[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:43

jolmer20 schreef:
Nog even een foto van 1 van onze volwassen knapperds <3
[ [url=m/r4vJDm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knapperd <3

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:49

Even een 'stomme' vraag. Ik kijk geregeld veel filmpjes op YouTube en ik zie echt zoooo vaak Amerikanen en/of Engelsen die vissen en garnalen via internet bestellen en laten bezorgen. Is dit ook een ding in Nederland? Ik vind het ergens een heel zielig idee ofso... :x

Veriye

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:00

Garnalen ook al via internet besteld en bezorgd. Ging prima!
Vissen hebben wij tot nu toe altijd in de winkel gekocht. Ik zie graag wat ik krijg.

Vanwege betta... Wij hadden een mannelijke betta in de trigon 190. Hij had het daar mooi naar zijn zin voor iets meer dan twee jaar. MAAR wij hadden planten met grote bladeren waar hij geregeld kon rusten en de stroming is zowieso eerder rustig. Hij leefde er met corydoras panda, otocinclus, vuur tetras en black mollies.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:18

Altijd handig om even te kijken inderdaad in een dierenwinkel/aquariumwinkel. Dan zie je al snel wat jij/je vriend leuk vinden!

Ja precies Lor1_1984. Lekker over nadenken!

Vissen bestellen via internet is inderdaad een ding hier.
Zo komen ze ook in winkels natuurlijk binnen, dusja waarom niet gelijk in het aquarium bij je thuis?

Zo zie je maar, het kan wel dus met een betta Veriye!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:45

jolmer20 schreef:
Altijd handig om even te kijken inderdaad in een dierenwinkel/aquariumwinkel. Dan zie je al snel wat jij/je vriend leuk vinden!

Ja precies Lor1_1984. Lekker over nadenken!

Vissen bestellen via internet is inderdaad een ding hier.
Zo komen ze ook in winkels natuurlijk binnen, dusja waarom niet gelijk in het aquarium bij je thuis?

Zo zie je maar, het kan wel dus met een betta Veriye!

Ohja, zo heb ik er nooit over nagedacht haha :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:57

J0anieke schreef:
Even een 'stomme' vraag. Ik kijk geregeld veel filmpjes op YouTube en ik zie echt zoooo vaak Amerikanen en/of Engelsen die vissen en garnalen via internet bestellen en laten bezorgen. Is dit ook een ding in Nederland? Ik vind het ergens een heel zielig idee ofso... :x

Ja hoor, paar keer gedaan bij siervissen-onlineshop.be :)
Kwaliteit is vergelijkbaar met de dierenwinkel, soms iets beter en op bepaalde dagen voor 12u besteld is de volgende dag binnen.
Als je mailt beantwoorden ze je ook redelijk vlot, vaak dezelfde dag nog.
Vissen werden bij mij in dubbele zakken met klemmen in een piepschuim doos in een kartonnen omdoos geleverd.
Enige wat imo beter had gekund is een echt zwarte goudvis leveren ipv een bruine en de doos wat meer opvullen zodat de zakken er stabieler in liggen, verder ben ik zeer tevreden over ze. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:06

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:23

Mag wel via koeriersdiensten maar idd niet via de reguliere (pakket)post. :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:39

Aah duidelijk. Vroeg me al af waar de grens dan lag.

Ik heb net m'n nano aqua gekocht. Toch de 30 liter gekozen, vond de 20 wel erg klein en scheelde maar €5... :')

Heb nu een leuke mix garnalen op het oog van marktplaats. De betta ga ik denk ik toch niet doen. Lees hier en daar dat die wel eens een garnaaltje lusten.. Een heeel klein visje lijkt me wel leuk, maar ik vind de meeste nano visjes eigenlijk al te groot (en die worden ook niet aangeraden voor 30 liter).. Heb een paar namen opgeschreven van de dierenwinkel met kleine visjes, weet alleen niet of dat baby's waren. Nog even verder oriënteren dus.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:36

Heb een jaar of vijf geleden garnalen met de post laten komen.
Waren goed verpakt en zijn allemaal heelhuids overgekomen, maar als het niet hoeft liever niet.

Leuk J0anieke!
Groot gelijk dat je voor de 30 liter hebt gekozen!
Wat voor garnalen heb je op het oog? :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:46

Afbeelding
Afbeelding
Taiwan Bee: blue bolt, panda en red wine mix :) En misschien doe ik daar later oranje en/of citroen garnalen bij.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:08

Gaaf J0anieke!
Daar zou ik inderdaad ook geen betta bij doen :)

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:11

Ik heb mijn garnalen ook met de post laten komen, ze hebben het allemaal overleefd :)

30L is mooi ja, vooral als je Taiwan bees e.d. wilt gaan, zijn toch net een slagje groter dan Neocaridina. Ben benieuwd!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:23

J0anieke schreef:
Aah duidelijk. Vroeg me al af waar de grens dan lag.

Ik kan me vergissen maar volgens mij komen de vissen bij de dierenwinkel ook per koerier of ze worden iig op een vergelijkbare manier bezorgd.

Wb je vraag over kleine vissen:
Microrasboras zouden moeten kunnen, denk bijv aan boraras brigittae, boraras maculata of de rasbora galaxy.
Die vissen worden ong 2-3cm groot geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:55

Rasbora galaxy (die officieel Celestichthys margaritatus heet ;) ) zou ik niet in een 30L doen, die hebben echt veel ruimte nodig en zijn erg schrikkerig. De visjes uit de Boraras groep zijn veel leuker ook, juist omdat ze niet bang zijn. Heb zelf nog twee boraras merah van 3+ jaar, komen altijd naar je toe gezwommen :D

Ik heb de Enteromius hulstaert besteld :+:
Afbeelding

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:01

Oh die gele vinnetjes! Wat een kleur!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:14

Rasbora galaxy heb ik in mijn 60cm gehad, die doe ik in ieder geval er niet in. Vind 30 liter inderdaad te klein voor die visjes. Zijn wel hele leuke visjes trouwens :D
Heb nu de boraras naevus, boraras merah, microrasbora kubotai, boraras maculata en tucanoichthys tucano (wat een naam haha) op mn lijstje staan. Ik lees alleen bijna overal minimaal 40 cm en mijn aquarium is 30 cm.. :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:53

Ik heb nu een schooltje galaxy’s in 80cm en ze zijn inderdaad schieterig. Wel leuke visjes en ze doen het verder goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:44

J0anieke schreef:
Rasbora galaxy heb ik in mijn 60cm gehad, die doe ik in ieder geval er niet in. Vind 30 liter inderdaad te klein voor die visjes. Zijn wel hele leuke visjes trouwens :D
Heb nu de boraras naevus, boraras merah, microrasbora kubotai, boraras maculata en tucanoichthys tucano (wat een naam haha) op mn lijstje staan. Ik lees alleen bijna overal minimaal 40 cm en mijn aquarium is 30 cm.. :')

Heeft te maken met de lengte van je aquarium, aangezien ze meer hebben aan het zwemmen in een lengte dan hoogte/laagte. Ik heb in een 30L ook Heterandria formosa gehad, niet hele zichtbare visjes en 'saai' grijs, maar die foerageren ook meer dan dat ze in schooltjes zwemmen.

Zijn er hier meer mensen die 's zomers de vissen buiten hebben in een vijver/tobbe?
Vorig jaar heb ik Heterandria formosa (is ook geen Nederlandse naam voor), Aphanius mento, Tanichthys albanubes (Chinese danio) en Neocaridina garnalen buiten gehad. Dit jaar doe ik eerder genoemde vissen weer buiten, dit keer ook wat Petruichthys sp. 'Rosy' (Rosy loach) en misschien de Enteromius hulstaerti een trio.
Ik zit nog te twijfelen of ik mijn matig gekleurde garnalen verkoop en weer fatsoenlijke Neo's erbij koop, het gaat wel kriebelen na het zien van de Orange sakura's :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:38

Spruit schreef:
J0anieke schreef:

Heeft te maken met de lengte van je aquarium, aangezien ze meer hebben aan het zwemmen in een lengte dan hoogte/laagte. Ik heb in een 30L ook Heterandria formosa gehad, niet hele zichtbare visjes en 'saai' grijs, maar die foerageren ook meer dan dat ze in schooltjes zwemmen.

Zijn er hier meer mensen die 's zomers de vissen buiten hebben in een vijver/tobbe?
Vorig jaar heb ik Heterandria formosa (is ook geen Nederlandse naam voor), Aphanius mento, Tanichthys albanubes (Chinese danio) en Neocaridina garnalen buiten gehad. Dit jaar doe ik eerder genoemde vissen weer buiten, dit keer ook wat Petruichthys sp. 'Rosy' (Rosy loach) en misschien de Enteromius hulstaerti een trio.
Ik zit nog te twijfelen of ik mijn matig gekleurde garnalen verkoop en weer fatsoenlijke Neo's erbij koop, het gaat wel kriebelen na het zien van de Orange sakura's :D

Ja precies! De H. Formosa kwam ik gisteravond idd ook nog tegen. Ik denk, mocht ik er visjes in doen, dat het de rasbora maculata gaan worden. Heb gister een excel bestandje gemaakt met de grootte en activiteit van de visjes die ik op het oog had + de geschikte water waarden en dan komt dit visje er het beste uit. Ik ga nog een paar filmpjes kijken met het gedrag van deze visjes om de knoop echt door te hakken. Wil wel dat de visjes gelukkig zijn, anders komt er gewoon geen vis in.
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 06-03-20 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:41

Rasboras galaxy zwemmen inderdaad liever wat meer heen en weer. Maar blijven wat schrikkerig.

Ik heb op mn vorige werk wel wat danio’s enzo buiten gehad inderdaad. Verder nooit thuis geprobeerd eigenlijk haha.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:43

mijn galaxys waren juist superchill.
die laten zich alleen wegjagen nu door de danios.
je mag die van mij wel hebben voor in je vijver ...ik vind ze gewoon echt niet leuk :o

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:46

Op mn werk waren de galaxy’s juist echt schijterds haha.
Hoorde t ook vaak van klanten.
Naar misschien in een goede bak dat ze goed tot hun recht komen!

Haha bedoel je de danio’s?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:50

Ik vond de galaxy's niet schichtig, maar ze zwommen wel veel. Vandaar dat ik ze niet geschikt vind voor 30 liter..

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:52

Nee minimaal 60 zou ik toch wel zeggen inderdaad!

Welke had je allemaal nu op het oog?