KimD schreef:Reuen die hier geboren worden zullen ook hoogstwaarschijnlijk gecastreerd 'moeten' worden, geheel afhankelijk van de testen. Alle interessante teven hou ik sowieso zelf, reuen ongeacht wat ook, niet.
Dus dan is het entverhaal sowieso heel makkelijk, ze zijn van mij en blijven van mij.![]()
Maargoed, dat is nog minimaal een jaar weg, eerst maar eens haar testen allemaal afwerken.
Wow, dit vind ik een best heftige regel. Dat zou mij als toekomstige pupkoper direct wegjagen, ik zal nooit mits medische noodzaak castreren. Sowieso vind ik fokkers die regels stellen over vaccinatie en castreren lastig. Aan de ene kant goed, want mensen springen er onvoorzichtig mee om. Aan de andere kant, als ik een andere mening heb dan heb ik een probleem. Want dat is de hondenwereld vooral, tegengestelde meningen. BV ik vind dat Weil enten wel moet en jij niet, dan 'mag' ik dat niet volgens contract en dat vind ik dan weer onzin. Mijn hond, mijn keuze. Want, het risico is voor mij. Als er toch iets gebeurt, zit ik met de zieke hond en niet jij. Hetzelfde met castreren, dan zit ik met bv de gedragsproblemen nav castreren en jij niet.