De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:20

Ahh wat een leuke caaf Coconut! Heb je inmiddels al een naam?

Ahhh wat een leukies Utopia! Had ze al langs zien komen op instagram.
En weer baby’s <3
Super schattig!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:31

@xXutopiaXx: noord Nederland (heerenveen)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:00

Aah cuteee! Ben ook benieuwd naar de kleurtjes!

En die nieuwtjes zijn ook om te smelten!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:17

Gaaf heet Elmo :D

Lieve konijnen en wat een kleintjes!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 22:56

Oooh wat een schatjes Utopia <3 .

Wij zijn weer terug van een weekje vakantie. Konijntjes zijn goed verzorgd door vrienden van ons, volgens mij zijn ze goed verwend :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 23:15

pearlie schreef:
@xXutopiaXx: noord Nederland (heerenveen)

Oh, da's een beetje uit de richting van mijn kenniskring := :D

Coconut schreef:
Gaaf heet Elmo :D

Wat een leuke naam :D

Es_ther schreef:
Wij zijn weer terug van een weekje vakantie. Konijntjes zijn goed verzorgd door vrienden van ons, volgens mij zijn ze goed verwend :')

Paar grammetjes erbij?! :') := Beter verwaarloosd dan verwend toch.. of wacht...... :? Jullie snappen me wel _O-

En dank voor alle lieve reacties op m'n nijntjes en beebs <3 Zit helemaal te stralen :D Zodra het kan laat ik meer foto's zien van de kleintjes, maar ze vinden het nog niet zo leuk als ik ze oppak om te checken, dus ik leg ze z.s.m. weer terug in 't nest... :(:) Komt later wel :D

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:05

Soms lossen problemen zich vanzelf op :)

Mijn ouders hebben een ander huis gekocht. Met genoeg ruimte voor konijntjes en dat willen ze ook nog :D
Dus even een tijdelijke oplossing zoeken voor de herfst/winter en dan hopen dat ze snel kunnen verhuizen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:27

Ohhh dat is leuk! Wat leuk ook dat je ouders konijntjes willen :+:

De baby's groeien goed! :D Wel duidelijk verschil in grootte, en volgens mij ook weer 4 verschillende kleurtjes.. maar da's altijd nog maar afwachten. Ik vind ze nu al super <3

Afbeelding

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:10

Hallo allemaal, mag ik hier mee kletsen? Ik zie erg leuke en schattig kleine konijntjes langs komen.
Wij hebben vorige week een konijn gekregen van onze buren waar hij door zijn broertjes weggepest is.
We hadden ruimte, hebben snel een hok gekocht en de moestuin omgetoverd tot tijdelijk konijnenhok.
Iemand tips om voor dit kleine k konijntje zijn nieuwe huis die nog gecreëerd wordt zo leuk mogelijk te maken?
Ik hoop dat jullie mee willen denken.
Meet lucky:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:30

Gave Vlaamse Reus!

Verblijf leuker maken zou ik als eerste doen door hem te koppelen met een vriendin :) . Is hij gecastreerd?

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:37

Hij is niet gecastreerd dat moet dan eerst gebeuren.
Hij is 6 maanden oud en ik wil hem eerst even laten wennen aan zijn nieuwe omgeving.
Ben wel van plan er nadat hij gecastreerd is een leuk vrouwtje bij te zoeken.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:47

Wat een joekel :D en een lekker eigenwijs bekkie erop, dat wordt wat :+
Bloep maak ik vooral blij met dozen die hij kan snipperen, slepen en beklimmen. Daar is hij drukker mee dan het speelgoed dat ik voor hem koop haha.

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:57

Dozen, die heb ik genoeg haha
Goed idee alhoewel die nu wel nat regenen.
het is een heerlijk dier, er zit gewoon geen kwadigheid in. Zoveel rustiger dan onze andere konijnen waren/zijn.
Ik vind het nu al een heerlijk ras.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:44

xXutopiaXx schreef:
Ohhh dat is leuk! Wat leuk ook dat je ouders konijntjes willen :+:

De baby's groeien goed! :D Wel duidelijk verschil in grootte, en volgens mij ook weer 4 verschillende kleurtjes.. maar da's altijd nog maar afwachten. Ik vind ze nu al super <3

[ [url=m/ZdH7fY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaa zeker fijn. En ook voor de kinderen dat ze de konijntjes nog steeds regelmatig kunnen zien.

Wat leuk, die kleintjes. Ben heel benieuwd hoe ze uitgroeien!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:53

Ahhh Elmo, leuke naam!!

Wat fijn zeg pearlie!! Mooi dat het zo opgelost is!

Ahh die baby’ssss <3

Wat een leukerd Sas! Lekker verwennen en dan als t kan een vriendinnetje erbij! Leuk hok zo al!

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:04

Krijg zojuist een oproep via de dierenarts voor enting van mijn konijn. Hoe denken jullie hier eigenlijk over? Ik was gaan googelen en verbaasde mij dat de meningen er best over verdeeld waren.

Ik heb hem altijd laten laten inenten en ik denk dat ik het nu gewoon weer doe. Paar weken geleden had hij iets onder de leden en gelukkig overleeft.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:12

_Mir schreef:
Krijg zojuist een oproep via de dierenarts voor enting van mijn konijn. Hoe denken jullie hier eigenlijk over? Ik was gaan googelen en verbaasde mij dat de meningen er best over verdeeld waren.

Ik heb hem altijd laten laten inenten en ik denk dat ik het nu gewoon weer doe. Paar weken geleden had hij iets onder de leden en gelukkig overleeft.

Ik ben er tegenwoordig best sceptisch over. Zeker over de nieuwe inenting. In mijn omgeving alleen maar nare dingen erover gehoord :=

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:08

Ik vind inenten wel heel belangrijk. Je moet je konijn maar eens kwijtraken aan zo'n ziekte, wetend dat je het had kunnen voorkomen.

Heb tot nu toe ook nog geen klachten gehad over de nieuwe inenting.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:52

Ik doe wel ook écht enten, zeker omdat ze nu zo makkelijk in aanraking kunnen komen met wilde konijnen/hazen.. in een woonwijk, of binnen, zou ik er wel anders naar kijken denk ik... en ik ent ook alleen met bewezen goeie entingen, dus niet die nieuwe plusenting...

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:18

Hmm enten doe ik niet. Woon in t centrum in principe van Rotterdam, geen tot weinig wilde konijnen. Je weet het nooit natuurlijk, maar de katten bijvoorbeeld geef ik ook alleen de eerste entingen.
Nieuwe enting heb ik van een vriendin (dierenartsassistente) ook geen goede dingen gehoord.

Ik wilde een foto maken van Koekie. Ze heeft een snor namelijk op t moment, dus dacht leuk!
Afbeelding
Afbeelding
En toen kwamen Zilver en Bliksem er ook bij. Ik dacht nou, leuke foto van hen drieën dan.
Mislukt
Afbeelding
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:15

Hahahahahaha _O- Ik vind het alsnog fantastische foto's, maar ik snap dat je jouw doel niet gehaald hebt :')

Gister Nibit en z'n moeder weer samen buiten wezen spelen (die moeten ook binnenkort uit elkaar -O- ), maar ik vind Nibit steeds knapper worden :+: Alleen jammer dat het nu wel echt lijkt dat ie de vorm van z'n moeder d'r hoofd heeft overgenomen, en niet van z'n papa.. maar vind 'm zo leuk <3

Afbeelding

Afbeelding

Oh! Heb ik dat hier al verteld? Ik was net een beetje begonnen met het geven van groenten, en toen werd m'n konijnenaantal ineens verdubbeld :') werd wel heel kostbaar... :Y) maar ik mag nu 1-2x in de week de groente ophalen bij de Coop hier uit de buurt! Zo gaaf!! En dan krijg ik echt zoveel mee dat ik er wel een week mee doe. Het meeste is net over de datum, maar zou ik zelf nog wel eten. Blijft echt superlang nog goed, maar ze mogen het niet meer verkopen en anders zouden ze het weggooien... en dan is er nog een Pools zaakje in het dorp, die heeft vaak heel veel verse kruiden over, gisteren een hele krat peterselie meegekregen en vorige keer dille :D Zo leuk! En wat vinden die konijntjes het lekker :+: ze worden echt gek als ze mij zien aankomen op groente-tijd :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:32

O wauw zeg wat fijn van de groenten en kruiden, dat helpt enorm in de kosten! Ik vind nibbit knap! <3

Haha jolmer grappige foto’s :+ lief!

Hier even stilletjes want ben Nogsteeds op roadtrip, krijg elke dag foto’s!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:52

Hoi allemaal,
Ik heb een vraag aan wie hun konijnen binnen houdt.
Lopen ze los en hoe gaat dit? Hoeveel uur, slopen ze wel eens wat of eigenlijk niet, zijn ze zindelijk? Lopen ze ook los zonder toezicht?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:05

jolmer20 schreef:
Hmm enten doe ik niet. Woon in t centrum in principe van Rotterdam, geen tot weinig wilde konijnen. Je weet het nooit natuurlijk, maar de katten bijvoorbeeld geef ik ook alleen de eerste entingen.
Nieuwe enting heb ik van een vriendin (dierenartsassistente) ook geen goede dingen gehoord.

Muggen komen overal he.. En als je in het bos gaat wandelen ofzo kan je het ook meenemen.

En waarom dan wel de eerste inentingen? Dat heeft ook niet veel nut.

Ik vraag me af of het echt zo erg is of dat er nu gewoon meer over gesproken word. De vorige inentingen zijn er al een tijdje natuurlijk. En in principe schilt de nieuwe inenting niet veel met de vorige nobivac. Ik heb iig nog geen klachten gehad maar werk ook nog maar 1 maand als dierenarts natuurlijk. Verder doen ze echt wel een hoop testen voor ze zoiets uitbrengen. Pas was er een enquete over de verschillende vaccins maar heb precies het resultaat gemist.

Leuke foto's btw. Konijnen kunnen toch echt niet normaal kijken he. :')

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:50

Haha thanks!

Ahh ze zijn zo leuk he Utopia!
Nibbit is echt super knapp!!
Wat fijn zeg dat dat zo mag! Super lief! En zal zeker in de kosten schelen!

Ahh wanneer kom je terug Laughterline?

Zeker waar Gigi, maar ben nooit van het enten geweest. Paarden dan weer wel, maar dat is omdat mijn ouders het altijd deden eigenlijk.
De katten komen bij mij verder ook niet buiten, doe altijd wel de eerste belangrijkste prikjes. Ieder zijn ding ;)