De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 14:07

brokjes schreef:
Hoi allemaal,
Ik heb een vraag aan wie hun konijnen binnen houdt.
Lopen ze los en hoe gaat dit? Hoeveel uur, slopen ze wel eens wat of eigenlijk niet, zijn ze zindelijk? Lopen ze ook los zonder toezicht?

Als we thuis zijn hele woonkamer, als we weg zijn een ruime ren, buiten bereik van eetbare dingen :') . Stoffer sloopt niks meer, maar Blik nog wel en hij is vooral gek op tafels en stoelen -O- . Als we thuis zijn kunnen we ze iets makkelijker zeggen dat de dat niet mogen :') .

xXutopiaXx

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:29

Hier allemaal buiten.. zou graag een supertof binnenkonijn willen, maar denk dat ik er niet genoeg tijd in kan investeren om 'm goed binnen te kunnen houden. Samen met inmiddels 4 katten en een enorme hond denk ik dat 't echt gekkenhuis wordt := Maar ik vind al die foto's, filmpjes en verhalen van echt huiskonijnen altijd zo geweldig <3

Het scheelt inderdaad enórm in de kosten, want ik was nu zo'n €5,- per dag kwijt om ze allemaal goed te kunnen voorzien van groenten _O- :oo Da's even grappig, maar niet vol te houden _O- Nu koop ik eigenlijk niets meer... mocht ik het een dag niet meer redden, knip ik wat blaadjes/plantjes/dingetjes in de tuin :D +:)+

Ennnn, vandaag de baby's even goed kunnen bekijken! :D Ze zijn vandaag een weekje oud precies :+: <3 Vind 't weer zo'n mooi nestje, maar ik ben ook wel bevooroordeeld :')

Afbeelding

En de nijntjes afzonderlijk <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 22:32

Hebben <3

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:32

Ohh dat scheelt dan zeker wel zeg Utopia!

Ahh weer allemaal verschillende kleurtjes! Super leuk!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:55

Mag ik hier ook meekletsen??

Ik heb 2 konijnen.
Fluff & Brownie 2 vrouwtjes en ja dit gaat geweldig samen! :))

Deze foto's zijn van april/mei 2020

Afbeelding

Brownie
Afbeelding

Fluff
Afbeelding

Deze van augustus 2020, al een stukje gegroeid en vooral Brownie veranderd veel van kleur! <3

Afbeelding

Afgelopen vrijdag met m'n vader een buitenren gemaakt waar ze dag en nacht in kunnen, de achterkant van de ren wil ik nog dicht maken en er moet nog wat landscaping in, iemand ideen?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _KiMbErLeY_ op 27-09-20 22:58, in het totaal 2 keer bewerkt

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:57

Haha Esther :D :+:

Ja hè! Volgens mij ook inderdaad :D De vachtjes zijn nu zó mooi, héél zacht en ze glimmen allemaal heel erg <3 De bruine lijkt wel goud en die anderen lijken wel zilver :+: Ben benieuwd hoe die 3 gaan opgroeien... de donkere is wel duidelijk, denk ik :') , die is blauw.. net als papa :P

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 23:08

Oh wauw, ik word hebberig van dit topic _O-
Prachtige konijnen zie ik voorbij komen! <3

En Natasja, wat leuk dat je hier zo actief bent! <<) je konijnen zijn prachtig!

Ik zie wat zandbakjes voorbij komen... in wat voor "bak" doen jullie dat en wat voor zand zit daar in? :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 01:04

Heeeyy Kimberley :D :D Leuk leuk!!

Ik heb bij sommige fervente gravers ook een bak zand in het hok staan :P Daar heb ik gewoon zo'n lage opbergdoos van de action voor, doorzichtig met wieltjes :') iets van 15cm hoog ofzo? Ben zo slecht in inschatten :P maar kan me voorstellen dat sommige konijnen daar een puinhoop van maken :') In de ren hebben we gewoon een hoop zand op de tegels gestort haha vinden ze ook prachtig :')

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 07:55

Ja dat dacht ik al te zien bij veel mensen... maar dat is een plasticbak? Niet bang dat ze daar aan gaan knagen?

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:07

xXutopiaXx schreef:
Haha Esther :D :+:

Ja hè! Volgens mij ook inderdaad :D De vachtjes zijn nu zó mooi, héél zacht en ze glimmen allemaal heel erg <3 De bruine lijkt wel goud en die anderen lijken wel zilver :+: Ben benieuwd hoe die 3 gaan opgroeien... de donkere is wel duidelijk, denk ik :') , die is blauw.. net als papa :P

Heb je al baasjes voor deze beebs? O:)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:07

Hey Kimberley! Welkom! Leuke bunny’s zeg!
Mooie ren ook, knap gemaakt!

Ik heb de onderkant van een oude kattenbak gevuld met zand. Zijn ze ook erg blij mee haha.
Alleen af en toe is t wel een zooitje :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:31

_KiMbErLeY_ schreef:
Ja dat dacht ik al te zien bij veel mensen... maar dat is een plasticbak? Niet bang dat ze daar aan gaan knagen?

Tot nu toe doen ze dat niet... := Maar ik heb ook niet echte knagers.. tenminste, de echte knagers zijn geen gravers _O- Die hebben veel stokken enz. in hun hok liggen en geen zandbak :')

xAlice schreef:
Heb je al baasjes voor deze beebs? O:)

Haha :D Voor 3 van de 4 wel... afhankelijk van welk geslacht ze hebben. Vriendin van mij wil een mannetje voor bij haar vrouwtje, en een andere kennis wil er twee. Dus liefst mannetje + vrouwtje, maar twee mannetjes (broertjes, en op tijd castreren) durf ik ook nog wel aan... hangt er dus een beetje vanaf wat het gaat worden! :D

jolmer20 schreef:
Ik heb de onderkant van een oude kattenbak gevuld met zand. Zijn ze ook erg blij mee haha.
Alleen af en toe is t wel een zooitje :+

Haha die heb ik hier bij sommigen in 't hok staan als wc'tje :D Maar het zaagsel wordt er altijd uitgegraven _O- Dus eigenlijk is 't bij mij ook een graafbak :')

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:22

Wij hebben een zandbak van ca 1 m2 van planken rondom. Onderkant is open maar hij staat op de tegels dus ze kunnen er niet onderdoor graven. Zand is ca. 30 cm hoog. Ze maken er prachtige kunstwerken van hoor! En soms zie je weer dat een stuk ingestort is en beginnen ze in een andere hoek opnieuw.

Ze gebruiken hem nu helaas wel als toilet...... het eerste koppeltje wat ik heb deed dat niet, maar omdat het tweede koppeltje nu alleen maar buiten zit hebben ze de zandbak gekozen als toilet.

Ze hebben overigens een schuilhokje waar ik stro in had gedaan en een hennepmat. Alleen werken ze nu steeds de helft naar buiten..... zou het dan toch nog te warm zijn voor ze? Ik heb nog een plastic kindertafeltje voor de ingang gezet zodat ze daar nog een stuk droog kunnen zitten en sowieso de eerste halve meter naast het hok waaraan de ren zit is droog omdat het dak een klein stukje oversteekt. Maar ik vond zelf de nachten alweer koud.... dus vandaar een extra laag stro in hun nachthok maar geloof niet dat het erg op prijs gesteld wordt ;)
Hopelijk kunnen ze binnenkort ook in het binnendeel. We gaan toch tijdelijk nog een extra stuk binnen realiseren zodat het binnenkoppeltje daar kan totdat ze verhuizen naar mijn ouders. Zitten ze in ieder geval allemaal droog ;)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:52

brokjes schreef:
Hoi allemaal,
Ik heb een vraag aan wie hun konijnen binnen houdt.
Lopen ze los en hoe gaat dit? Hoeveel uur, slopen ze wel eens wat of eigenlijk niet, zijn ze zindelijk? Lopen ze ook los zonder toezicht?

Mijn konijn loopt altijd overal los. Komt via kattenluikje binnens huis als hij zin heeft. Is zindelijk, maar heeft wel gesloopt. Kabel, plantjes, de bank vond hij ook lekker. Dus hij mag alleen in de kamer onder toezicht als ik weg ben gaat de deur van de gang dicht.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 07:01

Arghh ik weet het echt niet meer! := ik vertelde al dat ze niet meer zo zindelijk zijn sinds ik de vloer in hun playpen veranderde? Had het deken maar weer terug gedaan (want ze beten die mat ook kapot) ...

Maargoed Ipv altijd alles netjes in het bakje kreeg ik nu deze foto’s van m’n collega.. eerst was het alleen poep maar nu ook plas ernaast:
Afbeelding

Dus gister heeft ze een nieuwe litter tray gekocht en op die plek gezet:
Afbeelding

Komt ze nu vanmorgen en piesen en poepen ze er recht voor!! Alles nat en urghhh -:(- Afbeelding

Iemand tips? Ik weet het echt niet meer -O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:24

Hallo, ikwil graag vast mee komen lezen/leren als dat mag! Onze oudste zoon wil al heel lang heel graag een konijntje. Nu had mijn man een afspraak met hem gemaakt en daaraan heft hij voldaan, dus meneer mag nu een konijntje haha.
Hij is net 7, en we hebben afgesproken dat we in de bieb wat boekjes gaan halen zodat hij eerst zelf uit kan zoeken wat er allemaal bij komt kijken en wat we allemaal moeten kopen etc. We zijn dus nog niet in de fase aanschaf, maar goed, mama wil zelf ook wel even wat info hebben. Ik had vroeger ook een konijn maar dat was in de tijd dat 1 konijn houden nog de standaard was zeg maar :=
Het worden 2 konijntjes. Ik zou fokken wel heel erg leuk vinden, maar laten we het er maar op houden dat dit voorlopig zeker allemaal niet gaat spelen haha. Het moeten binnenkonijnen worden (ben bang dat als ze buiten staan, ze vergeten worden door zoonlief := ) en het worden dwergjes want hij wil graag kleine nijntjes.
Ik wilde het liefste een paar reuzen en dan buiten maar daar wilde hij niet in mee :')

Alle tips zijn welkom, verder lees ik lekker mee :D

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:26

Vandaag telefoontje van mijn moeder gehad dat ons oudste dametje heen is gegaan ;(
Ze heeft de mooie leeftijd van 10jaar mogen bereiken.
Had het eigenlijk niet verwacht ze was wel iets rustiger geworden maar wel fit en vitaal nog.

Zo als ze erbij lag denken we wel dat ze vredig heen is gegaan.
Toch wel sneu haar maatje gaat weer terug naar de opvang hopelijk vind hij dan gauw weer een nieuw huisje.

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 14:14

:(:): Evelien!

Welkom Maartje!
Goed dat je er 2 neemt, vinden ze erg fijn. Ik heb 2 binnen bunnies, bij vragen mag je altijd pben of hier kwijt :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:35

Sterkte Evelien :(:)

Thx Es_ther :) Zoonlief moet eerst even braaf gaan inlezen, maar ik ben stiekem al een beetje op marktplaats aan het neuzen O:) Ik denk dat we een mannetje en vrouwtje nemen, dan hoeven ze alleen even apart tot meneer gecastreerd is en kunnen ze daarna lekker samen zitten. Naar wat ik lees, geeft dat de meeste rust

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:46

Ohhh wat irritant LL.... _-:( Weet ook niet goed hoe je dit aan moet pakken... ik krijg ze hier ook maar met moeite zindelijk.. of, gedeeltelijk.. en dan ineens besluiten ze weer in een andere hoek te gaan piesen... _-:( Maargoed, die zitten niet binnen, dus daar kan ik me iets minder druk om maken...

Hey Maartje! :D Welkom :D Leuk dat je hier mee komt kletsen, kun je nog véél beter (o.a. :P ) m'n babynijntjes mee volgen :D :):)

Ahh Evelien... sterkte... :(:)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:14

Jouw foto heeft manlief overtuigd dat het best al wel kan hahaha. Ik wil al jaren konijntjes voor de kids, maar hij was moeilijk te overtuigen. En het heeft mij ook wel overtuigd om dan voor dwergjes te gaan :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:16

Hahaha _O- Welke foto precies?! :D Heb er nog véél meer :D :D :')

Trouwens:

Afbeelding

2-3 hebben de ogen al open!!! :oo

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:57

Die in het andere topic ;)
Vanaf hoeveel weken mogen konijntjes bij mama weg?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:03

Ik doe ze met 10 weekjes weg, dan kan ik ze ook nog zelf inenten.. maakt wel dat ze iets duurder worden, want de meeste gaan met 6-7-8 weken weg... dat scheelt wel in verzorging/voer die laatste weken := maar ik vind het zoveel waard dat ze nog wat langer bij mams kunnen blijven en helemaal goed beschermd naar hun nieuwe huisje kunnen :D
Maar op MP vind je ze dus ook wel van jonger! Als je niet kan wachten haha :P

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:39

Oh balen zeg Laughterline.. hier waren ze ook zindelijk, in de winter tenminste. Maar nu ook al ff niet meer..
Zucht. Lastig!

Welkom Maartje! Leuk zeg! Fijn dat het er twee worden ook :)

Ahh sterkte Evelien! Sneu hoor, maar mooie leeftijd!

Ahhh baby fotoooo <3
Ze zijn nu al leuk!

Hier weer lekker groenvoer op! :)
Afbeelding