gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:48

Rebecca schreef:
Men gaat ook amper naar de Dierenarts met een konijn want het is maar een konijn |o

Kerst heb ik bijna 9 jaar bij mij gehad ,geboren uit een oeps nest tussen broer en zus . Oersterk dier opzich ,Utopia kwam helemaal uit de buurt van Amsterdam _O- (maar die was veel zwakker)

Dankje ! Zoek een dier van 2 a 3 , hangoren het liefst en dan zwart vachtje ofzo :P

Al vond ik dit ook wel leuk :

http://flappus.nl/dieren/flora/

Hoe vaak ik dit al niet heb gehoord nadat ik ruim 400 euro heb uitgegeven voor Nijn aan dierenartskosten, ook al heeft ze het niet gehaald.............

Het is een beest en voor beesten moet je zorgen. Ook konijnen kunnen ziek worden. Wil je dit niet, geen dieren nemen :)

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:50

Idd zeg dat :x , mijm DA rekent geen kosten voor consult voor mijn knagers omdat hij het belangrijk vind dat ik komen wil omdat er iets is. En ik ga ook zeker naar de DA als het moet ,poedersuiker excuus :x . Heb flinke kosten aan mijn hamsters gehad , niemand die snapte dat ik ze mee nam naar de DA omdat het maar een hamster was grr

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:51

Vreselijk zulke mensen :n

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:01

idd :( .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:27

Ik ben allergisch voor bulten, dus als ze dat hebben ga ik gelijk.
Of als ze slechter eten of niet meer zichzelf zijn ga ik ook.
Het zijn mijn dieren, ze komen ter wereld voor ons plezier dus het is mijn taak om ze goed te verzorgen. Daar hoort een dierenarts ook bij.

En stiekem verwen ik ze te veel :x

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:28

Hier nog eentje die dat doet :=

Het giet hier gewoon, niet normaal! :oo

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:32

Ja ik ook :') .

Het gaat hier nog komen vrees ik, die regen :\ .

Edit: Weet iemand trouwens waar je zo'n Teach 'n Treat spel kan vinden? Ik kom alleen uit op van die vreemde sites.. :=
Laatst bijgewerkt door MoppieFilou op 29-09-17 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:32

Hier is t nu droog!

Afbeelding
Betrapt!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:33

:')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:44

Ik zeg altijd dat ze voor mij hetzelfde zijn als voor andere mensen een hond of kat. Ik zit soms uren bij ze en geniet er altijd van! :D

Ik krijg inderdaad ook rare blikken als ze horen wat je aan DA kosten voor je konijn over hebt .. Laatst vroeg een collega of ze ook allemaal een naam hebben :roll: .. ik heb 'm gevraagd of z'n hond ook een naam heeft :')

Ik begon met 1 en had met m'n vriend afgesproken dat zodra we een huis hadden gekocht er een maatje bij mocht omdat ik het zielig vond een konijn alleen .. ik zit nu op 6 en mag er geen meer bij, stom he! :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:45

Sorry dubbelpost :+

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:55

_Tarzan schreef:
Ik zeg altijd dat ze voor mij hetzelfde zijn als voor andere mensen een hond of kat. Ik zit soms uren bij ze en geniet er altijd van! :D

Ik krijg inderdaad ook rare blikken als ze horen wat je aan DA kosten voor je konijn over hebt .. Laatst vroeg een collega of ze ook allemaal een naam hebben :roll: .. ik heb 'm gevraagd of z'n hond ook een naam heeft :')

Ik begon met 1 en had met m'n vriend afgesproken dat zodra we een huis hadden gekocht er een maatje bij mocht omdat ik het zielig vond een konijn alleen .. ik zit nu op 6 en mag er geen meer bij, stom he! :')

:')

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:10

Mijn konijnen (en hond) hebben zelfs een eigen bankrekening voor onverwachte kosten. Staat al flink wat op! Natuurlijk ga je met een konijn ook naar de DA!
Wij hadden vroeger een super lief konijn binnen staan, die kreeg een oogZiekte en eindigde zonder ogen. Was nog heel happy en sprong zelfs nog uit zijn kooi ed.ging nog op zijn eigen wc enz, maar wat een kosten heeft mijn moeder gehad aan dat beestje!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:56

Ik kwam net deze foto tegen. De hollanders toen ze nog jonger waren. Op deze foto kenden ze elkaar net 5 dagen. :+:

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:58

<3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 23:08

Ah!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 00:03

Ik vind Hollanders zo ontzettend leuk! Wat een plaatjes. :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 00:20

Kan het kwaad dat een konijn meer stro dan hooi eet? Ons konijn heeft meer voorkeur aan stro eten dan hooi, wij beiden hem onbeperkt hooi aan.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:26

Ja, zo één heb ik er ook :') . We hadden een keer stro geprobeerd als bodembedekking, en dat vond madam wel erg lekker :Y) . Denk dat ik het hok toch terug vol hooi ga leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:29

Ik heb hok altijd vol hooi liggen :)

Maar nu tegen de winter aan komt er wel weer stro in

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:33

Wat kan ik het beste gebruiken om in de winter in hun bakken te steken? We hebben een toren van appelkisten waarvan. In de kattenbakken zit vlas, maar is stro sowieso de beste optie om erin te steken?
Ik heb nog wat ouder hooi wat hij niet meer wou eten, kan dat ook dienen? Stro is namelijk zo scherp. Vorig jaar hebben we stro op de bodem gedaan en dan tegen de kanten nog aan. Maar dat nam hij allemaal mee naar buiten (per ongeluk).
Of zijn er nog alternatieven?

Ik wil liever niet dat de hele bodem van hun kamertje gaat vol liggen omdat ze erg goed zindelijk zijn. En dan vergeten ze dat ineens :+
Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:37

Wij hebben helemaal geen stro :x. Maar deze winter staan ze sowieso nog binnen dus dan hoeft t nog niet van mij haha.
Ze zitten op hennep met een lekkere pluk stro. Hadden een ruif geprobeerd, maar Stoffer sloopt ze en Blik gooit het hooi eruit en gaat er in liggen :'). En onze cavias verstoppen zich er altijd in ( iets met levende hooi hopen enzo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:41

Ik heb stro in principe alleen in de winter,Syb en Nyn zijn alweer 6 dus wat extra warmte om wat energie te sparen kan nooit kwaad

Binnen is stro niet nodig

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:55

Ik heb eigenlijk nooit stro. Super veel hooi in de winter dan weer wel. Alleen nu heb ik een voedstertje dan enorm veel hooi eet dus kan t bijna in balen aan gaan slepen :).

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:07

Afbeelding

Smak, knaag, slik :D