Wat je zegt raakt mij ook wel cursebreaker. Dat je toch met een (dieren)kind die wereld in moet juist om te ervaren en te leren... op te lossen... vallen en opstaan. Maar het voelt voor mij ook vaak als dat er weinig begrip is. Geen enkel dier en mens wordt 'opgevoed' geboren en zullen allemaal omgangsnormen en vormen moeten leren. En dus zal er regelmatig try and error zijn. Wat meer zachtheid en begrip zou ik best waarderen in de omgeving voor zowel pup als kind...
En uitgaan van de goede bedoelingen van de opvoeder ipv meteen denigrerend te doen.
Zo. Ik raas even met je mee

Lucht op hahaha
Normale foto's zijn op het moment onmogelijk van deze 2 ongeleide enigzins opgevoede projectielen

ik snap wel dat je een wat kleiner en rustiger ras wilt, borders zijn hotel de botel, tenminste die van ons wel
hij gaat elke dag mee naar de pony’s en hij zat echt compleeeet onder de drek elke keer. Vooral dat vele haar onder z’n buik en z’n broek zat eronder. En gezien hij toch niet geshowd wordt of wat dan ook heb ik de schaar erin gezet
niet helemaal kort maar wel stukje eraf. Heb me rot gelachen want het is geen gezicht, praktisch gaat voor dit keer
Heb nu een efileerschaar gekocht en dan zie je het niet zo als je een keer verkeerd knipt. Ik doe hier alleen de oren knippen, poten af en toe en de lange haren bij de voorpoten.
wil volgende keer z’n buik wel met eflieer doen, dat ziet er nu echt zo geknipt uit
zo’n overload aan haar heeft een hond ook niks aan lijkt me