De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:49

Oh leukkk een zandbak!! Heb ik hier ook inderdaad, élk konijn vindt 'm leuk haha

Wat fijn dat de koppeling zo geslaagd is!! :+: Maar wat een naam inderdaad _O- Hahaha

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:24

Vraagje van meelezer.

Tijdje terug ook al advies gevraagd en op aanraden van enkele van jullie ben ik fenbendrops gaan geven en warempel het werkte. Nu is mijn konijn zo achteruit gegaan dat zijn achterpootjes nog maar weinig mee willen werken. Ze doen het nog maar een klein beetje. Is het nog nuttig met het restje fenbendrops weer te beginnen. Dierenarts wilde enkel metacam voorschrijven maar aangezien ie ook nierschade beeft lijkt me dat minder handig(zou ook slecht zijn voor dieren met nier problemen) Zit even met de handen in het haar wie heeft tips.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:27

Ik heb ze helaas toch moeten scheiden.
De rollen waren nu helemaal omgedraaid, ineens de andere ram (van eerste koppel) buiten de groep. Doodsbang, voor elk konijn wat maar in zijn richting bewoog sprintte hij weg en stampen. Heel zielig.

Nu een koppel binnen en een koppel buiten. En goed nadenken over de handigste manier om beide te splitsen zodat elk koppel zowel binnen als buiten kan.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:31

pearlie schreef:
Ik heb ze helaas toch moeten scheiden.
De rollen waren nu helemaal omgedraaid, ineens de andere ram (van eerste koppel) buiten de groep. Doodsbang, voor elk konijn wat maar in zijn richting bewoog sprintte hij weg en stampen. Heel zielig.

Nu een koppel binnen en een koppel buiten. En goed nadenken over de handigste manier om beide te splitsen zodat elk koppel zowel binnen als buiten kan.

Oh gos wat naar! Hopelijk vind je fijne oplossing. Duimde voor je dat het ging lukken.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 16:18

Wat jammer dat je ze uit elkaar hebt moeten halen Pearlie, maar wie weet met oefenen gaat het weer goed. Hier duurde het ook zeker 2 maanden oid voordat deze twee elkaar konden waarderen. Al kan ik me voorstellen dat t nog lastiger is met meerdere konijnen.

Hier liggen we al de hele middag op de bank samen hihi, we gaan dinsdag roadtrippen naar m'n vriend zijn familie toe (18 u !! rijden.. :+ ) , we gaan een hele maand weg, m'n collega komt ze elke dag eten geven en verzorgen. Dus even lekker samen knuffelen <3

Afbeelding
Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 23:10

Heeerlijk zo’n zandbak Spookyskippy!! Leuk!

Ahh wat een lief koppel zo NoeskaMoos! Fijn dat het geslaagd is.

Ah wat balen zeg Pearlie..
Soms lijkt t zo goed te gaan maar pff..

Ahh leuke foto’s Laughterline!
Een maand! :oo dat is wel erg lang zeg!!

Hier gaan de 3 musketiers gelukkig nog steeds goed <3

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:40

maylotje schreef:
Vraagje van meelezer.

Tijdje terug ook al advies gevraagd en op aanraden van enkele van jullie ben ik fenbendrops gaan geven en warempel het werkte. Nu is mijn konijn zo achteruit gegaan dat zijn achterpootjes nog maar weinig mee willen werken. Ze doen het nog maar een klein beetje. Is het nog nuttig met het restje fenbendrops weer te beginnen. Dierenarts wilde enkel metacam voorschrijven maar aangezien ie ook nierschade beeft lijkt me dat minder handig(zou ook slecht zijn voor dieren met nier problemen) Zit even met de handen in het haar wie heeft tips.

Fenbendrops meteen weer starten, en meteen weer dubbele dosis geven, kan geen kwaad :) en dan het beste even 2 maanden lang blijven geven

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:45

Even een vraagje aan de mensen die meerdere koppels houden;
kunnen de koppels elkaar wel zien? Of is het beter dat ze ook uit elkaars zicht blijven?

Ik zit te denken aan losse panelen om de ren te splitsen, maar dan kunnen ze elkaar wel zien. Ohja, en springen ze daar niet overheen?

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:28

_Tarzan schreef:
maylotje schreef:
Vraagje van meelezer.

Fenbendrops meteen weer starten, en meteen weer dubbele dosis geven, kan geen kwaad :) en dan het beste even 2 maanden lang blijven geven

Dankjewel. Ben er idd weer mee gestart vrijdag avond. Ondanks dat de vervangende de dierenarts metacam voorschreef. Weer eigenwijs geweest en de fenbendrops gepakt. Heb nog een restje maar helaas word het niet meer verkocht dus ga iets anders vragen met dezelfde werking.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 14:07

Panacur heeft dezelfde werking :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 15:51

_Tarzan schreef:
Panacur heeft dezelfde werking :)

Dat is een goeie. Nu net bij de dierenarts gehoord dat panacur moment niet leverbaar is. Maar heb een ander flesje gekregen met fenbendazol dus zelfde idee

Afbeelding

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:27

Zo'n zandbak is echt leuk zeg!
Mijn konijn graaft nooit, komt misschien vanwege zijn vergroeide poot. Daarom loopt hij ook los door de tuin. Hij houdt het heel netjes.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:14

Even vraagje.. heeft iemand tips voor mij ?

Volgende maand wordt ons huis verbouwd (uitbouw ) er gaat dus even gesloopt worden. Mijn konijn loopt gewoon los in de tuin. Zou het verantwoord zijn om een stukje hek te plaatsen, dat hij wel in zijn hok en bij zijn poephoekje kan maar verder niet meer toegang heeft tot de gehele tuin. Als ik daar doeken voor hang etc. Of zou de herrie hem te veel stress kunnen bezorgen ?

Een knaagdieren opvang zie ik niet zitten. Hij kan niet met andere overweg en ben bang dat ik hem bang terug krijg. Hij is ook niet gewend in een hok te zitten.

Hoe goed kunnen konijnen horen ?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:41

Hier merk ik dat de konijnen er verschillend op reageren.. maar wij konden laatst niet anders dan boren in de muur terwijl de konijnen er vlak naast zaten.. liever niet, maar ze reageerden er eigenlijk amper op :') Gingen gewoon verder met hooi eten _O- En dan bedoel ik echt een paar meter naast een boor in de muur... Maar, als ik zou kunnen kiezen, zou ik ze zo ver mogelijk bij de herrie vandaan zetten... en misschien zelfs wel weghalen, maar zou gewoon naar je diertje kijken...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 14:55

Van de week weer wat fotootjes gemaakt. Minty was deze keer de l*l, wat een schatje is dat toch ook :+: Zachtste vacht die ik ooit heb gevoeld, en zo vol <3 Nergens bang voor <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de spam _O- :+:

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:40

Lief!!! <3

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:00

Joep gaat al heel veel beter vandaag! Zo blij mee. Hij alleen wat minder met mij. Loopt nu voor me weg. Maar moet even nijn sorry. Dankjewel voor het advies toch voor ecuniculi te behandelen. Dierenarts heeft zn urine gecheckt op andere afwijkingen en is inmiddels ook overtuigd dat ie ecuniculi heeft. Nu hopen dat we hem heel lang goed weten te houden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 11:24

Stoffer heeft maar een zwaar leven...

Afbeelding

En ja, hij is helemaal levend :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:28

:') heerlijk beest die stoffer!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 23:45

pearli
balen dat je ze uit elkaar hebt moeten halen, hopelijk gaat het wel gauw goed tussen ze :knuffel:

xXutopiaXx
wat een leukerd <3

_Tarzan
Handig om te weten dat beide hetzelfde doet :))
Ik heb dit ook altijd in huis, om gelijk actie te kunnen ondernemen mocht het nodig zijn.

De zandbak wordt hier ook regelmatig gebruikt. Liggen 2 nokpannen op het zand, die ik regelmatig weer vol met zand schep, hebben ze weer een klus om te klaren.

Hebben jullie de actie van petsplace gezien? #poduimbeest?
Iemand zijn/ haar dier voor opgegeven?
Ik heb Dibs met zijn apport actie opgegeven, en genomineerd _O-

https://www.youtube.com/watch?v=T3Jf66UKBLo
Laatst bijgewerkt door sabine1979 op 11-09-20 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 09:29

Te schattig <3 .
Die van mij kunnen niks bijzonders, afgezien schooieren :')

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:33

sabine1979 schreef:
pearli
balen dat je ze uit elkaar hebt moeten halen, hopelijk gaat het wel gauw goed tussen ze :knuffel:

Ja heel jammer. Het gaat nu wel heel goed met ze. Alleen de ene ram is nog wel erg schuw.
Ik weet nog steeds niet hoe ik de ren goed kan splitsen. Mijn vriend wil sowieso niet zomaar overal gaten in het hok, alleen in de deur eventueel, maar dan wordt het wel lastig om zowel buiten als binnen goed te splitsen. En ook daarbij heb ik zijn hulp nodig dus ik moet wel met een goed plan komen.

Denk er ook over om een koppeltje weer weg te doen, weet alleen niet zo goed waarheen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 09:35

Ah jammer Pearlie! Hoeveel konijnen heb je nu?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:16

Es_ther schreef:
Ah jammer Pearlie! Hoeveel konijnen heb je nu?

5

2x een koppeltje en nog 1 heel oud konijn die denk ik aan zijn laatste stukje bezig is.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 10:28

Ah ja!

Blik woont nu alweer 3 jaar bij ons.
Tijd gaat zo snel <3

Afbeelding
Ik ben echt verliefd op deze foto. Echt een perfect shot <3

Afbeelding