Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:47

Ah lief

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:48

Betreft giardia, veel schoonmaken, panacur toedienen aan alle katten meerdere keren en na 3 maanden weer alle katten testen. Daarbij heb ik ook een tijd voer gegeven dat goed voor de darmen os zoals hills i/D . Mijn katten hebben nu gelukkig een goede stoelgang, merk dat ze veel gevoeliger zijn dus sneller diarree hebben, maar gelukkig ben ik er van af.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:22

Anderhalve week terug heb ik Donnie een wormenkuur tabletje gegeven. Die dag was hij erg van slag, van overgeven tot diarree. En daarbij ook niet zo graag eten als normaal. Sindsdien houd hij dunne ontlasting waardoor zijn kontje na het poepen niet schoon is. Dit stinkt behoorlijk en ik veeg het dan ook zo nu en dan af omdat het gewoon niet fris is.. Zou dit nog komen door die wormentablet? En het lijkt haast ook wel dat hij zichzelf ook gewoon niet vaak wast.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:37

lifaya schreef:
Betreft giardia, veel schoonmaken, panacur toedienen aan alle katten meerdere keren en na 3 maanden weer alle katten testen. Daarbij heb ik ook een tijd voer gegeven dat goed voor de darmen os zoals hills i/D . Mijn katten hebben nu gelukkig een goede stoelgang, merk dat ze veel gevoeliger zijn dus sneller diarree hebben, maar gelukkig ben ik er van af.

Thnx :j
Wij geven nu vers vlees & reguliere RC & RC kitten. De jongste, Rocco heeft het. Turbo heeft geen klachten. Gisteren woonkamer & keuken schoon. Kattenbak na poep uitsoppen & naspoelen met kokend water. Kat afnemen & pootjes afnemen.
Vandaag de boven verdieping aan de beurt.
We hebben nu wormen (panacur) kuur van 5 dagen , daarna over twee weken weer 3 dagen ontwormen. Daarna zal ik Rocco weer laten testen.

Het ergste vind ik nog, vorige week is mijn 3 maanden oude neefje op visite geweest. Gelukkig geen klachten maar voel me schuldig. Zometeen zijn gezindheid in het geding door mijn kitten.
Laatst bijgewerkt door pluche_pluus op 25-09-16 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:43

Mila gaat steeds op ontdekkingstocht door de kelder, klimt ook steeds over buizen en zo. Ze is helemaal vies :')

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:46

Eleadoras schreef:
Anderhalve week terug heb ik Donnie een wormenkuur tabletje gegeven. Die dag was hij erg van slag, van overgeven tot diarree. En daarbij ook niet zo graag eten als normaal. Sindsdien houd hij dunne ontlasting waardoor zijn kontje na het poepen niet schoon is. Dit stinkt behoorlijk en ik veeg het dan ook zo nu en dan af omdat het gewoon niet fris is.. Zou dit nog komen door die wormentablet? En het lijkt haast ook wel dat hij zichzelf ook gewoon niet vaak wast.

Kijk het even een week aan, anders zou ik als ik jouw was ook even 3 dagen poep opvangen & laten testen op Giardia.
Rocco kotst niet, alleen wat slappe poep. Poep blijft ook in zijn broek hangen & aan pootjes.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:56

Pluche pluus, bedenk dat giardia erg besmettelijk is, dat je andere kat er nog geen last van heeft betekend niet dat hij het niet heeft. Hij moet dus wel echt meebehandeld worden.

Als ik het mij goed meen te herinneren is giardia een parasiet die alle vleeseters (wij dus ook) in ons systeem hebben. Alleen op het moment dat je een overschot hebt begin je er last van te krijgen. Het is dus geen drama als ze het hebben, alleen niet goed voor de darmflora waar ze chronisch last van kunnen krijgen .

Ik heb veel billen moeten schoonmaken die periode :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:00

Afbeelding
2,05m gevaarte hiero haha

Afbeelding
<3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:15

Oef die bench is veel te groot :') een medium voldoet veel beter. Ik ga even kijken hoe en wat qua retourneren.

Toffe krabpaal hierboven! Je katten groeien ook snel!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:19

Wauw! Wat een krabpaal!

Natuurlijk wordt Turbo mee behandeld! Heb ik gezegd dat dat niet zo was? :?
Als de ene kat het heeft, is er bijna geen ontkomen aan dat de andere het ook heeft.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:27

Nee, maar ik maakte niet op uit je bericht dat je dit ging doen, vandaar dat ik dat even aanhaalde :)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:42

Ah! Goed dat je dat doet hoor. :j
Deed jij ook na ieder poepje de hele bak schoon soppen enzo?
Morgen werk ik de hele dag.... Dan kan ik het alleen ochtend en savonds doen :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:53

In het begin wel, ik had op dat moment nog alle tijd :') daarna begon ik met mijn nieuwe baan en had ik nergens meer tijd voor := maar ik probeer het altijd wel gewoon bij te houden

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:04

Afbeelding

Devil dushi!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:07

Ahhhhhhhhhhh spook...

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:21

Afbeelding

Sunday chill

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:59

Hahaha die chillt uhm echt he <3

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:03

Ik had hem wel enigszins zo geparkeerd om zijn "kraag" te kunnen kammen, maar hij vind ook alles prima dus blijft mooi liggen <3

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:43

Mag ik me ook melden? Morgen mn twee kittens ophalen :) gewoon huis tuin en keukenkatten.

Altijd katten gehad, en nu ik een eigen huisje heb toch ook wel weer graag!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 01:23

Leuk! Heb je ook foto's?

Karel groeit zo snel -O- En hij is gi-gan-tisch aan het puberen :') Zodra hij weet dat iets niet mag gaat ie het eerst nog 100x doen voordat het niet meer leuk is. Gisteravond had ie bedacht dat hij achter de tv wilde maar wat niet mag ivm alle snoeren en zijn obsessie met in alles bijten :+ Dus ik hem iedere keer erachter vandaan plukken, maar meneer wist niet hoe gauw hij weer achter de tv moest kruipen. En zo heeft ie meer dingen :')

Afbeelding
Kareltje Knikkepoot :') Z'n rechterpootje is wat krom, de dierenarts dacht dat ie klem heeft gezeten tijdens de geboorte want hij heeft er verder geen pijn aan en rent en vliegt het hele huis door zonder mank te lopen of iets. Maar ik hou het zeker in de gaten.

Afbeelding

De DA dacht overigens ook dat hij misschien ergens iets Oosters draagt :)) Voornamelijk door z'n karakter. Mega speels, tot apporteren aan toe. Zo'n speelse kat hebben we echt nog nooit gehad. Hij is heel vocaal, bemoeit zich overal mee, kan geen seconde alleen zijn. Plus alles aan hem is gewoon gigantisch lang. Ik noem hem langpootmug of slingeraap omdat ie van die lange poten en staart heeft. En hij lijkt ticked tabby te zijn. Het is moeilijk op de foto te zetten maar hij heeft duidelijk een donkere streep over z'n rug lopen en ik kan de rest van z'n vacht nog het best omschrijven als stekelharig :+

Het is echt net een hond :')

Afbeelding
Maar ondanks dat het een ontzettend monster is, is ie stiekem toch wel weer heel lief als ie zo bij je ligt <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 01:26

Stelen mag niet hè? , awhh wat een enorm leuk beestje <3 . Ook zo sierlijk!

Boris is weer eens buiten en ver weg , pogingen tot binnen roepen mislukt dus tijd om te slapen maar dat kan ik niet zonder hem :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 01:31

Neee, dit monster is en blijft bij mij! :D

Afbeelding
Sierlijk is hij zeker, netjes met de pootjes over elkaar :j

Dit was vanochtend, toen ik dacht rustig buiten te ontbijten zonder de kleuter. Daar was ie het niet mee eens :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 07:20

Is Boris al terug?

Leuke foto's!

Noa heeft iets nieuws. Als ik haar roep komt ze niet tot ik Nootje roep dan komt ze miauwend aangerend. <3

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 07:53

Wat een grappige rooie karel, hij is inderdaad wel lang overal :')

Bengel is gister zowat de hele middag buiten geweest, we wonen nogal buitenaf en waren hem op den duur kwijt, of mijn vriend vooral want die had hem buiten gelaten en niet meer in de gaten gehouden... dus die was even bang dat Bengel echt weg was... Hoorde hem allemaal roepen maar geen Bengel, dus ik naar buiten, 2x geroepen en toen kwam hij uit de bossen gesprint :') <3

Bengel heeft laatste dagen wel regelmatig dat het lijkt dat hij moet spugen, soms komt er dan wel wat doorzichtig slijm uit, maar vaker niks, weet iemand wat dat kan zijn?
Hij gaat deze week nog naar de dierenarts dus vraag het daar ook nog, maar misschien weet hier iemand wat het kan zijn :)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:04

Wat zie ik een boel leuke en spelende kittens voorbij komen :D. Met Nozem, die ik wat paginas terug voorstelde, gaat het niet heel goed. Zit nu nog in de kitten opvang. Zou nu ongeveer 11 weken moeten zijn maar zit met gewicht nog op 7 weken. Die vier weken dat hij er al zit komt hij vrij weinig aan, geeft soms wat over, slaapt alleen maar en speelt bijna niet :(. Kijkt wel helder uit zijn ogen ect. Toen hij werd gevonden was hij uitgedroogd en al erg mager en zwak.

Zit al drie weken aan anti misselijkheids medicijn en dit helpt een beetje maar niet genoeg. Vorige week is zijn bloed getest, geen leukemie gelukkigen nog wat dingen waren uitgesloten. Wel wat bloedarmoede maar wat ik hoorde niet een enorm lage waarde. Kans wordt dus steeds groter dat de dierenbescherming hem niet plaatst maar laat inslapen als hij geen waardig leven kan krijgen. Ik hoop echt dat hij er bovenop komt en dat ik jullie snel ook kan volspammen met fotos.