Jeetje wat gaan jullie hard. Maar wel super leuk. Voor je t weet moet ik een nieuw topic openen.. Word nog wat met de naam
Puppy erbij 2020/2021 ? 
Curse; ik ben het eens met wat er al gezegd is. Een hoop mensen hebben er geen begrip voor dat je een jonge hond hebt en zien niet dat je je best doet. Maar he, so be it. Niks van aan trekken en lekker door gaan. Want jullie doen t super. En wat een heerlijk idee dat jullie al naar de vakantie van volgend jaar kijken
Een hond die op een onbekende hond afgevlogen komt is ook gewoon niet ''sociaal''. T is niet raar dat ze dat wat spannend vind. Die van mij zijn daar ook niet van gediend. Maar lekker schijt hebben aan zulke mensen.
Cupcakes; hoe gaat t met Jip? Nog 1 dagje kuur toch?
Nicky; wagenziek oid komt vaak voor bij jonge honden. Kwijlen betekend bijna altijd misselijk. Maar de reden waarom is natuurlijk wisselend. Hele leuke foto's geworden!
Jeaninemooie overkapping en leuk dat je geslaagd bent voor een supboard
Kaus; oeps zonde van de riem dat hij die doorgekauwd heeft.
Het deel over de drijvers heb ik even geskipt
Qua vocaal, Chicka en Bullet zijn niet vocaal. Maar Djessey heeft een eigen mening en durft gerust te blaffen en te ''grommen'' (t is niet echt grommen..) als ze t er niet mee eens is
Heks. Maar ze begint wel wat te kalmeren daarin.Welkom Dianta! Een finse lap! wat leuk.
Hier geen drupje regen gehad helaas..wel harde vies koude wind.
Ik ben niet zo van lang haar. Maar met 3 katten en 3 kortharen toch nog wel genoeg verharen haha.
Ontvlooispul kan inderdaad in de vacht blijven zitten wat schadelijk is voor de vogeltjes. Maar hier geen ontvlooiing en in principe geen ontworming dus als je dat niet gebruikt of niet op de momenten dat je buiten kamt valt t wel mee
Bij ons zaten vogels gewoon op de paarden de vacht eruit te plukken. Dus ook dat zal niet zo'n drama zijn.
Blijnijn; hier nog geen enkele cursus gedaan met de honden. Behalve nu dan ringtraining. Ik overweeg t wel. Maar dat word pas ergens halverwege eind volgend jaar als dat iets gaat worden.
Maar toen ik Boellie net had waren er echt mega veel scholen die staffords niet willen hebben. Dus dat vond ik wel een dingetje.
Skip, wat je zegt is hier ook. Aan de vaste lijn lopen ze netjes rustig ''naast'' mij of net voor mij. Maar zodra de flex eraan gaat weten ze wel heel goed dat ze meer ruimte hebben. Ik mag opzich niet klagen qua opvoeding. Maar sommige dingen zouden iets strakker kunnen.
Ik ben t wel met je eens mbt trainers die zo lekker in de dominantie theorie hangen. Maar ik ben ook wel van mening dat er toch bij ''iedere'' vorm van trainen wel iets zit waar je iets aan kan hebben. Zolang we t niet over martel dingen gaan hebben dan natuurlijk.
Ik heb inmiddels een paar boeken van zulke ''dominantie'' trainers gelezen. Maar er is zo bij ons bijv wel t kwartje gevallen dat wij zelf ook mede verantwoordelijk zijn voor de reactie van onze honden in bepaalde situaties. En toen chick met haar angstagressie zat ben ik er wel achter gekomen, door zo'n boek, wat er mis ging aan onze kant van de situatie. (dus de andere hond even buiten beschouwing laten). Kan hier wel een mega uitleg over geven over onze specifieke situatie, maar van zo'n lap tekst word niemand blij denk ik. Zeker in mn bijlees niet
en ik denk dat als je goed blijft nadenken en alle kennis bij elkaar pakt dat je links en rechts toch best nog wel iets nuttigs ergens uit kan halen.
Hier gewoon mega druk geweest. Maar vandaag weer lekker gewandeld met de monsters op t industrie. t is niet anders. maar wel lekker rustig met de vakantie nu. we zijn ook weer een paar keer op de dijk gaan kijken. Waar t gelukkig ook weer rustiger was.
Ik kom inderdaad nog vaak tegen dat scholen geen Staffords accepteren en dat komt denk ik ook doordat sommige cursisten nogal krampachtig doen. Met de Doodle van m’n ouders hadden we ook een Stafford in de puppygroep en er waren meerdere cursisten die hun pup niet wilden laten spelen als de Stafford ook los mocht. Uiteindelijk moest er dus op twee veldjes gespeeld worden zodat de Stafford ook even los kon aan het einde van de les.
Don't get me wrong, ik vind ze erg leuk, vooral Goldens, maar ik zie het idd wel veel gebeuren dat mensen dat niet erg vinden, maar wij worden ontweken bij wijze van spreken, terwijl Arya bv. in 't algemeen (nu moet ik zeggen dat ik gelukkig veeel mensen tegenkom en dan met name in t losloop gebied die niet zo spastisch zijn met Herders maar zo op straat zie ik het wel vaker of als ze blaft om uit te dagen. Dan denken mensen echt dat ze hun lieve Labje ofzo kapot gaat scheuren
Dat is een stukje zelfkennis. Mag ik dan geen les meer geven omdat ik niet IEDEREEN kan bedienen? Lijkt me ook gek... (ik vind dat ik al behoorlijk breed ben opgeleid zelf eigenlijk...) Dus in die zin vind ik het niet zo gek dat je mensen er op zijn minst op wijst dat je weinig ervaring met / kennis van een bepaalde rasgroep hebt, en dat mensen dus absoluut welkom zijn, maar wel op eigen 'risico' in die zin, dat ze misschien onvoldoende halen uit trainingen.