Hier trekken ze me mijn pillenpotjes al uit de hand als ik niet op let

Als het ook maar in de verte eetbaar lijkt word het gegeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaus schreef:Nee, als ze serieus bezig zijn pakken ze of het snoepje niet aan of ze pakken het met tegenzin aan zodat ik stop met dat snoepje in hun gezicht duwenEn dan heb ik het echt over verse zalm, kipfilet, gedroogde pens. Maar tis niet lekker.
Met trucjes en balans oefenen vinden ze het wel lekker maar dat doe ik niet erg vaak. Bij frisbee, schapendrijven en schapentraining worden snoepjes dus echt 100% genegeerd.
Diandra, hoe bevalt die luchtpijp? Is dat een beetje stevig is dat zelfde stevigheid als chips of zo?
Kaus schreef:Hmm 10 minuten zou bij ons echt een record zijn dus klinkt wel positief.
Alleen hoefjes en kophuid houden het hier lang vol maar hoefjes geef ik niet zonder toezicht en kophuid gaat alsnog zo snel op. Als ik ze dan twee uurtjes alleen laat is er een hele plaat van 20x10cm doorheen en dat lijkt me niet heel gezond...![]()
Ik ga binnenkort eens luchtpijp bestellen. Verwacht niet dat het lang zal houden maar tis leuk voor de afwisseling
kiwiwitje schreef:Hier dus wel titeren omdat je dan dus het geluk kan hebben dat je niet eens 1x per 3 jaar hoeft te enten. Rabies ga ik pas doen als we naar het buitenland gaan en evt voor shows.
Kennelhoest gaat uiteindelijk ook voor shows gebeuren maar verder niet. En weil moet ik nog eens goed over na denken. Dit jaar niet gegeven.
Ianthe schreef:Weil doe ik ook niet bij geen 1 hond, nog nooit gedaan ook in al die jaren dat ik honden heb gehad. Niks MOET gelukkig.
Olly heb ik pas Rabies en DHP gedaan, beide nu 3 jaar geldig. Titeren is belachelijk duur in Duitsland.
dierenfan schreef:Ianthe schreef:Weil doe ik ook niet bij geen 1 hond, nog nooit gedaan ook in al die jaren dat ik honden heb gehad. Niks MOET gelukkig.
Olly heb ik pas Rabies en DHP gedaan, beide nu 3 jaar geldig. Titeren is belachelijk duur in Duitsland.
Niets moet dat klopt maar er wordt steeds meer getiterd en steeds minder geënt. Velen weten niet eens dat bij titeten de weil enting niet zit.
Sinds dit jaar is er een explosieve stijging van weil gevallen en dst is gewoon enorm zorgelijk. Wij hebben dit jaar vele mensen dankzij hun onvolledig ent beleid geweigerd om hun dier in het pension aan te nemen. Het risico voor het dier en de omgeving is gewoon te groot.
Overigens diverse pensions die het qua entingen niet zo nauw namen zijn inmiddels ook stuk strenger en dat is niet voor niks. Kost namelijk inkomen dieren weigeren en lege hokken maar als het nodig is dan is het nodig.
https://www.gelderlander.nl/home/modder ... ~a5b4d518/
kiwiwitje schreef:Zoals ik dus eerder al zei had ik het over de cocktail en niet over weil. En daarnaast vind ik weil voor een deel schijnveiligheid.
Ik zeg niet dat ik nooit meer weil ga enten, maar heb het dit jaar niet gedaan en heb voorlopig nog geen reden om wel weil te enten.
Maar ik vind dat ook afhankelijk van de plekken waar je komt met je honden.
mvdende schreef:En waarom zou het schijnveiligheid zijn?
Azmay schreef:Maar dat is toch ook een beetje krom? Bescherming afwijzen omdat er meer varianten zijn en omdat het misschien niet zo lang werkt?
Beter iets dan niets toch?
De griepprik voor ouderen is ook niet alles beschermend wat griep betreft maar het red toch levens.