Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:29

Alle Vizslas die ik ken kunnen ook prima los. Het zijn staande honden dus in principe rennen die niet zomaar achter het wild aan. Al helemaal niet met een goede training.

Mijn zus wil graag een korthaar Duitse staande en dat vind ik helemaal niet erg O:)

Stiekem wil ik ook heel graag een malamute of husky voor het bikejoren maar ik weet niet of ik daar een klik mee kan vinden. En om een hond nou alleen voor een sport te nemen...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:33

Ik zou echt nooit van mijn leven een jachthond willen. Als ik echt buiten rasgroep 1 moet gaan zou ik voor een am staff gaan.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:42

xLaraaj schreef:
oh hier 2 vizsla's in de buurt en die zijn zo weg ..

We hebben een beagle gehad toen ik klein was en vanaf die een fazant of konijn rook, ontsnapte die ook altijd.

Tsja als je een hond niet een beetje opvoeding geeft, is het logisch als ze niet luisteren.

Een beagle kan je verder natuurlijk niet vergelijken met een Vizsla, dat is een totaal ander type hond qua karakter en ook hoe die werken.

Het grootste deel van de staande honden werken graag met de baas en is makkelijk ze te leren terug komen als je vanaf het begint daar gewoon aan werkt.

Zelfs mijn gestoorde hyperdepiep Olly komt als ik fluit.

Mijn Weimaraner was heel braaf, die keek eerst naar mij als ze een konijntje zag, of ze wel mocht gaan of niet. :+ :D Dat was zo´n hond waarvoor ik alles was, ze wilde altijd wel laten zien hoe braaf en geweldig ze was.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:47

Ianthe schreef:
xLaraaj schreef:
oh hier 2 vizsla's in de buurt en die zijn zo weg ..

We hebben een beagle gehad toen ik klein was en vanaf die een fazant of konijn rook, ontsnapte die ook altijd.

Tsja als je een hond niet een beetje opvoeding geeft, is het logisch als ze niet luisteren.

Wel lekker meteen die opmerking... Dus omdat die ontsnapte uit de tuin is die niet opgevoed ? Ik was zelf heel klein dus weet er niet veel meer van maar was een hek van 2m hoog en 1.5m in de grond (denk niet geplooid) was ook geen hele normale, had effectief sex met onze kat die ook een manneke was en die liet het ook toe .. :P

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:52

Kaus schreef:
Alle Vizslas die ik ken kunnen ook prima los. Het zijn staande honden dus in principe rennen die niet zomaar achter het wild aan. Al helemaal niet met een goede training.

Mijn zus wil graag een korthaar Duitse staande en dat vind ik helemaal niet erg O:)

Stiekem wil ik ook heel graag een malamute of husky voor het bikejoren maar ik weet niet of ik daar een klik mee kan vinden. En om een hond nou alleen voor een sport te nemen...

Once you go husky you never go back!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:54

Ik heb het over die Vizsla´s, niet de beagle. Zoals ik al zei, kan je die 2 rassen niet met elkaar gaan vergelijken. Staande honden zijn veel meer baasgericht en vooral type als een Vizsla kan je goed trainen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:54

Dat is lang geleden ! Hoe is het met Karma ?
Kan karma los eigl? huksy van een vriendin die ze uit het asiel heeft gehaald is een echte houdini :+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 17:00

Karma gaat prima :D ja die kan goed los, ok duurde wel een jaar :+ maar ze luisterd goed!

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 17:02

Ik vind eigenlijk elk honden ras wel leuk. Elke hond is uniek en leuk ;) maar ik heb echt een klik met mechelse herders en bulldog-types. Nu mijn Princess diana een husky <3 de volgende word waarschijnlijk ook een husky maar als het aan mij ligt komt er een staff of iets bij uit het assiel maar daar is vriendlief het niet helemaal mee eens

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 17:19

Vriend is enorm fan van malamutes maar mijn voorkeur gaat inderdaad wel uit naar een husky. Misschien een Alaskan Husky. Al is dat natuurlijk niet echt een ras :7

Onze BOT deken is eindelijk binnen *\o/* We zijn uiteindelijk voor de fleece gegaan omdat ik dat een mooie tussenversie vond. Kan in huis gedragen worden (Dundy heeft wat last van strakke rugspieren dus kan dan af en toe even met dekentje op). En als het niet regent kan ie ook mooi buiten op. Aangezien ik een hekel heb aan regen zal ik m niet snel nodig hebben in de regen.

Hij past mooi. Qua lengte passen ze gelukkig allebei 55cm (Dundy ietsjeeee kort) en qua omvang past er nog wel een hond bij maar met alle lusjes op zn straktst gaat het net.

Ik twijfel alleen over de achterpoot bandjes. Lijken meer kwaad dan goed te doen vermoed ik :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:29

Ik heb met mijn rashonden nog niets hetzelfde gehad haha;p De volgende die komt zal weer wat anders zijn en uit een andere rasgroep. Wat kleiners wat wel bij Olly past, aangezien het zijn vriendje moet worden. En als die kleintjes er niet meer zijn dan komt er wel een 2e Olly. De BdB bevalt mij wel, goed formaat en ik hou wel van een hond die niet iedereen heeft en gewoon nog een ouderwets type is zonder overdrijvingen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:14

Je moet de banden bij de poten kleiner zetten. Die zijn echt wel een toevoeging, zonder verschuift de deken alle kanten op.

De fleece is prima, maar let wel op, rond het vriespunt bied deze buiten niet het gewenste effect. Maar dan zou je hem kunnen combineren met de dunne BOT, dan heb je de winterjas.

Dana heeft vorige week haar BOTs gekregen. Zij heeft een fleece, een regen en de winterdeken gekregen. Verwend nest. :+

Voor mezelf wil ik een truitje bestellen, sinds juli heb ik een flinke blessure aan mijn rug en dat moet echt goede resultaten geven. Dus dat wil ik wel gaan proberen.

Dana heeft trouwens maat 46, die maat hadden we nog niet in huis. Nu hebben we 46, 49(2x), 52 en 56 in huis. _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:23

wijzigen wilde niet lukken, maar nog een tip, laat er iets op borduren.

Naam van je hond, of van jezelf. Of iets anders wat duidelijk herkenbaar is. Op die manier word de jas minder snel gestolen, dat blijkt helaas echt een probleem...

Wij hebben onze BOT jassen laten borduren om die reden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:31

Oooh borduren is slim! En leuk :D Goed idee, ga ik zeker doen.

Ik verwacht inderdaad niet dat ie rond het vriespunt veel effect gaat geven. Nu sporten we momenteel niet bij een club dus zal vooral gebruikt worden bij schapendrijven. Wanneer ze dan in de auto tussendoor moeten wachten en wanneer we met bikejoren in de trein heen en terug zitten. Verder dus binnen om Dundy wat verlichting te geven aan zijn rug. Daarvoor hebben we ook redelijk wat oefeningen van de fysio voor gekregen.

Welke dunne BOT bedoel je? De ongevoerde multiseason of de standaard deken? Ik dacht zelf aan eventueel een regenjasje er overheen maar dat moet ik nog even zien.

Ik heb voormezelf nog een fleecedekentje besteld vanwege rugklachten en zonet even een uurtje mee gezeten (geslapen O:) ). Bevalt nu al goed! Vriend heeft de handschoenen besteld vanwege Raynaud's in zijn vingers. Nu is het nog niet echt koud gelukkig maar ik hoop dat dat ook effect heeft.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:41

De regendeken zeg maar, niet de mesh en niet de winter. De gevoerde versie is echt fantastisch, die heeft iedere hond hier in huis. :j

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:05

Ik wil uiteindelijk gewoon de hele verzameling _O- Maar nu ivm budget vond ik de fleece de beste optie. :))

Ik hoorde van iemand anders dat ze eerst ook een deken had waarbij je de voering eruit kon ritsen. Jammer dat ze die niet meer hebben. Was ideaal geweest -O-

Edit: oh ja ik zie nu inderdaad hoe je die bandjes om de poten kan verstellen. Snugger :o?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:48

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/* [o]

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 14:15

Gefeliciteerd Kaus!

Ik heb gister ontzettend gelachen om Boellies ontmoeting met een zwarte piet. Hij snapte er helemaal niks van

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:24

kiwiwitje schreef:
Gefeliciteerd Kaus!

Ik heb gister ontzettend gelachen om Boellies ontmoeting met een zwarte piet. Hij snapte er helemaal niks van

Drie van onze honden worden daar ontzetten agressief van. Puk gaat echt meteen happen en graaien.

We kwamen er eens een toevallig tegen.

Onze hondjes mogen 13 februari wel als demonstratie materiaal dienen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 14:30

Oh nee hij werd niet agressief, maar zijn oogjes vielen er bijna uit :') steeds verder zn kopje proberen uit te steken. net een Giraffe _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:46

Dankjulliewel :D

Nu ben ik ook beneiuwd hoe Dexter zou reageren daarop _O- Ik denk dat hij alles veel te leuk vindt en niet eens zou merken dat ze een raar pakje aan hebben.

Hij wordt alleen vreselijk bang/agressief van standbeelden van mens en dier := Laatst in de dierenwinkel stond een levensgroot Rottweiler standbeeld. Uiteindelijk standbeeld moeten verplaatsen want hij bleef maar grommen en borstelen en weigerde mee te werken met passen 8)7

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:14

Gefeliciteerd Kaus!

AJ en Zig interesseren zich weinig voor zwarte pieten e.d. , ik ben bij de aftocht geweest en ik kwam in het dorp een hele groep pieten plus Sint tegen. Boeit ze niet :'). Maar die van mij zijn sowieso niet snel onder de indruk, dat krijg je met honden die in Amsterdam hebben gewoond en bij het centrum opgroeien :').

Standbeelden vindt AJ ook niks, hoewel het wel beter wordt. De buren hadden vorige week een nieuw standbeeldje van een varken in de tuin en ik kwam er niet normaal langs. Nu is ie nog 8% eng.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:19

ZoZenn schreef:
Gefeliciteerd Kaus!

AJ en Zig interesseren zich weinig voor zwarte pieten e.d. , ik ben bij de aftocht geweest en ik kwam in het dorp een hele groep pieten plus Sint tegen. Boeit ze niet :'). Maar die van mij zijn sowieso niet snel onder de indruk, dat krijg je met honden die in Amsterdam hebben gewoond en bij het centrum opgroeien :').

Standbeelden vindt AJ ook niks, hoewel het wel beter wordt. De buren hadden vorige week een nieuw standbeeldje van een varken in de tuin en ik kwam er niet normaal langs. Nu is ie nog 8% eng.

Kan ik wel begrijpen, wie zet dat nu in de tuin?. :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:56

Durf gerust te zeggen dat ik heel erg ben....
Als ik uit een combinatie perce een pup wil en de fokker eist onmogelijke dingen dan zeg ja ZEG ik daar mee akkoord te gaan. Wil ook gerust contract tekenen.
Eenmaal gekocht is van mij en contract heeft wettelijk 0 waarde.

Weil zou ik absoluut wel laten enten en hier is alles geholpen op de jongste na. Als deze oke is gaat hij misschien wel dekken (is een kruising en zou hart afwijking hebben die niet meer te horen is). Echter eerst volwassen worden en leuk karakter houden en dan diverse testen en dan eens kijken.

Net zoiets als verplicht cursus moeten volgen... Ik geef altijd aan daar toe bereid te zijn. Snap echter niet waarom dat ene uur trainen p week waardevol moet zijn.

Nu weet ik altijd exact waar ik aan begin en dat ik in principe de pup een heel fantastisch leven kan bieden omdat het verwachte karakter matched met wat ik zoek en wil.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:02

Kaus schreef:

Een duitse staande kan super goed die sport ook uitvoeren ;)
En lopen ontzettend veel x duitse staandes in die sporten. Kijk bijv. eens op www.tartokspeed.nl ontzettend fijne mensen en super goede honden. Voor mij enkel een tandje veel te fanatiek die honden. Daarvoor beoefen ik de sport te weinig en halen hun teveel voldoening uit puur rennen, rennen, rennen. Mijn herders beoefenen de sport overigens beter dan mijn husky's whahaha zelfs mijn inmiddels overleden lab x rottie was er fanatieker in. Zo lang je hond graag vooruit wil, trekt en het leuk vind commando's op te volgen dan al vlot geschikt