten amper, zaten stil in een hoekje (had ik vgm al gezegd)We konden gelijk terecht! Dierenarts kon niks vinden maar ze had aangeraden 1x per dag een vitamine C tabletje te geven omdat de ene cavia ook een natte kin had. En het werkt heel goed!
Wss was het dus een vitamine C tekort in een nog niet al te ver stadium omdat de kiesjes nog geen brug vormden. Ze zijn weer lekker vrolijk en met een weekje pijnstillers ernaast zou het helemaal goed moeten komen!
Ik heb wel nog een vraag, ik had er al een topic over geopend, de cavia’s willen dus niet meer uit de ruif eten! Voordat ze stopten met eten aten ze altijd uit de ruif, nu eten ze weer hooi maar ze willen het alleen los. Ze eten echt wel goed van het hooi als ik het neerleg maar ze weigeren simpelweg uit de ruif te eten. Iemand tips?
Waar hebben jullie je cavia’s eigenlijk vandaan? Toen wij ze kregen wisten we niets van de knagertjes af, hadden ze voor €35,- gekocht inclusief hok en al. Heel veel geluk gehad dat we gewoon gezonde en super lieve cavia’s hebben!