Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En ik herken je wel in het verhaal met rekening houden met anderen. Helaas denken veel mensen niet op die manier

noakim0203 schreef:Hallo allemaal.... Ik kan wel een beetje hulp gebruiken... Onze pup van 10 weken heeft af en toe een echte terror aanval. Zo net weer, hij doet dan letterlijk alles wat hij kan bedenken dat niet mag, kussens van de bank trekken, tijdschriften grijpen. Ik weet op zo'n moment écht niet wat ik met hem aanmoet.... Hoe corrigeer ik hem op zo'n moment en wat kan je het best doen?
Maar weet zij veel dat dat niet mag. Ze vond het gewoon leuk dus dat heeft even tijd nodig ook dat ze doorhebben wat wel/niet mag en in die periode proberen ze gewoon met alles te spelen wat ze interessant lijkt, ook al vinden wij dat ze van die slippers af moeten blijven - weet zij veel; dat knaagt hetzelfde als een van haar speeltjes dus die slipper voldoet dan ook als ze 'm te pakken krijgt hihi. Arya gaat in ieder geval niet altijd uit haarzelf de rust nemen die ze nog steeds nodig heeft, dus hier maken we gebruik van de bench op zo'n momenten en dat werkt bij ons heel goed - als we het over overprikkeld zijn hebben. Soms moeten ze gewoon even energie kwijt en dan moet je gewoon even spelen met ze

kan nu echt genieten van haar blije ei karakter

bij de oudste heb ik amper Nee! Hoeven gebruiken

En het is een uitren gebied waar ze los mogen, dus dat is ook erg prettig. En bij lange na niet zo druk als bv. op de heide, dus ik kom wel honden tegen maar niet zoveel dat ze te snel overprikkeld raakt.